Jump to content
IGNORERAD

Utflykter


buriram

Recommended Posts

När vi hade invigning av nya huset så hälsade kompisar från Ubon på, då bestämdes att vi skulle se hur de hade det.

Vi tog helt sonika tåget från Buriram, det här var inget lyxtåg med svängbara säten och telefon ombord som det vi åkte med till Buriram. Påminde om tågen hemma före X2000.

Börjar med en reklamskylt på perrongen i Buriram, det alkoholmärket var populärt och ännu populärare/roligare blev det när jag döpte om det till Hong Nam.

IMG_1394.jpg

Sår här pigga var mina reskamrater, kanske de hade åkt den här sträckan tidigare?

IMG_1395.jpg

Lite utsiktsbilder från resan.

IMG_1401.jpg

Här en spindel som har trasslat in sig.

IMG_1407.jpg

Jag hade tagit med mig ett försvarligt antal Leo, men kunde inte tillgodogöra mig alla, anledning en äldre dam sålde pilsner på tåget och hon blev så glad att jag ville inte konkurera med mina egna. Tyvärr ingen bild.

Då det här är ett statligt tåg så ser konduktörerna ut som poliser, och se där då vaknar man till.  :police:

IMG_1399.jpg

Här kommer bild på stins 1 och stins 2, man känner sig som hemma.

IMG_1400.jpg

IMG_1408.jpg

Nu är det dax och besöka figgan, ser precis ut som före X2000.

IMG_1411.jpg

Nu är det dax och leta efter pilsnertanten igen. :crazy:

Min fru åkte med och höll reda.. på vad  :idea2:     anders

IMG_1412.jpg

Vid ett uppehåll, hittade jag piggare medpassagerare.

IMG_1409.jpg

Nu är vi framme, här reklam för polisen i Ubon.

IMG_1414.jpg

Den här byggnaden såg ball ut, avslutningsvis en julgransbild, det är i slutet på november och börjar lacka mot jul

IMG_1415.jpg

IMG_1416.jpg

De vi var och hälsade på ska sälja sitt ställe, strax utanför Ubon, om intresse finnes, hör av er  //anders

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hejsan, dagen efter vi hade varit på Nang´s skolas 50års jubileum som sammanföll med det var 25 år sedan hon muckade från plugget så åkte vi och hälsade på en skolkamrat som jobbade som lärare, skolan drevs helt utan statliga och kommunala bidrag (skulle man vänta på det, så hade det inte blivit något) Blev visade runt under glada rop och skratt.

Mitt upp i alltihopa så blev jag presenterad som engelsk lärare i en skolklass med tolvåringar, jahapp tänkte jag

KAN Broder TT, så kan väl jag  :yes:   Min tanke var, vilken nivå ligger det på, som tur var så var det samma som min.

i225.photobuc...MinfilmMPRB.jpg

Tolv dagar till avresa, Mvh Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig film!

Skolbesök i Thailand är alltid kul och barnen är alltid så glada och nyfikna

Kenneth

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...