Jump to content
spooncreek

Kommande events i Pattaya

Recommended Posts

Cavemannen

Thailand Cultural Music Festival at Bali Hai Pier Pattaya – 25 to 26 May 2018

fes-main.jpg.09c0e13b053d6174502812b9ee9baef5.jpg

• Ge karma 2

spooncreek

I morgon en av de största buddhistiska högtiderna, Visakha Bucha: 

Tuesday, May 29, is one of the most venerated holidays on the Buddhist calendar: Visakha Bucha Day. This Buddhist Holy Day marks the beginning of the Buddhist Era 2,557 years ago, and celebrates the miracle of the Buddha being born, reaching enlightenment, passing away, and achieving final release from the circle of rebirth, all on the same date.

Med största säkerhet stängt på alla barer, eller i vart fall alkoholfritt, hela dygnet dvs  från k 24.00 idag, till kl 24.00 i morgon tisdag. Denna helgdag brukar vara en av de tvärsäkra när det är stängt på alla nöjesställen. 

En bra och oftast tillförlitlig lista på det finns på denna något udda webbadress: http://www.boomboomme.com/resources/holidays/Thailand/index.htm

visachaclosure.thumb.PNG.6704381d3be238dbd5f59df26f3d0688.PNG

Läge för reflektion och lugn och ro måhända. Ceremonier på stans alla tempel finna att besöka.

343051747_visachabucha.PNG.9adde7f4755c834d3848a8d66f307cfb.PNG

http://www.pattayamail.com/news/tuesday-may-29-visakha-bucha-day-210912

Edited by spooncreek
  • Ge karma 1

Cavemannen

Walk-run for Charity on Pattaya Beach 2018 at Central Festival Pattaya Beach – Saturday 16th June 17.30

C169D9C6-28AD-411E-8630-294BB9123317.jpeg.3e8153b151b544f41d4c71b55e0a4465.jpeg

andrejsdenruskige

En annan stor händelse är ju att jag kommer.

Det största som hänt Pattaya sedan....december.

• Fint 1
  • Haha 1

Esspe
27 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Den största nånsin blir väl om BTT kommer.

• Ge karma 1
  • Ojojoj 1
  • Haha 4

andrejsdenruskige
Den största nånsin blir väl om BTT kommer.

Inget skulle slå det.
Under tiden gör vi så gott vi kan

M33
9 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Brudarna på Hooters kommer förvänta sig minst 300% dricks på alla notor efter dina besök. Bra att du sätter nivån, stackarna har för dåligt betalt.

• Haha 2

Cavemannen

Städdag på Jomtien Beach 19:de juni

Samling vid polis-boxen Dongtan 16.30 där handskar och sopsäckar delas ut av "Green Pattaya" och "Jomtien Walking Group"

Green Pattaya and Jomtien Walking Group have organized a community beach clean-up.

We will meet at the start of Jomtien Beach by the Dongtan Police Box to walk and pick-up trash we see along the way. Gloves and bags will be provided. Just bring yourselves out for a good cause.

clean-main2.jpg.f4976bc1580e6104803f87eb4747181b.jpg

• Ge karma 2
  • Fint 1

Cavemannen
5 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Städdag på Jomtien Beach 19:de juni

Samling vid polis-boxen Dongtan 16.30 där handskar och sopsäckar delas ut av "Green Pattaya" och "Jomtien Walking Group"

Green Pattaya and Jomtien Walking Group have organized a community beach clean-up.

We will meet at the start of Jomtien Beach by the Dongtan Police Box to walk and pick-up trash we see along the way. Gloves and bags will be provided. Just bring yourselves out for a good cause.

clean-main2.jpg.f4976bc1580e6104803f87eb4747181b.jpg

Det är ett perfekt tillfälle att lära känna nytt folk, jag ställde upp på liknande uppe på Svalbard när jag var nyinflyttad, jag lärde känna massor av roliga personer tack vare det.

• Ge karma 1

Cavemannen

Tv schema fotbolls VM

Plat%2520Form%2520ADS01.jpg&key=9b0946d6

Edited by Cavemannen
  • Ge karma 1

thomas001
5 minutes ago, Cavemannen said:

Tv schema fotbolls VM

Ett tips! Kollar ni fotbollen på Thai-TV så går det med dom flesta fjärrkontroller att ta bort Thai-kommentatorerna och byta till Engelska snubbar.

• Ge karma 3

spooncreek
17 minutes ago, Cavemannen said:

Tv schema fotbolls VM

Vi tackar Big Brother, General Prawit alltså, för att vi får titta på VM. Han kommenderade följande nio företag att pynta totalt 1,4 miljarder baht så vi vanliga dödliga ska kunna titta gratis.:

King Power Group, CP Group, Kasikornbank, BTS, Gulf Energy Development, PTT Global Chemical, Bangchak Corp and Carabao Dang. 

Ibland är det bra med diktatur.

Edited by spooncreek
  • Ge karma 2

Cavemannen
1 minut sedan, skrev spooncreek:

Vi tacker Big Brother, General Prawit alltså för att vi får titta på VM. Han kommenderade följande nio företag att pynta totalt 1,4 miljarder baht så vi vanliga dödliga ska kunna titta gratis.:

King Power Group, CP Group, Kasikornbank, BTS, Gulf Energy Development, PTT Global Chemical, Bangchak Corp and Carabao Dang. 

Ibland är det bra med diktatur.

Kasikorn har råd, mitt konto frös inne med kanske 4-5,000B och det är tamefan omöjligt att få ut dessa, en massa jobb.....

Och sen ville de jävlarna att jag skulle betala +10.000B för en 5 års livförsäkring för att aktivera kontot igen, jag gav fingret och bad dem dra dit ljuset aldrig når.......jag kanske inte direkt sa så, men jag menade iallafall det.......

• Haha 5

Esspe
55 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Kasikorn har råd, mitt konto frös inne med kanske 4-5,000B och det är tamefan omöjligt att få ut dessa, en massa jobb.....

Och sen ville de jävlarna att jag skulle betala +10.000B för en 5 års livförsäkring för att aktivera kontot igen, jag gav fingret och bad dem dra dit ljuset aldrig når.......jag kanske inte direkt sa så, men jag menade iallafall det.......

Varför frös det inne? På Bkk Bank tror jag det räcker med 1000 Bht för att hålla det vid liv mer än ett år.

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy