Jump to content
Kajjan

Hur ansöka Thai turistvisum om man ej bor i Sthlm/GBG?

Recommended Posts

Kajjan
Inlagd (ändrad)

Hej!

Jag har inte behövt ansöka om ett turistvisum till Thailand på plats i Sverige på väldigt många år. Senast jag gjorde det löste jag det enkelt via post till konsultatet i Göteborg. Men jag ser nu att dom liksom ambassaden i Stockholm inte längre accepterar ansökningar via post. Så hur gör man då om man bor väldigt långt ifrån de här städerna? Jag ser tex. att ambassaden i Köpenhamn fortfarande tar emot ansökningar per post, men där krävs det att man skickar med 150kr danska frimärken för returportot i ansökan vilket jag inte tror att är så enkelt att fixa(?).

Finns det något annat sätt som jag missat eller är jag utelämnad till någon av kurirtjänsterna som tar 500kr+ för besväret?

Ändrades av Kajjan

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
NilsGJ

Tyvärr är det bara slanta upp om du inte känner någon som bor nära och kan hjälpa till?

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
pigge01
23 timmar sedan, skrev Kajjan:

Hej!

Jag har inte behövt ansöka om ett turistvisum till Thailand på plats i Sverige på väldigt många år. Senast jag gjorde det löste jag det enkelt via post till konsultatet i Göteborg. Men jag ser nu att dom liksom ambassaden i Stockholm inte längre accepterar ansökningar via post. Så hur gör man då om man bor väldigt långt ifrån de här städerna? Jag ser tex. att ambassaden i Köpenhamn fortfarande tar emot ansökningar per post, men där krävs det att man skickar med 150kr danska frimärken för returportot i ansökan vilket jag inte tror att är så enkelt att fixa(?).

Finns det något annat sätt som jag missat eller är jag utelämnad till någon av kurirtjänsterna som tar 500kr+ för besväret?

Var bor du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kajjan
Inlagd (ändrad)
On 2018-08-10 at 14:26, skrev pigge01:

Var bor du?

Ledsen för sent svar. Jag bor i Malmö.

Jag mailade visumserviceGöteborg med en fråga, men fick inget svar. Det känns lagom seriöst, så jag har inte lust att skicka passet till dom. 

Så just nu lutar det åt att ordna fram danska frimärken och fixa det via ambassaden i Köpenhamn. 

Ändrades av Kajjan
  • Ge karma 1
  • Tråkigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Din Daeng 44

Hej du kan intyga att Visumservice i Göteborg är mycket seriösa, har använt dom många gånger, kan rekomendera o ringa Pia på Visumservice om du har frågor, M.V.H. Bosse

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618
Inlagd (ändrad)
22 minuter sedan, skrev Din Daeng 44:

Hej du kan intyga att Visumservice i Göteborg är mycket seriösa, har använt dom många gånger, kan rekomendera o ringa Pia på Visumservice om du har frågor, M.V.H. Bosse

Kan bara instämma. Mycket bra service

Ändrades av Kenneth4618

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
pigge01
1 timme sedan, skrev Kajjan:

Jag mejlade visumservice Göteborg med en fråga, men fick inget svar. Det känns lagom seriöst, så jag har inte lust att skicka passet till dom. 

Så just nu lutar det åt att ordna fram danska frimärken och fixa det via ambassaden i Köpenhamn. 

Det är ingen tvekan för oss här i Öresundsregionen att åka till Hellerup och Thais Ambassad.

Bor själva i Helsingborg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
j43

Ring Pia på visumservice +46 708 89 97 84

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
biker

Har också anlitat Visumservice Göteborg flera gånger helt utan problem.

Kan även rekommendera Visumpartner i Stockholm. Har anlitat dem för att

ordna ett O-A visum. Det går nämligen inte att göra på konsulatet i Göteborg.

Naturligtvis får man betala lite för dessa tjänster. Men om alternativet är att

ta ledigt från arbete och åka till Göteborg eller Stockholm, så blir det ändå billigt.

mvh

biker

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Knasen
10 timmar sedan, skrev Kajjan:

Jag mailade visumserviceGöteborg med en fråga, men fick inget svar. Det känns lagom seriöst, så jag har inte lust att skicka passet till dom. 

Det är väl bara och ta tåget till Köpenhamn och fixa det på ambassaden där? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Stoneys
6 timmar sedan, skrev Knasen:

Det är väl bara och ta tåget till Köpenhamn och fixa det på ambassaden där? 

Blir nog ändå dyrare än att skicka tex till stockholm.tåg ToR ca 500 ledig från jobb,lite Carlsberg,rööa pölser.🍺

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Knasen
2 timmar sedan, skrev Stoneys:

Blir nog ändå dyrare än att skicka tex till stockholm.tåg ToR ca 500 ledig från jobb,lite Carlsberg,rööa pölser.🍺

Ja allt kostar ju nuförtiden, men långt till en ambassad har ju TS inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Stoneys
5 timmar sedan, skrev Knasen:

Ja allt kostar ju nuförtiden, men långt till en ambassad har ju TS inte.

Han har ju inte så långt.

Jag tänkte du kunde hjälpa mot nästa gång med visa ,😉🍺

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Knasen
1 minut sedan, skrev Stoneys:

Han har ju inte så långt.

Jag tänkte du kunde hjälpa mot nästa gång med visa ,😉🍺

Jag har nog betydligt längre/krångligare resväg till en ambassad än TS och eftersom jag varken har UL eller SL-kort så blir det nog inget billigare heller ;)

• Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy