Jump to content
andrejsdenruskige

Andrejs vardagliga reflektioner

Recommended Posts

Odin
1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

En blånagel som snart är borta.
Försökte jobba hemma

Jamenvaffan, ring om du behöver hjälp att stänga kranen... Vi kommer...

• Ge karma 3
  • Haha 2

andrejsdenruskige
Blindstyre du tror inte det kan vara 28/6
var det ett skämt så har inte vi samma humor.

//Broskan

28/6 -2018 [emoji41]
Man måste vara förutseende.

Har varit en hel del flygningar där dom erbjuder vouchers mot senare flyg. Hade jag fått det på min sista sträcka eller på en flight där det inte spelar någon roll för nästa flyg så hade jag genast nappat....snål som jag är
  • Haha 2

Broskan
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

28/6 -2018 emoji41.png
Man måste vara förutseende.

Har varit en hel del flygningar där dom erbjuder vouchers mot senare flyg. Hade jag fått det på min sista sträcka eller på en flight där det inte spelar någon roll för nästa flyg så hade jag genast nappat....snål som jag är

En till komiker, 2017 

audirs2
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag har säkert tagit upp min irritation vid boarding och varelsernas idi*tiska beteende och svårighet att boarda ett flyg. 

Igår när jag landade i Umeå så stötte jag på en ovanligare variant. 

Kärring sitter på D och jag på F. 

Jag har fan bråttom hem och vill bara ut. 

Bakre utgång öppnas och då jag sitter på rad 25 av 32 så bör det gå smidigt och fort. 

Kärringjäveln sitter dock ner, totalt paralyserad. Jag ber henne stå upp, annars kommer vi inte ut innan flyget är tomt. Rad 32-26 är tom och 24 och nedåt börjar tömmas. Kärringen påminner om mig själv, som rödlyktade med bilen i BKK (Nana) 😆. Hon kommer ingen vart och får panik. 

Försöker förklara åt henne att hon måste stå upp. Sittandes kommer hon inte ut. Kärringjäveln har panik. 

MEN FÖR HELVETE!!! Skriker jag rakt ut, hoppar över sätet til rad 26 som en jävla ninja samtidigt som jag uttrycker mig olämpligt över hur blåsta människor kan vara och att dom borde ta en tvåveckors kurs innan dom ger sig på konststycket att flyga. 

Satan så förbannad jag var. Hoppas hon aldrig mer flyger

Ta ett cert å flyg själv då slipper du alla idi*ter omkring dig!:big_smile:

• Ge karma 1

andrejsdenruskige
Enl. somliga skall man ju inte säga att det var bättre förr men 1985 flög jag "business class"
från Arlanda till New York med SAS som på denna tiden sköttes av en viss Jan Carlzon
och denna flygning måste klassas som den absolut bästa jag gjort. [emoji106]

Nu var detta en påskafton och vi var nog bara ca. 8-9 personer i "business class" och draperiet
bakom oss var det endast "cargo" om detta påverkade servicen skall jag låta vara osagt.

När kocken med kockmössa på huvudet kommer ut från pentryt å undrade om vi ville ha fisk eller
kött till middag så började jag förstå att detta kommer nog bli bra. En pepparstek (ja oxfile)
med porslinstallrikar och riktiga bestick ja då var ribban satt.

Resten av resan innehöll några felfria "bloody mary" och "gin tonic" och en helt fantastisk service
från flygvärdinnorna det var filtar å kuddar i parti å minut.

Då jag numer ALDRIG har lyckats med konststycket att sova på flyg så var denna tripp rena drömmen.
Vaknade ca. en timme innan landning på eftermiddagen i New York och hade inga problem att hålla mig
vaken tills det var dags att gå till hotellet å sova som alla andra.

Ursäkta att jag stör i din tråd men ville bara dela med mig av en flygtur där ALLT för en gångs
skull var till full belåtenhet.

Min tråd är till för att skrivas i. Så det är bara att skriva på.
Det var lite annat att flyga förr, fast då var ju kostnaden lite högre än den är idag.
  • Haha 1

audirs2
49 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Min tråd är till för att skrivas i. Så det är bara att skriva på.
Det var lite annat att flyga förr, fast då var ju kostnaden lite högre än den är idag.

Små "besin tankar" hade dom åxå, ner å tanka var det hela tiden, finland -  sverige tanka vid Arholma, sedan åländska Österrskär och sedan in till Åbo! :big_smile:

M33
7 timmar sedan, skrev whocares:

Enl. somliga skall man ju inte säga att det var bättre förr men 1985 flög jag "business class"
från Arlanda till New York med SAS som på denna tiden sköttes av en viss Jan Carlzon
och denna flygning måste klassas som den absolut bästa jag gjort. 👍

Nu var detta en påskafton och vi var nog bara ca. 8-9 personer i "business class" och draperiet
bakom oss var det endast "cargo" om detta påverkade servicen skall jag låta vara osagt.

När kocken med kockmössa på huvudet kommer ut från pentryt å undrade om vi ville ha fisk eller
kött till middag så började jag förstå att detta kommer nog bli bra. En pepparstek (ja oxfile)
med porslinstallrikar och riktiga bestick ja då var ribban satt.

Resten av resan innehöll några felfria "bloody mary" och "gin tonic" och en helt fantastisk service
från flygvärdinnorna det var filtar å kuddar i parti å minut.

Då jag numer ALDRIG har lyckats med konststycket att sova på flyg så var denna tripp rena drömmen.
Vaknade ca. en timme innan landning på eftermiddagen i New York och hade inga problem att hålla mig
vaken tills det var dags att gå till hotellet å sova som alla andra.

Ursäkta att jag stör i din tråd men ville bara dela med mig av en flygtur där ALLT för en gångs
skull var till full belåtenhet.

Varför ” ” kring business class? Var det inte det?

andrejsdenruskige

Glömde benutrymmet

f242f1370133b6c83853cf40a5d0bc67.jpg

• Ge karma 6
  • Haha 1

Soengsang
3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Glömde benutrymmet

f242f1370133b6c83853cf40a5d0bc67.jpg

Hela byxor idag ;)

andrejsdenruskige
Hela byxor idag [emoji6]

Hade tänkt vänta med den bilden, men här ser man vad långa lårben gör med byxor.

315706c4597b8cdd0ff468123783ccd1.jpg
  • Ge karma 3
  • Haha 6