spooncreek Inlagd Oktober 10, 2019 Dela Inlagd Oktober 10, 2019 (ändrad) 11 hours ago, Bananen said: Vilka här har påstår att befolkningsökningen och industrialiseringen inte påverkar miljön eller klimatet? Ganska många. Några vanligen förekommande varianter: - Att det inte finns någon klimatförändringar alls, allt är bara ett påhitt. Brukar grunda sig diverse olika teorier om globala konspirationer. -Att klimatförändringar är på riktigt, men endast orsakad av naturen. Ingen mänsklig påverkan således. -Att Co2 oavsett källa, natur eller människa, inte orsakar global uppvärmning och att ökade halter inte är något problem. - Att människan till viss del påverkar den globala uppvärmningen men att den globala uppvärmningen i sig inte är något problem. Ändrades Oktober 10, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Oktober 10, 2019 Dela Inlagd Oktober 10, 2019 Är bara en simpel målare, men vad har orsakat alla klimatförändringar under miljontals år innan människan började flyga och köra bil😊? Tillhör ju foliehattarna som tror att människan kan påverka klimatet ytterst lite. https://www.tv2.no/a/3794535?fbclid=IwAR0VWaRqCw5IDmfC5TZrfYAz8S4RNfc65yDVHtZC3hWbpXeg5fOxs9Pk85A Årsaken til at breene smeltet for 80 år siden var at det var uvanlig varmt i Arktis. Oppvarmingen startet tidlig på 20-tallet og varte i over to tiår. Mellom 1930 og 1940 var det i gjennomsnitt 1,7 grader varmere enn normalt, og like varmt som nå. Dette var før vi begynte å slippe ut CO2 i store mengder, og forskerne lurte lenge på hva som var årsaken til oppvarmingen. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 10, 2019 Dela Inlagd Oktober 10, 2019 5 minutes ago, hamnoi said: Är bara en simpel målare, men vad har orsakat alla klimatförändringar under miljontals år innan människan började flyga och köra bil😊? Tillhör ju foliehattarna som tror att människan kan påverka klimatet ytterst lite. https://www.tv2.no/a/3794535?fbclid=IwAR0VWaRqCw5IDmfC5TZrfYAz8S4RNfc65yDVHtZC3hWbpXeg5fOxs9Pk85A Årsaken til at breene smeltet for 80 år siden var at det var uvanlig varmt i Arktis. Oppvarmingen startet tidlig på 20-tallet og varte i over to tiår. Mellom 1930 og 1940 var det i gjennomsnitt 1,7 grader varmere enn normalt, og like varmt som nå. Dette var før vi begynte å slippe ut CO2 i store mengder, og forskerne lurte lenge på hva som var årsaken til oppvarmingen. Själv är jag endast en enkel nasare, men jag har då inte uppfattat det som att det finns forskare som motsäger det väldigt klara faktum att vår glob har haft stora klimatförändringar under sin livstid, mijontals år, orsakat av naturen enbart? Däremot att vi puttat på rätt mycket under de senare åren, hävdar väldigt många. Rãtt eller fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Oktober 10, 2019 Dela Inlagd Oktober 10, 2019 41 minuter sedan, skrev hamnoi: Är bara en simpel målare, men vad har orsakat alla klimatförändringar under miljontals år innan människan började flyga och köra bil😊? Tillhör ju foliehattarna som tror att människan kan påverka klimatet ytterst lite. https://www.tv2.no/a/3794535?fbclid=IwAR0VWaRqCw5IDmfC5TZrfYAz8S4RNfc65yDVHtZC3hWbpXeg5fOxs9Pk85A Årsaken til at breene smeltet for 80 år siden var at det var uvanlig varmt i Arktis. Oppvarmingen startet tidlig på 20-tallet og varte i over to tiår. Mellom 1930 og 1940 var det i gjennomsnitt 1,7 grader varmere enn normalt, og like varmt som nå. Dette var før vi begynte å slippe ut CO2 i store mengder, og forskerne lurte lenge på hva som var årsaken til oppvarmingen. Mellan 1930-1940 var det ju självklart Hitlers fel. Numera är det Trump som är skyldig... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Oktober 10, 2019 Dela Inlagd Oktober 10, 2019 Nej, nej nej, ni vet ju vems fel det är.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Oktober 10, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 10, 2019 14 timmar sedan, skrev spooncreek: Ganska många. Några vanligen förekommande varianter: - Att det inte finns någon klimatförändringar alls, allt är bara ett påhitt. Brukar grunda sig diverse olika teorier om globala konspirationer. -Att klimatförändringar är på riktigt, men endast orsakad av naturen. Ingen mänsklig påverkan således. -Att Co2 oavsett källa, natur eller människa, inte orsakar global uppvärmning och att ökade halter inte är något problem. - Att människan till viss del påverkar den globala uppvärmningen men att den globala uppvärmningen i sig inte är något problem. Vilka då? kan inte minnas att någon här påstått att människan via befolkningsökning och industrialisering inte påverkar miljön och klimatet, givetvis har befolkningsökningen och industrialiseringen en påverkan på miljön, men den är kraftigt överdriven när det gäller klimatet.. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 9 hours ago, Bananen said: Vilka då? kan inte minnas att någon här påstått att människan via befolkningsökning och industrialisering inte påverkar miljön och klimatet, givetvis har befolkningsökningen och industrialiseringen en påverkan på miljön, men den är kraftigt överdriven när det gäller klimatet.. Då, ärade TS, får du läsa om denna nu rätt långa tråd. Du kommer att upptäcka att alla inte delar din uppfattning, samt att alla de exempel jag redogjorde för finns. Trevlig läsning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Oktober 11, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 11, 2019 7 minuter sedan, skrev spooncreek: Då, ärade TS, får du läsa om denna nu rätt långa tråd. Du kommer att upptäcka att alla inte delar din uppfattning, samt att alla de exempel jag redogjorde för finns. Trevlig läsning. Ok, jag skall alltså sitta och leta upp vad du påstår och som jag ifrågasatte. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 9 minutes ago, Bananen said: Ok, jag skall alltså sitta och leta upp vad du påstår och som jag ifrågasatte. Men det kan ju verkligen inte vara en issue att dessa åsikter framförts i tråden och dessutom relativt frekvent? Underligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 (ändrad) On 9/23/2019 at 6:23 PM, Soengsang said: Som sagt, forskning och vetenskap...... Gretas rörelse, är ju inte riktigt signifikant med det 🤣 https://www.naturalnews.com/2019-08-30-nasa-admits-climate-change-not-caused-by-suvs-fossil-fuels.html?fbclid=IwAR3mBzvRkjVk-16vzb0aNqSuDZ5WxFT4nrxZH-SJz7zEN5pT1trohncqa-4 NASA admits that climate change occurs because of changes in Earth’s solar orbit, and NOT because of SUVs and fossil fuels For more than 60 years, the National Aeronautics and Space Administration (NASA) has known that the changes occurring to planetary weather patterns are completely natural and normal. But the space agency, for whatever reason, has chosen to let the man-made global warming hoax persist and spread, to the detriment of human freedom........... On 9/24/2019 at 2:39 PM, Soengsang said: Finns hur mycket seriös vetenskap/forskning som helst som påvisar att den senaste tidens temperaturhöjning är helt normal och kan härledas till solens aktivitet, så poängen med texten är helt riktig. On 9/24/2019 at 2:56 PM, Surin P3 said: Eller temperatursänkning sedan 1900/1930. Helt normalt. On 9/24/2019 at 8:29 PM, Soengsang said: Ovidkommande, Nasa har presenterat ett flertal bevis på att det inte är som Gretas rörelse påstår. Hur som bör man hålla sig till forskning. Det är ju ganska klart från vetenskap och forskning att små ökningar och sänkningar i temperaturen på jorden orsakas av solens aktivitet, små tillfälliga ökningar, och så som i det stora hela den sjunkande temperaturen. Tex. Tack vare denna nya modell kan forskarna se att solen beter sig på ett mer oregelbundet sätt än vad man tidigare har anat. Det är flytande vätska som rör sig djupt inne i solen som ligger bakom variationerna i aktiviteten. Solaktiviteten kan komma att sjunka med 60 procent mellan år 2030 och 2040, vilket i så fall skulle innebära att jorden kommer att gå in i, vad forskarna kallar ”miniistid”, om 15 år. https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/forskare-jorden-pa-vag-mot-liten-istid?cmpid=del%3Afb%3A20190924%3Aforskare-jorden-pa-vag-mot-liten-istid%3Anyh%3Alp&fbclid=IwAR2BQ9fzPfFANfxhxCQeBr5VbXXU6CVbXa2rKxhG1-GnCQjZbb3MYs9UtXY On 9/26/2019 at 5:16 PM, Surin P3 said: Vadå "Nä"? Du verkar ju hålla med mig... Personligen så tycker jag Kina skulle fördubbla sina faktiska co2 utsläpp. Anser inte att det är ett "gift" som är populärt att tycka idag. NASA visar ju på en väldig ökning av världens "grönhet" och de är nästan uteslutande tack vare co2. För er som vill gräva djupare i detta kan googla "NASA greening" och för er som är riktigt lata, klicka här: https://www.nasa.gov/feature/goddard/2016/carbon-dioxide-fertilization-greening-earth @Bananen. Jag hade fem minuter över, så håll till godo enligt ovan. Backade tillbaka typ ett tiotal sidor i denna 105 sidor långa tråd... P.s. Undvek t.ex. att hänvisa till alla inlägg som refererar till Lars Bern tidigare i tråden... Etc, etc, etc... Ändrades Oktober 11, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 Fy Fabian vilka klimatförnekare den norska Nobelstiftelsen är som inte ger Nobels Fredspris till den barndomsbestulna lilla Greta... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 1 timme sedan, skrev spooncreek: @Bananen. Jag hade fem minuter över, så håll till godo enligt ovan. Backade tillbaka typ ett tiotal sidor i denna 105 sidor långa tråd... P.s. Undvek t.ex. att hänvisa till alla inlägg som refererar till Lars Bern tidigare i tråden... Etc, etc, etc... Nja, det är ju liksom inte utsläppen av den ev ökande befolkningen som är grejen, Det är ju att allt mer av jordens resurser går åt som är den stora boven. Ju mer befolkning, desto mer skog måste huggas ner för att bygga bostäder, infrastruktur och även anlägga odlingsbar mark. Haven blir utfiskade, folk bosätter sig på platser som man förr inte skulle kunna tänka sig pga risken för översvämningar, torka eller nåt annat som i sin tur skapar den nya modegrejen "klimatflyktingar" mm mm mm ... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ItaMar Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 1 timme sedan, skrev spooncreek: @Bananen. Jag hade fem minuter över, så håll till godo enligt ovan. Backade tillbaka typ ett tiotal sidor i denna 105 sidor långa tråd... P.s. Undvek t.ex. att hänvisa till alla inlägg som refererar till Lars Bern tidigare i tråden... Etc, etc, etc... Spooncreek arbetar du för Greta eller MP, eftersom du svarar på allt i denna tråd? Bara nyfiken 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 39 minuter sedan, skrev ItaMar: Spooncreek arbetar du för Greta eller MP, eftersom du svarar på allt i denna tråd? Bara nyfiken 😉 Han tillhör mittfåran Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 31 minuter sedan, skrev Esspe: Han står ju ganska ensam på barrikaderna och kulorna viner rätt friskt kring honom så det är väl inte så konstigt. Att föra det svenska etablissemangets talan är väl knappast att stå ensam på barrikaderna. Han påstår sig tillhöra någon mittenfåra men besvarar ju bara inlägg från den ena sidan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 (ändrad) 2 hours ago, ItaMar said: Spooncreek arbetar du för Greta eller MP, eftersom du svarar på allt i denna tråd? Bara nyfiken 😉 Nix, som jag nog skrivit vid minst ett tiotal gånger vid det här laget, så tror jag inte på Gretas alarmism. Har heller aldrig lagt en röst som legat utanför det som tills alldeles nyss hette alliansen. I miljöfrågor har jag nog åsikter som är i minoritet på MPR men mer majoritet utanför denna sandlåda för gubbar. Bara för att det verkar störa @Mankan så väldeliga 😉så kan jag nog igen kalla de åsikterna för att ligga i mittfåran. Ingen alarmist, ingen förnekare. Som folk är mest alltså. Ändrades Oktober 11, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 (ändrad) Fel Ändrades Oktober 11, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 2 minuter sedan, skrev spooncreek: Har heller aldrig lagt en röst som legat utanför det som tills alldelse nyss hette alliansen. Måste kännas surt att din röst medverkade till en regering som stödjer sig på V och har ministrar från MP? Jag hade iaf vart skitförbannad, som tur är så hamnade min röst inte på något av de fd. allianspartierna, för andra gången i rad faktiskt....kan ärligt säga att jag gått från S-M-SD. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 (ändrad) 14 minuter sedan, skrev Esspe: Ja men det finns ju i princip bara inlägg från en sida Mja, hans ständige vapendragare Fritz skrev ju en hel del i tråden tidigare och vad jag kan minnas så har han ju inte direkt agiterat emot hans inlägg som verkligen inte befinner sig någon mittfåra. Allting handlar om GAL-TAN precis som i tex älg-tråden och därifrån har det ju varit total abdikering från PK, vänsterliberala eller vad man nu ska kalla dom så när på någon gammal mossig sosse som inte har förstått att vänster-höger skalan inte längre existerar. Om något år när denna klimathysteri lagt sig så kommer det inte finnas en enda godhetsapostel som kommer vara intresserad av denna tråd precis som älg-tråden numera är spel mot ett mål. Ändrades Oktober 11, 2019 av Knasen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 Jag ska försöka läsa den här tråden om tio år. Gissar att det kommer finnas en del inlägg att småle åt. Liksom annat på nätet ifrån denna tidpunkt. Dagens "climate change" (fd. Global warming, som inte skett de senaste 15 åren) kommer heta något annat och målstolparna kommer ha flyttats igen. Förhoppningsvis till haven och gifterna istället, men frågan är om det finns pengar att tjäna på det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 13 minuter sedan, skrev Knasen: Mja, hans ständige vapendragare Fritz skrev ju en hel del i tråden tidigare och vad jag kan minnas så har han ju inte direkt agiterat emot hans inlägg som verkligen inte befinner sig någon mittfåra. Allting handlar om GAL-TAN precis som i tex älg-tråden och därifrån har det ju varit total abdikering från PK, vänsterliberala eller vad man nu ska kalla dom så när på någon gammal mossig sosse som inte har förstått att vänster-höger skalan inte längre existerar. Om något år när denna klimathysteri lagt sig så kommer det inte finnas en enda godhetsapostel som kommer vara intresserad av denna tråd precis som älg-tråden numera är spel mot ett mål. Jag abdikerade från älgtråden när någon föreslog att jag skulle byta nick till Akilov, då gick det bara för långt och jag tappade lusten att skriva i den tråden. Liknande påhopp, dock inte lika lågt, har fått mig att tröttna på att skriva även i andra trådar här på MPR. Att det verkar omöjligt att diskutera sak utan att gå till personangrepp har fått mig att tappa lusten och jag föredrar numera att hålla mig på läktaren och beskåda MPR från ovan. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 (ändrad) 38 minutes ago, Knasen said: Mja, hans ständige vapendragare Fritz skrev ju en hel del i tråden tidigare och vad jag kan minnas så har han ju inte direkt agiterat emot hans inlägg som verkligen inte befinner sig någon mittfåra. Allting handlar om GAL-TAN precis som i tex älg-tråden och därifrån har det ju varit total abdikering från PK, vänsterliberala eller vad man nu ska kalla dom så när på någon gammal mossig sosse som inte har förstått att vänster-höger skalan inte längre existerar. Om något år när denna klimathysteri lagt sig så kommer det inte finnas en enda godhetsapostel som kommer vara intresserad av denna tråd precis som älg-tråden numera är spel mot ett mål. Intressant att bli bedömd avseende vilkas inlägg man kommenterar, snarare än vad man framför för budskap. Det var ett ny typ av angrepp eller kritik jag inte tror jag fått förut. Jag tycker GAL-TAN skalan har många brister. Älgruppen lämnade jag främst för att det alltmer blev en klubb för SD-anhängare, och med en på det stora hela rätt otrevlig stämning, och utan någon egentlig debatt som gav någonting i ny kunskap eller nya insikter. Har bättre saker att ödsla min fritid på helt enkelt. Men jag hoppas ni har det fortsatt bra där i gruppen. Här i Greta-tråden börjar det väl gå åt samma håll, men hänger kvar ett tag till. Läser precis som @Surin P3 gärna om tråden om 10 år dock. Kanske kommer det att göras vid den då nya strandtomten uppe i Roi Et om alarmisterna visade sig ha rätt 🤣😉 God fredag. Ändrades Oktober 11, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 (ändrad) 13 minuter sedan, skrev Fritz: Jag abdikerade från älgtråden när någon föreslog att jag skulle byta nick till Akilov, då gick det bara för långt och jag tappade lusten att skriva i den tråden. Liknande påhopp, dock inte lika lågt, har fått mig att tröttna på att skriva även i andra trådar här på MPR. Att det verkar omöjligt att diskutera sak utan att gå till personangrepp har fått mig att tappa lusten och jag föredrar numera att hålla mig på läktaren och beskåda MPR från ovan. Varför just du abdikerade kan jag förstå om det det du skriver stämmer. Själv blev jag anklagad för att vara inhuman i nämnda tråd av en fegis som inte vågade stanna kvar i tråden just för att jag fick rätt och han vägrade erkänna att han var så jävla fel ute. Jag slutatade inte skriva i tråden utan krävde istället krav på förklaring vilket fick skitstöveln att lämna tråden istället. 12 minuter sedan, skrev spooncreek: Intressant att bli bedömd avseende vilkas inlägg man kommenterar, snarare än vad man framför för budskap. Det var ett ny typ av angrepp eller kritik jag inte tror jag fått förut. Jag tycker GAL-TAN skalan har många brister. Älgruppen lämnade jag främst för att det alltmer blev en klubb för SD-anhängare, och med en på det stora hela rätt otrevlig stämning, och utan någon egentlig debatt som gav någonting i ny kunskap eller nya insikter. Har bättre saker att ödsla min fritid på helt enkelt. Men jag hoppas ni har det fortsatt bra där i gruppen. Här i Greta-tråden börjar det väl gå åt samma håll, men hänger kvar ett tag till. Läser precis som @Surin P3 gärna om tråden om 10 år dock. Kanske kommer det att göras vid strandtomten uppe i Roi Et om alarmisterna visade sig ha rätt 🤣😉 God fredag. Klubb för SD-anhängare eller att dessa SD-anhängare bevisligen fick rätt i efterhand? En tolkningsfråga antar jag, men det hade kanske varit bättre att erkänna sina fel och brister om man försöker framställa sig som objektiv och mittfåra i en annan fråga. Ändrades Oktober 11, 2019 av Knasen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Oktober 11, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 11, 2019 10 minuter sedan, skrev Fritz: Jag abdikerade från älgtråden när någon föreslog att jag skulle byta nick till Akilov, då gick det bara för långt och jag tappade lusten att skriva i den tråden. Liknande påhopp, dock inte lika lågt, har fått mig att tröttna på att skriva även i andra trådar här på MPR. Att det verkar omöjligt att diskutera sak utan att gå till personangrepp har fått mig att tappa lusten och jag föredrar numera att hålla mig på läktaren och beskåda MPR från ovan. Nja, nu blandar du ihop trådarna.. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 11, 2019 Dela Inlagd Oktober 11, 2019 (ändrad) 11 minutes ago, Knasen said: Klubb för SD-anhängare eller att dessa SD-anhängare bevisligen fick rätt i efterhand? En tolkningsfråga antar jag, men det hade kanske varit bättre att erkänna sina fel och brister om man försöker framställa sig som objektiv och mittfåra i en annan fråga. Den sakpolitiska diskussionen får vi ta vid annat tillfälle, innan moderötterna skickar in hela Greta-tråden i älg-gruppen, men nej jag lämnade inte den gruppen för att SD "bevisligen flick rätt i efterhand", en åsikt som jag inte alls delar. Jag lämnade gruppen av de skäl jag skrev. Du behöver inte omtolka det till en åsikt som inte är min utan är din egen.. Tack så mycket. Ändrades Oktober 11, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu