Jump to content
IGNORERAD

Fotbolls VM


Cavemannen

Får ni titta på Fotbolls VM?  

49 röster

  1. 1. Får ni titta på Fotbolls VM eller väljer frugan?

    • Jag är herre över fjärrkontrollen och ser på fotboll om jag vill
      41
    • Nej, fru/barn vill se på annat, ja jag bär tofflor.........
      3
    • Ibland har jag tur.......
      5


Recommended Posts

Efraim Barkbit

Om man vill vinna en match kanske man ska försöka komma förbi sin egen planhalva till att börja med, sen kanske man bör kunna ta imot och kunna lägga passningar, fyy fxxn va kassa dom va. Tyskland va inge bra, men va fxxn höll svenne på med? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 695
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    44

  • hamnoi

    42

  • Peolito

    37

  • GreenValley

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tycker Sverige gjorde det bra mot världens bästa fotbollsnation.

Var ändå ett damhår ifrån 1 pinne.

Helt otroligt att vissa verkar förvänta sig att Sverige ska föra spelet mot Tyskland.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Sverige gjorde det bra mot världens bästa fotbollsnation.
Var ändå ett damhår ifrån 1 pinne.
Helt otroligt att vissa verkar förvänta sig att Sverige ska föra spelet mot Tyskland.
 
Blev ju iallafall bättre när man lät bli plaskdammen allsvenskan och hämtade från dom stora ligorna.

VM är ju samma sak som dom stora ligorna i en annan tappning.
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev GreenValley:

Utan Jimmy Durmaz inhopp hade vi tagit poäng.

Böjd att hålla med.

7 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ja vilken jävla klantröv som är utvilad och spelat i 10 minuter, hade någon trött spelare som spelat hela matchen gjort detta misstag så hade det varit en sak, han skulle ju avvaktat och täckt ut bollen till sämst  hörna men det ända han gjorde var ju att dra på sig frisparkar under den korta tid han var med.

 

 

De var dessutom 2st på tysken. Hade Durmaz blivit bortgjord hade den andre svensken fått agera.

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

Dom går aldrig på den som har bollen utan väntar artigt på 5 meters avstånd att denne ska passa i lugn och ro.

Skillnaden i aggressivitet emot tex Kroatien är gigantisk.

Inte en chans att vinna med denna passivitet.

Förväntat förvisso.

Förrutom Durmaz då, han var bevisligen närmare än 5m. 

 

Undra vad som hände runt 90 min när en svensk drev bollen in mot tyskt straffområde? Då blåste domaren och Tyskland fick frispark för ruff mitt på plan.

Tyskland var det bättre laget, men svenskarna får inte sjabla hur mycket som helst, de måste ta reda på sina chanser.

Link to comment
Dela på andra sajter

 Inte ens den största optimisten trodde väl att Sverige skall föra spelet mot Tyskland. Tycker dom skapade mer målchanser än jag räknat med att dom skulle göra! ( Plus utebliven straff) Sen att Durmaz dra på sig den frisparken kändes förbannat onödigt.Sen är det ju en fantastisk skott av Kroos tyvärr! Men jag tror inte Tyskland vinner VM med det försvarsspelet bla! 

Nu slår vi Mexiko på Onsdag istället 👍!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
10 minuter sedan, skrev nana:

 Inte ens den största optimisten trodde väl att Sverige skall föra spelet mot Tyskland. Tycker dom skapade mer målchanser än jag räknat med att dom skulle göra! ( Plus utebliven straff) Sen att Durmaz dra på sig den frisparken kändes förbannat onödigt.Sen är det ju en fantastisk skott av Kroos tyvärr! Men jag tror inte Tyskland vinner VM med det försvarsspelet bla! 

Nu slår vi Mexiko på Onsdag istället 👍!

 

Som jag ser det är det ju absolut ingen omöjlighet att slå Mexico med ett mål.

 

Mexikanarna är ju fysiskt sett betydligt lättare än tyskarna så att Sverige ska hålla nollan mot Mexico är troligt.

 

Gäller bara att få in ett mål.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Panama , vilket pajas lag. De filmar och förstör hela matchen. Det märks att England är några nivåer bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Straff, fasthållningar...

Panama verkar helt oförstående...

 

5-0 till England!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

Straff, fasthållningar...

Panama verkar helt oförstående...

 

5-0 till England!

 

 

MVH

De jobbar hårt för att att åka på ett par röda kort snart. 

Link to comment
Dela på andra sajter

England is on fire!

 

Rätt kul match att kolla på med ett par hundra engelsmän. @retoxpattaya.

 

20180624_191608.jpg

20180624_184638.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Panama , vilket pajas lag. De filmar och förstör hela matchen. Det märks att England är några nivåer bättre.
Den dokumentären i SVT om deras kvalande och beteendet där var ju helt skrämmande.

En pajasland (ja jag varit där ett flertal gånger)
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Soengsang:

Tycker Sverige gjorde det bra mot världens bästa fotbollsnation.

Var ändå ett damhår ifrån 1 pinne.

Helt otroligt att vissa verkar förvänta sig att Sverige ska föra spelet mot Tyskland.

 

 

Hade absolut inte förväntat mig att ett svenskt landslag som sällan gjort sig kända för att vara särskilt duktiga i att vara spelförande skulle vara

det mot Tyskland men 24-76 i bollinnehav är ju patetiskt. Inget lag har varit sämre på det de senaste fyra vm-turneringarna.

Resultatet var en seger för fotbollen även om det förstås var jävligt snöpligt.

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Titta på detta! Nej nej

Sverige har inget där att göra!

Bättre att satsa pengar på skäggbarn😨

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev edvardpop:

 

Hade absolut inte förväntat mig att ett svenskt landslag som sällan gjort sig kända för att vara särskilt duktiga i att vara spelförande skulle vara

det mot Tyskland men 24-76 i bollinnehav är ju patetiskt. Inget lag har varit sämre på det de senaste fyra vm-turneringarna.

Resultatet var en seger för fotbollen även om det förstås var jävligt snöpligt.

 

 

Jag såg inte själv matchen, men läste i bladet att svenskarna spelade mot klockan från första minut enligt tyska spelarna och det kan ju då, i viss mån, förklara tyskarnas fula grej strax efter matchslut.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev spooncreek:

Rasismen, det som vissa säger inte finns i Sverige, har visat sitt fulaste tryne. Detta avseende en spelare som är svensk och representerar Sverige...sinnessjukt.

Det är klart att det finns rasism, vem skulle ha påstått något annat?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minutes ago, spooncreek said:

Rasismen, det som vissa säger inte finns i Sverige, har visat sitt fulaste tryne. Detta avseende en spelare som är svensk och representerar Sverige...sinnessjukt.

Vem säger det?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Mankan said:

Det är klart att det finns rasism, vem skulle ha påstått något annat?

Det påstås rätt ofta, har du verkligen missat det? "Jag är inte rasist men"... Sen kan man diskutera hur många rasister det finns i Sverige, man brukar säga runt 4-5 %. Jag skulle påstå att det är långt fler, vad tror du? 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det påstås rätt ofta, har du verkligen missat det? "Jag är inte rasist men"... Sen kan man diskutera hur många rasister det finns i Sverige, man brukar säga runt 4-5 %. Jag skulle påstå att det är långt fler, vad tror du? 

Ja det har jag totalt missat att det påstås att rasism inte existerar i Sverige. Vart, när, hur, i vilka sammanhang? Ingen aning om hur många "rasister" det finns i Sverige men jag tror det är väldigt liten skala riktiga rasister men det har nog följt med en del via "flyktingströmmen" också som inte gillar oss otrogna "svennar". 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minutes ago, Mankan said:

Ja det har jag totalt missat att det påstås att rasism inte existerar i Sverige. Vart, när, hur, i vilka sammanhang? Ingen aning om hur många "rasister" det finns i Sverige men jag tror det är väldigt liten skala riktiga rasister men det har nog följt med en del via "flyktingströmmen" också som inte gillar oss otrogna "svennar". 

Det var iofs inte ett dugg oväntat att dina första inlägg i tråden om fotbolls-VM skulle komma att handla om invandring. Dessutom att du självfallet vill vända på resonemanget, som handlade om hur jävla illa Jimmy Durmaz på grund av sitt påbrå har behandlats i svenska sociala medier, till en diskussion om omvänd rasism. 

 

Jag släpper nu denna meningslösa diskussion i fel tråd, ber om ursäkt för OT, och återgår till fotbolls VM, Japan- .Senegal just nu  1- 1. Rätt bra match. Eller vad tycker du?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vad så är det ju tråkigt att idi*ter ska vräka ur sig till rasistiska tillmälen  och till och med dödshot som det påstås. Uppenbarligen väcker fotbollen känslor vilket jag kan förvånas över hur mycket det tydligen betyder om en lag vinner eller förlorar. Var det inte någon sydamerikansk målvakt som gjorde något misstag i VM som sedan vart dödshotat eller om han till och med vart dödad.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det var iofs inre ett dugg oväntat att dina första inlägg i tråden om fotbolls-VM skulle komma att handla om invandring. Dessutom att du självfallet vill vända på resonemanget, som handlade om hur jävla illa Jimmy Durmaz på grund av sitt påbrå har behandlats i svenska sociala medier, till en diskussion om omvänd rasism. Patetiskt.

 

Jag släpper nu denna meningslösa diskussion i fel tråd, ber om ursäkt för OT, och återgår till fotbolls VM, Japan- .Senegal just nu  1- 1. Rätt bra match. Eller vad tycker du?

Vad är omvänd rasism? Är det när man inte idkar rasism?

Som vän av ordning vill jag meddela att omvänd rasism är ett hittepå. Rasism är rasism, oavsett ursprung på rasisten.

 

Med det sagt anser jag att påhoppen på Durmaz var oerhört smaklösa. I min naivitet vill jag dock påstå att det är en liten klick som står för påhoppen, som har fått en megafon i sociala madier. Alla jag diskuterat saken med har stått upp för Durmaz, och det tror och hoppas jag de flesta gör. Dock bra att laget säger ifrån🖒

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det var iofs inte ett dugg oväntat att dina första inlägg i tråden om fotbolls-VM skulle komma att handla om invandring. Dessutom att du självfallet vill vända på resonemanget, som handlade om hur jävla illa Jimmy Durmaz på grund av sitt påbrå har behandlats i svenska sociala medier, till en diskussion om omvänd rasism. Patetiskt.

 

Jag släpper nu denna meningslösa diskussion i fel tråd, ber om ursäkt för OT, och återgår till fotbolls VM, Japan- .Senegal just nu  1- 1. Rätt bra match. Eller vad tycker du?

Nja nu var det väl ändå du som startade denna diskussion om alla rasister i Sverige med något konstigt påstående som det inte var så svårt att förstå baktanken med inte jag.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...