Jump to content
Navanan

Kostnader kläder kvinna vs man?

Recommended Posts

Navanan

Som kvinna tycker jag mycket om kläder. Fina kläder, men de behöver inte vara dyra.

Jag har inget behov av att visa upp kläder med ett speciellt märke osv.

Garderoben är välfylld och jag handlar nog kläder ungefär vid 1 tillfälle varje månad.

Skulle tro att det blir ca 1000 kronor/månad.

Min man däremot handlar mycket dyrare kläder. Fina skjortor, jeans, skor, kavajer osv.

Han handlar nog för ungefär 5000 kronor/månad.

Hur har ni det hemma hos Er? Är det mannen eller kvinnan som spenderar mest på klädkontot?

• Ge karma 6

Soengsang
Posted (edited)
1 timme sedan, skrev Navanan:

Som kvinna tycker jag mycket om kläder. Fina kläder, men de behöver inte vara dyra.

Garderoben är välfylld och jag handlar nog kläder ungefär vid 1 tillfälle varje månad.

Min man däremot handlar mycket dyrare kläder. Fina skjortor, jeans, skor, kavajer osv.

Hur har ni det hemma hos Er? Är det mannen eller kvinnan som spenderar mest på klädkontot?

I ordning.

1. Mina döttrar.

2. Fru.

3. Son.

4. Jag.

Edit: summorna var det, jag lägger kanske 1000kr/mån utslaget på året....sen är det nog en progressiv stigande kurva för resten, tror jag... för jag har ingen aning egentligen :)

Edited by Soengsang
  • Ge karma 3
  • Fint 1

Navanan
2 minuter sedan, skrev Stein:

Lägg gärna upp en bild på dig själv ;)

Varför då?

• Ge karma 4
  • Fint 1

j43
4 minuter sedan, skrev Soengsang:

I ordning.

1. Mina döttrar.

2. Fru.

3. Son.

4. Jag.

Finns uniforms tillägg fortfarande kvar för sjöbefäl? På 60 talet var det 40:- per månad.

• Haha 1

Soengsang
Precis nyss, skrev j43:

Finns uniforms tillägg fortfarande kvar för sjöbefäl? På 60 talet var det 40:- per månad.

På svenska avtal finns det, men de flesta som har behovet för det får nog idag dessa av rederiet.

• Fint 1

Boa52
5 minuter sedan, skrev Navanan:

Jag skulle tro att jag och min fru köper inte kläder för 5 tusen samanlagt per år. Nu har jag vi inte ett jobb ( jag pensionär)

där vi behöver snygga kläder i jobbet. Vi handlar lite när vi är i Thai, billigt. Även när jag jobbade och behövde snygga kläder

kom vi aldrig upp i dom summerna. Rena och snyggt klädd är vi ändå. Vi har inget behov att det står nån märkeslapp på dom

Beror kanske på vilket jobb man har, en Tv hallåa behöver ett dj stort klädförråd men ett "normalt" jobb, näää

• Ge karma 3
  • Fint 1

Bibben
11 minuter sedan, skrev Navanan:

Varför då?

Hade varit kul att se lite bilder på de extremt få kvinnliga medlemmar vi har här, i de kläder som de känner sig bekväma i dessutom. 

• Ge karma 1

Bibben
4 minuter sedan, skrev Boa52:

Även när jag jobbade

Samhall har egen kollektion, har jag sett i Nordstan där de plockar fimpar från alla äckliga rökare, ett hedervärt jobb, inget snack om det. Klart de ska ha gratis arbetskläder.

Har du inte sparat de kläderna Boa? De verkar gedigna, kan du säkert ha i många år.

• Downvote 1
  • Haha 5

Boa52
3 minuter sedan, skrev Bibben:

Samhall har egen kollektion, har jag sett i Nordstan där de plockar fimpar från alla äckliga rökare, ett hedervärt jobb, inget snack om det. Klart de ska ha gratis arbetskläder.

Har du inte sparat de kläderna Boa? De verkar gedigna, kan du säkert ha i många år.

Du måste skriva i förlåt tråden, nä abbonera på ca 20 sidor för du och stein behöver dom. Inget ont om Samhall 

dom behövs men har alldrig turligt nog inte behövt jobba där. Ni är ganska oförskämda mot dom som jobbar på

Samhall det är folk som har nåt problem med kroppen och inte kan ta ett vanligt jobb, fy skämmes på er

• Ge karma 1

Bibben
3 minuter sedan, skrev Boa52:

Du måste skriva i förlåt tråden,

Har jag gjort. Lär dig att läs.

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Ni är ganska oförskämda mot dom som jobbar på

Samhall

Nej, det är vi inte, tvärtom. Lär dig att läs.

• Ge karma 1

Boa52
2 minuter sedan, skrev Stein:

Herregud du är helt besatt i mig. Fortsätt du och fira jul vännen.

Vi är tydligen inte överens om att julen är slut för 3 mån sen. Men svara på TS fråga inte bara du utan alla hur

mycket lägger ni på kläder mån, år. Jag har svarat på det

• Ge karma 1

edvardpop
6 minuter sedan, skrev Navanan:

Din man måste höra till undantaget. Svårt att tänka mig någon på eller utanför forumet med thaidam  ens gör av med 5000 spänn på

kläder och skor under ett år. Varken kläderna på Ullared eller märkeskopiorna i Thailand är ju särskilt dyra...

För egen del blandar jag mellan hyfsat dyra märken(ofta på rea) och billigare märken såsom Uniqlo. Antingen på nätet eller i butiken i Bangkok.

Jag har ingen kvinna i hushållet vilket betyder att jag spenderar klädbudgeten på mig själv. Känns bra. Hade jag å andra sidan haft en hade

det nog känts bra då med. Antagligen skulle hon gjort av med mer oavsett om det varit en Spara eller Slösa eftersom jag för närvarande

har kläder och skor så att det räcker och blir över för åtskilliga år framöver.

• Ge karma 4

Bibben
7 minuter sedan, skrev Stein:

Whoop

Aha, där gjorde du bort dig din jävla fjant, du är wuttan.... hahaha

• Haha 2