Wwax Inlagd Oktober 31, 2019 Dela Inlagd Oktober 31, 2019 (ändrad) Hade inte tänkt ge mig in i denna tråd men sånt här är riktigt obehagligt, rena Sovietfasonerna, förföljelse av oliktänkande. Vänstern slänger sig ledigt med uttryck som skam, skuld, förnekare, rasist, fascist etc för att tysta och få åsiktskorridoren att fullständigt kollapsa.. Expressen ska vara "liberal" men här sparkar dom åsiktsfriheten hårt på pungen. EDIT 1/11: Uvell har gjort en granskning av granskningen som kan läsas här: https://uvell.se/2019/10/31/luktar-bestallningsjobb-expressen/ Lång läsning men intressant om man orkar: https://www.mises.se/2019/10/23/de-socialt-narstaende/ Ändrades November 1, 2019 av Wwax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 31, 2019 Dela Inlagd Oktober 31, 2019 2 timmar sedan, skrev Wwax: Hade inte tänkt ge mig in i denna tråd men sånt här är riktigt obehagligt, rena Sovietfasonerna, förföljelse av oliktänkande. Vänstern slänger sig ledigt med uttryck som skam, skuld, förnekare, rasist, fascist etc för att tysta och få åsiktskorridoren att fullständigt kollapsa.. Expressen ska vara "liberal" men här sparkar dom åsiktsfriheten hårt på pungen. Lång läsning men intressant om man orkar: https://www.mises.se/2019/10/23/de-socialt-narstaende/ Sorry lite för långt för mej... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Oktober 31, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 31, 2019 Ja, den"opartiska" svenska median kör på hårt nu. " Leif Östling, styrelseordförande i Södertälje Science park, har medverkat i en intervju på en sajt med kopplingar till vit makt-miljön. Där uttalar han sig bland annat om hur människor från Afrika och Mellanöstern inte klarar av att jobba inom svensk industri. I en timmes lång intervju på en sajten Swebbtv, som har kopplingar till vit makt-miljön, pratar Leif Östling, tidigare vd för Scania – numera ordförande för Södertälje Science park, om allt från tiden på Scania, svenskt rättsväsende och invandring, vilket bland annat LT uppmärksammat tidigare. Sajten Swebbtv bildades runt 2015 enligt Jonathan Leman, researcher på Expo. – De plockar upp röster från Alternativ för Sverige, NMR och konspirationsteoretiker som är mer svårplacerade politiskt, och Sverigedemokraterna. De driver sin opinionsbildning genom sina gäster, säger han. – Den röda tråden är ämnen där invandring och minoriteter står i centrum för allt som är fel i samhället. Ett annat sådant ämne är klimatförnekande. " https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/leif-ostling-stallde-upp-i-intervju-pa-sajt-med-kopplingar-till-vit-makt-miljon?__twitter_impression=true Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd November 1, 2019 Trådstartare Dela Inlagd November 1, 2019 Och där lyckades dom få han sparkad, så går det när man säger vad man tycker i bananrepubliken Sverige.. Leif Östling sparkas – efter uttalandena "Leif Östling, tidigare ordförande för Svenskt Näringsliv, sa att Sverige ”tagit in alldeles för mycket folk utifrån” och menade att samhällen i Afrika och Mellanöstern låg ”hundra år” bakåt i tiden. Nu får han sparken från sitt uppdrag på Södertälje Science Park." https://www.expressen.se/dinapengar/leif-ostling-sparkas-efter-uttalandena/ Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 1, 2019 Dela Inlagd November 1, 2019 https://uvell.se/2019/10/31/luktar-bestallningsjobb-expressen/ Ja har man inte rätt åsikt i klimatfrågan då är man en förnekare. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd November 1, 2019 Dela Inlagd November 1, 2019 (ändrad) ooojdåå, nu sitter offerkoftorna på´ordentligt på klimatskeptikerna, efter Expressens artikel. Lättkränkt gäng uppenbarligen, även om jag kan hålla med om att rubriksättning och löp var rätt taffligt, som så ofta i alla medier numera. Jag läste artikeln i Expressen innan de la den bakom sin betalvägg, och det var inte så himla farligt. De flesta blev intervjuade om sina teser eller citerade från andra källor där de uttalat sig. Och så fanns det en del uttalanden från mera mainstreamforskare som bemötte deras påståenden, med det som är de gängse forskarrönen inom klimatområdet. Like it or not. Störst DQ lär ju den på forumet ofta citerade Lars Bern vara, jag läste hans replik på den egna bloggen. Stor humor blev det på nått vis av den repliken. Han borde lära sig av Greta T hur man tar kritik. 😉. Ändrades November 1, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 1, 2019 Dela Inlagd November 1, 2019 Varför ska det alltid hånas när det kommenteras nåt från endera sidan? Det slutar aldrig att förvåna mig. Det enda intrycket det ger är att kommentatorn inte har förmågan till saklig kritik. Lite tråkigt tycker jag. Men det är ju mkt som är tråkigt, bara att vänja sig....😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 1, 2019 Dela Inlagd November 1, 2019 (ändrad) 14 timmar sedan, skrev spooncreek: ooojdåå, nu sitter offerkoftorna på´ordentligt på klimatskeptikerna, efter Expressens artikel. Lättkränkt gäng uppenbarligen, även om jag kan hålla med om att rubriksättning och löp var rätt taffligt, som så ofta i alla medier numera. Jag läste artikeln i Expressen innan de la den bakom sin betalvägg, och det var inte så himla farligt. De flesta blev intervjuade om sina teser eller citerade från andra källor där de uttalat sig. Och så fanns det en del uttalanden från mera mainstreamforskare som bemötte deras påståenden, med det som är de gängse forskarrönen inom klimatområdet. Like it or not. Störst DQ lär ju den på forumet ofta citerade Lars Bern vara, jag läste hans replik på den egna bloggen. Stor humor blev det på nått vis av den repliken. Han borde lära sig av Greta T hur man tar kritik. 😉. Jag har nog svårt att förstå vad Greta gör så bra men jag har förstått att du gillar henne och hennes budskap skarpt. Att Lars Bern bemöter kritiken tycker jag väl inte är så konstigt och ser nog inte vad som är så lustigt med det. Men det är jag det. Någon konsensus i den frågan lär vi inte hitta. Ändrades November 2, 2019 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd November 1, 2019 Dela Inlagd November 1, 2019 (ändrad) 10 minutes ago, Mankan said: Jag har nog svårt att förstå att vad Greta gör så bra men jag har förstått att du gillar henne och hennes budskap skarpt. Att Lars Bern bemöter kritiken tycker jag väl inte är så konstigt och ser nog inte vad som är så lustigt med det. Men det är jag det. Någon konsensus i den frågan lär vi inte hitta. Riktigt, det blir ingen konsensus när du påstår att jag gillar Gretas budskap starkt, då läser du inte mina inlägg särskilt noga. Men när det gäller att ta kritik: Bern är uppenbarligen rätt mycket av en DQ avseende det, Greta är det inte. Det var poängen i jämförelsen mellan dem i inlägget du kommenterade. Ändrades November 1, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 1, 2019 Dela Inlagd November 1, 2019 2 minuter sedan, skrev spooncreek: Riktigt, det blir ingen konsensus när du påstår att jag gillar Gretas budskap starkt, då läser du inte mina inlägg särskilt noga. Men när det gäller att ta kritik: Bern är rätt mycket av en DQ avseende det, Greta är det inte. Det var poängen i jämförelsen mellan dem i inlägget du kommenterade. Ja du brukar ju alltid börja dina inlägg med att säga att du egentligen inte håller med klimatlobbyister som Greta men slutar alltid av någon konstig anledning att tydligt välja sida och ta dom i försvar. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd November 1, 2019 Dela Inlagd November 1, 2019 7 minutes ago, Mankan said: Ja du brukar ju alltid börja dina inlägg med att säga att du egentligen inte håller med klimatlobbyister som Greta men slutar alltid av någon konstig anledning att tydligt välja sida och ta dom i försvar. Som sagt Mankan, du läser mina inlägg slarvigt. Som så ofta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 1, 2019 Dela Inlagd November 1, 2019 Så då var det dags för att halvdussin flybiljetter igen för projekt Greta.... Nu ska hon till Spanien snarast 555555 https://www.dn.se/nyheter/sverige/greta-thunberg-vadjar-om-hjalp-att-ta-sig-over-atlanten/?fbclid=IwAR2RXqxKNVlzs0s772DoIPcLgqKSfhTDx1H3pIqjRWHHLVA-qmCjkY8IhP0 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd November 7, 2019 Dela Inlagd November 7, 2019 (ändrad) Nu ni gubbar går det inte att förneka längre. När till och med rektor Dumbledore på Hogwarts skrivit under ett klimatupprop måste det vara på riktigt. Huka er, snart går världen under.😉 Ändrades November 7, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 7, 2019 Dela Inlagd November 7, 2019 1 timme sedan, skrev spooncreek: Nu ni gubbar går det inte att förneka längre. När till och med rektor Dumbledore på Hogwarts skrivit under ett klimatupprop måste det vara på riktigt. Huka er, snart går världen under.😉 Nu börjar de hitta in i rätt kategori. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 7, 2019 Dela Inlagd November 7, 2019 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd November 7, 2019 Dela Inlagd November 7, 2019 8 timmar sedan, skrev spooncreek: Nu ni gubbar går det inte att förneka längre. När till och med rektor Dumbledore på Hogwarts skrivit under ett klimatupprop måste det vara på riktigt. Huka er, snart går världen under.😉 Trumfar med Mickey Mouse😀 Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 7, 2019 Dela Inlagd November 7, 2019 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 7, 2019 Dela Inlagd November 7, 2019 3 timmar sedan, skrev ellim63: Är det maken till miljöministerns, han som behöver köra tunga stenar? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd November 8, 2019 Dela Inlagd November 8, 2019 23 hours ago, hamnoi said: Trumfar med Mickey Mouse😀 Roat mig att läsa delar av listan (Mickey Mouse petition) inte många faktiska forskare ändå framhävd det som ett slags sanningsdokument av bla TT och SVT. Uvell fortsätter granska https://uvell.se/2019/11/07/vilka-svenskar-skrev-under-musse-pigg-petitionen/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd November 10, 2019 Dela Inlagd November 10, 2019 Hum, nu har jag läst igenom mina inlägg på jakt efter det otrevliga inlägget som fick mig avstängd. Jag ställer ju mest frågor, och inte speciellt otrevlige sådana heller. Är man otrevlig om man råkar ha en annan åsikt än herrar moderatorer? Däremot så har Mr ATM kallat mig narkoman, men det gör väl inget förstår jag. Det börjar ju faktiskt bli lite larvigt det här, larvigt och mer än lovligt barnsligt. Vad var det för inlägg som var otrevligt? Och sedan så undrar jag hur fan ni kan ljuga ihop att jag skulle ha kallat någon för Pedofil? Vem då! Denne någon borde ju verkligen träda fram så att jag hart en chans att förklara vad jag skrev. Jag skrev att det var lika fel att kalla alla invandrare i Sverige för kriminella, som att kalla alla Thailandsresenärer för pedofiler, trots att vi alla vet att sådana förekommer. Det vare ju faktiskt intressant att få veta vem som tog åt sig av det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd November 10, 2019 Dela Inlagd November 10, 2019 22 minuter sedan, skrev Batting: Hum, nu har jag läst igenom mina inlägg på jakt efter det otrevliga inlägget som fick mig avstängd. Jag ställer ju mest frågor, och inte speciellt otrevlige sådana heller. Är man otrevlig om man råkar ha en annan åsikt än herrar moderatorer? Däremot så har Mr ATM kallat mig narkoman, men det gör väl inget förstår jag. Det börjar ju faktiskt bli lite larvigt det här, larvigt och mer än lovligt barnsligt. Vad var det för inlägg som var otrevligt? Och sedan så undrar jag hur fan ni kan ljuga ihop att jag skulle ha kallat någon för Pedofil? Vem då! Denne någon borde ju verkligen träda fram så att jag hart en chans att förklara vad jag skrev. Jag skrev att det var lika fel att kalla alla invandrare i Sverige för kriminella, som att kalla alla Thailandsresenärer för pedofiler, trots att vi alla vet att sådana förekommer. Det vare ju faktiskt intressant att få veta vem som tog åt sig av det. Är det martyrdags nu igen,ledsnar du aldrig på gå runt och leka offer🙈 And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 10, 2019 Dela Inlagd November 10, 2019 (ändrad) 7 timmar sedan, skrev Batting: Hum, nu har jag läst igenom mina inlägg på jakt efter det otrevliga inlägget som fick mig avstängd. Jag ställer ju mest frågor, och inte speciellt otrevlige sådana heller. Är man otrevlig om man råkar ha en annan åsikt än herrar moderatorer? Däremot så har Mr ATM kallat mig narkoman, men det gör väl inget förstår jag. Det börjar ju faktiskt bli lite larvigt det här, larvigt och mer än lovligt barnsligt. Vad var det för inlägg som var otrevligt? Och sedan så undrar jag hur fan ni kan ljuga ihop att jag skulle ha kallat någon för Pedofil? Vem då! Denne någon borde ju verkligen träda fram så att jag hart en chans att förklara vad jag skrev. Jag skrev att det var lika fel att kalla alla invandrare i Sverige för kriminella, som att kalla alla Thailandsresenärer för pedofiler, trots att vi alla vet att sådana förekommer. Det vare ju faktiskt intressant att få veta vem som tog åt sig av det. Trist för dej Batting. Påminner mej lite om en dag för länge sedan då jag satt på en flygplats i Tyskland, på väg hem till familjen i Bangkok... Jag såg mej omkring och noterade att det satt en hel del ensamresande män vid Gaten till Bkk. Tänkte som hastigast "Det är en hel del sexturister på flyget idag" De såg knappast ut som affärsresande, om man såg på deras klädsel, Singha linnen och shorts tex... Strax därefter kom jag på att alla andra som satt där kunde tro/tycka det samma om mej, jag var väl 45 år gammal, lite överviktig och reste utan sällskap, i avslappnad klädsel... Ändrades November 10, 2019 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 10, 2019 Dela Inlagd November 10, 2019 Precis nyss, skrev Tommy: Trist för dej Batting. Påminner mej lite om en dag för länge sedan då jag satt på en flygplats i Tyskland, på väg hem till familjen i Bangkok... Jag såg mej omkring och noterade att det satt en hel del ensamresande män vid Gaten till Bkk. Tänkte som hastigast "Det är en hel del sexturister på flyget idag" De såg knappast ut som affärsresande, om man såg på deras klädsel, Singha linnen och shorts tex... Strax därefter kom jag på att alla andra som satt där kunde tro/tycka det samma om mej, jag var väl 45 år gammal, lite överviktig och reste utan sällskap, i avslappnad klädsel... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd November 14, 2019 Dela Inlagd November 14, 2019 (ändrad) Huka er igen gnällgubbar, coola Greta seglar vidare mot Spanien, nu med "You tube kändisar". Blir säker mycket publicitet igen. Smart drag. https://www.bbc.com/news/world-50403488 Ändrades November 14, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 14, 2019 Dela Inlagd November 14, 2019 Om någon bestämt skriker att 1+1 är 3, om och om igen, så kommer jag protestera och fortsatt bli kallad gnällgubbe. Känns som gnällgubbe är nåt positivt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu