Jump to content
Stefan

Åtta dagar i Tokyo, något att ha eller?

Recommended Posts

Stefan

Hej!

Jag ska på en mycket kort affärsresa till Tokyo i November, affären skall klaras av på 2 dagar. Jag har nu fått möjligheten att typ gratis få stanna 8 dagar. Detta inkluderar hotell, mat samt en del guidade studiebesök arrangerade av ett Japanskt arkitektkontor.

Jag har aldrig varit i Japan och har börjat Googla lite, en del säger att det är dyrt, bökigt och att japanerna är otrevliga samt att det är svårt att resa runt själv med bara engelska som språk. Vissa säger helt tvärt om!

Om det är någon som har kunskaper om Tokyo och vill dela med sig av sina erfarenheter skulle jag bli väldigt glad!

//S 

• Ge karma 5
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
koratbengt

En underbar stad,Jag bodde i Ginza i centrala Tokyo trevligt område många små pubar o restauranger inga problem med engelskan. Skall du handla eller titta i affärer åk till Shibuya där finns allt. Jag hade problem med språket på tunnelbanan annars funkade de bra.ha en trevlig resa!

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Stefan
12 minuter sedan, skrev koratbengt:

En underbar stad,Jag bodde i Ginza i centrala Tokyo trevligt område många små pubar o restauranger inga problem med engelskan. Skall du handla eller titta i affärer åk till Shibuya där finns allt. Jag hade problem med språket på tunnelbanan annars funkade de bra.ha en trevlig resa!

Tack! Det låter ju bra, dock är inte shopping min grej, det överlåter jag till min tjej! 😎

//S

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618
Inlagd (ändrad)
32 minuter sedan, skrev Stefan:

Hej!

Jag ska på en mycket kort affärsresa till Tokyo i November, affären skall klaras av på 2 dagar. Jag har nu fått möjligheten att typ gratis få stanna 8 dagar. Detta inkluderar hotell, mat samt en del guidade studiebesök arrangerade av ett Japanskt arkitektkontor.

Jag har aldrig varit i Japan och har börjat Googla lite, en del säger att det är dyrt, bökigt och att japanerna är otrevliga samt att det är svårt att resa runt själv med bara engelska som språk. Vissa säger helt tvärt om!

Om det är någon som har kunskaper om Tokyo och vill dela med sig av sina erfarenheter skulle jag bli väldigt glad!

//S 

PM:a Lamaien han är en Japanguru

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
samet
40 minuter sedan, skrev Stefan:

Hej!

//S 

Ta det! Japan är grymt!

Tokyo är det inga problem med språket. Svårare ute i landet. Finns hur mycket som helst att se och göra! 

TA CHANSEN!!!

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tallviking
Inlagd (ändrad)

Changen var ju där nyligen. Läs hans reseberättelse därifrån

Ändrades av Tallviking
  • Ge karma 2
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Stefan
7 minuter sedan, skrev Tallviking:

Changen var ju där nyligen. Läs hans reseberättelse därifrån

Perfekt, den tråden har jag missat!

//S

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Stefan
10 minuter sedan, skrev samet:

Ta det! Japan är grymt!

Tokyo är det inga problem med språket. Svårare ute i landet. Finns hur mycket som helst att se och göra! 

TA CHANSEN!!!

Ja, det lutar onekligen åt det!

//S

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
audirs2

God öl har dom i alla fall, och så gillar dom motorsport och Rockn and Roll!

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Stefan
1 minut sedan, skrev audirs2:

God öl har dom i alla fall, och så gillar dom motorsport och Rockn and Roll!

Öl och Rockn Roll låter som en passande kombo för mig, motorsporten har jag inte upptäckt än!

//S

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618
Inlagd (ändrad)

Hittade en från Lamai men vet att han där varit fler gånger.  Han kanske dyker upp i denna tråd

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Scandinaviancorner

Stanna men 8 dagar är for kort tid i denna Megastad,  finns allt 

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk

Och sen är det ju väldigt enkelt att fotografera den lokala Tokyobefolkningen som mer än gärna ställer upp och poserar framför kameran.

Inga problem ens för 55+ gubbar att få tjejerna att lätta på både det ena och det andra och allt helt "gratis"

En härlig konst att vara voyeur, alltid med kameran i högsta hugg.

Maitans var särskilt duktiga på att fotografera thailändskors bakdelar under storhetstiden ute i Jomtien.

BTT

• Minus 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
Inlagd (ändrad)
10 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Och sen är det ju väldigt enkelt att fotografera den lokala Tokyobefolkningen som mer än gärna ställer upp och poserar framför kameran.

Inga problem ens för 55+ gubbar att få tjejerna att lätta på både det ena och det andra och allt helt "gratis"

En härlig konst att vara voyeur, alltid med kameran i högsta hugg.

Maitans var särskilt duktiga på att fotografera thailändskors bakdelar under storhetstiden ute i Jomtien.

BTT

Du ger också avundsjukan ett ansikte....

Ändrades av Soengsang
  • Ge karma 2
  • Haha 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy