Kenneth4618 Inlagd September 26, 2019 Dela Inlagd September 26, 2019 1 timme sedan, skrev Benriach: Så Skavlan fick alltså flyga till USA t.o.r med sitt team för att intervjua Seglar-Greta... Blir mycket flyga för skvalan gäster då det normalt spelas in i London 🙂 Undrar om Greta gav honom den onda blicken? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd September 26, 2019 Dela Inlagd September 26, 2019 2 timmar sedan, skrev Surin P3: Vadå "Nä"? Du verkar ju hålla med mig... Personligen så tycker jag Kina skulle fördubbla sina faktiska co2 utsläpp. Anser inte att det är ett "gift" som är populärt att tycka idag. NASA visar ju på en väldig ökning av världens "grönhet" och de är nästan uteslutande tack vare co2. För er som vill gräva djupare i detta kan googla "NASA greening" och för er som är riktigt lata, klicka här: https://www.nasa.gov/feature/goddard/2016/carbon-dioxide-fertilization-greening-earth Nä - jag håller inte med om att ton co2 och ton co2 per capita är samma sak /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd September 26, 2019 Dela Inlagd September 26, 2019 Ganska vettig tweet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd September 26, 2019 Dela Inlagd September 26, 2019 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd September 26, 2019 Dela Inlagd September 26, 2019 Greta Thunberg verkar både engagera och irritera forumets medlemmar med tanke på alla sidor i denna tråd. Jag har inte läst den. Är det för att hon är så arg kanske😀😉 "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 26, 2019 Dela Inlagd September 26, 2019 (ändrad) 😉 Ändrades September 26, 2019 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd September 26, 2019 Dela Inlagd September 26, 2019 Alltid retar det någon. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd September 26, 2019 Trådstartare Dela Inlagd September 26, 2019 4 timmar sedan, skrev spooncreek: Hehe, visst är det effektivt att använda ett barn i sin propaganda/alarmism, och när folk inte håller med om dårskapen som framförs/påstås så blir man anklagad för att hata "barnet" i stället för budskapet. Påminner lite om alla dessa "ensamkommande barn" som inte är barn men som genast blir ett känsligt ämne att diskutera då dom påstås vara det.. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 3 hours ago, Bananen said: Hehe, visst är det effektivt att använda ett barn i sin propaganda/alarmism, och när folk inte håller med om dårskapen som framförs/påstås så blir man anklagad för att hata "barnet" i stället för budskapet. Påminner lite om alla dessa "ensamkommande barn" som inte är barn men som genast blir ett känsligt ämne att diskutera då dom påstås vara det.. 13 år och kolsvart helskägg! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 (ändrad) 7 hours ago, Bananen said: Hehe, visst är det effektivt att använda ett barn i sin propaganda/alarmism, och när folk inte håller med om dårskapen som framförs/påstås så blir man anklagad för att hata "barnet" i stället för budskapet. Påminner lite om alla dessa "ensamkommande barn" som inte är barn men som genast blir ett känsligt ämne att diskutera då dom påstås vara det.. Rätt kul klipp. Galenpanna. Lamotte var dessutom klart lugnare än vad han är i sina FB-klipp, bara det :-). Bra hanterat. Men den här typen av jämförelser: Haltar de inte lite? Det skulle nästan vara som om jag skulle få för mig att jämföra alarmismen om klimatet, med alarmismen om muslimer och dess övertagande av Europa. Ungefär samma datum på båda dessa väl typ 2030-2050 väl? Och de som tror på det ena tror väl oftast inte på det andra. Men är ett argument för att försvara en undergångsteori att andra personer driver andra undergångsteorier? Tveksamt. Ändrades September 27, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 Nu är det fredag igen gubbar. Varför inte byta ut kalsongsfyllan mot lite alarmism? Ska kolla kartan om man kan få protestera lite här i Sin City 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev spooncreek: med alarmismen om muslimer och dess övertagande av Europa Nja, det är ju ett faktum att muslimerna kommer att dominera vårt land om ett par generationer, en normal mena familj föder 3-4 barn, en svensk familj just över 1,5 barn och det minskar stadigt. Redan 2050 räknar man med att det kommer att vara ca 30% muslimer i Sverige, naturligtvis är detta känsliga saker som både förnekas och mörkas, men man behöver inte särskilt hög studieskuld för att kunna räkna ut detta. https://www.expressen.se/nyheter/omstridd-studie-kan-bli-30-procent-muslimer-i-sverige/ Ändrades September 27, 2019 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 38 minutes ago, Soengsang said: Nja, det är ju ett faktum att muslimerna kommer att dominera vårt land om ett par generationer, en normal mena familj föder 3-4 barn, en svensk familj just över 1,5 barn och det minskar stadigt. Redan 2050 räknar man med att det kommer att vara ca 50% muslimer i Sverige, naturligtvis är detta känsliga saker som både förnekas och mörkas, men man behöver inte särskilt hög studieskuld för att kunna räkna ut detta. https://www.expressen.se/nyheter/omstridd-studie-kan-bli-30-procent-muslimer-i-sverige/ Nu var det inte det inte en diskussion om "fakta" i respektive fråga, utan snarare en jämförelse mellan två olika typer alarmism. För diskussionen specifikt om muslimernas erövrande av världen finns det väl en annan grupp för det där du kan driva dina teser om det vidare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 1 timme sedan, skrev spooncreek: Nu var det inte det inte en diskussion om "fakta" i respektive fråga, utan snarare en jämförelse mellan två olika typer alarmism. För diskussionen specifikt om muslimernas erövrande av världen finns det väl en annan grupp för det där du kan driva dina teser om det vidare? Sant, men det var du som tog upp muslimernas "erövrande", och alarmismen om detta....men bättre att hålla det i lämplig forumdel. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 Älska eller hata Greta-fenomenet handlar den här tråden om. 🌍 Håll er till ämnet. 🐫 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 1 timme sedan, skrev Surin P3: Älska eller hata Greta-fenomenet handlar den här tråden om. 🌍 Håll er till ämnet. 🐫 Vad skönt att det bara finns de 2 alternativen, så att man inte blir så förvirrad...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 Klimatstrejkar Fritz från denna tråden eller? Mvh. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 Tillbaka till Greta då, historen och sanningen om spektaklet Projekt Greta Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 Säg hej till tomgångskörning! Garanterat samma idi*ter som förfasades över "apatiska barn", inte trodde att tiggeriet var organiserat och att afghanska män är barn. https://www.expressen.se/gt/stopp-i-kollektivtrafiken-pa-grund-klimatdemonstration/ Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 5 timmar sedan, skrev SWED THAI: Klimatstrejkar Fritz från denna tråden eller? Mvh. Ingen strejk här, har bara flyttat upp på läktaren p.g.a höjt blodtryck Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 (ändrad) 11 timmar sedan, skrev spooncreek: Nu är det fredag igen gubbar. Varför inte byta ut kalsongsfyllan mot lite alarmism? Ska kolla kartan om man kan få protestera lite här i Sin City 😉 Här i Göteborg var det klimataktivister som hade nån träff/demonstration idag... De lyckades ställa till ett helvete för kollektivtrafiken, bland annat alla spårvagnslinjer i flera timmar under rusningstrafiken... Tur att jag körde min gamla dieseldrivna Volvo, så jag kom fram som jag skulle! Trodde att kollektivtrafik var nåt som aktivisterna gillade, men hade tydligen missuppfattat ? MVH Ändrades September 27, 2019 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wuttan Inlagd September 27, 2019 Dela Inlagd September 27, 2019 Vad säger man?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu