Jump to content
IGNORERAD

Svensk polis vs Thailändsk


Leni

Recommended Posts

Jag såg något reportage från våra förorter och att polisen inte kunde göra sitt jobb såvida dom inte samlade ihop en mindre arme av poliser.

Detta pga av att dom annars riskerade livet bokstavligen.

I ett av repotagen från Rinkeby så var SVT med och filmade, ”ungarna” hotade poliserna med att dom skulle akta sig när dom var utan uniform och poliserna blev kallade horor och det skulle knullas mammor och så vidare.

Då tänkte jag på Pattaya i början på 90 talet när jag såg från hotellet ett ungdomsdisko stänga på soi buakhao, utanför samlades ca 500 ungdommar och stoja och skränade.

Då kom det en ensam polis på en moppe och körde in till mitten av ungdomar och sa något, 5 minuter senare var det folktomt och inga stenar smällare eller skott och inga ifrågasättande utan folk gick lydigt därifrån.

Vet inte hur det fungerar idag men jag tvivlar på att dom har nogo zoner pga av ungdomar tagit över

områden.

Link to comment
Dela på andra sajter

ungdomsgäng på stan är inte ett problem, det som thaipolisen inte ger sig in i ensamma är knarkbeslag.

Straffsatsen är så hård att dom inte drar sig för att skjuta sig fria.

 

 

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige skulle " dom som tänker" sluta hacka på polisen så fort någon får ett blåmärke efter ett ingripande.

När jag var ung, hände det att landsfiskalen(som var stor och kraftig) klådde upp vissa busar, för att dom skulle få sona ett slagsmål som dom själva hade startat. Efter det var saken utagerad.

Det där med dalt i en rättegång var inte något som landsfiskalen prioriterade.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-09-08 at 13:59, skrev Fredman:

Allt för många thailändska poliser är ju inget annat än förbrytare i uniform. 

Har en vän inom polisen,han sa till mig alla droger som vi beslagtar säljer vi .

Enligt han var det viktigt att ta bort alla droger som sker på gatorna enligt polisen??.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-09-09 at 10:47, skrev born41:

I Sverige skulle " dom som tänker" sluta hacka på polisen så fort någon får ett blåmärke efter ett ingripande.

När jag var ung, hände det att landsfiskalen(som var stor och kraftig) klådde upp vissa busar, för att dom skulle få sona ett slagsmål som dom själva hade startat. Efter det var saken utagerad.

Det där med dalt i en rättegång var inte något som landsfiskalen prioriterade.

Born41

Nu blir det inte ens rättegång. Dom får lova soc att inte göra om det någon fler gång. Sedan är de ute på gatorna igen tills polisen tar dom nästa gång. Eftersom polisenändå vet att de är ute efter ett nytt prat med soc. är det mest ett slöseri på tid för polisen.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev L200:

Har en vän inom polisen,han sa till mig alla droger som vi beslagtar säljer vi .

Enligt han var det viktigt att ta bort alla droger som sker på gatorna enligt polisen??.

 

Naturligtvis ska alla som säljer knark och inte är poliser förbjudas.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-09-09 at 10:47, skrev born41:

I Sverige skulle " dom som tänker" sluta hacka på polisen så fort någon får ett blåmärke efter ett ingripande.

När jag var ung, hände det att landsfiskalen(som var stor och kraftig) klådde upp vissa busar, för att dom skulle få sona ett slagsmål som dom själva hade startat. Efter det var saken utagerad.

Det där med dalt i en rättegång var inte något som landsfiskalen prioriterade.

Born41

när jag var liten så fanns det Kvarterspolis. dom hade koll på alla busen i kvarteret. ¨å gud nåde den buse som hade busat så skvaller käringarna fick reda på det å ringde kvarten. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...