Jump to content
stefantaby

Resmål Vietnam 10 dagar

Recommended Posts

stefantaby

Hej jag funderar på 10 dagar i Vietnam inte behov att besöka Hanoi/Saigon utan mer en mindre stad gärna med boende nära stranden, vi är 2 som flyger från Chiang Mai eller via Bangkok, någon som har erfarenhet från det konceptet? Avser att göra resan 2019 mars.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
hakancnx

AirAsia flyger från DMK till Danang. Därifrån inte långt till Hoi An. 

Beacher finns. 

En del kineser dock....

Men varför inte till Hanoi och sedan till det fantastiska Halong Bay för en romantisk kryssning....;-)

• Ge karma 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
stefantaby

Tack för tipset men har inte så många dagar 10 st så jag tänkte det tar ju några dagar i Hanoi

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
spooncreek

Hoi An ev kombinerad med Da Nang skulle jag också rekommendera. Soligt och varmt i mars också.

Ett alternativ kan vara ön Phu Quoc, men kanske något för lugnt där

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe
21 minuter sedan, skrev spooncreek:

Hoi An ev kombinerad med Da Nang skulle jag också rekommendera. Soligt och varmt i mars också.

Ett alternativ kan vara ön Phu Quoc, men kanske något för lugnt där

Absolut Hoi An/Da Nang. Tripp till Hue om man är kulturellt intresserad. Från BKK flyger Bangkok Air direkt till Da Nang, fina stränder och feb/mars lär vara bästa tiden. Något överflöd av kineser noterade inte jag när vi var där, mest an blandning av allehanda turister. Inte mycket ryssar där heller, däremot en jäkla massa i Na Trang. Går rysscharter direkt dit.

Phu Quoc har jag funderat på länge men fick negativt omdöme nu i vintras från en som var där. Har också hört att det är mycket kineser och exploateras kraftigt nu så det hoppar nog jag iaf.  

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
stefantaby

Tack för info ang 10 dagar i Vietnam, tänkte också på Phu Quoc men kanske Hoi An /Da Nang  är optimalt. Flyg direkt till  Da Nang är smidigt, vad är Hoi An för ett ställe, nära Da Nang?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe
7 timmar sedan, skrev stefantaby:

Tack för info ang 10 dagar i Vietnam, tänkte också på Phu Quoc men kanske Hoi An /Da Nang  är optimalt. Flyg direkt till  Da Nang är smidigt, vad är Hoi An för ett ställe, nära Da Nang?

Gammal sjöfartsknutpunkt med influenser från många olika länder. Väldigt trevligt att strosa omkring och finns lite trevliga utflykter att göra också. Finns på Unicefs lista över världsarv och dit ska ni absolut. Finns fina stränder där med. Da Nang kan ni ta några dagar i början eller slutet. Ska ni till Hue så ta den trippen från Da Nang, är en bit att åka men funkar med taxi tor på en dag.

• Ge karma 5
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
stefantaby

Tack Esspe som fd lättmatros i rederi Grängesberg/Oxelösund 68-70 låter detta intressant, tack för det/Stefan

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe

Blir sugen på en ny tur dit nu :) Får nog bli en liten Vietnamrunda nästa år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Wermland

Rekommenderar också Hoi An, långa fina stränder med mysig småstadskänsla.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
thomas001

Jag, och min polare som dyker upp här 2-3ggr om året är sugna på en sväng till Vietnamn i Juli. Var är det bäst party,barer och hålligång? Vi var i PhnomPenh forra året. Mycket nice. Vill testa något nytt iår.

Inget intresse av tempel,kultur,strand m.m 

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
spooncreek
1 timme sedan, skrev thomas001:

Jag, och min polare som dyker upp här 2-3ggr om året är sugna på en sväng till Vietnamn i Juli. Var är det bäst party,barer och hålligång? Vi var i PhnomPenh forra året. Mycket nice. Vill testa något nytt iår.

Inget intresse av tempel,kultur,strand m.m 

Ska ni parta i Vietnam är det Saigon som gäller

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
thomas001
2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Det är dit vi funderar på att dra. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
leifen
Inlagd (ändrad)
2 timmar sedan, skrev spooncreek:

District 1 i gamla stan är fullt av hålligång. ;) 

Bui Vien är en säker startpunkt och har många boenden.

Ändrades av leifen
  • Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
65Selander
20 timmar sedan, skrev leifen:

District 1 i gamla stan är fullt av hålligång. ;) 

Bui Vien är en säker startpunkt och har många boenden.

Håller med Backpackersområdet är det ös på. Gott om trevliga hak och smågränder

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• Tommy
      Av Tommy
      Midsommarn har passerat och vi går mot mörkare tider, men inget att deppa för!
      Vi hade en mini-semester, med Bad och god mat och träffade, lite oväntat, en kär vän!

Tog en båttur från Varberg

Lite frukost, ingen flygplansmat, som vissa har råd med, men gött ändå!

Farsgubben var medbjuden!

Barnen ledsna snabbt på maten, det fanns ju roligare saker på andra sidan skottet...
      Nok och Jimmy närmast rutan, Jasmine längst bort, pappa kvar vid frukosten!

Lite trött, vi for hemifrån vid 5-tiden

Lilla Jasmine på Stena Nauticas bryggvinge, hon är aldrig trött.

En stolt byggmästare!

Bra båtresa, Varberg-Grenå har en trevligare färja än de som går från Götet, tycker jag.
      Handlade lite livsnödvändigheter i "Border shopen" och råkade vinna en Beefeaters på lotteri, så en bra start på Midsommarhelgen!!

MVH Tommy
    • Oregistrerad
      Av Oregistrerad
      Stora planer på att rusta upp Jomtien Beach i kommande två åren. Till en kostnad på  273 miljoner THB.

• Guest Loikkari
      Av Guest Loikkari
      Tourism Authority of Thailand, Pattaya Office har beslutat att onsdag 01.04 2015 ska alla ha fri tillgång
      på solstolar och parasoler på Jomtien Beach.Mellan klockan 09.30-15.00 kan alla turister och lokal boende
      komma och plockat åt sig utrustning och försäljarna har också slagit ihop sig och besluta att bjuda alla
      gäster en fri portion av Khau pat gai alt. Kapau muu kai dao och vatten. Ta med en print av detta inlägg.
      Välkomna till Dongtan beach nära polisbox i Jomtien!

Edit: glömde kupongen för maten; กินปลาเฮอริ่งและน้ำดื่มที่ด้านบนของโคลน
    • lovelos
      Av lovelos
      Hej!

Lyckades faktisk knåpa ihop en liten video till... sista för idag!
      Bara lite överblivna strand clips från Pattaya Beachen.

Lovelos

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy