Jump to content
Batting

Jordnötter

Recommended Posts

Tommy

Dessutom är det bevisat i kliniska test att nötallergiker inte märker av nötter i samma rum, om de inte ser dem...

Testat med skålar med nötter som förts in i rummen "nötallergikerna" satt i utan deras vetskap...

Så jävla mycket trams nu...

MVH

• Ge karma 3
  • Fint 1
  • Haha 2

burrabus

Du skulle ätit en morot 

Naam kaeng

Inte helt hundra på vad trådstartaren har för avsikt med tråden.

Man jag måste medge att jag älskar nötter. Önskar jag hade en hel påse.....

Salta, små krispiga nötter. Käkade på en marknad i Thailand en gång jordnötter som var rullade i någon olja blandad med sesamfrön (?) -  makalöst gott.

Ta mig tusan, ett perfekt komplement till öl - eller annat liknande dryck.

Amen!

:-)

• Ge karma 5
  • Fint 1
  • Haha 1

Batting
1 timme sedan, skrev judazzz:

Jo jag vet.
Jag hade god lust att gå fram och visa fjanten en jordnöt och skrika, "Titta detta är en böna!", men det kanske inte hade varit så vuxet gjort? :03:

ReKa
8 timmar sedan, skrev Batting:

En gång när jag flög till Thailand så kom det en sådan där flygpassagerare med uppblåst nackskydd (Eller vad det heter?) på runt halsen.
Han slog sig ner snett framför mig på en plats med fritt benutrymme. 
Sedan vinkade han till sig stewarten som han beordrade att meddela alla passagerare att det var förbjudet att äta nötter!  :32:
 "Jag är nötallergiker, och spårämnen kan sprida sig i ventilationssystemet!", upplyste han stewarten.

Redan där började jag fundera på hur han klarat sig levande genom Arlanda?
Jag misstänkte att den där självcentrerade typen säkert skulle vara den första som fällde sin stol bakåt när bälteslampan slocknat.
Inte prövande och försiktigt, kanske med en fråga till bakomvarande.
Nope, jag skulle kunna slå vad om att han skulle fälla stolen "Pang Bom!" sådär.

Mycket riktigt "Spladasch", och lite längre in på resan så satte han på sig sådan där ögonbindel så att det skulle bli mörkt.
Jag satt och retade mig på egot i 12 timmar.  :16:

Fan det fattades bara att fjanten skulle sätta på sig morgonrock och mjuka tofflor. 
Jo jag vet att det finns Nötallergiker som kan få allvarliga symptom, men skulle en sådan verkligen ta chansen och hoppa på ett flyg till Thailand?
Och hur skulle en varelse med så känslig natur klara sig i Thailand? :54:

Samma har hänt mig (satt vi på samma plan?). Det ropades ut att det inte blir några jordnötter under resan pga en nötallergiker, och det på en fläskig 747:a. 
kan ge mig fan på att dessa "allergiker" är dom som varje morgon ligger o känner efter om dom har blivit kränkta dagen innan, och dessutom erkänner sig som hen-personer (eller ännu värre: icke binär).

• Ge karma 5
  • Fint 1

pigge01

Hur många gör som jag?

Har egna nötter med mig på flygningen!

Då Thai inte serverar nötter utan kex.

• Ge karma 3
  • Fint 1
  • Haha 1

Kenneth4618

Om man är så känslig för nötter så man inte kan vistas i ett flygplan om det finns nötter där  (vilket det alltid finns på ett eller annat sätt ;) )

Då borde man nog inte åka till Thailand där det används nötter i många maträtter

• Tråkigt 1
  • Haha 2

in-ka

dåligt med empati här, kanske för att ni/dom aldrig har fått någon allergichock, somliga måste lära sej den hårda vägen för att få förståelse 

• Ge karma 3
  • Snurrigt 2

Soengsang

Funkar inte munskydd om man är i miljöer där det kan finnas nötter i luften?

Men samtidgt påstås det ju ovan att det inte sprids i luften?

Men helt klart träligt att vara alergiker, man bör nog ta den hänsyn som man kan och som är nödvändig.

Själv är jag alergisk mot nickel, tex bältspännen...får utslag om jag har bälte en längre tid, men det är ju inte särskilt allvarligt.

• Snurrigt 1

Batting
8 timmar sedan, skrev ReKa:

Samma har hänt mig (satt vi på samma plan?). Det ropades ut att det inte blir några jordnötter under resan pga en nötallergiker, och det på en fläskig 747:a. 
kan ge mig fan på att dessa "allergiker" är dom som varje morgon ligger o känner efter om dom har blivit kränkta dagen innan, och dessutom erkänner sig som hen-personer (eller ännu värre: icke binär).

Jag förstår inte riktigt.
Borde inte en sådan där person ringa flygbolaget innan eller nåt?
 "Hej är det OK att jag följer med och dikterar förutsättningarna för alla mina medpassagerare?"
Eller, "Vågar ni ta chansen att ha mig med? Jag kan ju dö!".
Nä, dom borde öppnat dörren och släppt ut det egotrippade fanskapet i friska luften.

För övrigt så är det ju lite märkligt att han inte dog.
Jag antar att minst hälften av alla vi som satt på det där planet hade "Grundat" med öl och nötter på Arlanda.
Vi vadade ju förmodligen omkring i hur mycket spårämnen som helst.
Jag borde ha petat upp en jordnöt i näsan på honom!  :16:

• Ge karma 3
  • Haha 2