Jump to content
Atom

Är thailändska kvinnor överreklamerade?

Recommended Posts

Naam kaeng
11 timmar sedan, skrev wUThai:

Var absolut ingen attack från min sida.

Hehe. Du har en poäng. Absolut mest Thairelaterat var det ju mest i början av närvaron här på forumet. Det känns ibland som att allt som handlar om Thailand redan har debatterats i någon tråd - och har man varit här lika länge som du och jag så minns med dem trådarna och vad det hela gick ut på. Nu generaliserar jag lite grand, men jag tror du förstår vad jag menar. Så vad som då återstår är ju lite som "att hänga med polarna..." Men det är klart, jag hoppas forumet fortsätter att sätta fokus på Thailand och där har vi ju alla ett ansvar, även jag. Sorry, nu var det lite Off Topic - nog om detta.

Lite läsning för den som orkar.

http://factsanddetails.com/southeast-asia/Thailand/sub5_8c/entry-3223.html   (Problems with Thai Wives and Girlfriends.......)

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
14 timmar sedan, skrev Atom:

"Grotesk generalisering" :)

Hela syftet med mitt inlägg var att nyansera den bland västerlänningar mycket utbredda generaliseringen att alla thailändskor är snälla, oskyldiga offer medans thaimän är alkoholiserade, horande skitstövlar. Många västerländska män träffar en thailändska som lämnat eller blivit lämnad av en thaiman, och hennes kompisar sitter i samma sits, och helt plötsligt är alla thaimän skit. Jag kan faktiskt inte se att jag skrivit en enda generalisering, bara återgett en annan sida av myntet som sällan uppmärksammas här.

Jag träffade min fru för 20 år sedan (om ett par veckor) och inget talar för att det inte blir 20 år till. Jag gillar alla min kvinnliga in-laws i Thailand och alla frugans väninnor så jag har absolut inga problem med thailändskor. Detsamma gäller dock thailändska män samt svenskar och svenskor. I min mening är thailändskor, som grupp, varken bättre eller sämre än thaimän (snyggare dock), svenskar eller svenskor.

Att bemöta en generalisering är uppenbarligen något jag behöver jobba på. Kanske skulle börja min träning med en annan vanlig generalisering; att alla svenska män som är tillsammans med en thailändska är socialt missanpassade, har dålig ekonomi och fysiska tillkortakommanden. Nej, jag väntar nog till nästa lördag :) 

Nu måste nog debatten nyanseras något.

Atom skriver att pengar är avgörande för kärleken men sanningen är ju att det är gubben och hur han ser ut och uppträder som är avgörande för kärleken.

Det är väl klart att ingen thaikvinna står ut med en gubbe som halva dagarna sitter och dricker öl hos värdshusvärdar a la Maitan och som tänker på sina egna behov först och främst.

Gubben tänker att bara thaifrugan får stålar så är hon nöjd men är det så enkelt?

Du kanske ska börja fundera, även om det tar emot,på ditt eget beteende?  Tror du i din vildaste fantasi att flertalet av dom thaikvinnor som är ihop med västerländska män verkligen är lyckliga över dom där extra bahten som haglar över dom?

Tror du inte att dessa kvinnor hade varit lyckligare om dom haft en gubbe som visat dom verklig omtanke,kärlek och ömhet och inte bara vräkt baht över dom?

Tyvärr tror dessa gubbar att bara damen får sina stålar så är det frid och ro.  Dom kan inte bedra sig mer.

Tvärt emot vad du påstår så är jag helt övertygad om att majoriteten av thaikvinnor tusen gånger hellre skulle välja den man dom verkligen älskar och sen har det ingen betydelse om den mannen nu råkar vara en sk fattiglapp.

Jag skulle gärna se att Atom kunde skaffa sig verklig kunskap om hur normala kvinnor fungerar men som sagt det är inte enkelt att lära gamla bargubbar hur kvinnors känsloliv fungerar.

BTT

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Baa

Tycker lite synd om den riktiga BTT nu när han framställs som arrogant intellektuell.

• Ge karma 3
  • Tummen upp 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Atom
1 minute ago, Baa said:

Tycker lite synd om den riktiga BTT nu när han framställs som arrogant intellektuell.

Nja, om det ”BTT” skrivit de senaste veckorna skulle framställa honom som ”arrogant intellektuell” så är det minst ett 20-tal personer på forumet som borde vara med i racet för ett Nobelpris.

• Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Baa
1 minute ago, Atom said:

Nja, om det ”BTT” skrivit de senaste veckorna skulle framställa honom som ”arrogant intellektuell” så är det minst ett 20-tal personer på forumet som borde vara med i racet för ett Nobelpris.

Det är

, jmf med gamla äkta BTT inlägg, ungefär den skillnaden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
rolba
On 2018-10-07 at 00:25, skrev broder tuk tuk:

Det man åtminstone kan konstatera är att många thaitjejer är svartsjuka och har väldigt labilt humör ibland på gränsen till det sjukliga.

BTT

Det går väl inte riktigt hand i hand med din andra tråd där du skriver att de har ett fantastiskt tålamod.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
22 minuter sedan, skrev rolba:

Det går väl inte riktigt hand i hand med din andra tråd där du skriver att de har ett fantastiskt tålamod.

Tja min erfarenhet av  thailändska kvinnor är att dom kan vara extremt tålmodiga men extremt labila.

BTT

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Surin P3
2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Tja min erfarenhet av  thailändska kvinnor är att dom kan vara extremt tålmodiga men extremt labila.

BTT

Tolkar det som långsamt och instabilt internet hemma hos dig.

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
  • Haha 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
JJC
On 2018-10-06 at 23:44, skrev broder tuk tuk:

Så du menar att Daeng ljuger?

BTT

Be henne skicka fler bilder vi vill se henne, Snälla minst tre olika bilder.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
5 timmar sedan, skrev Baa:

Nuvarande BTT är nog lite dissociativ beroende på vem som loggar in.... alla har olika talang.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
soi covboy
On ‎2018‎-‎10‎-‎06 at 20:29, skrev wUThai:

Nyfiken fråga. Förstår jag dig rätt att du aldrig haft ett förhållande med en thailändska? Då blir min andra fråga: Hur hamnade du på MPR och varför? 

Finns många på forumet som inte har någon erfarhet av thai .skälet kan vara många bla få tips om Thailand  och träffa medlemmar i Thailand . få råd om hur damerna funkar och tänkerså att man inte blir lurad. mm

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
soi covboy

tror inte att Bibben skulle sjunka så lågt och simpelt att låtsas att vara BTT ,det är skulle vara att förlöjligas ordentligt

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy