Jump to content
IGNORERAD

Vilken tid äter ni lunch?


samet

Recommended Posts

Precis nyss, skrev audirs2:

Efter 30 år i branchen där jag träffar lastbils gubbar och andra åkare så är det min bild, får be om ursäkt i så fall om jag har uppfatta dom fel!  Vi äldre börjar bli lite mossiga, så är det nog!

Säkert många av dem som äter som du säger, men 33:an gjorde inte det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    22

  • Soengsang

    18

  • SatanG

    18

  • Kenneth4618

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

De hade faktisk korv på Götlunda värdshus men där brukade han väll äta söndagssteken ;)

Du skulle sett dom feta winerbröden han bjöd mig sista gången han fikade hos mig! Saknar den gubben fortfarande!!😓

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev audirs2:

Du skulle sett dom feta winerbröden han bjöd mig sista gången han fikade hos mig! Saknar den gubben fortfarande!!😓

 

Han fattas oss också! :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev samet:

Jag reser mycket i vårt avlånga land. Har därigenom noterat att det finna en del lokala variationer i lunchätandet. 

 

Tidigaste jag stöt på är bygge i Stockholm där lunch intogs vid 09.30

 

Senaste var på ett kontor i Torsby Värmland, där hade de lunchrast 13.15-14.00

 

Så skillnaderna är stora. Knegare å tjänstemän har ganska ofta olika tider också. 

 

Så en liten undersökande trådstart såhär mitt i sommaren. 

 

Så hur ser lunchrutinerna ut där ni håller till? Beskriv gärna omständigheterna också. 

Som värmlänning blir jag nyfiken på vad du gjorde i Torsby? Du verkar att vara då och då i Värmland, du var ju även i Hagfors för några månader sedan. Själv äter jag oftast lunch när någon annan har tid och luncha med mig. Blir oftast 12-13 eller 13-14. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

Matlådor borde förbjudas...

 

:sure:

Fan är du miljöpartist (det trodde inte jag) som tror att alla jobbar och bor mitt inne i stanemoticonblog.jpeg.acf45cc9be64992d96ce5d961468c62a.jpeg, när jag jobbade som rörmokare så kunde jag eller om vi var 2 vara många mil från närmaste mathak och då blir det svårt att hinna med att köra tur och retur samt äta på 30 minuter7.jpg.19bd7c9efe2445d30e9e0db786afa8dd.jpg så jag hade värmeskåp i bilenl.jpg.79309fd4930a44347083f4d7d20602b6.jpghungry-emoticon.jpg.548f6cf6d2908edab498bea3c0da302f.jpg.

Sedan blir det dyrt att äta ute varje dag säkert 10 -12000 kronor på ett år ( många härliga semesterdagar) så det är bättre med storkok hemma i kökettSeLArP_Smiley_Zunge_135-1232025378.jpg.2f7afda334499ac1fe0095a679158458.jpg.

682716734_laddaned.jpg.4f4a724d00d98e9913af8366a571bf36.jpg

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev AnTove:

Som värmlänning blir jag nyfiken på vad du gjorde i Torsby? Du verkar att vara då och då i Värmland, du var ju även i Hagfors för några månader sedan. Själv äter jag oftast lunch när någon annan har tid och luncha med mig. Blir oftast 12-13 eller 13-14. 

Jag reser i jobbet. Torsby var en stor fin Amada rörlaser. Hagfors på stålverket. Karlstad på Löfbergs. 

 

Töcksfors på måndag :waaaht: för en Bystronic planlaser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

På jobbet börjar lunchen 12.00 ... när jag är ledig brukar jag som oftast hänga på låset 11.00 till dagens lunch .

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
9 timmar sedan, skrev audirs2:

Dom som äter sämsta lunchen är nog lastbils shaffisar, dom tar en korv här och en där! Sip Sam Sip var ju en sådan, tyvärr!

Min stora dröm som finnig grabbhalva; en egen lastbil, åka dygnen runt, snacka komradio, frossa i pommes och läsk och tryna i kupe’n. 

 

Ja, vem minns inte SSS fina gubbröra han gjorde till vissa träffar. Mums.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Min stora dröm som finnig grabbhalva; en egen lastbil, åka dygnen runt, snacka komradio, frossa i pommes och läsk och tryna i kupe’n

Du glömde somna till kvällslektyren FiB/aktuellt, SE och vad nu mer denna typ av kvalitetsmagasin på mackarna hette  när du var yngre :misdoubt:

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget val men på jobbet är det 1100-1200 som gäller, skulle vilja ha 1200-1300.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev ellim63:

 

Han fattas oss också! :wai:

2 år av saknad om några dagar...

Jag blev verkligen ledsen den dagen för 2 år sen.

 

Det var en riktig vän, en sån man inte har många av.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags och gå å slänga in matdosan i micron så man får lunch 11.00

 

😋

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar jag blir det 12:00 om jag inte är upptagen med nåt.

Hemma inga tider, får sällan hungerskänslor och därför ganska knäppa tider ibland. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Bolaget brukar ju öppna vid 10-snåret så några minuter efter det så blir det till att dricka en härligt ljummen Sofierolunch...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Benriach:

Bolaget brukar ju öppna vid 10-snåret så några minuter efter det så blir det till att dricka en härligt ljummen Sofierolunch...

I går var det panik

 

CD8765AD-910F-40B1-95BA-052DBADF41AC.thumb.png.389aafdcfc2b9a9053b0a19c7ac0c8a4.png

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev SatanG:

Jobbar jag blir det 12:00 om jag inte är upptagen med nåt.

Hemma inga tider, får sällan hungerskänslor och därför ganska knäppa tider ibland. 

 

/ SatanG

 

Så här ser han ut som vi skäller på, han har nog aldrig lagat något gott i hela sitt liv.

När jag tänker på det så har nog inte jag heller gjort det. Frysta fiskpinnar i brödrost med ketchup och andra signaturrätter har man ju iaf svängt ihop, lat som man är. Har inte lagat mat sedan 2010 och tycker det är en lagom nivå att hålla det på. Som farsan brukar säga, "Man ska sluta när det är som bäst" :-)

 

2129974331_RitaMaerskkockfan.thumb.jpg.efb2152b2ab9aa3217642c9901db544e.jpg

 

/ Otacksamme SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

När man kuskade runt med lastbil blev det på oergelbundna tider bräckt skinka med ägg, stekt falukorv med ägg, pytt i panna med ägg och några andra gourmeträtter på div vägkrogar.

 

När man sedan började köra turistbuss blev mycket godsaker äta på vägkrogar och finkrogar + alla goa hotellfrukostar :)

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Så här ser han ut som vi skäller på, han har nog aldrig lagat något gott i hela sitt liv.

 

/ Otacksamme SatanG

Ärligt, har ni verkligen dålig kock....Maersk, danskar har väl haft som signum, just bra mat....men det kanske var förr, menar bla SC har ju lagt sin grund där, verkar som det inte var nått fel på maten då?

Är giftblandarn Indonesisk/Indisk ? 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ärligt, har ni verkligen dålig kock....Maersk, danskar har väl haft som signum, just bra mat....men det kanske var förr, menar bla SC har ju lagt sin grund där, verkar som det inte var nått fel på maten då?

Är giftblandarn Indonesisk/Indisk ? 

Där tar du lite fel, ja det var bra mat i Maersk, men inte nått speciellt, men däremot i danska ostasiat, var det 5 stjärnig mat varje dag

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Ärligt, har ni verkligen dålig kock....Maersk, danskar har väl haft som signum, just bra mat....men det kanske var förr, menar bla SC har ju lagt sin grund där, verkar som det inte var nått fel på maten då?

Är giftblandarn Indonesisk/Indisk ? 

 

Nja jag överdrev nog en smula ang. kocken, jag skäller inte på honom för jag är bara glad att jag slipper brassa själv. Men visst flappkockar ligger väl sällan på samma standard som t.ex. svenskar vad det gäller smaken på dansk/svensk mat. Sen får man försvara dom för det hänger nog lite på budgeten också.

Jag förstår att rederier vill kapa kostnader men just vad det gäller matlagning tycker jag det är lite ologiskt att hämta kockar från länder som helt saknar matkultur, men kanske det är det som är meningen så vi inte äter för mycket :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev SatanG:

Sen får man försvara dom för det hänger nog lite på budgeten också

Så är det tyvärr idag, sorglig utveckling.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
On 2018-07-20 at 13:58, skrev SatanG:

 

Nja jag överdrev nog en smula ang. kocken, jag skäller inte på honom för jag är bara glad att jag slipper brassa själv. Men visst flappkockar ligger väl sällan på samma standard som t.ex. svenskar vad det gäller smaken på dansk/svensk mat. Sen får man försvara dom för det hänger nog lite på budgeten också.

Jag förstår att rederier vill kapa kostnader men just vad det gäller matlagning tycker jag det är lite ologiskt att hämta kockar från länder som helt saknar matkultur, men kanske det är det som är meningen så vi inte äter för mycket :-)

 

/ SatanG

Har ni fri mat på båtarna?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...