Jump to content
Bananen

Greta Thunberg

Recommended Posts

Kenneth4618

😀

Edited by Kenneth4618

Soengsang
8 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ja jösses, vilken kioskvältare. Ska du eller jag ringa Rapport och begära att de reserverar löpet och första kvartens sändning? 😉

Du har rätt, en ickenyhet....de flesta hade nog redan förstått att allt hon säger o skriver är en dikt, inte hennes egna ord.

Lite synd att utnyttja en liten tjej så där bara.

Men var ju lite kul att det kom svart på vitt, nu är det ju svårt att förneka att hon styrs och utnyttjas, bla av föräldrarna.

• Ge karma 7
  • Fint 1
  • Haha 1

spooncreek
21 hours ago, Soengsang said:

Du har rätt, en ickenyhet....de flesta hade nog redan förstått att allt hon säger o skriver är en dikt, inte hennes egna ord.

Lite synd att utnyttja en liten tjej så där bara.

Men var ju lite kul att det kom svart på vitt, nu är det ju svårt att förneka att hon styrs och utnyttjas, bla av föräldrarna.

Jo. Det är ju också lika synd om de andra som blev "avslöjade" av Facebooks tillfälliga bugg. För det tog du väl dig tid att göra också, jag menar att läsa ursprungsartikeln i Wired? Wired kan man nog apropå andra utfall i tråden, kalla för ett riktigt "PK-media" (trots att det är ett relativt ungt media) om man gillar att använda sig av den typen av ord. . I senaste amerikanska valet stödde de Hillary Clinton, som ett exempel på vad de har för politiska preferenser. Trots det publicerade de denna nyhet om Facebooks bugg. Hur är det möjligt, de borde väl ha mörkat, eller hur?

Nåväl, enligt din eminenta slutledningsförmåga där du agerat både både domare och bödel kan vi nu konstatera att Greta Thunberg, Vladimir Putin, Hillary Clinton, Justin Trudeau och (ve och fasa) Snoop Dogg, samtliga "styrs och utnyttjas" av sina Facebookadministratörer. Samma torde väl därmed gälla även för Donald Trump, som ju har sin egen Twitteradministratör. Samt ett gäng till.

"Svart på vitt" som sagt, tack för att du uppmärksammat oss på detta.

Edited by spooncreek
  • Ge karma 2
  • Ojojoj 1
  • Haha 3

spooncreek
22 hours ago, Wangthong said:

Jaa, det borde ju folk ha räknat ut för länge sedan. Varför ska man ta ifrån de som inte räknat ut det själv, den villfarelsen?

Lika väl som det är onödigt att påpeka hur många flygresor som gick åt för att segla över Atlanten. Det borde folk väl själv kunna räkna ut att framtiden är att segla över Atlanten!

Tror du att det i framtiden bara kommer att seglas över Atlanten som ersättning för flyg? Det var som f-n! Det tror inte jag, tvärtom. Vem har lurat i dig det?

Edited by spooncreek

dandic
3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Tror du att det i framtiden bara kommer att seglas över Atlanten som ersättning för flyg? Det var som f-n! Det tror inte jag, tvärtom. Vem har lurat i dig det?

Vad tror du då?

Bananen

Jaha, då är det bäl bara att anpassa sig till "det nya normala".

Så någon enstaka grads höjning av jordens medeltemperatur kommer att generera brandkatastrofer likt den i Australien, snart påstår dom väl att det självantänder och är näst intill omöjligt att släcka om medeltemperaturen går upp en grad eller två.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EW23LK/titta-noga--det-har-ar-det-nya-normala

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

• Ge karma 2
  • Haha 1

Surin P3

Bränderna i Australien har kanske nåt att göra med den globala uppvärmningen. 

Mer att göra med policyändingar för vad markägare får göra vad gäller årlig avbränning på egen mark vintertid, vilket varit ett vanligt sätt att skapa brandgator på ett säkert sätt. 

Förbjudet nuförtiden. 

Plus en del med att ca 100 personer dömts för att ha startat bränder med flit eller av misstag. 

• Ge karma 9

Nicholas

Ökad co2 halt ökar biomassan.
Fotosyntes.

Eldade dom fram brandgator möjligen?

Kan ju vart lite kontraproduktivt isåfall.

I norra Thailand så brinner det mer kontinuerligt, så här undviker man stora skogsbränder genom att hela tiden hålla grytan kokande.

Smogen är hård.

Jag mäter partikelhalten PM 2.5 och PM 10.

Dom officiella siffrorna ligger på 1/3 av vad min mätare visar.

Min mätare visar rätt i Stockholm med officiella siffror där så jag tvivlar inte på den.

Även andra falanger i CM har samma resultat.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Tommy
1 timme sedan, skrev Nicholas:

Ökad co2 halt ökar biomassan.
Fotosyntes.

Eldade dom fram brandgator möjligen?

Kan ju vart lite kontraproduktivt isåfall.

I norra Thailand så brinner det mer kontinuerligt, så här undviker man stora skogsbränder genom att hela tiden hålla grytan kokande.

Smogen är hård.

Jag mäter partikelhalten PM 2.5 och PM 10.

Dom officiella siffrorna ligger på 1/3 av vad min mätare visar.

Min mätare visar rätt i Stockholm med officiella siffror där så jag tvivlar inte på den.

Även andra falanger i CM har samma resultat.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Lyssnade på P1 igår, Nordegren och Epstein

Börja lyssna vid 21 minuter om bränder och hur de brukade göra i Australien. https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1441909?programid=4058

MVH

• Ge karma 1

NiceBeaver

Det finns ju dom som förnekar att klimatet ändras och andra att det är en naturlig cykel. Jag vill inte lägga mig in i den debatten utan bara konstaterar att det i år är en väldig skillnad mot tidigare.

Så här var det i Stockholmsförorten den 15 januari 2016.

Temp-160115.thumb.jpg.979d00062831f169d04bf59128e4dbe3.jpg

Och så här den 15 januari 2020, dock i södra Sverige men det var samma i Stockholm.

Temp-200115.thumb.jpg.e097c893841d855e53319f10d9e8119b.jpg

En nätt differens på 23 grader så visst är något annorlunda nu. Vad det beror på lämnar jag åt andra att kivas om.

• Ge karma 1
  • Snurrigt 4

spooncreek
On 1/15/2020 at 3:45 AM, dandic said:

Vad tror du då?

Som jag tidigare skrivit, jag tror det kommer att flygas rätt mycket mer de närmsta årtiondena, både över Atlanten och i världen i övrigt. Jäkligt bra, tycker i alla fall jag.

• Fint 1

Wangthong
On 2020-01-14 at 18:04, skrev spooncreek:

Ironi är svår att få fram. Vi har ju en ironisymbol som jag borde använt. 

Men att göra symbolhandlingar som Greta ger tydligen resultat. De som ifrågasätter henne blir starkt kritiserade. Andra som gjorde som henne skulle bli idi*tförklarade och nedgjorda totalt. Men rör inte Greta hon får ingen kritisera. 

• Ge karma 2

flebbe

• Ge karma 3
  • Ojojoj 1

spooncreek

Attention bittergubbar, ratta nu in valfri nyhetskanal,   Er favorit Greta talar i Davos Glöm inte heller gratta i efterskott, nu är hon 17 bast. 😉

IMG_20200121_191204.thumb.jpg.550bc68fd9aa6a7536b8bada96382189.jpg

• Ge karma 1
  • Fint 1
  • Haha 5