Jump to content
IGNORERAD

Veteranpolen

Boa52

Recommended Posts

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev berlitz:

Vilka jobb Vill inte svenska ungdomar ha?

22 minuter sedan, skrev B747:

Nja.När det gäller mekanikerarbeten/svetsarbeten så tycker dom att det är för dåligt betalt.

Men det finns dom som vill arbeta men då har nysvenskar gått före i kön.....

Dela på andra sajter

• Svar 127
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Boa52

33

• Soengsang

17

• B747

15

• berlitz

11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev Boa52:

Nysvenskar har ingen gräddfil till nåt jobb,

Där har du fel, de är i många fall billigare att anställa för arbetsgivaren pga ett särskilt anställningsstöd.

5 §   De nyanlända invandrare som får anvisas till särskilt anställningsstöd i form av introduktionsjobb är de som har fyllt 20 år och 
   1. är anvisade till det arbetsmarknadspolitiska programmet etableringsinsatser för vissa nyanlända invandrare enligt förordningen (2017:820) om etableringsinsatser för vissa nyanlända invandrare,
   2. är arbetslösa och anmälda som arbetssökande hos Arbetsförmedlingen och någon gång under de senaste 12 månaderna har varit anvisade till detta program, eller

14 §   Ekonomiskt stöd för lönekostnader lämnas med 
   1. 80 procent av lönekostnaden om stödet avser särskilt anställningsstöd i form av introduktionsjobb, eller 
   2. 100 procent av lönekostnaden om stödet avser särskilt anställningsstöd i form av extratjänst.  

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Där har du fel, de är i många fall billigare att anställa för arbetsgivaren pga ett särskilt anställningsstöd.

5 §   De nyanlända invandrare som får anvisas till särskilt anställningsstöd i form av introduktionsjobb är de som har fyllt 20 år och 
   1. är anvisade till det arbetsmarknadspolitiska programmet etableringsinsatser för vissa nyanlända invandrare enligt förordningen (2017:820) om etableringsinsatser för vissa nyanlända invandrare,
   2. är arbetslösa och anmälda som arbetssökande hos Arbetsförmedlingen och någon gång under de senaste 12 månaderna har varit anvisade till detta program, eller

1. 80 procent av lönekostnaden om stödet avser särskilt anställningsstöd i form av introduktionsjobb, eller 
   2. 100 procent av lönekostnaden om stödet avser särskilt anställningsstöd i form av extratjänst.  

Boa har inte internet och tillgång till dagstidningar i byn Avliden....

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det stödet har många av oss " svenskar" haft också. men min mot tanke som proppelergubben skrev. Om en spark gått

sönder för en 80 årig dam kan jag hjälpa henne för 200 kr, är det lite svets hjälp 200 kr tim. Det kan ju inte en firma göra

Så vi pratar om olika saker. Gräsklippning som jag skrev om, bra för en pensinär, motion som är bättre än Gym

Och vilka ungdommar vill göra sånt jobb, Ingen

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Dom ringde i dag från veteranpoolen men jag satt i ett möte så jag sa ring imorgon förmiddag. Intressant

Vi gammlingar behöver lite motion så varför inte klippa en gräsmatta och få betalt än att gå på ett gym

och betala. Bara en sak som jag tänker på, vet inte mer innan jag pratat med dom ansvariga. Många av

er te.x Svampen tar ju promenader varje morgon, en gräsklippare framför sej och få betalt, bra motion

Sen finns det många andra saker som man kan göra

Det är väl ytterst tveksamt om det skulle resultera i så mycket pengar för Svampen att skjuta på en gräsklippare genom Bangkoks gator. En gratis plats på psyket möjligen 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Soengsang:

Troligen för att många ungdommar idag inte vill arbeta?

Hade igår en 74 årig dumperförare vid lastning.

Och en drygt 70 år gammal radarreparatör.

Hade inte många läkare som med råge passerat 65 års-strecket arbetat vidare så hade det sett än värre ut inom vården.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Det stödet har många av oss " svenskar" haft också. men min mot tanke som proppelergubben skrev. Om en spark gått

sönder för en 80 årig dam kan jag hjälpa henne för 200 kr, är det lite svets hjälp 200 kr tim. Det kan ju inte en firma göra

Så vi pratar om olika saker. Gräsklippning som jag skrev om, bra för en pensinär, motion som är bättre än Gym

Och vilka ungdommar vill göra sånt jobb, Ingen

Är det inte bättre att du börjar skotta själv istället för att söka bidrag för att få hjälp med det, om det nu är motion du är ute efter:)

Sen att du tror att gräsklippning=gym eller t.o.m bättre, ja det är väl helt i linje med att du har en fruktansvärd otur då du tänker.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev berlitz:

Vilka jobb Vill inte svenska ungdomar ha?

Städjobb till exempel…….

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

Det är väl ytterst tveksamt om det skulle resultera i så mycket pengar för Svampen att skjuta på en gräsklippare genom Bangkoks gator. En gratis plats på psyket möjligen 

Gratis?

I Thailand?

Ok, då är det bara att säga grattis.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Alarik:

Gratis?

I Thailand?

Ok, då är det bara att säga grattis.

Ja just det påståendet var kanske inte helt allvarligt menat

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Alarik:

Städjobb till exempel…….

Det vill varken du eller jag ha.Inget har förändrats vad gäller det.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev B747:

Det vill varken du eller jag ha.Inget har förändrats vad gäller det.

Är vi ungdomar?

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Alarik:

Är vi ungdomar?

Knappast.Men du ville inte heller bli städare när du var ung,inte jag heller för den delen.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev B747:

Knappast.Men du ville inte heller bli städare när du var ung,inte jag heller för den delen.

Men städa fick vi göra.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Alarik:

Men städa fick vi göra.

Det har du rätt i.

Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev B747:

Inte jag heller...men i brist på annat så,gick det bra iaf.

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev hamnoi:

Är det inte bättre att du börjar skotta själv istället för att söka bidrag för att få hjälp med det, om det nu är motion du är ute efter:)

Sen att du tror att gräsklippning=gym eller t.o.m bättre, ja det är väl helt i linje med att du har en fruktansvärd otur då du tänker.

Sökte inget bidrag för snöskottning, försäkringssak. Efter senaste operation har handleden blivit bättre. Tänkte på 

promenader, gåband eller styra en gräsklippare

Dela på andra sajter

1ED93CC8-C50F-499D-AEC7-8A5955ADEE8F.png.75d9db39aa50a9eb91f24fca473f9c09.png

inga polacker i Gävle

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Enis:

1ED93CC8-C50F-499D-AEC7-8A5955ADEE8F.png.75d9db39aa50a9eb91f24fca473f9c09.png

inga polacker i Gävle

enis

I Avliden lär det vara polacker......

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev B747:

Nja.När det gäller mekanikerarbeten/svetsarbeten så tycker dom att det är för dåligt betalt.

Men det finns dom som vill arbeta men då har nysvenskar gått före i kön.....

55471845_375816933147673_6383621844938784768_n.jpg.fbaccdf12005b5ced95b926040a55f2d.jpg

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Veteran polen är helt bra för en pensionär, hur mycke jobb som helst om man vill. Man väljer sina uppdrag vad man

tycker man klarar av och tycker är roligt, sen får man betalt också. Rese ersättning, bet för släpvagn, bet för röjsåg och

såna saker. Sen är väl det bättre att man tar en gräsklippare och går en timme och få betalt än att bara promonera runt

Man kan ha musik eller en ordbok när man går och en gång till man hjälper äldre, oftast och får en liten slant

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Veteran polen är helt bra för en pensionär, hur mycke jobb som helst om man vill. Man väljer sina uppdrag vad man

tycker man klarar av och tycker är roligt, sen får man betalt också. Rese ersättning, bet för släpvagn, bet för röjsåg och

såna saker. Sen är väl det bättre att man tar en gräsklippare och går en timme och få betalt än att bara promonera runt

Man kan ha musik eller en ordbok när man går och en gång till man hjälper äldre, oftast och får en liten slant

Ja det är väl behjärtansvärt att Samhall håller igång även för de som nått pensionsåldern  

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ordboken tror jag en viss veteran brukar glömma hemma var gång  han är ute och går 😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Boa52:

Visst det är ju jättebra,vi anlitade veteranpolen,att städa å forsla bort alla möbler...aldrig mer.. Städningen under all kritik,bära möbler Ojoj mkt besvär å mera betalt, städa som överenskommet Nja det hann vi inte med... Aldrig att jag litar på veteranpolen igen.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...