Jump to content
Atom

Är thailändska kvinnor överreklamerade?

Recommended Posts

Kenneth4618
Inlagd (ändrad)
12 minuter sedan, skrev Atom:

Det många säger är att unga (under 50) thailändskor är oföretagsamma, lata, otacksamma och oärliga.

Jag har nog som vanligt haft en jävla otur :doubt:

För det där stämmer inte alls in på min fru

Ändrades av Kenneth4618
  • Tummen upp 1
  • Tråkigt 1
  • Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
John Khonken

Kenneth det är inte tur. Bra människor får bra fruar

• Ge karma 6
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
frogfish
3 minuter sedan, skrev born41:

Den gamla devisen att "En thailändska stannar hos dej tills hon hittar en med mera pengar" har jag sett ett flertal fall av.

1. utanför Korat bodde en kvinna med 2 halvstora barn.Dom hade det inte gott ställt så en dag sa hon adjö,for till Pattaya, hittade en farang som byggde ett hus till henne och sig själv. Nu skriver hon på FB varje dag och visar bilder hur mycket hon köper och skryter om sin lycka.

2. En medelålders (37 år) dam (skild med 3 barn) som var restaurangchef och hade sällskap med en australier, men han var otrogen så hon sparkade ut honom. Damen var singel i 5 år. Träffade en svensk och dom hade det bra på alla områden i 2 veckor.

Då ringde Australiern,65 år, och lovade att underhålla henne med 10 000 Thb i månaden. Damen meddelade svensken att "nu kan vi inte dela säng mer för min vän från Australien ger mig pengar varje månad.

3.En 52-årig dam som var oskuld till 47 år då hon träffade en man från Australien,reste dit men det funkade inte(fick inga pengar) så hon levde upp alla sina besparingar och åkte tillbaka till hemmet i Khon Kean . Vid 52 års ålder träffade hon en Svensk och dom hade det bra i 3 nätter. Nu kom kravet att han skulle ge henne 30 000 Thb i månaden för att leva och kunna bygga ett litet hus. Svensken vägrade och då stängde damen kiosken och så var den sagan all.

Jag har många fler exempel men dom kan vi spara till en annan gång. Damerna i exempel 2 o 3 har aldrig arbetat i en bar.

Born41

De är ju ärliga iaf. Värre med de som spelar med i ett antal år för att sen göra ett "fientligt övertagande" (skilsmässa).

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag har väl träffat på lite av det ena och det andra. Jag orkar nog inte gå in på några swe-thai förhållanden och håller mig till thai-thai. 

Det vanliga är väl att man hör att männen i Thailand är ena idi*ter. 

Det jag har sett av förhållanden i min ålder, så kan jag ibland förstå att grabbarna drar, vänstrar eller helt enkelt super sig medvetslösa. Deras flickvänner har haft ett sätt som jag inte skulle klara av i en vecka. Otrevliga, bossiga och gnäller konstant på pojkvännen. 

Sedan har jag väl träffat på en del grabbar som är ”den klassiska thaimannen”. 

Men i värdelöst beteende mot sin partner, så leder damerna med hästlängder. 

Nu har jag för all del inte studerat deras liv 24/7 så det kan mycket väl stämma att jag har fel. 

Fast som de flesta vet så är ju inte thailändskor en helt homogen grupp och det samma gäller männen. 

Men mina generaliseringar är att den thailändska kvinnan är överreklamerad. Åtminstone när man ser på de inhemska förhållandena. 

Det man åtminstone kan konstatera är att många thaitjejer är svartsjuka och har väldigt labilt humör ibland på gränsen till det sjukliga.

BTT

• Ge karma 8

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
John Khonken

Frågan man kanske ska ställa sig. Hur länge träffades ni innan ni blev seriösa och Flyttade ihop/ eller gifte er. Jag hävdar att man bör lära känna varandras både bra och dåliga sidor. Vi har helt olika grundvärderingar. Därför måste vi kämpa betydligt mer för att det ska fungera.  Det kommer alltid en vardag

• Ge karma 7
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Naam kaeng

Jag har inte nog med erfarenhet på området för att varken tro eller tycka det ena eller andra, men helt klart ett intressant ämne att debattera. Det är ju inte helt ointressant hur Forummedlemmarnas livspartner ( eller deras släktingar för den delen ) resonerar och agerar. Generaliseringar och förenklingar finns ju överallt, i alla sammanhang - men när folk berättar om sina egna upplevelser blir det ju extra intressant.

Skoj du gör ett andra försök med ett viktigt ämne.

För egen del har jag varit gift, sambo eller särbo i princip hela mitt (vuxna) liv. Nu är jag plötsligt ofrivilligt ensam - så kanske frågeställningen har ett extra värde rent egoistiskt.

• Ge karma 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
wUThai
19 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Jag har inte nog med erfarenhet på området för att varken tro eller tycka det ena eller andra, men helt klart ett intressant ämne att debattera. Det är ju inte helt ointressant hur Forummedlemmarnas livspartner ( eller deras släktingar för den delen ) resonerar och agerar. Generaliseringar och förenklingar finns ju överallt, i alla sammanhang - men när folk berättar om sina egna upplevelser blir det ju extra intressant.

Skoj du gör ett andra försök med ett viktigt ämne.

För egen del har jag varit gift, sambo eller särbo i princip hela mitt (vuxna) liv. Nu är jag plötsligt ofrivilligt ensam - så kanske frågeställningen har ett extra värde rent egoistiskt.

Nyfiken fråga. Förstår jag dig rätt att du aldrig haft ett förhållande med en thailändska? Då blir min andra fråga: Hur hamnade du på MPR och varför? 

• Ge karma 3
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy