Jump to content
Stefanl

Qatar airways

Recommended Posts

Nicholas

Här slår du huvudet på spiken... Norwegian erbjuder en riktigt lågprisbiljett, helt utan service. Inget bagage, ingen mat, ingen dryck. 

Det är detta thai konkurrerar med. Att då minska på servering av mat och dryck, sänka bagagevikten och sänka poängintjäning är steg i att kunna konkurrera. 

Vill man ha bättre mat och dryck, mer bagage och fler poäng... ja, då får man helt enkelt betala för det precis som på Norwegian... 

Halvsant.

Om man ska konkurrera Norwegian måste man väll isåfall införa samma system.

Dela mat och bagage ifrån transport av person.

Svårt att både äta och ha kakan.

Själv vill jag inte finansiera Thai-adelns gratis biljetter och flyger norweigian.

Kan då även köpa lösa biljetter utan straff på pris och som sist kan jag flyga till Thailand med ett helt annat bolag utan att bli av med min hemresa pga jag aldrig gjorde utresan.

Sedan väntar jag tills några dagar före avgång och uppgraderar till PE.

Baggarna gör väl nyemission nu/strax, det värmer att veta att dom subventionerar mitt resande.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

• Ge karma 1
  • Fint 1

Fritz
Precis nyss, skrev samet:

Här slår du huvudet på spiken... Norwegian erbjuder en riktigt lågprisbiljett, helt utan service. Inget bagage, ingen mat, ingen dryck. 

Det är detta thai konkurrerar med. Att då minska på servering av mat och dryck, sänka bagagevikten och sänka poängintjäning är steg i att kunna konkurrera. 

Vill man ha bättre mat och dryck, mer bagage och fler poäng... ja, då får man helt enkelt betala för det precis som på Norwegian... 

Norwegian tar 550 spänn extra för att man ska få ta med bagage på 20 kg och få mat under flygresan. Jag tycker att det är en helt OK affärside´ sen får andra tycka vad dom vill. ;)

• Ge karma 6
  • Fint 1

leifen
11 minuter sedan, skrev Fritz:

Norwegian tar 550 spänn extra för att man ska få ta med bagage på 20 kg och få mat under flygresan. Jag tycker att det är en helt OK affärside´ sen får andra tycka vad dom vill. ;)

Har du ingen koll på poängen? 

Fritz
Precis nyss, skrev leifen:

Har du ingen koll på poängen? 

Noll koll.

• Ge karma 3

leifen
1 minut sedan, skrev Fritz:

Noll koll.

Samma här, jag kör med kr/kg/flytid/antal fria ö/vinl och sältan på riset i ekonomi,

med den magiska formeln vinner Qatar utan tvekan med Norwegian som god tvåa,

• Ge karma 1

apknug
Noll koll.
Samma här, jag kör med kr/kg/flytid/antal fria ö/vinl och sältan på riset i ekonomi,
Helt rätt, bokar ni dyrare biljetter för att "få" poäng så är det inte ni som tjänar på det...

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

• Ge karma 2

Fritz
Precis nyss, skrev leifen:

För mig är priset, flygtiden samt att landa på Arlanda på morgonen det viktiga eftersom vi ska flyga vidare norrut och inte vill att nån ska behöva hämta oss på en flygplats i norr sent på kvällen.

Jag betalade 5800 SEK ToR per styck från Bangkok till Arlanda med Qatar för våran tripp till sommaren och det tyckte jag var OK och inget att pruta på.

• Ge karma 4
  • Fint 1

MaiChai
Posted (edited)
6 timmar sedan, skrev samet:

Jag gjorde en test dag på Norwegians hemsida, ner från ARN den 25 maj och hem den 3 juni. Ska jag har med mat och en väska på max 20 kilo så kostar det 7134, skippar jag maten och incheckat bagage så kostar det 6034.

Thai på samma datum kostar 6382 med 30 kilo bagage, de billigaste var slut men åker jag dit en dag tidigare och hem en dag senare så kostar den billiga biljetten 5482

Qatar kostar på samma datum 5465 med 14 timmar och 55 minuter ner och 15 timmar och 10 minuter hem.

Så låt oss en gång för alla slå hål på myten att det är billigt att åka med Norwegian.

Edited by MaiChai
  • Ge karma 3
  • Fint 2
  • Gilla 1

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev MaiChai:

Jag gjorde en test dag på Norwegians hemsida, ner från ARN den 25 maj och hem den 3 juni. Ska jag har med mat och en väska på max 20 kilo så kostar det 7134, skippar jag maten och incheckat bagage så kostar det 6034.

Thai på samma datum kostar 6382 med 30 kilo bagage, de billigaste var slut men åker jag dit en dag tidigare och hem en dag senare så kostar den billiga biljetten 5482

Qatar kostar på samma datum 5465 med 14 timmar och 55 minuter ner och 15 timmar och 10 minuter hem.

Så låt oss en gång för alla slå hål på myten att det är billigt att åka med Norwegian.

Utan mat och bagage är norrbaggarna billigast 😂

MaiChai
Posted (edited)
6 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Utan mat och bagage är norrbaggarna billigast 😂

Nej, Thai kostar 5482 med 20 kilo bagage och fri mat och dryck, Qatar kostar 5465 med 30 kilo och fri mat och dryck, baggarna ska ha 6034 utan vare sig bagage, mat eller dryck, ska man ha det med sig kostar baggarnas biljett 7134, överlägset dyrast.

Edited by MaiChai
  • Ge karma 3
  • Fint 1

Galten

Missa maten på flyget? är ni galna🤔

• Fint 1
  • Haha 5

frogfish
1 timme sedan, skrev MaiChai:

Norwegian ska bokas långt i förväg, då går det att göra klipp. Brukar aldrig betala mer än 4500 inkl mat och bagage med dem.

Men om man inte bokar i god tid så finns det både bättre och billigare alternativ.

Det är det ingen myt att det är billigt att åka med baggarna, men det gäller att vara på tårna.

• Ge karma 1

MaiChai
32 minuter sedan, skrev frogfish:

Norwegian ska bokas långt i förväg, då går det att göra klipp. Brukar aldrig betala mer än 4500 inkl mat och bagage med dem.

Men om man inte bokar i god tid så finns det både bättre och billigare alternativ.

Det är det ingen myt att det är billigt att åka med baggarna, men det gäller att vara på tårna.

Hur tidigt då? När jag gjorde min bokning för drygt en månad sen var baggarna också dyrast. Ska man boka ett halvår innan?

• Fint 1

apknug
Hur tidigt då? När jag gjorde min bokning för drygt en månad sen var baggarna också dyrast. Ska man boka ett halvår innan?
Faktisk ännu tidigare, boka när de släpper biljetterna det är ca ett år innan.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

frogfish
45 minuter sedan, skrev MaiChai:

Det är nog en god idé.

Måste man åka på kort varsel är nog inte baggarna förstavalet prismässigt, men om man har möjlighet att boka tidigt kan man ofta hitta billiga biljetter (ca 1500 sek per ben + tillägg), ffa i lågsäsong

Jag åker till Thailand många ggr/år och har alltid några resor bokade framöver. Kollar alltid direktflyg först.

• Ge karma 1