Jump to content
Atom

Är thailändska kvinnor överreklamerade?

Recommended Posts

broder tuk tuk

Är ju lite förmätet nästan oförskämt att anklaga thailändska kvinnor för att vara bossiga.

Är det några kvinnor som är bossiga så är det ju svenska kvinnor.

Sen kanske trådskaparen ska rikta sin syn lite åt sig själv med?  Är du Guds gåva till den thailändska kvinnan?  Du kanske ska se reflektera lite över hur du själv är och beter dig?

BTT

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
GreenValley
1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

Fick nyss ett mail från Daeng där hon skriver:

Hello my love I dont whant anything from you only love.

Exempel på att det finns schyssta thailändska kvinnor oftast utanför barsvängen.

BTT

God dag yxskaft!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev GreenValley:

God dag yxskaft!

Så du menar att Daeng ljuger?

BTT

• Snurrigt 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
KaiserBlood

Efter 25 år med gula febern kan jag säga att inga alvedon hjälper.

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
8 timmar sedan, skrev Atom:

Frugan hade tidigare idag ett långt telefonsamtal med sin mor som fick mig att tänka på en trådstart jag gjorde en gång. Dessvärre är P3 väldigt snabb med att arkivera trådar så det går inte att fortsätta. 

I alla fall, ytterligare en tjej i byn hade dragit från man och två små barn för en snubbe som tjänade ett par tusen mer i månaden (och kanske andra anledningar). För många medlemmar på MPR, och andra svenskar tillsammans med thailändskor, är thaikvinnor i allmänhet söta små oskyldiga änglar och thaimän är riktiga svin.

Jag har sagt det förr men säger det gärna igen; det var kanske sant en eller två generationer tillbaka men inte längre. Bland släktingar, grannar och bekanta så skulle jag vilja påstå att det i närmare 50% av fallen är tjejen/kvinnan som lämnat familjen, varit otrogen, spelat bort pengarna osv. Det är ingen slump att många av de utlänningar och thailändare jag känner säger att de hellre anställer thailändska killar/män än thailändskor och det oavsett vilken typ av jobb det gäller. Det är ingen slump att säkert 20% av alla thailändska farsor på dotterns skola har fruar från Japan, Korea, Taiwan etc eller att det rapporterades i media för ett tag sedan att thailändska universitetskillar slåss om utbytesstudentskorna från Kina, Vietnam och andra asiatiska länder medan de thailändska tjejerna ansågs som ointressanta. Eller att grabbarna i byn i allt större utsträckning gifter sig med kambodjanskorna som jobbar på fabrikerna där. Det många säger är att unga (under 50) thailändskor är oföretagsamma, lata, otacksamma och oärliga.

Är det så illa? Jag tycker nog thailändskor överlag är helt OK men helt klart har jag svårt att förstå de ibland euforiska hyllningarna man kan läsa på forumen. Det var inte många som intresserade sig för min tråd förra gången, bättre lycka denna gång kanske :)

Kommer osökt att tänka på den där gubben i Bangkok, han taxichauffören som frågade om jag kände någon svensk kvinna han kunde gifta sig med eftersom vad hon påstod så hade hans tidigare thaikvinnor enbart lurat honom på hans pengar och alla thaikvinnor var oärliga och bara ute efter hans pengar.

Jag minns att jag satt och försökte tränga bort ett skratt.  Där satt en thailändsk taxichaffis och beklagade sig över att några av hans kvinnliga gelikar lurat honom på pengar.

Det var nästan en overklig situation.

Eller den gången när ägaren för LC School i Pattaya mister Kitapong berättade för mig anledningen till att jag enbart kunde få 150 baht i timmen per lektion.  Hans fru tyckte inte om att han gav för hög lön åt sina anställda.

Eller ägarinnan på BEC school när hon hängde ut 1000 bahtare åt munkarna i julgranen på samma gång som hon undanhöll lönen i fyra dagar åt sina anställda.

Känns som Atom kanske trots allt pekar på något som alla thaitjejer älskare kanske ska fundera på?

Att thaiare i allmänhet är giriga och gärna lurar varandra på pengar är ju ingen nyhet men att kvinnorna kanske trots allt är snäppet värre?

BTT

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Jive
Inlagd (ändrad)

Om det hade varit BTT som varit trådskaparen, så hade jag inte höjt på ögonbrynen, men......

Jag läste Atoms trådstart mins 3 gånger igår och ung lika många gånger idag - det måste ju bara finnas nåt vettigt nånstans som jag missar i den här groteska generaliseringen, men tyvärr - jag måste ge upp.

Ok, även solen har sina fläckar, det finns ju så många andra kvalitetsinlägg att välja bland från Atom. Lite kul är det dock, att han plötsligt rasat ner till samma nivå som oss andra MPR:are. 😉

Ändrades av Jive
  • Haha 8

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Atom
8 hours ago, broder tuk tuk said:

Är ju lite förmätet nästan oförskämt att anklaga thailändska kvinnor för att vara bossiga.

Är det några kvinnor som är bossiga så är det ju svenska kvinnor.

Sen kanske trådskaparen ska rikta sin syn lite åt sig själv med?  Är du Guds gåva till den thailändska kvinnan?  Du kanske ska se reflektera lite över hur du själv är och beter dig?

BTT

Nu är du sådär förbryllande igen, Bibben. Har jag skrivit att thailändska kvinnor är bossiga? Det finns tveklöst många som är det men jag tror inte att jag någonsin skrivit att jag tycker det.

Att jag skulle vara Guds gåva till den thailändska kvinnan? När skulle jag ha påstått det och varför skulle jag ens vilja vara det?

• Ge karma 7
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Jive
16 minuter sedan, skrev Atom:

"Grotesk generalisering" :)

Hela syftet med mitt inlägg var att nyansera den bland västerlänningar mycket utbredda generaliseringen att alla thailändskor är snälla, oskyldiga offer medans thaimän är alkoholiserade, horande skitstövlar. Många västerländska män träffar en thailändska som lämnat eller blivit lämnad av en thaiman, och hennes kompisar sitter i samma sits, och helt plötsligt är alla thaimän skit. Jag kan faktiskt inte se att jag skrivit en enda generalisering, bara återgett en annan sida av myntet som sällan uppmärksammas här.

Jag träffade min fru för 20 år sedan (om ett par veckor) och inget talar för att det inte blir 20 år till. Jag gillar alla min kvinnliga in-laws i Thailand och alla frugans väninnor så jag har absolut inga problem med thailändskor. Detsamma gäller dock thailändska män samt svenskar och svenskor. I min mening är thailändskor, som grupp, varken bättre eller sämre än thaimän (snyggare dock), svenskar eller svenskor.

Att bemöta en generalisering är uppenbarligen något jag behöver jobba på. Kanske skulle börja min träning med en annan vanlig generalisering; att alla svenska män som är tillsammans med en thailändska är socialt missanpassade, har dålig ekonomi och fysiska tillkortakommanden. Nej, jag väntar nog till nästa lördag :) 

Tack för hjälpen att hitta "kornet". Jag visste väl att det skulle finnas där nånstans. 😁

• Ge karma 1
  • Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy