Jump to content

Greta Thunberg

Bananen

Recommended Posts

Bananen

Frida Boisen skriver en intressant krönika i Aftonbladet, hennes artiklar har tidigare varit uppe för diskussion här på forumet, då handlade det om Thailand och prostitution, inledningen av krönikan nedan är ganska magstark (tycker jag), vad tycker ni, står vi inför jordens undergång eller är det bara propaganda/rappakalja för att generera pengar till olika organisationer och tillföra röster till miljöpartiet som till större delen består av journalister och kultureliter?

Greta Thunberg har för övrigt blivit vald till årets kvinna trots att hon bara är 16 år och är numera nominerad till nobels fredspris.

"Greta Thunberg är utan tvekan, vår tids viktigaste ledare. När Greta Thunberg talar lyssnar världen. Vi gör det, för att vi måste. Vår ohållbara, bortskämda livsstil, tar död på vår planet. Vi har ett val. Att blunda, hålla för öronen och köra på, eller ta in – och förändra oss. Greta Thunberg är på väg att bli vår världs frälsare."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/gPgjL0/lat-eleverna-klimatstrejka--det-ar-viktigare-an-sju-glosor

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

• Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• spooncreek

242

• Soengsang

187

• Fritz

129

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har berättat här, men inte för min sambo som jag har levt ett år med och friat till. Det blir spännande när äktenskapsförorden kommer upp och hon inser att jag har en gnutta bättre ställt än vad hon t

Jag blir spyfärdig bara jag hör eller ser detta lilla bortskämda flickebarn...

Man kan diskutera om det är lämpligt eller om ett barn klarar av det ansvar som läggs på hennes axlar genom den medieexponering som läggs på henne. Man kan också diskutera hur vuxna går till personang

Posted Images

Soengsang
1 minut sedan, skrev frogfish:

Låt minderåriga vara ifred, även om de sysslar med konstigheter.

Enl media är hon ju en kvinna......

• Ge karma 3
  • Haha 3

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

frogfish
Precis nyss, skrev Soengsang:

Enl media är hon ju en kvinna......

Det är möjligt, men vi behöver ju inte gå lika lågt som de.

Men var och en gör som de själva vill.

norris55

Är väl samma domedags profetsior som Al Gore spådde i början på 2000 talet. Vad hände...…. inte mycket. 

• Ge karma 3
  • Fint 2

Skickat från en Galaxy S 20 Ultra, så de så...

audirs2

Tuta Grenberg har nog rökt nått olämpligt!

• Ge karma 1
  • Haha 2

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

Tommy
4 minuter sedan, skrev JJC:

Fittmössa och andra betalar. Undrar vad Försäkringskassa säger om det?5831911-650x.jpg.302c2ccd35e3a21b1bd3f3524cb567c7.jpg

Hoppas verkligen han åker dit, om han nu inte var ledig på "riktigt".

MVH

• Ge karma 1
  • Fint 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Bibben
1 timme sedan, skrev Bananen:

Frida Boisen

Är inte hon med i Lyxfällan? Kanske inte nån direkt intressekonflikt men känns konstigt att de har med en sån vänsteraktivist som dessutom tycker en unge är världens bästa ledare för att reda upp andra människors ekonomi, ingen person jag skulle vilja rota i min ekonomi, halvvägs till hispan enligt min mening, totalt verklighetsfrånvarande.

• Ge karma 5
  • Fint 3

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Bananen
9 minuter sedan, skrev Bibben:

Är inte hon med i Lyxfällan? Kanske inte nån direkt intressekonflikt men känns konstigt att de har med en sån vänsteraktivist som dessutom tycker en unge är världens bästa ledare för att reda upp andra människors ekonomi, ingen person jag skulle vilja rota i min ekonomi, halvvägs till hispan enligt min mening, totalt verklighetsfrånvarande.

Jo, hon är med i lyxfällan och även i trolljägarna samt skriver krönikor i bla expressen.

"Dags att bojkotta Thailand som resmål – nu mår jag illa"

https://www.expressen.se/kronikorer/frida-boisen-1/dags-att-bojkotta-Thailand-som-resmal-nu-mar-jag-illa-/

• Ge karma 2

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

omarama
3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

54515012_2599279026809318_1917524076700631040_n.jpg.0dddbba3dbddf6bf191691b4eaa47b5f.jpg

Tycker hennes drag påminner lite om Löven,undrar om han har varit ute och skvätt lite👨‍🎓

• Ge karma 1
  • Haha 5

And that's all I have to say about that

Benriach
Tycker hennes drag påminner lite om Löven,undrar om han har varit ute och skvätt lite[emoji1800]
Dessutom har hon ju Bamse som farfar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

AnTove
7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Klokt skrivet, vad jag reagerar på är massmedias och miljömupparnas sätt att utnyttja denna flickkrake.

Att benämna barnet kvinna är absurt!

Mediernas ansvar bör granskas och ifrågasättas. Även alla kändisar och politiker som försöker att ta del i medieexponering kring henne. De borde ta över stafettpinnen och använda den makt de har att förändra istället för att vara en del i det tryck som har uppstått kring henne. 

• Ge karma 4
andrejsdenruskige
7 minuter sedan, skrev AnTove:

Mediernas ansvar bör granskas och ifrågasättas. Även alla kändisar och politiker som försöker att ta del i medieexponering kring henne. De borde ta över stafettpinnen och använda den makt de har att förändra istället för att vara en del i det tryck som har uppstått kring henne. 

Maskineriet bak Greta bör granskas. 

Om man ser på vem som ligger bakom ”produkten” Greta, så är det självklart att det är just för medieexponering hon används. 

Edited by andrejsdenruskige
  • Ge karma 9
AnTove
8 minuter sedan, skrev Enis:

Hennes föräldrar borde skämmas, att låta henne exponeras och utnyttjas på detta sätt

/ENis

De borde inse att en så ung människa inte klara av denna exponering och ansvar som läggs på hennes axlar. Tror inte att en så ung människa, med dessutom aspbergs klarar av separera sig själv ifrån den uppståndelse som sker kring henne. Tvivlar inte på att hon tror på det hon pratar om, att det är viktigt och påverkar generationer framåt. Den övertygelsen har man om mycket i den åldern. Där borde hennes föräldrar komma in och ge henne ett andningsrum och reflektion över hur stor skillnad hon verkligen kan göra. Det är också otroligt kasst av nobel kommittén att nominera henne, man kan misstänka för att de ser en möjlighet att få lite god publicitet i allt kaos de befinner sig i.  

• Ge karma 3
  • Fint 2
  • Snurrigt 1