Jump to content
IGNORERAD

Fotbolls VM


Cavemannen

Får ni titta på Fotbolls VM?  

49 röster

  1. 1. Får ni titta på Fotbolls VM eller väljer frugan?

    • Jag är herre över fjärrkontrollen och ser på fotboll om jag vill
      41
    • Nej, fru/barn vill se på annat, ja jag bär tofflor.........
      3
    • Ibland har jag tur.......
      5


Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Gnällkukar är rätt tysta idag.

Och de som ville ha med Zlatan i laget som nu är ett lag.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 695
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    44

  • hamnoi

    42

  • Peolito

    37

  • GreenValley

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Gnällkukar är rätt tysta idag.

Evert1 kan i alla fall inte låta bli!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Vad hände med "Pinsamt"?
:rotfl:
Och du tycker inte spelet mot Tyskland var pinsamt dåligt? Jag tycker fortfarande det. Som Sverige spelade igår det är så dom alltid ska spela! Man ska inte överskatta motståndaren på det viset Sverige gör mot större nationer. Det är det som är Sveriges problem.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev wUThai:

HAHAHA! Min chili con carne med thai chilli var ett vinnande recept! Vill ni ha receptet skicka ett pm! emoji109.pngemoji109.png

Detta är fan magiskt!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Minns du inte receptet, eller kör du som jag, fritt efter stundens ingivelse?

Idag blir det i alla fall Chili con Carne på Thaihouse i Partille, som alternativ till den fantastiska Thaimaten, Tacos har vi varje dag!

 

I brist på wUTTans recept, så blir det  med Nötfärs, Chili (förstås) Vita bönor, andra bönor, Tomat, lite mera Chili, Lök och Vitlök, å lite kryddor jag råkar känna för!

Det blir STARKT!!!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Minns du inte receptet, eller kör du som jag, fritt efter stundens ingivelse?
Idag blir det i alla fall Chili con Carne på Thaihouse i Partille, som alternativ till den fantastiska Thaimaten, Tacos har vi varje dag!
 
I brist på wUTTans recept, så blir det  med Nötfärs, Chili (förstås) Vita bönor, andra bönor, Tomat, lite mera Chili, Lök och Vitlök, å lite kryddor jag råkar känna för!
Det blir STARKT!!!
 
 
MVH
Gör som dig... Jag kör olika varje gång. Gårdagens recept. Lök fräser jag till och lägger åt sidan. Sen i med färs och kryddor. Kryddor igår var salt, peppar, gurkmeja och finmald torkad thai chilli jag gillar starkt så i med efter smak. I med löken samt krossade tomater med vitlöksmak samt en skvätt Felix chili ketchup rör om smaka av. Sen i med Heinz chili beans. Serveras med vitlöksbröd. Blev riktigt gott! Lättlagat och gott.

e865f4822e8dd765869d7e9fa51ac98f.jpg

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Gnällkukar är rätt tysta idag.

Är väl ingen mening att gnälla när de gjort det riktigt bra. Bra passningsspel, fantastiskt försvarsspel, bra straffläggning och riktigt bra kämpaglöd. Dänger man till ett lag som Mexico med 3 - 0 förstår väl till och med gnällkukar att det inte är tid för gnäll.

 

Nu dänger de till Schweiz av bara farten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Skippa morgonmötet på jobbet idag! Gick åt lite virre igår! [emoji4]

e9380231261af501ec5d843b855aee8a.jpg

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Gnällkukar är rätt tysta idag.

Lugn, de bara laddar upp under närmsta sten!

Endast ett svenskt VM-guld kan få dem att stanna kvar där.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev wUThai:

Gör som dig... Jag kör olika varje gång. Gårdagens recept. Lök fräser jag till och lägger åt sidan. Sen i med färs och kryddor. Kryddor igår var salt, peppar, gurkmeja och finmald torkad thai chilli jag gillar starkt så i med efter smak. I med löken samt krossade tomater med vitlöksmak samt en skvätt Felix chili ketchup rör om smaka av. Sen i med Heinz chili beans. Serveras med vitlöksbröd. Blev riktigt gott! Lättlagat och gott.

e865f4822e8dd765869d7e9fa51ac98f.jpg

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Tackar!

 

Vitlöks Baguetter till, är fantastiskt gott!

 

Dagens kulinariska tips från mej till er alla är: Testa Eldorados vitlöks baguetter, ligger i frysdisken på Tex Willys, 10 minuter i ugnen så blir de riktigt bra!

Eldorado, brukar ju vara halvkass, men ibland blixtrar de till!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Lugn, de bara laddar upp under närmsta sten!
Endast ett svenskt VM-guld kan få dem att stanna kvar där.
Tycker det är du som gnäller mest om vad andra skriver. Att Sverige gått vidare är nåt vi ska vara glada och stolta över. Men för den delen så kan man kritiserar och säga vad man tycker när dom spelar dåligt, inget konstigt med det. Man kan hålla med eller inte och då framföra vad man själv tycker. Och inte bara svara med lama oneliners. Kamma till dig och kom in matchen.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev GreenValley:

Lugn, de bara laddar upp under närmsta sten!

Endast ett svenskt VM-guld kan få dem att stanna kvar där.

De hittar på nått o gnälla om ändå, VM guld i hockey var ju skit enl kukarna....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

FB_IMG_1530165266856.jpg.a97d44e0255d170588bd120b63c9ec47.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
10 minuter sedan, skrev wUThai:

Tycker det är du som gnäller mest om vad andra skriver. Att Sverige gått vidare är nåt vi ska vara glada och stolta över. Men för den delen så kan man kritiserar och säga vad man tycker när dom spelar dåligt, inget konstigt med det. Man kan hålla med eller inte och då framföra vad man själv tycker. Och inte bara svara med lama oneliners. Kamma till dig och kom in matchen.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Hoppsan, där var det en medgångssupporter som tog illa upp.

Har du över huvud taget varit i närheten av en fotbollsplan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Hoppsan, där var det en medgångssupporter som tog illa upp.
Har du över huvud taget varit i närheten av en fotbollsplan?
Haha! Du leverera igen! Jodå, har sparkat till en boll både en och två gånger. Fortfarande inget vettigt att skriva? Har du inget vettigt att säga så knip igen.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Gnällkukar är rätt tysta idag.
Vilka är gnällkukarna som du pratar om?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitkul att Sverige går vidare och dessutom som gruppvinnare.

Är nog den ende som sörjer Die Mannschafts uttåg eftersom det är mitt andra lag, känner en hel del tyskar samt att jag åker mycket till tyskland (Ladenburg/Mannheim)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastisk insats av Sverige igår måste man verkligen säga. Överraskande insatser är på nått vis än roligare. På Harrys i Sin City var det nästan euforisk stämning ett tag.

 

Tittade också nyss på sista 10 minuterna av Sydkorea- Tyskland, vilket drama det var också! Sydkoreas  första mål först felaktigt bortdömt för offside, räddat av VAR. Sen får tyske målvakten Neuner för sig att han ska spela på mittfältet de allra sista minuterna och dessutom dribbla! Dömt att misslyckas. 2-0 och definitiv ridå Tyskland.

 

Svårt att summera gruppen på något vettigt sätt. Mexiko såg ju verkligen urstarka ut i första matchen mot Tyskland, men var sen blekare allteftersom. Tyskarna får stryk mot Mexiko OCH Sydkorea, och räddade vinsten mot Sverige på övertid..de har en del att fundera över nu när de får åka hem. Sverige överträffar alla förväntningar både spel- mål och resultatmässigt och vinner gruppen. Jösses!

 

VM-tipset flög all världens väg denna kväll, hade dessutom Tyskland som världsmästare. Men vad gör väl det, Sverige är vidare, dessutom med en god chans att nå kvarten. Det enda man hade önskat inför den matchen är att Sverige hade haft Zlatan att slänga in på topp, då hade det blitt åka av! 🤣😉

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är bra med svenska laget är att när man tittar på dem så är det lite som att titta på diabilder så även farbror Bob hänger med...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara jag som tycke det svenska försvaret så lite förvirrat ut lite då och då

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Mycket snack om Zlatan. Problemet är inte bara Zlatan i sig. Ingen kan säga nåt om hans kvalitéer. Han har spelat i dom bästa ligorna och vunnit skytteligan samt ligatitlar. Det hade han inte gjort om han bara varit egotrippad och tror han kan bete sig hur som helst. Det handlar om att tränaren måste vara bestämd och visa vem det är som bestämmer. Zlatan tänker sig säkert för både en och två gånger innan han säger emot Capello eller Mourinho. Det är tränare man inte käftar emot för det är dom som bestämmer om vem som får spela eller inte. Det som kanske hämmat landslaget med Zlatan är hans tydliga omognad och attityd mot sina medspelare i landslaget. Titta på Ronaldo... han brinner för sitt landslaget och verkligen visar att han är en ledare och pusha sina medspelare. 

 

Hade Sverige vunnit med Zlatan igår? Ja, det tror jag om dom spelat som dom gjorde igår. Saknade jag Zlatan igår? Nej, inte ett dugg.   

Link to comment
Dela på andra sajter

Rysk journalist till Pelé..- Skulle Brasiliens 1970-lag, som du var med i, vinna en match mot dagens Colombia?
Självklart.
-Hur många mål...?
-1:0.
-Endast 1:0...?
-Ja, de flesta av oss är ju över 75 år nu

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas inte dem bröstar upp sig allt för mycket nu efter gruppvinsten vilket iof sig inte bör vara någon större risk. Det svenska laget

lär inte vara favorittippade mot schweizarna även det givetvis ändrats lite grand efter de senaste resultaten. Fast samtidigt som

Jannes gäng nästan genomgående lyckats med att genomföra sin spelidé där alla jobbat för laget, liksom Island gjorde under senaste

em-turneringen, får man ju komma ihåg att Tyskland inte varit sig likt under under detta mästerskap samt att mexarna under de senaste

matcherna också varit något av en besvikelse. Jag vill inte förringa svenskarnas insats, är inte överdrivet impad men tycker dem gjort det

bra med tanke på förutsättningarna, samt att det är kul att dem fått fart på målskyttet med både tur och skicklighet men så bra som vissa

fans och journalister(som har för vana att ta till överord vid såväl medgång som motgång) tycks tro att dem är är dem inte. Så det är upp

till bevis i åttondelen mot Schweiz. 

 

Apropå hur pass bra Sverige hade lyckats med en formstark Zlatan i laget i detta vm är hypotetiskt men det är ju möjligt att spelarna i laget nu tar

större personligt ansvar i stället för att förlita sig på att den stornästa Rosengårdaren ska göra underverk. Om det är hans eget fel eller dem

andra kan man spekulera om. Hade Zlatan enbart varit en egotrippad snubbe som bara spelade för sig själv hade han knappast fått möjlighet

att spela i alla dem toppklubbarna han spelat i genom sin karriär. 

 

  

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev stefan5300:

Och de som ville ha med Zlatan i laget som nu är ett lag.

Intressant du tog åt dig :)

Klart en Zlatan i toppform ska vara med, det anser ju de flesta "experter" både utomlands o i Sverige.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Soengsang:

Intressant du tog åt dig :)

Klart en Zlatan i toppform ska vara med, det anser ju de flesta "experter" både utomlands o i Sverige.

Nä.

”Bättre utan Zlatan”

Adam Crafton på Daily Mail tyckte att VM-succén vittnar om att Zlatan Ibrahimovic inte är en nödvändighet för att Sverige ska bli ett lag att räkna med, oavsett motstånd. 

"Zlatan har hållit Sverige tillbaka i alla år", skriver Crafton. 

Fox Sports-reportern Keith Costigan är inne på samma spår.

"Sverige är ett mycket mer sammansvetsat lag utan Zlatan. Förra turneringen där han var med var de usla. Nu spelar de fantastiskt bra som lag", skriver Costigan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...