Jump to content
IGNORERAD

Fotbolls VM


Cavemannen

Får ni titta på Fotbolls VM?  

49 röster

  1. 1. Får ni titta på Fotbolls VM eller väljer frugan?

    • Jag är herre över fjärrkontrollen och ser på fotboll om jag vill
      41
    • Nej, fru/barn vill se på annat, ja jag bär tofflor.........
      3
    • Ibland har jag tur.......
      5


Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Issanbonde:

Titta på detta! Nej nej

Sverige har inget där att göra!

Bättre att satsa pengar på skäggbarn😨

Ironiskt får man väl vara 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 695
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    44

  • hamnoi

    42

  • edvardpop

    37

  • Peolito

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GreenValley
37 minuter sedan, skrev Mankan:

Oavsett vad så är det ju tråkigt att idi*ter ska vräka ur sig till rasistiska tillmälen  och till och med dödshot som det påstås. Uppenbarligen väcker fotbollen känslor vilket jag kan förvånas över hur mycket det tydligen betyder om en lag vinner eller förlorar. Var det inte någon sydamerikansk målvakt som gjorde något misstag i VM som sedan vart dödshotat eller om han till och med vart dödad.

Andrés Escobar, colombiansk back i vm -94.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Andrés_Escobar

 

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev spooncreek:

Klart att Honda skulle kvittera för Japan :-) Rätt kul match.

En av mina lite udda favoritspelare. Japan spelar jäkligt fin och trevlig fotboll, hoppas dom tar sig vidare.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Esspe said:

En av mina lite udda favoritspelare. Japan spelar jäkligt fin och trevlig fotboll, hoppas dom tar sig vidare.

Medhåll, skulle vilja ha Senegal vidare också, vilket verkar fullt möjligt såsom läget i gruppen är nu. Får se hur det går mellan Polen och Colombia

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Rasismen, det som vissa säger inte finns i Sverige, har visat sitt fulaste tryne. Detta avseende en spelare som är svensk och representerar Sverige...sinnessjukt.

Jag kritiserar Durmaz för att han orsakade frisparken som var helt onödig. Att han har en bakgrund från ett annat land ska absolut inte ha med saken att göra. Utan han ska granskas utifrån sin insats som alla andra. 

 

Att det finns riktiga idi*terna som dom som hotar honom och hans familj för att han gjort en tabbe, är riktigt tragiskt. Finns det någon idrottsman som aldrig gjort en tabbe är det beundransvärt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Medhåll, skulle vilja ha Senegal vidare också, vilket verkar fullt möjligt såsom läget i gruppen är nu. Får se hur det går mellan Polen och Colombia

Colombia!!! Leder med 1 mål i halvtid! :beauty:

 

co.thumb.jpg.5159192fdf35ee3ed13ab1a51c3ded29.jpg

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Klart att rasism finns och det är förjävligt att Durmaz blev attackerad. Inte hans fel att vi förlorade utan laget och den usla coachingen. Rent tjänstefel att byta ut Toivonen istället för sop-Berg! Kollade på sportspeglen och hör expertkommentaren säga att Sveriges problem var att släppa in tyskarna på djupledet? Såg hon samma match? Aldrig sett Sverige sämre i nån match! Tyskarna fick stå i lugn och ro och måtta inlägg efter inlägg mot mål. Noll, noll press på bollhållaren! Uselt värre! Durmaz, var riktigt klantig när han fällde tysken, inget snack om det... Men Sverige förlorade som ett värdelöst kollektiv som dom var genom hela matchen! Pinsamt är bara förnamnet! Frågan är om pallar kolla Mexico matchen! Orka inte med ett psykbryt till! [emoji4]

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev wUThai:

Klart att rasism finns och det är förjävligt att Durmaz blev attackerad. Inte hans fel att vi förlorade utan laget och den usla coachingen. Rent tjänstefel att byta ut Toivonen istället för sop-Berg! Kollade på sportspeglen och hör expertkommentaren säga att Sveriges problem var att släppa in tyskarna på djupledet? Såg hon samma match? Aldrig sett Sverige sämre i nån match! Tyskarna fick stå i lugn och ro och måtta inlägg efter inlägg mot mål. Noll, noll press på bollhållaren! Uselt värre! Durmaz, var riktigt klantig när han fällde tysken, inget snack om det... Men Sverige förlorade som ett värdelöst kollektiv som dom var genom hela matchen! Pinsamt är bara förnamnet! Frågan är om pallar kolla Mexico matchen! Orka inte med ett psykbryt till! emoji4.png

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Du kanske kan ta över när Janne avgår, vilken nivå är du på nu i tränarstegen, uefa pro diploma😊?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Du kanske kan ta över när Janne avgår, vilken nivå är du på nu i tränarstegen, uefa pro diploma[emoji4]?
Efter den coachningen så tror jag Bengan hade coachat bättre efter en månad i Thailand. [emoji16]

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror Ryssarna åker på första förlusten idag
Uruguay vinner 

 

Egypten ser klart bättre ut än Saudiarabien

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, wUThai said:

Klart att rasism finns och det är förjävligt att Durmaz blev attackerad. Inte hans fel att vi förlorade utan laget och den usla coachingen. Rent tjänstefel att byta ut Toivonen istället för sop-Berg! Kollade på sportspeglen och hör expertkommentaren säga att Sveriges problem var att släppa in tyskarna på djupledet? Såg hon samma match? Aldrig sett Sverige sämre i nån match! Tyskarna fick stå i lugn och ro och måtta inlägg efter inlägg mot mål. Noll, noll press på bollhållaren! Uselt värre! Durmaz, var riktigt klantig när han fällde tysken, inget snack om det... Men Sverige förlorade som ett värdelöst kollektiv som dom var genom hela matchen! Pinsamt är bara förnamnet! Frågan är om pallar kolla Mexico matchen! Orka inte med ett psykbryt till! emoji4.png

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Här har vi fler som skyller på coachningen. Sämst sedan Olle Nordin -90, det var hårda ord 😲

 

https://www.expressen.se/sport/fotbollsvm/samsta-coachningen-sen-olle-nordin-1990/

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Här har vi fler som skyller på coachningen. Sämst sedan Olle Nordin -90, de var hårda ord [emoji44]
 
https://www.expressen.se/sport/fotbollsvm/samsta-coachningen-sen-olle-nordin-1990/
 
 
Ja, han är inte helt fel ute. Hamnoi, ska nog fortsätta och kolla på damfotboll och IFK, same same but different. [emoji4]

Förväntar mig ett mothugg av rang nu från lillsnorren! :)

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, han är inte helt fel ute. Hamnoi, ska nog fortsätta och kolla på damfotboll och IFK, same same but different. [emoji4]

Förväntar mig ett mothugg av rang nu från lillsnorren! default_smile.png

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Innan VM drar igång tror alla svenskar att vi är med i matchen.

Sedan uppvaknandet.

Ungefär som årets första halka.

Ingen klagade på truppen vad jag minns när den var klar.

Flesta journalister nöjda.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Innan VM drar igång tror alla svenskar att vi är med i matchen.

Sedan uppvaknandet.

Ungefär som årets första halka.

Ingen klagade på truppen vad jag minns när den var klar.

Flesta journalister nöjda.
Kan jag säga med handen på hjärtat att jag absolut inte trodde att Sverige skulle ha en chans att gå vidare. Att vi fortfarande har en chans får ju ses som en skräll. Truppen kan inte bli mycket bättre då vi inte har bättre spelare. Dock skulle jag velat ha med Zlatan, oavsett hur oduglig han är enligt vissa! :mdr:

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, wUThai said:

Kan jag säga med handen på hjärtat att jag absolut inte trodde att Sverige skulle ha en chans att gå vidare. Att vi fortfarande har en chans får ju ses som en skräll. Truppen kan inte bli mycket bättre då vi inte har bättre spelare. Dock skulle jag velat ha med Zlatan, oavsett hur oduglig han är enligt vissa! :mdr:

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Skall vi ha med Zlatan så kan vi ju lika väl ta med Torbjörn "GUD" Nilsson, nä nu får du gå och kamma dig "Wuttansverigesnyacoach2022".

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Innan VM drar igång tror alla svenskar att vi är med i matchen.

Sedan uppvaknandet.

Ungefär som årets första halka.

Ingen klagade på truppen vad jag minns när den var klar.

Flesta journalister nöjda.

Vi är ju med i matchen! Vi ska bara flärpa bort sombreron från tacoätarna på onsdag, så är vi vidare. Sen blir det nog torsk, men nog är vi fortfarande med i matchen😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är förutsättningarna inför gruppavslutningen - svensk seger ger avancemang

 

Tysklands 2-1-seger mot Sverige under lördagskvällen har öppnat upp för en mycket spännande och tajt upplösning i grupp F.

Om Sverige vinner mot Mexiko, oavsett vinstmarginal i den eller resultatet i Tyskland-Sydkorea, så är man vidare till åttondelsfinal. Men i kampen om förstaplatsen kan det bli desto mer invecklat. Där kan fair play-poäng eller lottdragning komma att avgöra.

 

Om två eller fler lag slutar på samma poäng är det följande parametrar som avgör:

1. Målskillnad
2. Antal mål gjorda

3. Poäng i matchen/matcherna mellan de berörda lagen
4. Målskillnad i matchen/matcherna mellan de berörda lagen
5. Antal mål gjorda i matchen/matcherna mellan de berörda lagen
6. Fair play-poäng
7. Lottdragning

 

Under söndagen har Fifa gått ut med klargörande kring reglerna. Fifa förklarar i en uppdaterad version av reglerna att om tre eller fler lag är inblandade så går man steg för steg i parametrarna tills ett lag är före. Man backar inte i parametrarna när ett lag har fallit bort.

Sammanfattningsvis så leder alla scenarierna där Sverige vinner mot Mexiko till avancemang. Om Tyskland kryssar eller förlorar blir Sverige gruppetta då man antingen får en bättre målskillnad än Mexiko eller samma målskillnad men då har det inbördes mötet att luta sig mot.

Vinner Tyskland med större marginal än Sverige vinner mot Mexiko, eller samma marginal men med fler gjorda mål, så blir Tyskland gruppetta på målskillnad. Då har Sverige ändå plusstatistik mot Mexiko och tar andraplatsen. Mexiko kan alltså inte sluta före Sverige i tabellen om det blir svensk seger.

 

Ett scenario som ger en speciell räkning mellan Sverige, Mexiko och Tyskland är en 1-0-seger för Sverige och en 1-0-seger för Tyskland. Då slutar de tre lagen på sex poäng vardera, och exakt samma målskillnad: 3-2.

Då räknas inbördes resultat mellan lagen, och resultaten mot Sydkorea räknas alltså bort. Då slutar Tyskland och Sverige på 2-2 i målskillnad och Mexiko på 1-1. Då faller Mexiko alltså bort, men då man inte backar i parametrarna spelar det inbördes resultatet mellan Sverige och Tyskland ingen roll. Istället går man vidare till fair play för att avgöra vem som tar förstaplatsen. Där gäller minus 1 poäng för ett gult kort, minus 3 för två gula som leder till ett rött och minus 4 för ett direkt rött. Efter två matcher har Sverige minus 3 och Tyskland minus 5. Sverige har just nu alltså en fördel. Om även fair play skulle sluta lika avgör lottdragning.

 

Om Sverige och Tyskland vinner sina matcher med samma resulat, annat än 1-0 - alltså 2-1, 3-2, 4-3 och så vidare, kommer Sverige att gå vidare som gruppetta på bättre inbördes målskillnad eftersom att resultaten mot Sydkorea räknas bort och att tyskarna då förlorar fler mål då Sverige bara gjorde ett mot sydkoreanerna.
I det läget blir det målskillnad som avgör mellan Tyskland och Mexiko. Slutar matcherna 2-1 avgör fair play, men blir det 3-2, 4-3 och så vidare så åker Tyskland ut på sämre målskillnad. 

Vid kryss för Sverige krävs att Tyskland inte vinner mot Sydkorea. Om Tyskland också kryssar är det laget som gör flest mål som går vidare. Till exempel om Sverige spelar 1-1 mot Mexiko och Tyskland spelar 0-0 så leder det till svenskt avancemang. Vid lika oavgjorda resultat blir det inbördes möte som avgör, då man bara räknar mellan Sverige och Tyskland.

Sydkorea har också möjlighet att gå vidare. Om man slår Tyskland och Sverige förlorar mot Mexiko så blir det även då räkning mellan lagen. En 1-0-vinst för Sydkorea mot Tyskland samtidigt som Sverige förlorar med 1-0 gör att Sverige, Tyskland och Sydkorea slutar på 2-3 i målskillnad. Då räknas inbördes resultat mellan lagen. Då slutar Tyskland på 2-2, Sverige på 2-2 och Sydkorea på 1-1. Sydkorea räknas då alltså bort och fair play och sedan lottdragning avgör. För att Sydkorea ska gå vidare krävs alltså en tvåmålsvinst, samtidigt som Sverige förlorar.

Alla övriga uddamålsförluster för Sverige och Tyskland, 1-2, 2-3, 3-4 och så vidare, leder till att tyskarna går vidare på bäst målskillnad.

 

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/har-ar-forutsattningarna-infor-gruppavslutningen---svensk-seger-ger-avancemang/

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
5 timmar sedan, skrev wUThai:

Klart att rasism finns och det är förjävligt att Durmaz blev attackerad. Inte hans fel att vi förlorade utan laget och den usla coachingen. Rent tjänstefel att byta ut Toivonen istället för sop-Berg! Kollade på sportspeglen och hör expertkommentaren säga att Sveriges problem var att släppa in tyskarna på djupledet? Såg hon samma match? Aldrig sett Sverige sämre i nån match! Tyskarna fick stå i lugn och ro och måtta inlägg efter inlägg mot mål. Noll, noll press på bollhållaren! Uselt värre! Durmaz, var riktigt klantig när han fällde tysken, inget snack om det... Men Sverige förlorade som ett värdelöst kollektiv som dom var genom hela matchen! Pinsamt är bara förnamnet! Frågan är om pallar kolla Mexico matchen! Orka inte med ett psykbryt till! emoji4.png

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Dock inte lika pinsamt som din matchanalys!

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
5 minuter sedan, skrev GreenValley:

Dock inte lila pinsamt som din matchanalys!

Låt mig gissa... du följer allsvenskan slaviskt? Ge mig din analys så får vi höra vad du har att komma med. Mer än att bara komma med en muppig kommentar som du så ofta gör. Har du några egna tankar om nåt mer än att kommentera andras inlägg med meningslösa oneliners? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
1 timme sedan, skrev bob:

 

Skall vi ha med Zlatan så kan vi ju lika väl ta med Torbjörn "GUD" Nilsson, nä nu får du gå och kamma dig "Wuttansverigesnyacoach2022".

Är det han som är rädd för bollen du pratar om? :)

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...