Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Cavemannen

Vad saknar ni mest?

Vad saknar ni mest när ni är i Thailand?  

48 members have voted

1. 1. Vad saknar ni mest när ni är i Thailand?

• Den svenska maten
      5
    • Frisk luft
      13
    • Trafikvett
      17
    • Mina husdjur
      2
    • Svenskt kaffe
      1
    • Ärligheten, att enkelt kunna göra affärer utan att bli blåst
      10

Recommended Posts

Cavemannen

Ja alla ni långliggare och fastboende, vad saknar ni mest efter en längre tid i Thailand?

Själv minns jag att jag på något sätt kände mig kvävd mellan varven, jag kunde dra iväg i soluppgången och vittja mina fällor som legat ute över natten, det kunde vara ner mot 15grader vissa mornar men luften kändes ändå inte frisk o fräsch.

Jag tänker ofta på det när man stiger ut på Arlanda efter en längre period och drar ett djupt andetag bland bussar o taxin 😉 , vad frisk luften känns.......

Soengsang

Kaffe så klart 555555

Nä, ärligt....naturen, vilket inkluderar frisk luft.

Tommy

Rätt trevligt att kunna snyta sej efter en dag i staden, utan att få ut en svart sotsörja!

MVH

gst

Det jag saknar mest är ljusa kvällar, men det finns inte med som alternativ :(

svampen

Svarade frisk luft men saknar snöslasket mest ☃❄💧

lasseiudon

Hade du haft "Tystnaden" som ett alternativ hade jag kanske valt det.

spooncreek

Förutom det klassiska "vänner och familj", särskilt såhär i jultider, kan jag inte komma på mycket.

Förr skulle jag sagt svensk skräpmat, men nu när både Calle och Zip har riktigt god svensk kebab så faller det argumentet med. God svensk pizza finns ju både på Two Lions och Zip. Harrys körde med Sibyllaburgare under lågsäsong, den var mumsig. Jo, kanske då att jag kan sakna ett Max Originalmål, det var länge sedan, och att McDonalds här inte har vett nog att ha vare sig Big & Tasty eller QP Cheese på menyn. 

Svenskt kaffe, rätt överskattat, Starbucks gör utmärkt bryggkaffe. Ny sort varje månad dessutom så man får prova lite nytt från alla världens hörn.

Trafikvett, jag stör mig mest trafiken numera när jag råkar besöka Sverige, bara det faktum att bilar hela tiden stannar för mig som gångtrafikant...det blir liksom inget "flow" i trafiken som det är här i Thailand. 😉

Frisk luft...jag tycker den känns rätt frisk här normalt sett med, även om det verkar vara tungandat just nu i Bangkok. Värre då när man besöker industristäder i Kina tex.

Tack vare teknikutvecklingen behöver man ju inte heller sakna sådant som Sveriges utmärkta Public Service 😉. Snart dags att ratta in SVT och inta soffläge framför Vinterstudion. Skidsport på TV hade jag saknat mycket om inte den möjligheten fanns.

Khemmarat

Saknar inget.

Atom

Jag svarade frisk luft, övriga punkter har jag inga, eller små, problem med. Vädret är Thailands största fördel och dessutom dess största nackdel. Det var vädret som en gång fick mig att flytta hit och det är vädret som får oss att vilja flytta härifrån, om än aldrig helt.

Nu är det midvinter och vädret ska vara som bäst och vad får vi? 35 grader och helt vindstilla; ingen vidare deal. Förr året vid den här tiden var vi i Kiruna och det var 64 grader kallare, fan vet om det inte var angenämare.

Thailand är schysst och kommer nog alltid vara vår bas men en 6-9 månader om året vore nog optimalt. 

Naam kaeng

Om nu inte tråden enbart är för fastboende, så vill jag säga vissa maträtter. Annars tycker jag väl man får ta Thailand för vad det är, med allt vad det innebär. Man kan ju inte förändra något hur som helst. Jag kan det inte i alla fall... 

MaiChai

Klimatet, jag saknar de växlande årstiderna. I Thailand är det bara varmt, skitvarmt och ännu varmare. Samt perioder med skyfall.

När man berättar det för sina vänner som bor i Sverige och max besäker Thailand 14 dagar per år på en chartertripp så tror de man är galen.

Jag brukar säga att det finns en vardag i Thailand också som inte syns eller känns på ett charterbesök.

Benriach

Gångvänliga trottoarer...

Soengsang
5 minuter sedan, skrev Benriach:

Gångvänliga trottoarer...

Bara sörlänningar som berörs av det 55555555

svampen
4 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Hade du haft "Tystnaden" som ett alternativ hade jag kanske valt det.

Eller Skriet Go Jul Julinsolerad 🎅

AFh6zltID0yZXDtNFASw2PIOXyY.jpg

ArneMorales

Det jag saknar mest är den svenska naturen.  Allemansrätten med tillgång till de svenska blåbärs- och svampskogarna.

• Similar Content

• Cavemannen
      By Cavemannen
      Då @Surin P3 har skickat PM och SMS:at och bönat och bett om att jag skall lägga in mina intressanta fredags-omröstningar så får jag väll vika mig till slut, dock 1dag sent........
      Singha vs. Chang?
      Rävgiftet från Cambodia för dubbla pengarna är det väl bara bangkoknomenklaturen som dricker

ps. Jag får 35B för varje person som röstar av P3, så glöm inte att lägga er röst!
    • Cavemannen
      By Cavemannen
      Jag ser det jag vill se  
    • Cavemannen
      By Cavemannen
      Har man fått smak på Thailand så är det många som tappar intresset för västerländska tjejer,så när hade ni sex senast med en vit?
    • Cavemannen
      By Cavemannen
      Hur stort genomslag har feministerna fått på MPR 2018.
      För några år sedan bestod ju nästan hälften av mpr´s medlemmar av sittkissare  
      Själv väljer jag att stå upp, jag har ju en snabel jag kan rikta mot toastolen.
    • Cavemannen
      By Cavemannen
      Enligt thaivisa så visar undersökningar att 50% av alla faranger som besöker Thailand har haft eller skulle kunna tänka sig att ha sex med en ladyboy.
      https://www.thaivisa.com/forum/topic/1038825-poll-half-of-all-foreigners-are-contemplating-or-have-had-a-sexual-experience-with-a-lady-boy/

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy