Jump to content
Batting

Körkort

Recommended Posts

Dolle
10 timmar sedan, skrev Havet:

Jag har också hört att gränsen för rattfylla när man har 1 eller 2-års körkort (temporary) går vid 20 mg.

Nåt du känner igen?

Polis kontroller är lite si och så, kommer man på mc har jag blivit vinkad vidare bara.

En annan gång stoppade dom mig visade körkortet då blev dom mer intresserad av hur tjejen såg ut 555555 bra poliskoll.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Mankan
9 timmar sedan, skrev Surin P3:

Tydligen är det så idag...

Mina uppgifter är ett par år gamla och jag hoppas jag slipper lära mig nåt nytt den jobbiga vägen. 

Hittade denna länk. 

https://www.ttrweekly.com/site/2017/06/Thailand-lowers-drink-driving-limit/

Att försäkringen inte gäller vid rattfylla har man ju fått höra här och på på andra forum i mista 10 år. Ändå infördes just denna policy av juntan för försäkringar köpta efter 1:a juni 2017 om jag fattar texten rätt. Helt onödig då kan tyckas hmmm.🙄

swedenfarang
On 10/12/2018 at 11:03 PM, scorpio63 said:

Är det någon som har någon koll på .

Tik Tok Ratchanee. 

TIK TOK SERVICES Thailand or Call : 0957957703

Har service för att hjälpa till med körkort bankkonto och liknande.

Skulle behöva liknande i december.

Lite väl sent svar kanske men svarar i alla fall. Av ren lättja så använde jag mig utav hennes service i april 2018. Funkade smidigt och smärtfritt. Bra engelska och trevlig. 

Edited by swedenfarang
  • Ge karma 3

scorpio63
Lite väl sent svar kanske men svarar i alla fall. Av ren lättja så använde jag mig utav hennes service i april 2018. Funkade smidigt och smärtfritt. Bra engelska och trevlig. 
Jag tog faktiskt hjälp av henne nu i december. Körkort för bil och mc + bankkonto med internetbank och kort.
Funkade väldigt bra och smidigt.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

• Ge karma 5

Dolle
2 timmar sedan, skrev scorpio63:

Jag tog faktiskt hjälp av henne nu i december. Körkort för bil och mc + bankkonto med internetbank och kort.
Funkade väldigt bra och smidigt.

Förnyar man körkortet där eller kan man fixa ett där med om man inte har Thai kort ?

2013 tröttnade jag på att förnya varje år med att höra på tjat om papper om mitt jobb detta gäller Ayutthaya.

Mvh.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

scorpio63

Förnyar man körkortet där eller kan man fixa ett där med om man inte har Thai kort ?
2013 tröttnade jag på att förnya varje år med att höra på tjat om papper om mitt jobb detta gäller Ayutthaya.

Mvh.
Det jag fick nu var 2 årigt, när jag förnyar det blir det 5 årigt enligt info, när man kan förnya beror tydligen på vilket visa man har.
Jag hade internationellt körkort med mig så det blev 3 tester. Färg, reaktion och avståndsbedömning innan foto och utlämnande av körkort. Hur och vart man förnyar har jag inte brytt mig om att kolla, tar kontakt med Tik Tok när det är dags

• Ge karma 1

Dolle
1 minut sedan, skrev scorpio63:

Det jag fick nu var 2 årigt, när jag förnyar det blir det 5 årigt enligt info, när man kan förnya beror tydligen på vilket visa man har.
Jag hade internationellt körkort med mig så det blev 3 tester. Färg, reaktion och avståndsbedömning innan foto och utlämnande av körkort. Hur och vart man förnyar har jag inte brytt mig om att kolla, tar kontakt med Tik Tok när det är dagsemoji16.png

Ja dom där testerna gör man varje gång man förnyar körkortet gjort det 5 år i rad sen tröttnade jag, kör ni på IKK som jag inte är i landet längre stunder nu.

Men tack för svaret om denna tjänst.

Mvh.

LikvidThai

Försökte bläddra lite utan att hitta något svar - beklagar om frågan har ställts: 

Är ute efter Körkort i Thailand med syfte att köra moped (inte bil). Jag har ett Svenskt B-Körkort. En firma här nere kommer hjälpa mig med översättningen/processen och undrar om mitt kort innehåller Bike. 

Jag förstår att mitt kort inte är för MC, men är det för "bike"/moped? Eller, man kanske inte gör någon skillnad på det i Thailand? 

Tack! :)

berlitz
6 minuter sedan, skrev LikvidThai:

Försökte bläddra lite utan att hitta något svar - beklagar om frågan har ställts: 

Är ute efter Körkort i Thailand med syfte att köra moped (inte bil). Jag har ett Svenskt B-Körkort. En firma här nere kommer hjälpa mig med översättningen/processen och undrar om mitt kort innehåller Bike. 

Jag förstår att mitt kort inte är för MC, men är det för "bike"/moped? Eller, man kanske inte gör någon skillnad på det i Thailand? 

Du måste göra ett helt nytt körkort gällande mc,inte så märkvärdigt om man lärt sig svenska regler. Gäller i 2 år,sedan kan du förlänga detta med bara test av reaktion,färgseende å ett läkarintyg.

• Ge karma 2

Mankan
2 timmar sedan, skrev LikvidThai:

Ja ditt körkort gäller bara för bil även i Thailand. Men man kan som sagt göra prov och uppkörning för MC det har jag själv gjort.

Mankan
Posted (edited)
On 2018-10-12 at 23:03, skrev scorpio63:

Är det någon som har någon koll på .

Tik Tok Ratchanee. 

TIK TOK SERVICES Thailand or Call : 0957957703

Har service för att hjälpa till med körkort bankkonto och liknande.

Skulle behöva liknande i december.

Jag vet inte om detta gäller Tik Tok men man varnar tydligen nu för den typen av service. Fast det kanske i själva verket är hon som blivit arresterad.

https://thethaiger.com/hot-news/transport/document-agent-nabbed-in-Pattaya-for-helping-foreigners-get-driving-licences

https://news.thaivisa.com/article/37695/fake-agent-helping-foreigners-get-driving-licences-arrested-in-Pattaya

Cirka 50 sek in i nyhetsinslaget pratar man även om detta.

Edited by Mankan

scorpio63
5 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag vet inte om detta gäller Tik Tok men man varnar tydligen nu för den typen av service. Fast det kanske i själva verket är hon som blivit arresterad.

https://thethaiger.com/hot-news/transport/document-agent-nabbed-in-Pattaya-for-helping-foreigners-get-driving-licences

Cirka 50 sek in i nyhetsinslaget pratar man även om detta.

Jo jag har sett det, men jag tror inte att det gäller henne, vad jag vet så var det inget fusk för min del, jag gjorde alla tester som alla andra utom teori och körning eftersom jag hade internationellt körkort.

Hon hjälpte till med byråkrati, pappersarbete och guidning´.

• Ge karma 2

Mankan
3 minuter sedan, skrev scorpio63:

Jo jag har sett det, men jag tror inte att det gäller henne, vad jag vet så var det inget fusk för min del, jag gjorde alla tester som alla andra utom teori och körning eftersom jag hade internationellt körkort.

Tycker mig ha hört att hon fixar alla papper typ adressintyg och friskintyg vilka i så fall lär vara förfalskningar. Vilken adress har du på ditt körkort? 

swedenfarang
17 minutes ago, Mankan said:

Tycker mig ha hört att hon fixar alla papper typ adressintyg och friskintyg vilka i så fall lär vara förfalskningar. Vilken adress har du på ditt körkort? 

Hon är på fri fot och har själv varnat om detta. Jag använde mig av henne sist och fick nog "hennes" adress på körkorten. Ska be Nok läsa vad det står. 

• Ge karma 2

swedenfarang
26 minutes ago, scorpio63 said:

Mitt internationella körkort fick efter hennes handpåläggning alla behörigheter (motormännens stämplar) innan hon guidade mig igenom fast track på transportmyndigheten. Så nu har jag en massa behörigheter på mina thai-körkort. 

• Ge karma 2