Jump to content
IGNORERAD

Bästa skorna att ha i Thailand?


Acker

Recommended Posts

Tycker att det alltid är problematiskt med skovalet när man är i Thailand.

 

Skulle vilja ha lite tips på vad ni anser vara de bästa skomodellerna att ha på sig på Thailandsemestern. Gärna så specifikt som möjligt.

Ingen djungeltrekking, men blir väl en del asfaltsnötande i Bangkok samt på shoppingmalls samt strandliv och däromkring. Dilemmat är att jag aldrig lyckats hitta något som inte är för klibbigt och varmt om fötterna samtidigt som det är bekvämt. Flipflops går bort totalt, då jag inte kan gå i dessa. Sist hade jag ett par "ADDA" plastsandaler som väl var OK, men lite för sladdrigt och obekvämt i längden.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • zeb

    4

  • edvardpop

    2

  • Soengsang

    2

  • Batting

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har använt denna modell av scholl i 15 år, de brukar hålla drygt ett år.

Dels är har de rätt tjock sula så man inte blir blöt om fötterna om man går på blöt mark, mindre vattensamlingar.

De är inte hala på blöta golv.

De är väldigt sköna.

Kanske inte att föredra vid längre promenader...

Screenshot_20181219-160059__01.thumb.jpg.c0d69082650994f7a0cb92a2181b6c50.jpg

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder min Ecco sandaler till allt utom till mina raska promenader och den lilla vandring jag utför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Maipenrai, modelejonens högborg:)

 

Rekar träpallor, Gotland föddes med ett par på och det verkar ju ha gått bra.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder mig alltid av träskor och gjort så sedan mitten på 70 talet. Numera har "träskorna" en gummisula, varar längre än de gamla typen med träbottnar.

Perfekt att ha som huvudkudde när man ligger på stranden, sedan bara att skaka av eller ibland skölja i vattenbrynet. Perfekt på flyget, säg något skodon som är bättre?

Efter man varit i någon affär är risken att man hoppar i fel skodon vid utgången minimal.

Kanske inte bästa fotbeklädnaden vid en språngmarsch, men vem springer vid 70+ åldern?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid sneakers med tunt tyg som andas. På stranden blir det sandaler.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte riktigt samma modell men kör scholl sandaler jag också, grymt sköna, allt annat än sandaler är för varmt.

Har använt denna modell av scholl i 15 år, de brukar hålla drygt ett år.
Dels är har de rätt tjock sula så man inte blir blöt om fötterna om man går på blöt mark, mindre vattensamlingar.
De är inte hala på blöta golv.
De är väldigt sköna.
Kanske inte att föredra vid längre promenader...
Screenshot_20181219-160059__01.thumb.jpg.c0d69082650994f7a0cb92a2181b6c50.jpg
 


Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

aldrig behövt gå hem ensam när man spenderat kvällen på soi 6 i dessa ...

 

image.png.28873fb3e326f0b48cbde449c10d7b89.png

 

å andra sidan så har dessa funkat lika bra ☺️

 

image.png.c0526f321df562859f929341ef684531.png

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

I Isaan flipflop, allt annat värdelöst när man sår ris i gyttjan.

Annars packar jag ner 1par joggingskor(för morgonpromenader), ett par riktiga skinnsandaler, de senaste köpte jag på terminal 21 i BKK och de kostade 1799B om jag minns rätt och de håller än.

Sen reser jag oftast i ett par lågskor i skinn, också köpta i Thailand.

 

ps. skinn är det ultimata så länge det inte blir blött....jag hade ett par Reebook och även ett par Nike sandaler i några år, väldigt fotsköna men ej särskilt slitstarka......

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Soengsang:

Har använt denna modell av scholl i 15 år, de brukar hålla drygt ett år.

Dels är har de rätt tjock sula så man inte blir blöt om fötterna om man går på blöt mark, mindre vattensamlingar.

De är inte hala på blöta golv.

De är väldigt sköna.

Kanske inte att föredra vid längre promenader...

Screenshot_20181219-160059__01.thumb.jpg.c0d69082650994f7a0cb92a2181b6c50.jpg

 

Dom där såg ju faktiskt vettiga ut.
Sist som jag var iväg så köpte jag ett par Crocs.
Dagen efter detta skoinköp så skulle vi iväg på en sådan där båttur till ön Simulan (Eller något sådant).
Vi fick ta av oss våra skor vid kajen innan vi klev på båten.
Jag antar att det skulle bli för rörigt på båten om alla skulle ta av sig skorna på båten vid snorkling och sådant.

Det var en trevlig tur med snorkling, badande, solande och vadande i strandkanten.
När vi kom "Hem" till kaj igen så letade jag reda på mina Crocs.
Jag kom inte längre i dem!  
Helt otroligt, de hade krymt! :29:

Nä okej, mina fötter hade nog fått lite för mycket sol och saltvatten, men då verkar det ju vettigt med ställbara remmar.
Går dom att köpa i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömmer aldrig när jag o några kompisar låg på koh chang nere vid några liggstolar vid vattnet o tittade på solnedgången , Kompisen gick ut o kollade en 50 meter ut vid vattnet,  såg några flip flops, visst tog på dem o gick ut en 50 meter i vattnet, samtidigt sitter vi o kollar på en ryss med tjej som fhotar varann  , Ja när väl ryssen letade efter skorna ser jag kompisen stannar kvar länge där ute , Asgarv när vi låg o kollade.....

 

Skor kör jag med 80% joggingskor med ankelstrumpa , Resten e skinnsandaler

Link to comment
Dela på andra sajter

Scholls sandaler, inte flip flops, funkar för mej.

När de börjar dofta unket är det bara att tvätta dem, tex genom att gå en stund i vattenbrynet på en sandstrand.

Konstmaterial e bättre än läder...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wavis:

Glömmer aldrig när jag o några kompisar låg på koh chang nere vid några liggstolar vid vattnet o tittade på solnedgången , Kompisen gick ut o kollade en 50 meter ut vid vattnet,  såg några flip flops, visst tog på dem o gick ut en 50 meter i vattnet, samtidigt sitter vi o kollar på en ryss med tjej som fhotar varann  , Ja när väl ryssen letade efter skorna ser jag kompisen stannar kvar länge där ute , Asgarv när vi låg o kollade.....

 

Skor kör jag med 80% joggingskor med ankelstrumpa , Resten e skinnsandaler

Ankelstrumpor måste vara det fulaste som uppfunnits!
Jag känner mig obehaglig när jag ser någon som har sådana.
Jag vill bara dra upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom där såg ju faktiskt vettiga ut.
Sist som jag var iväg så köpte jag ett par Crocs.
Dagen efter detta skoinköp så skulle vi iväg på en sådan där båttur till ön Simulan (Eller något sådant).
Vi fick ta av oss våra skor vid kajen innan vi klev på båten.
Jag antar att det skulle bli för rörigt på båten om alla skulle ta av sig skorna på båten vid snorkling och sådant.

Det var en trevlig tur med snorkling, badande, solande och vadande i strandkanten.
När vi kom "Hem" till kaj igen så letade jag reda på mina Crocs.
Jag kom inte längre i dem!  
Helt otroligt, de hade krymt! :29:

Nä okej, mina fötter hade nog fått lite för mycket sol och saltvatten, men då verkar det ju vettigt med ställbara remmar.
Går dom att köpa i Thailand?
Har också ett par crocs badsandaler som krympt i solen, helt värdelösa
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom där såg ju faktiskt vettiga ut.
Sist som jag var iväg så köpte jag ett par Crocs.
Dagen efter detta skoinköp så skulle vi iväg på en sådan där båttur till ön Simulan (Eller något sådant).
Vi fick ta av oss våra skor vid kajen innan vi klev på båten.
Jag antar att det skulle bli för rörigt på båten om alla skulle ta av sig skorna på båten vid snorkling och sådant.

Det var en trevlig tur med snorkling, badande, solande och vadande i strandkanten.
När vi kom "Hem" till kaj igen så letade jag reda på mina Crocs.
Jag kom inte längre i dem!  
Helt otroligt, de hade krymt! :29:

Nä okej, mina fötter hade nog fått lite för mycket sol och saltvatten, men då verkar det ju vettigt med ställbara remmar.
Går dom att köpa i Thailand?
Sök på Scholl Shoes på Lazada så hittar du, storlekarna är europeiska så en 42:a är en riktig 42:a
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Batting:

Går dom att köpa i Thailand?

Ja, relativt lätt att hitta.....

Kan vara svårt i större storlekar bara.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder nästan bara Adda. Mycket nöjd med dem. Brukar hålla 3-4 år. Brukade köpa på big C i Pattaya. Kostade runt 80 baht där fast det var nog 7-8 år sedan.

Kunde inte motstå att köpa ett nytt par förra veckan trots att de kostade 129 Baht här på dyra Phuket.

Men de kanske kostade lite extra i Brynäs färger. 😎

IMG_20181220_113110.thumb.jpg.ac2560f2c57e5f19e2e560623f8b03fc.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill bara instämma i vad många skriver ovan. Bra sandaler typ Ecco eller slippers ifrån Scholl. I Udon Thani finns en butik som säljer Scholl och "riktiga" sandaler av läder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man nåt annat än flipflops? Ja det är klart, gympadojor när man går morgonpromenad och OM man vill upp på nån flashig takbar så får man gräva fram nåt annat.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Batting:

Ankelstrumpor måste vara det fulaste som uppfunnits!
Jag känner mig obehaglig när jag ser någon som har sådana.
Jag vill bara dra upp!

Har inget annat vinter som sommar. Har aldrig förstått varför jag ska ha strumpor på vaderna speciellt när man har balongvader som jag till mitt förtret har. Speciellt när modet är stuprörs jeans. Sedan kan vissa kalla dem bögstrumper så mycket de vill. :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...