Jump to content
IGNORERAD

Vilken tid äter ni lunch?


samet

Recommended Posts

Jag reser mycket i vårt avlånga land. Har därigenom noterat att det finna en del lokala variationer i lunchätandet. 

 

Tidigaste jag stöt på är bygge i Stockholm där lunch intogs vid 09.30

 

Senaste var på ett kontor i Torsby Värmland, där hade de lunchrast 13.15-14.00

 

Så skillnaderna är stora. Knegare å tjänstemän har ganska ofta olika tider också. 

 

Så en liten undersökande trådstart såhär mitt i sommaren. 

 

Så hur ser lunchrutinerna ut där ni håller till? Beskriv gärna omständigheterna också. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    22

  • Soengsang

    18

  • SatanG

    18

  • Kenneth4618

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11.00 sharp så har det varit bland alla mina arbetskamrater sedan -95

 

typ 30 min om man har matlåda, samt ca en timme om man går ut och käkar

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

När jag jobbar blir det 11.30 dels för jag är morgonpigg och har varit uppe tidigt och dels för att komma före lunchrusningen.

lediga dagar så varierar det mellan 12.00 och fram till 14.00.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge

När jag arbetar på kontoret är det lunch cirka 1 timme mellan 1130 - 1330. Detta beroende på när det är möten. Oftast på restaurang. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

När jag var i byggsvängen var det käk 09:00. Numera runt 11:00

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev samet:

Jag reser mycket i vårt avlånga land. Har därigenom noterat att det finna en del lokala variationer i lunchätandet. 

 

Tidigaste jag stöt på är bygge i Stockholm där lunch intogs vid 09.30

 

Senaste var på ett kontor i Torsby Värmland, där hade de lunchrast 13.15-14.00

 

Så skillnaderna är stora. Knegare å tjänstemän har ganska ofta olika tider också. 

 

Så en liten undersökande trådstart såhär mitt i sommaren. 

 

Så hur ser lunchrutinerna ut där ni håller till? Beskriv gärna omständigheterna också. 

Jag har varit med om ytterligheterna.

Som byggjobbare kl 09.30

När vi hade bilfirma kl 14-15.

Vi öppnade kl 10 och började med fika sen kom ju en del kunder när de hade lunch så det passade bra med sen lunch.

Link to comment
Dela på andra sajter

Runt 11 kurrar det i magen.
Blev ungefär samma när man spika själv. Kollegerna som körde lådan vid 9. Satt oftast med hunger på 1 rasten. Livsfarligt med kakburk eller liknande i futten.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

De flesta tar lunch vid 11:00 här.

Det är väl inga fasta tider, men den startar då.

 

Själv tar jag ingen lunch, för det mesta. Går på svältdiet till kvällen, då jag brukar leta efter transfetter i hamburgare.

Igår blev det frukost 05:00 och middag runt 21:00.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lunch äter man kl 12.00, vare sig man vill eller ej!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Soengsang:

Lunch äter man kl 12.00, vare sig man vill eller ej!

Du har väll Frukost 09:00 , 11:a kaffe , Lunch 12:00 , Kaffe med kaka 15:00 , Middag 17:00 och Kylskåpet fullt med kalskuret för kvällsmackan.

Glömde kaffet före 07:00

Ändrades av j43
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom vi har ett litet lunchhak så vill jag påstå att lunchen, för de allra flesta är som Tallviking skrev, mellan 11:30-12:30, ca 60% av gästerna kommer då.

Men en del "hänger på låset" och kommer innan vi egentligen öppnar, 10:30, mest byggare, kontorsfolket anländer kring 12-snåret.

Nu under semestertider kommer det en större andel än vanligt efter 13:00.

Själv brukar jag passa på strax efter att vi öppnat, dvs 10:45 ungefär.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev j43:

Du har väll Frukost 09:00 , 11:a kaffe , Lunch 12:00 , Kaffe med kaka 15:00 , Middag 17:00 och Kylskåpet fullt med kalskuret för kvällsmackan.

Glömde kaffet före 07:00

Hepp hepp....var faktiskt tårta idag till 3-kaffet :)

Härligt o se hur rent kocken håller....där borde många ta efter!!

37313500_10209811850526751_322163710166564864_n.jpg.6d79df4007fdd728305295b21f4287c5.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

11 känns lite tidigt, men vid 12 måste jag ha käk annars storknar jag. Äter alltid macka å kaffe på morgonen..... just ägg och baconmacka är ju fruktansvärt gott! 😋

 

Och förresten, matlåda 9 ggr av tio. Lägger stålarna på annat..... och film, musik och hifi kostar!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lunchen är 12.30-13 när jag jobbar (bygg), lediga dagar blir det oftast ingen lunch utab lite tidigare middag istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

jobbar man natt som jag, så blir det lunch runt 0200.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

11 känns lite tidigt, men vid 12 måste jag ha käk annars storknar jag. Äter alltid macka å kaffe på morgonen..... just ägg och baconmacka är ju fruktansvärt gott! 😋

 

Och förresten, matlåda 9 ggr av tio. Lägger stålarna på annat..... och film, musik och hifi kostar!

 

 

Matlådor borde förbjudas...

 

:sure:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tommy:

Matlådor borde förbjudas...

 

:sure:

55 ja klart du tycker det, själv nästan alltid haft mat med mig även när jag jobbade Volvo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som äter sämsta lunchen är nog lastbils shaffisar, dom tar en korv här och en där! Sip Sam Sip var ju en sådan, tyvärr!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev audirs2:

Dom som äter sämsta lunchen är nog lastbils shaffisar, dom tar en korv här och en där! Sip Sam Sip var ju en sådan, tyvärr!

Nja, det var han verkligen inte.

Har åkt en hel del mil med han, och slafsade inte i sig skitmat.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev audirs2:

Dom som äter sämsta lunchen är nog lastbils shaffisar, dom tar en korv här och en där! Sip Sam Sip var ju en sådan, tyvärr!

Där har du fel!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ellim63:

Där har du fel!

Efter 30 år i branchen där jag träffar lastbils gubbar och andra åkare så är det min bild, får be om ursäkt i så fall om jag har uppfatta dom fel!  Vi äldre börjar bli lite mossiga, så är det nog!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
15 minuter sedan, skrev audirs2:

Dom som äter sämsta lunchen är nog lastbils shaffisar, dom tar en korv här och en där! Sip Sam Sip var ju en sådan, tyvärr!

De hade faktisk korv på Götlunda värdshus men där brukade han väll äta söndagssteken ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...