Boa52 Inlagd Mars 25, 2019 Dela Inlagd Mars 25, 2019 Blev kontaktad av en god vän som ville jag skulle gå med i veteranpolen. Han har varit målare, tapetserare i hela sitt liv och sett mina målningar,tapetseringar och byggnadsverk. Snickarglädje på broar,altaner så han ville jag skulle anmäla mej Min handled har blivit 40 % bättre så kan nog slå in en spik nu eller hålla i en skruvdragare. Nu har jag dj mycket att göra efter 3 års, inte stiltje men vissa saker har jag inte kunnat göra, nog med gnäll. Tror och vet att har man mycket att göra hinner man mera. Vad vet ni om veteranpolen, vad jag vet bestämer man sin tid 2-3 dar i veckan och jobben kan vara vad som helst man bestämmer själv vad man kan och vill göra. Man kan tjäna 3 - 4 tusen i mån inte dumt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Mars 25, 2019 Dela Inlagd Mars 25, 2019 Tjena! Jag har två "brudar" från Veteranpoolen på kontoret som delar på en halvtidstjänst som kontorsassistent. De fixar inköp av kontorsmaterial, fika, pysslar och donar i största allmänhet mm. Det har hittills fungerat mycket bra och de tycker att kul med lite extra pengar, men den sociala vinsten överväger! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 25, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Mars 25, 2019 4 minuter sedan, skrev Stefan: Tjena! Jag har två "brudar" från Veteranpoolen på kontoret som delar på en halvtidstjänst som kontorsassistent. De fixar inköp av kontorsmaterial, fika, pysslar och donar i största allmänhet mm. Det har hittills fungerat mycket bra och de tycker att kul med lite extra pengar, men den sociala vinsten överväger! //S låter ju bra för dom, många blir sittande i en lägenhet utan nåt att göra. Nu har jag göra som f-n i sommar men tror jag hinner mera om man jobbar med nåt annat ibland sen alltid kul med extra pengar. Gjorde en dumhet idag som jag aldrig gjort förut i mitt liv, parkerade på en handikapparkering, 900 kr fy f-n. Betalade också 20 kr, dubbel huva Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 25, 2019 Dela Inlagd Mars 25, 2019 Hoppas dom kan ge instruktionen med hjälp av bilder. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 25, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Mars 25, 2019 1 minut sedan, skrev Stein: Massa polacker ju.. Dom kan väl inte vara med i en veteranpol i sverige. Det är pensionärer som vill ha nått att göra. Många bra yrkesmän, kvinnor som inte bara vill sitta i en lägenhet heladan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 25, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Mars 25, 2019 Precis nyss, skrev Mankan: Hoppas dom kan ge instruktionen med hjälp av bilder. Vem ska ha hjälp med instruktioner med hjälp av bilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 25, 2019 Dela Inlagd Mars 25, 2019 2 timmar sedan, skrev Stein: Förvirring är total. Varför pratar du om Veteranpolen då? Han kanske till hör kategorin kvinnor som som inte vill sitta i sin lägenhet🤣 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 (ändrad) Boa kan kanske hjälpa mig att räkna ut varför elskatten har blitt dubbelt så dyr som själva el räkningen? Och ta reda på vem som gjort detta, inte kan dä va sossarna inte? Ändrades Mars 26, 2019 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 26, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Mars 26, 2019 2 timmar sedan, skrev audirs2: Boa kan kanske hjälpa mig att räkna ut varför elskatten har blitt dubbelt så dyr som själva el räkningen? Och ta reda på vem som gjort detta, inte kan dä va sossarna inte? Helt klart nån dj idi*t sen vilket parti idi*ten tillhör gör detsamma. Jag förbrukar jätte lite El så fasta avgiften år nästan dubbelt mot förbrukningen😡 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 Veteranpoolen, ser ju ganska behagligt ut ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 30 minuter sedan, skrev Boa52: Helt klart nån dj idi*t sen vilket parti idi*ten tillhör gör detsamma. Jag förbrukar jätte lite El så fasta avgiften år nästan dubbelt mot förbrukningen😡 Har du räknat in skatter då så har du ett mkt bra avtal. På min senaste räkning var det ca 90kr el och resten avgifter/skatter och blev drygt 300kratt betala. Vattenfall som leverantör. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 (ändrad) 55 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Har du räknat in skatter då så har du ett mkt bra avtal. På min senaste räkning var det ca 90kr el och resten avgifter/skatter och blev drygt 300kratt betala. Vattenfall som leverantör. Ja Kronljus drar lite el!😋 Och pomfritte ger alltid minus karma, gillar han skarpt! Ändrades Mars 26, 2019 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 26, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Mars 26, 2019 1 timme sedan, skrev acarls: Veteranpoolen, ser ju ganska behagligt ut ... Bra jobb att värma upp polvattnet och få betalt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 (ändrad) 22 minuter sedan, skrev audirs2: Ja Kronljus drar lite el!😋 Och pomfritte ger alltid minus karma, gillar han skarpt! Det var ju ett snurrkarma för tusan, jag tror att dom karman du fått av mig under årens lopp kan du räkna på din ena hands fingrar. Du fick ett snurrkarma denna gång för att du ville att Boa skulle förklara varför din elskatt var högre än elräkningen och att dessutom blanda in partipolitik i en tråd som handlar om Vereranpoolen det tyckte jag var väldigt snurrigt, till och med för att komma från dig. Ändrades Mars 26, 2019 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 Från Polska veteraner till elräkningar, på MPR svänger det som vanligt Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 1 timme sedan, skrev Fritz: Det var ju ett snurrkarma för tusan, jag tror att dom karman du fått av mig under årens lopp kan du räkna på din ena hands fingrar. Du fick ett snurrkarma denna gång för att du ville att Boa skulle förklara varför din elskatt var högre än elräkningen och att dessutom blanda in partipolitik i en tråd som handlar om Vereranpoolen det tyckte jag var väldigt snurrigt, till och med för att komma från dig. Herr Friz, ahtung! Ja, ja e jävligt sur på den höga elskatten vi småföretagare måste betala nuförtiden! Skatten nästa månad är ca 5000.- plusatt el räkningen ligger på ca 4500.- Detta känner en liten företagare som jag av som inte bara kan höja timdebitering i tid och otid! Säg att jag omsätter 80,000.- på en månad, då e nästan ca 9000.- i el jävligt mycket! Alla dom som kör lastbil kommer snart att få ännu högre avgifter har jag hört från åkarhåll! Just gubbpolen var det ju, där kan man va med snart! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 Jobba ?? Nej tack. Jag tänker njuta av livet som pensionär så mkt jag kan. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 11 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Jobba ?? Nej tack. Jag tänker njuta av livet som pensionär så mkt jag kan. Jag gör tvärtemot, men så har jag alltid vart! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 26, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Mars 26, 2019 3 timmar sedan, skrev Stein: Precis, nu återgår vi till ämnet. Jag har sedan trådstarten försökt få @Boa52 att förklara sitt intresse för polska veteraner. Har väl inget intresse av polska veteraner utan bara tänkt att man kan jobba ca 2 dar i veckan bestämma tid själv och dra in lite pengar och hjälpa nån som inte kan betala 6 -700 kr timmen för enkla jobb. Allt för att ställa in en video till som jag fick erbjudande om att byta panel på ett hus, för stort jobb tycker jag. Vet ni inte så googla på veteranpolen finns i hela Sverige. Många vill som Stefan skrev ha lite social kontakt och även få en slant. Inte dumt båda sakerna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 29 minuter sedan, skrev Boa52: Har väl inget intresse av polska veteraner utan bara tänkt att man kan jobba ca 2 dar i veckan bestämma tid själv och dra in lite pengar och hjälpa nån som inte kan betala 6 -700 kr timmen för enkla jobb. Allt för att ställa in en video till som jag fick erbjudande om att byta panel på ett hus, för stort jobb tycker jag. Vet ni inte så googla på veteranpolen finns i hela Sverige. Många vill som Stefan skrev ha lite social kontakt och även få en slant. Inte dumt båda sakerna Tips från coachen Skriv veteranpoolen istället för polen så slipper du gliringar..... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 26, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Mars 26, 2019 7 minuter sedan, skrev Soengsang: Tips från coachen Skriv veteranpoolen istället för polen så slipper du gliringar..... Varför tror du jag skrev polen och fattar alla inte det så förstår dom inte vad veteranpoolen är😎 Googla Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 Tja ett grundläggande krav är nog att man ska kunna läsa, skriva och förstå svenska “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 2 minuter sedan, skrev Boa52: Varför tror du jag skrev polen och fattar alla inte det så förstår dom inte vad veteranpoolen är😎 Googla Ännu ett inlägg ifrån stolpskottsveteranen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 3 minuter sedan, skrev Boa52: Varför tror du jag skrev polen och fattar alla inte det så förstår dom inte vad veteranpoolen är😎 Googla Nu svamlar du om polen igen...... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 26, 2019 Dela Inlagd Mars 26, 2019 4 timmar sedan, skrev audirs2: Jag gör tvärtemot, men så har jag alltid vart! Någon måste ju svetsa oxå? Jag vill inte bli ensam,då blir det tufft. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu