nissehult_13 Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 40 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Tar du det som ett hot så kanske du ska åka in till Udon och beställa en tid hos den lokale psykiatrikern för en undersökning. Misstänker att du lider av paranoia vilket betyder överdriven misstänksamhet. Du skrev att din polare tydligen är i Thailand illegalt. Det är möjligen inte så att du med är det? Men prata då med släkten så ordnar dom papprena för dig Nisse. Inte ska du gå omkring och känna dig hotad och förföljd. BTT Först ska jag be om ursäkt jag överreagerade, jag har mitt visa ska snart förnya det och det är inga problem jag får det på inkomst. Det jag har lärt mig här är bryt aldrig mot lagen, det är aldrig värt det. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 3 minuter sedan, skrev nissehult_13: Först ska jag be om ursäkt jag överreagerade, jag har mitt visa ska snart förnya det och det är inga problem jag får det på inkomst. Det jag har lärt mig här är bryt aldrig mot lagen, det är aldrig värt det. Bra det. Jag vet hur det är att skaka galler på grund av visumslarv. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 1 minut sedan, skrev broder tuk tuk: Bra det. Jag vet hur det är att skaka galler på grund av visumslarv. BTT Där vill man inte hamna, det här ett land med krånglig byråkrati mycket papper blir det men sköter du det så kan du leva gott i värmen. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 13 minuter sedan, skrev nissehult_13: Där vill man inte hamna, det här ett land med krånglig byråkrati mycket papper blir det men sköter du det så kan du leva gott i värmen. Vad jag förstått är det största problemet med pensionärsliv i Thailand att folk inte betalar sina sjukförsäkringar. Jag har funderat på vad som händer om man ex får en hjärtinfrakt och inte har någon försäkring. Du kanske kan svara på det? BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 6 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Vad jag förstått är det största problemet med pensionärsliv i Thailand att folk inte betalar sina sjukförsäkringar. Jag har funderat på vad som händer om man ex får en hjärtinfrakt och inte har någon försäkring. Du kanske kan svara på det? BTT Jag kan nog svara på det, du dör. Själv lyckades jag att vrida av lårbenet förra året men jag hade försäkring och SOS Köpenhamn skötte det förnämligt. Vad du en gör åk inte hit utan försäkring, man vet aldrig vad som händer. Jag var lite fundersam vad bolaget skulle säga detta året när jag ville ha ny försäkring, men de var så trevliga och det var inget problem.(de vill väl ha tillbaka pengarna) Vi kan skapa en tråd om SOS Köpenhamn de är värda det, så otroligt professionella människor har jag nog inte pratat med innan. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 21 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Vad jag förstått är det största problemet med pensionärsliv i Thailand att folk inte betalar sina sjukförsäkringar. Jag har funderat på vad som händer om man ex får en hjärtinfrakt och inte har någon försäkring. Du kanske kan svara på det? BTT Hjärtinfarkt, ingen försäkring, enkelt man dör Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 6 minuter sedan, skrev Boa52: Hjärtinfarkt, ingen försäkring, enkelt man dör Då stämmer inte det jag läste i någon tidning för ett tag sedan att sjukhusen tar emot akutfallen och sen får dom betala av räkningen på avbetalning efteråt vilket tydligen många pensionärer struntar i. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 7 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Då stämmer inte det jag läste i någon tidning för ett tag sedan att sjukhusen tar emot akutfallen och sen får dom betala av räkningen på avbetalning efteråt vilket tydligen många pensionärer struntar i. BTT Vad man läser i en tidning och vad som händer i verkliga livet kan skilja sig åt😀 Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 (ändrad) 4 hours ago, broder tuk tuk said: Kanske inte så konstigt att annandagsträffen drar så mycket folk. Det kan ni Tacka Pattaya för. Utan barerna där hade det min själ inte kommit fler än 10 personer till din träff:))) BTT Som väntat har du noll koll, det är inte min träff, men om det vore så har jag ju haft ung. 500 fler besökare än vad du uppnått och någonsin kommer att uppnå. Hu många som kommit till Udon från Pattaya vet jag inte men gissar att det rör sig om max 10%, För övrigt tycker jag du ska vara man o inte nån jävla tangentbordstarzan, gå på en träff och visa upp dig eller gå och dra du nåt gammat över dig och gör mänskligheten en tjänst o försvinn. Ändrades Februari 8, 2019 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 20 minuter sedan, skrev Baa: Som väntat har du noll koll, det är inte min träff, men om det vore så har jag ju haft ung. 500 fler besökare än vad du uppnått och någonsin kommer att uppnå. Hu många som kommit till Udon från Pattaya vet jag inte men gissar att det rör sig om max 10%, För övrigt tycker jag du ska vara man o inte nån jävla tangentbordstarzan, gå på en träff och visa upp dig eller gå och dra du nåt gammat över dig och gör mänskligheten en tjänst o försvinn. Om du verkligen tror på att det enbart skulle vara ca 10% på Udonträffen som har sitt ursprung från början i Pattaya så visar det hur lite du vet om rörelserna bland farangerna och fruar och flickvänner i Thailand. Jag har under många år natt efter natt haft långa samtal med olika typer av tjejer i barerna i Pattaya, alltifrån cashiers till mama sans och nykomlingar från andra orter. Jag kan med säkerhet påstå att åtminstone 90% av alla tjejer i barerna kommer från provinser i norra delen av Thailand företrädesvis då Isan och i stort sett samtliga faranger som finns eller bygger hus i det området har haft sina första upplevelser av Thailand just bland barerna i Pattaya. Jag vet att om man gjorde en vetenskaplig undersökning baserad på empiriska studier skulle forskningen komma fram till samma slutsats. Så är det bara och det vet nästan alla gamla barveteraner i Pattaya även då dom som träffat fruar från hembyarna uppe i norra delarna. Alla vet det utom du därför att du vill inte se det eller veta det även om jag förstår att du innerst inne begriper det. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 12 minutes ago, broder tuk tuk said: Om du verkligen tror på att det enbart skulle vara ca 10% på Udonträffen som har sitt ursprung från början i Pattaya så visar det hur lite du vet om rörelserna bland farangerna och fruar och flickvänner i Thailand. Jag har under många år natt efter natt haft långa samtal med olika typer av tjejer i barerna i Pattaya, alltifrån cashiers till mama sans och nykomlingar från andra orter. Jag kan med säkerhet påstå att åtminstone 90% av alla tjejer i barerna kommer från provinser i norra delen av Thailand företrädesvis då Isan och i stort sett samtliga faranger som finns eller bygger hus i det området har haft sina första upplevelser av Thailand just bland barerna i Pattaya. Jag vet att om man gjorde en vetenskaplig undersökning baserad på empiriska studier skulle forskningen komma fram till samma slutsats. Så är det bara och det vet nästan alla gamla barveteraner i Pattaya även då dom som träffat fruar från hembyarna uppe i norra delarna. Alla vet det utom du därför att du vill inte se det eller veta det även om jag förstår att du innerst inne begriper det. BTT Fy fan va du ljuger, ta nu din medicin och lägg dig ner och fortsätt drömma om landet långt borta dit du aldrig kommer, trist för dig som har förbud att flyga, din sjukdom betraktas som instabil med risk för oförutsedda handlingar.. En skolad och intelligent människa hade för länge sedan lagt av, men du får ju hjälp av spökskrivare som är lika fega skitar som du. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 7 timmar sedan, skrev Baa: Fy fan va du ljuger, ta nu din medicin och lägg dig ner och fortsätt drömma om landet långt borta dit du aldrig kommer, trist för dig som har förbud att flyga, din sjukdom betraktas som instabil med risk för oförutsedda handlingar.. En skolad och intelligent människa hade för länge sedan lagt av, men du får ju hjälp av spökskrivare som är lika fega skitar som du. Men hallå eller,blev du trampad på en öm tå ?😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Om du verkligen tror på att det enbart skulle vara ca 10% på Udonträffen som har sitt ursprung från början i Pattaya så visar det hur lite du vet om rörelserna bland farangerna och fruar och flickvänner i Thailand. Jag har under många år natt efter natt haft långa samtal med olika typer av tjejer i barerna i Pattaya, alltifrån cashiers till mama sans och nykomlingar från andra orter. Jag kan med säkerhet påstå att åtminstone 90% av alla tjejer i barerna kommer från provinser i norra delen av Thailand företrädesvis då Isan och i stort sett samtliga faranger som finns eller bygger hus i det området har haft sina första upplevelser av Thailand just bland barerna i Pattaya. Jag vet att om man gjorde en vetenskaplig undersökning baserad på empiriska studier skulle forskningen komma fram till samma slutsats. Så är det bara och det vet nästan alla gamla barveteraner i Pattaya även då dom som träffat fruar från hembyarna uppe i norra delarna. Alla vet det utom du därför att du vill inte se det eller veta det även om jag förstår att du innerst inne begriper det. BTT Men man kan iallafall slå fast att oavsett varifrån gästerna till Udon träffen har sitt ursprung så är det iallafall mer än 100% fler deltagare än på alla dina Pattaya/Naklua/Jomtien träffar - tillsammans! "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 22 minuter sedan, skrev MaiChai: Men man kan iallafall slå fast att oavsett varifrån gästerna till Udon träffen har sitt ursprung så är det iallafall mer än 100% fler deltagare än på alla dina Pattaya/Naklua/Jomtien träffar - tillsammans! 0 stycken alltså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 8, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Februari 8, 2019 45 minuter sedan, skrev MaiChai: Men man kan iallafall slå fast att oavsett varifrån gästerna till Udon träffen har sitt ursprung så är det iallafall mer än 100% fler deltagare än på alla dina Pattaya/Naklua/Jomtien träffar - tillsammans! Hur har du det med mattekunskaperna? Det är oändligt många fler procent som deltager i Udon träffen, även om det bara kom 1 deltagare förutom träffstartaren! Som på min och Kongos microträff i Partille för några är sedan, fast jag var väl försent ute med inbjudan, var nog samma dag som träffen... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 54 minuter sedan, skrev MaiChai: Men man kan iallafall slå fast att oavsett varifrån gästerna till Udon träffen har sitt ursprung så är det iallafall mer än 100% fler deltagare än på alla dina Pattaya/Naklua/Jomtien träffar - tillsammans! Vi kommer att slå 80 stycken med råge 2021 när träffen går av stapeln. Troligen 100 gånger enklare att samla ihop skarorna i Pattaya än i avlägsna Udon. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 1 timme sedan, skrev kenneth073: Men hallå eller,blev du trampad på en öm tå ?😄 Inte första gången fader Baa reagerar med hätskhet. Det märkliga är ju att han oftast blir mest förbannad när man påpekar att många faranger träffar sina fruar bland barerna. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 48 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Inte första gången fader Baa reagerar med hätskhet. Det märkliga är ju att han oftast blir mest förbannad när man påpekar att många faranger träffar sina fruar bland barerna. BTT Du måste ha totalt misslyckad liv. Du bedömer hela tiden andra efter dig själv. Du har inte ens varit i Thailand och saker du hittar på var du har jobbat stämmer inte ens. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 Att så många orkar engagera sig i ett trolls fabler... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 8, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Februari 8, 2019 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Vi kommer att slå 80 stycken med råge 2021 när träffen går av stapeln. Troligen 100 gånger enklare att samla ihop skarorna i Pattaya än i avlägsna Udon. BTT Jag slår vad om 1 Chang på valfritt etablissemang på Nana Plaza, att jag kan slå den träffen veckan efter. MVH Ändrades Februari 8, 2019 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 2 minuter sedan, skrev Tommy: Jag slår vad om 1 Chang på valfritt etablissemang på Nana Plaza, att jag kan slå den träffen veckan efter. MVH Det räcker ju med att du går dit ensam! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 8, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Februari 8, 2019 Precis nyss, skrev GreenValley: Det räcker ju med att du går dit ensam! Fast jag skrev ju tidigare att träffskaparen räknas inte! Och sen var ju vinsten av vadet, 1 Chang på Plazan, inte var träffen skall ske! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 17 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Kanske inte så konstigt att annandagsträffen drar så mycket folk. Det kan ni Tacka Pattaya för. Utan barerna där hade det min själ inte kommit fler än 10 personer till din träff:))) BTT Hur många personer har du fått till dina träffar i Pattaya? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 27 minuter sedan, skrev Wangthong: Hur många personer har du fått till dina träffar i Pattaya? Att vår storkar bara orkar ..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 39 minuter sedan, skrev kenneth073: Att vår storkar bara orkar ..... Ja tänk att du bara orkar bry dig “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu