andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 9, 2019 Då temperaturen är åt helvete för låg och jag saknar både havsutsikt och sjötomt, så måste det bero på en massa klimatsmarta åtgärder bland folket. Istället för att ta dessa åtgärder i detalj, så kan man på ett enklare och kortare sätt förklara det med några få ord. -Det flygs alldeles för lite!Det är dessutom sällan jag flyger på en tisdags kväll, men idag känner jag för det. Leg nr 45 blir det under denna kvalificeringsperiod och jag hoppas att det bådar gott i form av något diplom och annat från SAS.Handlingskraftig som jag är, så packar jag en ryggsäck med lite kläder, några pennor och en datormus. Pennor och datormus låter jag dock ligga på sin plats i väskan både under boarding och efter boarding. Jag har inget behov av att leka cirkusartist i flygplanet, eller om det är den där förbannade stolsleken dom brukar syssla med. Nåja, av med bälte och headset (dåligt headset, köp inte!) och väskan upp på bandet. Smidigt och simpelt att resa utan vätskor och datorer. Lite golv får ni även med på bilden. Håll till godo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 9, 2019 Gillar Prioboarding. Det bästa med Prioboarding är när folk tydligen tappar alla språkkunskaper så fort dom närmar sig en Gate.Ibland får jag lust att dra till med någon kommentar till dessa som verkar ha svårt med språk, även om det är deras modersmål. ”Ja, visst är det förjävligt att dom inte talar klarspråk”, ”Det är inte alltid så lätt att förstå svenska, engelska eller för den delen skriven text på engelska eller svenska”. Muppar! Boarding i övrigt var ok, vilket sällan sker. Edit i farten Nu går flygvärdinnan till nödutgångspassagerarna och ger dom information. Med tanke på hur lite folk verkar förstå vid boarding, så tvivlar jag att dom har förmågan att ta till sig något av informationen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd April 9, 2019 Dela Inlagd April 9, 2019 50 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Då temperaturen är åt helvete för låg och jag saknar både havsutsikt och sjötomt, så måste det bero på en massa klimatsmarta åtgärder bland folket. Istället för att ta dessa åtgärder i detalj, så kan man på ett enklare och kortare sätt förklara det med några få ord. -Det flygs alldeles för lite! Det är dessutom sällan jag flyger på en tisdags kväll, men idag känner jag för det. Leg nr 45 blir det under denna kvalificeringsperiod och jag hoppas att det bådar gott i form av något diplom och annat från SAS. Handlingskraftig som jag är, så packar jag en ryggsäck med lite kläder, några pennor och en datormus. Pennor och datormus låter jag dock ligga på sin plats i väskan både under boarding och efter boarding. Jag har inget behov av att leka cirkusartist i flygplanet, eller om det är den där förbannade stolsleken dom brukar syssla med. Nåja, av med bälte och headset (dåligt headset, köp inte!) och väskan upp på bandet. Smidigt och simpelt att resa utan vätskor och datorer. Lite golv får ni även med på bilden. Håll till godo Grym bagagetagg! Ända som slår den är en blå Crewtagg. Vart fick du tag på den godbiten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 9, 2019 (ändrad) 17 minuter sedan, skrev samet: Grym bagagetagg! Ända som slår den är en blå Crewtagg. Vart fick du tag på den godbiten? Jag kör t.o.m med dubbla taggar. Plockade upp dessa för en massa år sedan på loungen i Oslo. Det är ”.no” utgåva på dessa, kanske har en .se där hemma. Då jag har en extra så ska jag avvara den ena till dig nästa gång vi ses. Måste rycka en Crew tag om jag ser en. Det är ju en fjäder i hatten...om man inte är crew. Ändrades April 9, 2019 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 9, 2019 Fan så surt väder i Stockholmsområdet. Tur att man drar vidare. Lounge vid 17:30. Undrar vad dom har till mig då?Alkohol lär det bli då det inte är jobb idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 9, 2019 Kycklingen är värdelösÖlen har åtminstone alkoholBlir att hämta chips och saltapinnar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 9, 2019 Det var något bulgur liknande som man kunde ta till kycklingen. Sådant överlåter jag till@m33Så här ser en vettig middag ut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 9, 2019 Dags för bensträckareBlir nog en Mikkeller i luften, då det var så mycket salt på chipsen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 9, 2019 En Mikkeller blev det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 9, 2019 Baggarnas köttbullar är bättre än de svenska Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 9, 2019 Nu bär det av mot staden som är mer full av dåligt väder än av olja. Fast jag måste medge att vädret inte är så fruktansvärt dåligt...eller så kanske det beror på att jag max spenderar 10 minuter utomhus när jag går till och från jobbet. BenutrymmeBrudar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd April 9, 2019 Dela Inlagd April 9, 2019 3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Baggarnas köttbullar är bättre än de svenska De är hur som helst fler till antalet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 10, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 10, 2019 Såja, där trillade resorna in på kontot. Då slipper jag jaga guldkort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 11, 2019 Dela Inlagd April 11, 2019 10 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Såja, där trillade resorna in på kontot. Då slipper jag jaga guldkort Kungen av flygning!Inte ens flygarna själva flyger så lite! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 17, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 17, 2019 Live & direct Glodde på en båt nyligen och fick några funderingar. Har dom lojalitetsprogram på båten och tar dom Amex. Blir vi lurade av kapten och kanske även matrosen? Nåja fint väder ute på sjön, så jag skiter i vilket just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 19, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 19, 2019 Andrejs sitter på sin lugar som han har ordnat till ett ”hemmakontor”. Catering damen knackar på dörren och överlämnar ett påskägg. När ska dom anse mig vara vuxen?Senare i kväll ska jag klä ut mig, knacka dörr och tigga godis. Och nu vet jag att alla har fått, så dom ska fan inte försöka smita undan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 19, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 19, 2019 Jag kom nyss att tänka på min förträffliga elakhet. Såg en ställningsbyggare ute i fält som byggde en liten ställning, en platå på typ 1x1x1m. Träffade samma man i kaffebaren något senare och frågade honom följande, med ett intryck av intresse. Jag: Är det svårt att bygga sådana dära ställningar?Han: Nja, nej inte så väldigt svårt. Jag: Jag tänkte bara, då det ser så jävla svårt ut när DU bygger. Tog några sekunder innan han fattade ”humorn”. Andrejs strikes! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 22, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 22, 2019 Dyraste rummet jag någonsin bott på. Hörde rykten om 26k Nok/dag. Nåja, man får ju en ok utsikt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd April 22, 2019 Dela Inlagd April 22, 2019 15 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Dyraste rummet jag någonsin bott på. Hörde rykten om 26k Nok/dag. Nåja, man får ju en ok utsikt. Grymma poäng har jag hört! Upgraderad till rum med fönster... jo jag tackar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 22, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 22, 2019 Grymma poäng har jag hört! Upgraderad till rum med fönster... jo jag tackar!Jodå, blir bra med poäng här. Senare idag blir det poäng på en av Bristow’s flighter. Dock så saknas prioboarding och det är max 2x10kg bagage. Måste hitta ett bonuskort och kombinera med Amex eller annat så man kan flyga vettigt. Servering saknas helt på flighten och inget handbagage är tillåtet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 23, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 23, 2019 Det äts alldeles för lite polarrullar. Andrejs fix thatVackert flygplatsgolv i Danmark Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 23, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 23, 2019 Ett ok benutrymme. Porrsurf next Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 23, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 23, 2019 Lax i rullenBlev en liten tupplur, vilket betyder att porrsurfandet sket sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 23, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 23, 2019 En liten paus på Arlanda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 23, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 23, 2019 En reflektion för en gångs skull. Nu kan man se saker och ting från olika håll. Jag själv tycker att gängnärvaron är något at ”rasa” över. Då kan man dessutom skita i polisnärvaro. Men det är klart, det är aldrig den kriminelles fel. Polisen borde åka dit för brottsprovokation i och med deras frånvaro. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu