Jump to content
IGNORERAD

Qatar airways


Stefanl

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Dolemon:

Den ska användas före det datum men du kan  boka in en vinter resa 2021-2022 om biljetterna är släpta

Har själv en Voucher som går ut i oktober 2021 tänker använda den för en vår resa 2022 i hopp om allt elände gett med sig 

 

Mvh. Dolemon

Tack då gör jag det under julledigheten har ingen lust just nu.

 

Känner mig rätt likgiltig inför en resa till både Asien eller Europa.

Samma med all SAS poäng man har.

Resa till Kalmar? Nä då tar jag hellre tåget 😏😏.

 

Var sugen på en fototur med flyg till ex. Edinburgh och åter från London med tågtur genom Skottland/England.

Men det slipper man ju också!!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • Svar 198
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    32

  • Rillex

    13

  • Dolemon

    13

  • samet

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sådärja pratat med Qatar igen.

Nu är Vouchern giltig till 2022 inte som från början till 2021 dvs nu 2 år efter issue datumet.

Så det var ingen stress och det går att boka vilken resa som helst och pengarna är det som jag har tillgodo.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle åka den 5 februari men det blir inte av. Tyvärr har jag bokat via resebyrå så det är dit jag måste vända mig. Skulle helst vilja använda biljetten februari 2022 istället då jag fick ett bra pris, men enligt Qatar på sociala medier är det inte ett alternativ. Så då återstår bara pengarna tillbaka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Jag skulle åka den 5 februari men det blir inte av. Tyvärr har jag bokat via resebyrå så det är dit jag måste vända mig. Skulle helst vilja använda biljetten februari 2022 istället då jag fick ett bra pris, men enligt Qatar på sociala medier är det inte ett alternativ. Så då återstår bara pengarna tillbaka. 

Jag köpte via ett resebolag köpte den i februari 2020 skulle ha åkt i måndags 11/1 2021 med Qatar

Men fick mail från resebolaget att jag skulle få typ. värdkupong och det fick jag i oktober 2020

Den gäller i 12 mån, men som "Rillex" skriver så tror jag det inte är något bekymmer att förlänga min heller om så skulle behövas.

 

Mvh. Dolemon

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Dolemon:

Jag köpte via ett resebolag köpte den i februari 2020 skulle ha åkt i måndags 11/1 2021 med Qatar

Men fick mail från resebolaget att jag skulle få typ. värdkupong och det fick jag i oktober 2020

Den gäller i 12 mån, men som "Rillex" skriver så tror jag det inte är något bekymmer att förlänga min heller om så skulle behövas.

 

Mvh. Dolemon

Tack för info. Då ska jag föreslå en förlängning i första hand och pengarna tillbaka i andra. Måste vänta tills 14 dagar innan avresa innan jag hör av mig står det på deras hemsida. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dolemon:

Jag köpte via ett resebolag köpte den i februari 2020 skulle ha åkt i måndags 11/1 2021 med Qatar

Men fick mail från resebolaget att jag skulle få typ. värdkupong och det fick jag i oktober 2020

Den gäller i 12 mån, men som "Rillex" skriver så tror jag det inte är något bekymmer att förlänga min heller om så skulle behövas.

 

Mvh. Dolemon

 

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

Tack för info. Då ska jag föreslå en förlängning i första hand och pengarna tillbaka i andra. Måste vänta tills 14 dagar innan avresa innan jag hör av mig står det på deras hemsida. 

Ja min biljett var också köpt via resebyrå för nästan precis ett år sedan eftersom de aldrig hörde av sig och till slut ringde jag till Qatar och där hjälpte dom mig och de fixade en voucher som då vart giltig ett år. 
Nu tänkte jag får väl boka en resa till slutet av 2021 och ringde i eftermiddags då sa han att den var giltig ett år till 👍 tack för det.

Har inte haft lust att tänka på resor eftersom det inte är någon idé iallafall.

Men i fortsättningen kommer jag nog bara boka på flygbolagens hemsidor inte via en resebyrå igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som talat med Qatar i telefon, var de svensktalande? Jag är hörselskadad och telefonsamtal är något jag ej är bekväm med.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Ni som talat med Qatar i telefon, var de svensktalande? Jag är hörselskadad och telefonsamtal är något jag ej är bekväm med.

Tyvärr inte du ringer ett 08 nummer dvs. 08-402 00 80 man blir väl kopplad till Qatar eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Rillex:

 

Ja min biljett var också köpt via resebyrå för nästan precis ett år sedan eftersom de aldrig hörde av sig och till slut ringde jag till Qatar och där hjälpte dom mig och de fixade en voucher som då vart giltig ett år. 
Nu tänkte jag får väl boka en resa till slutet av 2021 och ringde i eftermiddags då sa han att den var giltig ett år till 👍 tack för det.

Har inte haft lust att tänka på resor eftersom det inte är någon idé iallafall.

Men i fortsättningen kommer jag nog bara boka på flygbolagens hemsidor inte via en resebyrå igen.

Jag fick mail från Ticket som jag köpt av att flygtiden blivit tidsändrat, om jag gordkänner nya tiden eller ville ha pengar/värdekupong provade jag att jag ville ha pengar, fick till svar att Qatar endas ger ut vädekupong+10% på köpepriset.

 

Mvh. Dolemon

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-09 at 13:13, skrev Jed:

Jag fick samma samtal från Ticket, jag skulle åkt över nyår. Men jag bokade om till Mars istället. Inga problem alls, så får vi hoppas att dom lättat på inrese krånglet tills dess. 

 

Men det gick väldigt smidigt faktiskt. 

 

On 2020-10-09 at 15:20, skrev Fantomen:

Vad fan ska du där och göra!? Det tar ju typ tre år att flyga dit!

När man 2003 sköt upp rovrarna Spirit och Opportunity så tog det ca 7 månader att nå Mars.....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det här går åt helvete! Skulle åka till BKK om två veckor. Hör av mig till Flightfinder och de svarar ej på mejl eller telefon. Googlar Flightfinder och de har MASSOR av missnöjda kunder världen över som väntar på pengar som aldrig lär komma.

 

Får se det som läropengar. Inga fler nätresebyråer för min del. Boka ALLTID direkt med flygbolaget i framtiden. De må vara dyrare men om det jävlas så får du hjälp. Eventuellt kanske mindre och fysiska resebyråer som tex Jorden och Jade vara alternativ. Om jag törs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu känns det som att det bara är Emitates så är stabila på flighterna men det kan ju säkert ändras över en natt, vi såg ju vad som hände med KLM trodde man ju inte men just nu så kan alla länder sätta käppar i hjulen för flyg bolagen.

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Det här går åt helvete! Skulle åka till BKK om två veckor. Hör av mig till Flightfinder och de svarar ej på mejl eller telefon. Googlar Flightfinder och de har MASSOR av missnöjda kunder världen över som väntar på pengar som aldrig lär komma.

 

Får se det som läropengar. Inga fler nätresebyråer för min del. Boka ALLTID direkt med flygbolaget i framtiden. De må vara dyrare men om det jävlas så får du hjälp. Eventuellt kanske mindre och fysiska resebyråer som tex Jorden och Jade vara alternativ. Om jag törs.

Det här fick jag av Ticket utan att ha gjort något 2020-10-06

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

OBS: Vänligen svara via formuläret nedan och bekräfta ändringen. Läs all information i detta e-mail.

Om vi inte erhåller svar från er riskerar ni att stå utan giltig biljett.

Hej,
Vi kontaktar er då flygbolaget har gjort en tidtabellsändring som påverkar er resa. 

Flygbolaget föreslår nedan alternativ:

Utresa:



2021 11JAN Arlanda Doha 1555 0005 arr 12JAN
2021 12JAN Doha Bangkok 0210 1230

Hemresa:


2021 07FEB Bangkok Doha 0150 0540
2021 07FEB Doha Arlanda 0800 1240

 

Vi behöver ditt svar inom 5 dagar annars finns det en risk
att det tillkommer en kostnad för att omboka er resa. Om din avresa är inom 5 dagar så ber vi dig att kontakta flygbolaget direkt istället för att svara till
oss.

Om detta alternativ inte passar så kan vi undersöka om flygbolaget kan erbjuda avbokning med återbetalning av den berörda biljetten. Observera att en hanteringsavgift tillkommer vid avbokning.

De alternativ som erbjuds i detta mail fanns tillgängligt vid tidpunkten för utskicket och kan inte bekräftas förrän ni mottagit nya resehandlingar.

Vänligen svara till oss genom att fylla i detta formulär: 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag svarade att jag ville ha återbetalning, men fick till svar.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej

Tack för ditt mail. Då Qatar har gjort en liten tidsändring i din bokning godkänner dem inte någon återbetalning på biljetten.

Dem erbjuder endast ombokning eller värdekupong som du kan utnyttja vid senare tillfälle

 

Hälsningar

 

Margareta Wessén


Säljare

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Då valde jag värdekupong som jag fick 3 dar senare, fick samtidigt 10% extra på biljettpriset mot vad jag gav för den

 

Gäller bara att välja riktiga "nätresebyråer"

 

Mvh. Dolemon

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Det här går åt helvete! Skulle åka till BKK om två veckor. Hör av mig till Flightfinder och de svarar ej på mejl eller telefon. Googlar Flightfinder och de har MASSOR av missnöjda kunder världen över som väntar på pengar som aldrig lär komma.

 

Får se det som läropengar. Inga fler nätresebyråer för min del. Boka ALLTID direkt med flygbolaget i framtiden. De må vara dyrare men om det jävlas så får du hjälp. Eventuellt kanske mindre och fysiska resebyråer som tex Jorden och Jade vara alternativ. Om jag törs.

Har du betalt med ett kreditkort? Då kan du häva köpet och få pengarna tillbaka, sedan driver kreditkortsbolaget ärendet mot Flightfinder. 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev samet:

Har du betalt med ett kreditkort? Då kan du häva köpet och få pengarna tillbaka, sedan driver kreditkortsbolaget ärendet mot Flightfinder. 

Nej, och det är ytterligare en lärdom. Tack för det. Jag har nyligen införskaffat ett kreditkort som jag uteslutande använder till köp, så nästa gång...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

Har du betalt med ett kreditkort? Då kan du häva köpet och få pengarna tillbaka, sedan driver kreditkortsbolaget ärendet mot Flightfinder. 

Ja man kan häva köpet, men tyvärr så är det inte så enkelt att bara ringa så är allt fixat.

Min vän som låg på "bädden" inväntade nästa resa i livet till den eviga tiden.

Skulle använda kreditkortets förmåner i detta fall skulle han avboka resan via kredikortet pga. sjuk kunde inte åka men ville, han önskade bara en resa till innan locket åker igen.(helst ville han lämna in där i Thailand)

Dom skulle ha en massa papper och intyg på att han var sjuk, han hade "folksjukdomen" cancer som pridit sig från lungorna upp i skallen.

Han orkade inte med att ringa läkare som enkelt i hans fall skulle få intyg på att han var sjuk så han struntade i det han gick ur tiden kort efter det samtalet till kreditkorts företaget.

 

Så hur enkelt det är att häva köp bara genom att ringa vet jag inte men bestyr lär det säkert vara.

 

Enklast är att köpa av dom större aktörena som finns nät som fysiskt butik.

En annan bekant skulle oxå åkt vid Songkran ifjol har inte heller fått sina pengar än idag 2021-01-23 eller värdekupong pga. inga resor gick. Köpt på nätet av en billigt sida namn okänd för mig

 

I vilket fall tråkigt för Abercrombie, jag är inna på samma ide att köpa av flygbolaget direkt inte via nätbolag för enkelhetens skull.

 

Mvh. Dolemon

Ändrades av Dolemon
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Dolemon:

Ja man kan häva köpet, men tyvärr så är det inte så enkelt att bara ringa så är allt fixat.

Min vän som låg på "bädden" inväntade nästa resa i livet till den eviga tiden.

Skulle använda kreditkortets förmåner i detta fall skulle han avboka resan via kredikortet pga. sjuk kunde inte åka men ville, han önskade bara en resa till innan locket åker igen.(helst ville han lämna in där i Thailand)

Dom skulle ha en massa papper och intyg på att han var sjuk, han hade "folksjukdomen" cancer som pridit sig från lungorna upp i skallen.

Han orkade inte med att ringa läkare som enkelt i hans fall skulle få intyg på att han var sjuk så han struntade i det han gick ur tiden kort efter det samtalet till kreditkorts företaget.

 

Så hur enkelt det är att häva köp bara genom att ringa vet jag inte men bestyr lär det säkert vara.

 

Enklast är att köpa av dom större aktörena som finns nät som fysiskt butik.

En annan bekant skulle oxå åkt vid Songkran ifjol har inte heller fått sina pengar än idag 2021-01-23 eller värdekupong pga. inga resor gick. Köpt på nätet av en billigt sida namn okänd för mig

 

I vilket fall tråkigt för Abercrombie, jag är inna på samma ide att köpa av flygbolaget direkt inte via nätbolag för enkelhetens skull.

 

Mvh. Dolemon

Fick för mig att använda resebyrå för mina första resor till Thailand. Bl.a. Ticket vid något tillfälle.

Men när man synade deras metoder närmare, så insåg man snabbt hur vansinnigt det var. Bara för att nämna

något exempel, resebyrån tog extra betalt för diverse tjänster som redan ingick i biljettpriset hos flygbolaget.

T.ex. namnändring, ombokning mm. Nej, finns ingen som helst anledning att gå via resebyrå för en vanlig flygbiljett.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Dolemon:

Ja man kan häva köpet, men tyvärr så är det inte så enkelt att bara ringa så är allt fixat.

Min vän som låg på "bädden" inväntade nästa resa i livet till den eviga tiden.

Skulle använda kreditkortets förmåner i detta fall skulle han avboka resan via kredikortet pga. sjuk kunde inte åka men ville, han önskade bara en resa till innan locket åker igen.(helst ville han lämna in där i Thailand)

Dom skulle ha en massa papper och intyg på att han var sjuk, han hade "folksjukdomen" cancer som pridit sig från lungorna upp i skallen.

Han orkade inte med att ringa läkare som enkelt i hans fall skulle få intyg på att han var sjuk så han struntade i det han gick ur tiden kort efter det samtalet till kreditkorts företaget.

 

Så hur enkelt det är att häva köp bara genom att ringa vet jag inte men bestyr lär det säkert vara.

 

Enklast är att köpa av dom större aktörena som finns nät som fysiskt butik.

En annan bekant skulle oxå åkt vid Songkran ifjol har inte heller fått sina pengar än idag 2021-01-23 eller värdekupong pga. inga resor gick. Köpt på nätet av en billigt sida namn okänd för mig

 

I vilket fall tråkigt för Abercrombie, jag är inna på samma ide att köpa av flygbolaget direkt inte via nätbolag för enkelhetens skull.

 

Mvh. Dolemon

 

Nu måste vi skilja på äpple och päron. 

 

Dim kompis ville använda reseförsäkringen som finns med många kreditkort, då han villa avboka sin resa pga. sjukdom. Det hanteras av det försäkringsbolag som kreditkortet samarbetar med. 

 

Häva ett köp pga. ej levererad vara eller tjänst är reglerat i kreditköpslagen och hanteras av kreditkortsbolaget.

 

Mitt senaste ärende tog ca 5min med kundtjänst, där jag gav dem all info samt mailade in biljetter och korrespondans. Innan dagens slut fanns det en kreditering på mitt kort på hela beloppet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev biker:

Fick för mig att använda resebyrå för mina första resor till Thailand. Bl.a. Ticket vid något tillfälle.

Men när man synade deras metoder närmare, så insåg man snabbt hur vansinnigt det var. Bara för att nämna

något exempel, resebyrån tog extra betalt för diverse tjänster som redan ingick i biljettpriset hos flygbolaget.

T.ex. namnändring, ombokning mm. Nej, finns ingen som helst anledning att gå via resebyrå för en vanlig flygbiljett.

mvh

biker

 

Har rest 45-50 gånger till Thailand men som tur aldrig haft problem före Covid-19 kom till stan.

Detta var första gången på 16år som det strulade till det,utan att göra något fick jag mail från Ticket att resan fått ny tid.

Dom frågade i mailet om jag ville åka eller ha pengarna tillbaka, jag provade med pengarna tillbaka men Qatar ger ej tillbaka pengarna men dom gav mig en värdekod (voucher) +10% på priset jag gav.

Detta tog 4 dar från mailet jag fick från Ticket till jag hade värdekod (voucher) 

 

Inget att klaga på.

 

Men nu ser man vad fort ett "virus" kan ställa till det för resenärer, där av kommer jag köpa direkt av Qatar om nya bekymmer skulle uppstå

 

Mvh. Dolemon

Link to comment
Dela på andra sajter

 

@lasseiudonHittade en bild.

QR-ARN-Business-Class-Check-In.jpg.52a6222b59c711b9b8ae17f031261ca8.jpg 

 

Hobbe

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots att jag bokat via Flightfinder så fick jag Qatar att boka om min resa till juli. Tack för det. Bara att hoppas att det stabiliserats till dess....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

Trots att jag bokat via Flightfinder så fick jag Qatar att boka om min resa till juli. Tack för det. Bara att hoppas att det stabiliserats till dess....

Jag har bara så mycket +++++ att säga om Qatar flyger alltid med dom nu, har haft förseningar vid flygbyte dom bara fixar ny flyg så man kommer med nästa utan frågor och gnäll om varför man bommat.

 

Mvh. Dolemon

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dolemon:

Jag har bara så mycket +++++ att säga om Qatar flyger alltid med dom nu, har haft förseningar vid flygbyte dom bara fixar ny flyg så man kommer med nästa utan frågor och gnäll om varför man bommat.

 

Mvh. Dolemon

Jag var tvungen att avsluta resan i år så då var detta enda alternativet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...