Jump to content
IGNORERAD

Vilken tid äter ni lunch?


samet

Recommended Posts

10 timmar sedan, skrev Soengsang:

Tevatten är inga problem, bara att koka upp det dagen före och ställa det i kylen.

 

Japp!

Och sen värma på det i Micron!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    22

  • Soengsang

    18

  • SatanG

    18

  • Kenneth4618

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2018-08-12 at 06:51, skrev stefan5300:

tycker bara att folk kan betala för sin egen mat och begriper inte varför de inte skulle göra det, än värre om det klagas på fri mat, äta eller ge fan i och äta om det inte duger mycket enkelt.

Som sagt, så jobbigt att sitta o tycka en massa saker, om saker man inte begriper något om.....bara gnälla för gnällandets skull, men jantelagen får ett ansikte utåt :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

....

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Som sagt, så jobbigt att sitta o tycka en massa saker, om saker man inte begriper något om.....bara gnälla för gnällandets skull, men jantelagen får ett ansikte utåt :)

Jante lagen är väl din lag, sen att man betalar för sin mat för dagen är väl helt riktigt om inte måste det bli avdrag på lön eller hur

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Jante lagen är väl din lag, sen att man betalar för sin mat för dagen är väl helt riktigt om inte måste det bli avdrag på lön eller hur

Så kom världsmästaren på jante och gnäll in i tråden :rotfl::rotfl:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Så kom världsmästaren på jante och gnäll in i tråden :rotfl::rotfl:

Ja men är inte det rätt att man betalar för sin mat det kan väl inte ingå i lönen om så är att det ingår i lönen , i Sverige skatta för det

Finns väl inte många jobb där mat ingår i lönen, Ok men då måste väl maten dras av på lönen. Lön plus mat blir slutgiltiga lönen

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Boa52:

Ja men är inte det rätt att man betalar för sin mat det kan väl inte ingå i lönen om så är att det ingår i lönen , i Sverige skatta för det

I Sverige skattar du för det, var inte orolig.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Soengsang:

I Sverige skattar du för det, var inte orolig.

Jag är väl inte orolig, kan nån förhandla in mat i sin lön , jätte bra

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Broskan:

Måste bara le. Är det vänlistan på FB som styr vilka vänner man har,  jag har inte FB därmed utan vänner tydligen.

I verkliga livet har jag många vänner trots att jag inte finns med på deras FB  listor.

 

Ja det heter ju vänlista men listan kanske skulle delas upp i riktigt goda vänner, vänner, okända vänner och falska vänner.

Efter 4 år i Thailand nu så vet jag inte hur många riktigt goda vänner som finns kvar om de verkligen behövs. Sedan tycker jag att messenger funkar jäkligt bra på FB.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Soengsang:

Tevatten är inga problem, bara att koka upp det dagen före och ställa det i kylen.

 

Skulle inte förvåna mig det minsta för övning ger ju färdighet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Visst gör man det, så illa är det inte som det låter ibland men kocken blir ju ganska viktig ombord då valmöjligheterna som sagt suger.

Att ha en kass kock i 10 veckor, som enligt övertiden jobbar 14 timmar om dagen med en mässman som jobbar lika många timmar för drygt 20 man. Löser de inte det så kan man ju knappast kalla dem för kockar, eller hur?

Lite konstigt att man väljer att ha kockar som kommer från ett land helt i avsaknad av matkultur men pengar är allt :-)

 

Gissar att mässman ligger på 1500-2000usd och kocken iaf en tusing mer inklusive öt. Inget eller mycket lite betalt hemma.

 

/ SatanG

Är kockens lön baserad på 10 veckor eller 1 månad, en lön på cirka 30 000 kronor/månad och fri mat är väl ingen dålig lön för en oduglig kock.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Ska du inte öppna en egen tråd att gråta ut i ? Som du brukar göra 😀

Inte trodde jag du skulle bli så ledsen så du måste skriva om det på MPR 55555555

Fundera att starta en tråd om hur man blir MPR-polis, du har väl många tips vad vad den tråden ska innehålla:big_smile:.

Är inte ett dugg ledsen men därimot mycket tacksam när falska vänner visar sitt rätta ansikte när det hettar till lite grann, då sållas agnarna från vetet 55555555555555555555555.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Soengsang:

Som sagt, så jobbigt att sitta o tycka en massa saker, om saker man inte begriper något om.....bara gnälla för gnällandets skull, men jantelagen får ett ansikte utåt :)

Då kan vi ta varann i hand.

Du har tydligen inte läst mitt citat på ditt inägg tidigare så då kan jag kopiera in det här också.

 

"Nu visste eller trodde jag inte att lönen var så dålig, då förstår jag att maten är fri men de drygt 9000 kronor i månaden är väl bara en grundlön för de är väl tillgängliga 24 timmar om dygnet."

 

På vilket sätt skulle jag ge jantelagen ett ansikte utåt, tror du jag är avundsjuk eller tycker att slavarna har lyckats bättre än mig för en lön på 9000 kronor och några mål mat om dagen 2018, minns inte när jag hade så låg lön antagligen sent 70-tal.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Boa52:

Jante lagen är väl din lag, sen att man betalar för sin mat för dagen är väl helt riktigt om inte måste det bli avdrag på lön eller hur

Ja det var huvudet på spiken.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Så kom världsmästaren på jante och gnäll in i tråden :rotfl::rotfl:

Det är bäst att stasi går in och styr upp det hela.:rotfl:🙂:rotfl:.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Boa52:

Jag är väl inte orolig, kan nån förhandla in mat i sin lön , jätte bra

Många kan nog inte förhandla lön och fri mat, det är nog bara att ta det man blir erbjuden eller försvinna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Ja det heter ju vänlista men listan kanske skulle delas upp i riktigt goda vänner, vänner, okända vänner och falska vänner.

Efter 4 år i Thailand nu så vet jag inte hur många riktigt goda vänner som finns kvar om de verkligen behövs. Sedan tycker jag att messenger funkar jäkligt bra på FB.

Ja du är inne på nåt där för namnet vänlista kan ju vara missvisande. Messenger fungerar säkert utmärkt för dom som har FB, men det behövs nog ett eller flera kompletterande

"chat verktyg" Viber, Skype och Line. Med dom 3 så får man väldigt bra kontakt med sina riktiga vänner på avstånd.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Broskan:

Ja du är inne på nåt där för namnet vänlista kan ju vara missvisande. Messenger fungerar säkert utmärkt för dom som har FB, men det behövs nog ett eller flera kompletterande

"chat verktyg" Viber, Skype och Line. Med dom 3 så får man väldigt bra kontakt med sina riktiga vänner på avstånd.

 

//Broskan

Det där med riktiga vänner märks lätt, har/hade flera riktigt goda vänner i Sverige som jag hör av mig till 2-3 gånger i månaden men de hör aldrig av sig till mig, så snart bryr jag mig inte om dem.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Är kockens lön baserad på 10 veckor eller 1 månad, en lön på cirka 30 000 kronor/månad och fri mat är väl ingen dålig lön för en oduglig kock.

 

Månadslön. men de har inget eller mycket lite när de är hemma. Därför många flappar jobbar runt 8-9 mån/år.  

Nä det är inte så dåligt för en kass kock, just nu har vi en vettig iaf även om det råder klart delade meningar om det.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Månadslön. men de har inget eller mycket lite när de är hemma. Därför många flappar jobbar runt 8-9 mån/år.  

Nä det är inte så dåligt för en kass kock, just nu har vi en vettig iaf även om det råder klart delade meningar om det.

 

/ SatanG 

Be Filippinkocken att laga till en Afritada eller Asa adobo.

 

Afritada

chickenafritada7680.jpg.c5e3e5523ca0e157d111859a5bcb6b05.jpg

 

Aso Adobo

80304163e68371b48c6d889ecb718f26.jpg.323c46e6a2c98c2c9d07812ac0cd262d.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fri mat och slavarbete... Så gnäller man på odugliga kockar som man tycker att det är bra att risätare tjänar 1000$ månaden och får vara ifrån sin familj 8-9 månader! Ja, för arbeta är livet, helst gratis och utan familj! Samtliga redirerägare skulle ha ett taggtrådsinklätt baseballträ uppkört i rövern och sen kölhalas! Svinhoror är dom och inget annat! [emoji867]

 

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev stefan5300:

Be Filippinkocken att laga till en Afritada eller Asa adobo.

 

Afritada

chickenafritada7680.jpg.c5e3e5523ca0e157d111859a5bcb6b05.jpg

 

Aso Adobo

80304163e68371b48c6d889ecb718f26.jpg.323c46e6a2c98c2c9d07812ac0cd262d.jpg

He he hund adobo vore nåt, har ätit hund men aldrig i adobo version.

Men filipinkockar kan vara grymma i köket.

Snart är jag där igen(58dar kvar) ska bli gott med ett par balut och varm RedHorse ;) 58
 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Broskan:

ett par balut och varm RedHorse

Det låter fantastiskt gott...

 

 

 

 

 

eller kanske inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Broskan:

He he hund adobo vore nåt, har ätit hund men aldrig i adobo version.

Men filipinkockar kan vara grymma i köket.

Snart är jag där igen(58dar kvar) ska bli gott med ett par balut och varm RedHorse ;) 58
 

//Broskan

Hoppas att Satan G frågar kocken om asa adobo innan han läser ditt inlägg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev ellim63:

Det låter fantastiskt gott...

 

 

 

 

 

eller kanske inte!

Ja ölen är ju okay

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...