Jump to content
Nicholas

Kommer Norwegian att konka?

Recommended Posts

Nicholas

Verkar tungt för dom?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

• Fint 1

Cavemannen
3 minuter sedan, skrev Nicholas:

Verkar tungt för dom?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Jaha......

• Downvote 1

apknug

Skulle inte köpa biljett men Norwegian utan att betala med kreditkort i alla fall.....

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

• Ge karma 2

lasseiudon

Har inte detta varit på tapeten ett antal gånger tidigare. Vad är nytt nu?

JJC

Börsvärde har halverats 

Vinstvarningar nästan varje kvartal trots nyemissioner, Kan bero på växtverk eller verkliga problem med ekonomi.

De har haft motgångar med billigare personal. En del länder ger ingen tillåtelse för billiga besättningar från Asien särskild USA.

De har för få Bussinsesclass resenärer som ger tillskott i kassan.

Sparpaket som Norwegian presenterar kanske kan räcka att förbättra ekonomi i bolaget.

Allt fler resebyråer uppmanar att köpa någon sort konkursskydd vid bokning med Norwegian och det kan jämföras med Air Berlin som konkade.

Sedan kan det vara så att RyanAirs VD O´Leary sprider rykte för att få över kunder till sitt eget bolag.  Han är ju känd för ganska oschyst spel

i ligan med billiga flyg.

Tiden får visa vad händer. Mitt råd, KÖP EN BRA KONKURSSKYDD om ni ska flyga med Norwegian, kan vara väl investerade pengar.

• Ge karma 3
  • Fint 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

andrejsdenruskige

Tror han blivit lite självgod, den där norrbaggen. 

Det är nog inte helt enkelt att vara så billig, vilket man inte heller är, förutom på några enstaka linjer på utvalda tider och datum. 

För min del så är Norwegian nästan alltid dyrare och som en ”medveten resenär” så ger inte Norwegian mig heller några fördelar. 

SAS må vara ett ganska tråkigt bolag, men det finns en del perks för den som reser rätt mycket. Mina fördelar kan jag ju dessutom ha användning för hos andra bolag än SAS. 

Så för min del så är det enda positiva med Norwegian att dom tillför konkurrens. 

• Ge karma 8

Soengsang
1 timme sedan, skrev JJC:

.

De har för få Bussinsesclass resenärer som ger tillskott i kassan.

Rätt logiskt då de inte säljer någon bussniesprodukt.

Däremot en rätt skaplig premiumekonomiprodukt.

• Ge karma 3

Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev JJC:

VD O´Leary

Han är sur på Norweigan för många piloter går över till dem då de har bättre arbetsvillkor

• Ge karma 3

JJC
16 minuter sedan, skrev MaiChai:

Jag har flugit med dom lite inrikes och i europa och det funkar ganska bra, ingen wow faktor men de tar mig dit jag ska och därifrån.

Men varenda gång jag försökt boka en biljett till Thailand med dem så har det slutat med samma pengar eller ibland mer än vad det skulle kosta att flyga samma datum med Thai/Qatar/Emirates/Liftwaffe/Finnarna och då har jag valt de andra. I den planeringsfas jag är inför mina resor har Norwegian aldrig varit billigast.

Jag räknar alltid med en incheckad väska och mat på långdistansflygen.

Slog bara som exempel via momondo en resa Arlanda till Bangkok 14 dagar i februari (4/2-18/2) och Emirates kostar 4614, Qatar kostar 4749 och direktflyg med Thai kostar 7467. Baggarna ska ha 6654  vi a Oslo på utvägen, oklart om Momondo räknar i mat och bagage i det priset.

Samma biljett på baggarnas hemsida kostar 8150 om man vill ha en väska med sig och något att äta på planet. Flyttar jag datumen till en dag senare utresa så att jag kan flyga direkt från Stockholm och tillbaka hamnar jag på 7458.

För 9 kronor mer får jag en extra dag, tio kilo bagage extra, två måltider och gratis IFE på Thai.

Kan inte se någon som helst fördel att åka med Baggarna jämfört med Thai och vill jag åka billigt och hyfsat snabbt åker jag med Qatar eller Emirates och lägger de 3000 jag sparar på boende istället.

De har växt för fort, har alldeles för många "charterlinjer" där det bara är bra beläggning under delar av året samt att folk generellt har slutat gå på den här lågprisbluffen.

Innan du kollar med momondo resa alltid din internet historik. 

Sedan prova och boka biljett med just ta in bagage, mat osv. 

Har provat det och som du säger det brukar inte vara billigare, snarare mycket dyrare. 

Jag nästan aldrig lyckades hitta en billigare resa med Norwegian till Thailand.  

Den som jag hittade som var billigare var på nästan 30 timmar, 

• Ge karma 2

JJC
1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Han är sur på Norweigan för många piloter går över till dem då de har bättre arbetsvillkor

Japp, O´Leary brukar sprida falska rykten, det gynnar ju hans egna intresse.

frogfish
Posted (edited)

Betalade 3000 sek tor i nov-dec med baggarna. Det funkade för mig, hittade inget annat i närheten av det priset.

Men så reser jag ju inte med 14 väskor och kräver fri sprit intravenöst.

Så är man ute i tid är deras priser svårslagna, särskilt när det är direkt.

Edited by frogfish
  • Ge karma 8

frogfish

Om de konkar eller ej har jag ingen koll på.

Men ännu en bra sak med dem är att de säljer enkelbiljetter, vilket gör resor Thailand-Sverige-Thailand svårslaget i pris. De flesta andra bolag är äckligt dyra när man åker åt det hållet.

• Ge karma 9

Wangthong
26 minuter sedan, skrev frogfish:

Betalade 3000 sek tor i nov-dec med baggarna. Det funkade för mig, hittade inget i närheten av det priset.

Men så reser jag ju inte med 14 väskor och kräver fri sprit intravenöst.

Så är man ute i tid är deras priser svårslagna, särskilt när det är direkt.

Jag har flugit med baggarna två ggr vad jag minns. Det var nog minst 5 år sedan sista gången. Då var de bra mycket billigare. Bra resor inga förseningar. En av dessa ggr var en jul och då var de inte speciellt billiga, har för mig att vi betalade 13kkr/p, fast billigare än andra. Fanns möjlighet att få billigare med mellanlandning men dt var inte aktuellt. 

Sedan dess har jag jämfört priserna med Finnarna och Thai, samt en del andra. De andra har ofta blivit billigare (fast då är det inte direkt). Jag har inte möjlighet att åka när jag vill, men kan lägga in perioderna bra långt i förväg. Nu brukar jag åka i mitten jan. och tillbaka i mitten februari. Ibland kan vi även åka på sommarn. I år var faktiskt Thai billigast, de är också de med bästa restiderna. I år under 6kkr för Thaibiljett. De var bra mycket dyrare om jag var ute i god tid, nu köpte jag till ett bra pris under julhelgen. 18 januari åker jag ner. 

Norrbaggarna har ju ett tillägg på mat och bagage på ca en tusenlapp. Sprit skiter jag i. Det är roligare att ta in när man kommer fram. Frugan vill alltid ta Thai för att ta med 30kg bagage. Nu är ju tillägg med ett bagage till hos bagarna mycket billigt så det är inget bra argument med 30 kg bagage hos Thai.

Med baggarna har jag aldrig stöt på en riktig billig biljett de senaste åren som skulle passa mig. Med mat och en väska har det oftast blivit dyrare än Thai.    

• Ge karma 4

frogfish
2 minuter sedan, skrev Wangthong:

Jag har flugit med baggarna två ggr vad jag minns. Det var nog minst 5 år sedan sista gången. Då var de bra mycket billigare. Bra resor inga förseningar. En av dessa ggr var en jul och då var de inte speciellt billiga, har för mig att vi betalade 13kkr/p, fast billigare än andra. Fanns möjlighet att få billigare med mellanlandning men dt var inte aktuellt. 

Sedan dess har jag jämfört priserna med Finnarna och Thai, samt en del andra. De andra har ofta blivit billigare (fast då är det inte direkt). Jag har inte möjlighet att åka när jag vill, men kan lägga in perioderna bra långt i förväg. Nu brukar jag åka i mitten jan. och tillbaka i mitten februari. Ibland kan vi även åka på sommarn. I år var faktiskt Thai billigast, de är också de med bästa restiderna. I år under 6kkr för Thaibiljett. De var bra mycket dyrare om jag var ute i god tid, nu köpte jag till ett bra pris under julhelgen. 18 januari åker jag ner. 

Norrbaggarna har ju ett tillägg på mat och bagage på ca en tusenlapp. Sprit skiter jag i. Det är roligare att ta in när man kommer fram. Frugan vill alltid ta Thai för att ta med 30kg bagage. Nu är ju tillägg med ett bagage till hos bagarna mycket billigt så det är inget bra argument med 30 kg bagage hos Thai.

Med baggarna har jag aldrig stöt på en riktig billig biljett de senaste åren som skulle passa mig. Med mat och en väska har det oftast blivit dyrare än Thai.    

Med de kraven, så ska du ju åka det som passar dig bäst, i det här fallet Thai.

Med mina krav brukar baggarna passa bäst. Men nästa tripp blir Qatar, då de passar bäst för de krav jag har på den resan.

Jag vet att baggarna inte passar för många, men de erbjuder en tjänst som ingen annan erbjuder, dvs att bara betala för det man nyttjar. Jag har ingen lust att betala för andras bagage när jag inte har nåt själv. Jag ser det som en extra service att det erbjuds avskalade resor.

Sen är det ju bara ett visst antal resor som är riktigt billiga med baggarna, och i högsäsong går de åt snabbt. Då blir priserna i klass med andra bolag, särskilt om man vill betala för allt (väskor, platser etc).

Själv lägger jag ofta mina resor i lågsäsong, och då har iaf inte jag några problem att hitta billiga resor med baggarna.

Men jag släpar inte på fru, barn och ungar + 30 kg bagage per person. Det gör ju att det blir lite flexiblare.

• Ge karma 2