Jump to content
IGNORERAD

Vad sker om antal Baht sjunker till 3 per krona?


Cavemannen

Vad sker om antal Baht per Krona sjunker till 3?  

135 röster

  1. 1. Vad gör ni om antal Baht sjunker till 3B per krona eller där under?

    • Drar åt svångremmen.....
      41
    • Plockar fram gamla besparingar.
      8
    • Flyttar hem till Sverige.
      3
    • Drar ner på resorna Thai/Swe
      30
    • Gör en Leifen och byter till ett land där kronan är stark
      11
    • Det drabbar inte mig
      42


Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Ok
Jag tror att regering och Ingves oavsett inte har samma uppfattning, så insändaren är nog inte helt fel ute.

Slå ihop statens ekonomi med kommuner och landsting och lägg till 90% av svenskarnas ekonomi, så blir den ekonomiska bilden av Sveriges ekonomi inte riktigt lika ljus.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 363
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    43

  • Jive

    31

  • John Khonken

    21

  • Kenneth4618

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
Slå ihop statens ekonomi med kommuner och landsting och lägg till 90% av svenskarnas ekonomi, så blir den ekonomiska bilden av Sveriges ekonomi inte riktigt lika ljus.


Hade det varit ett företag så hade regeringens bokföring varit straffbar.
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Ingves är en förädare mot Svenskar och deras ekonomi. Ingen inflation men kronan devalverad med ca 15%.  Han byter beräkningsmodell för att inte behöva erkänna vad han håller på med.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ingves är en förädare mot Svenskar och deras ekonomi. Ingen inflation men kronan devalverad med ca 15%.  Han byter beräkningsmodell för att inte behöva erkänna vad han håller på med.


Hur menar du nu?
Med den produktion vi har så hade väl alternativet varit att gå ner i lön.
Jag gillar Ingves, tycker t.o.m att han kan vara lite aggressivare än han är.
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det är ju vad vi gör hela tiden. Går ner I lön genom devalveringen.


Ja, man kan ta det i form av devalvering eller behålla värdet och sänka siffrorna på lönen
Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
39 minuter sedan, skrev John Khonken:

Det är ju vad vi gör hela tiden. Går ner I lön genom devalveringen.

Bara om du jämför med andra länder. Så länge inflationen är låg så blir det real löneökningar. Alltså kan svenne hen banan konsumera mera i sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Bara om du jämför med andra länder. Så länge inflationen är låg så blir det real löneökningar. Alltså kan svenne hen banan konsumera mera i sverige.


Förutsatt att inte importprodukter ökar i pris
Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Förutsatt att inte importprodukter ökar i pris

 

Ja men om de ökar i pris ökar också inflationen. Om inte de inhemska produkterna minskar i pris 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Bara om du jämför med andra länder. Så länge inflationen är låg så blir det real löneökningar. Alltså kan svenne hen banan konsumera mera i sverige.

Hur mycket har tex. lägenhets och huspriserna ökat på 2000-talet? 3% eller 5% eller 100-tals %??

Jag köpte en lägenhet i Kista Stockholm 1996 för 108 tkr. Det var ett sjysst område då.

För flera år sedan så var utgångspriset 1,9 mille för liknande lya och bara nysvenska pensionsräddare förutom dom som jobbade där. 

Någon skrev att lånen på bostäderna har ökat från 500 miljarder till 3 biljoner på 2000- talet.

Ökar man penningmängden är det lika med inflation. 

Dom säger att tack vare att skopriserna ökade så har inflationen ökat si och så mycket. OK 555

Jag tror inte på den officiella versionen av inflationen. Tror att den är betydligt högre.

 

Inlagd Juni 26, 2008

Man får 5.64 på Bangkok bank idag.

http://www.bangkokba...es/FX+Rates.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Förutsatt att inte importprodukter ökar i pris

 

Jepp, och dom ökar lika med vad kronans värde minskar. Sedan så exporterar vi också produkter som innehåller utländska delar.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev John Khonken:

Ingves är en förädare mot Svenskar och deras ekonomi. Ingen inflation men kronan devalverad med ca 15%.  Han byter beräkningsmodell för att inte behöva erkänna vad han håller på med.

Ingves sköter sitt uppdrag riktigt bra enligt sitt uppdrag.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis nyss, skrev Wanchai:

Ingves sköter sitt uppdrag riktigt bra enligt sitt uppdrag.

 

 

Ingves är en hjälte

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ingves är en hjälte

Han tillhör de bättre riksbankchefer som Sverige haft. En herre med erfarenhet och god renome som vet vad han sysslar med.

 

Helt klart bättre än vad Konkaen skulle prestera.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
11 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ingves är en hjälte

Men han gör ingenting. Han låter räntan vara oförändrad vecka efter vecka, månad efter månad, år efter år. 

 

Men det kanske är ett bra sätt att arbeta på, gör ingenting år efter år.

55555

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Men han gör ingenting. Han låter räntan vara oförändrad vecka efter vecka, månad efter månad, år efter år. 
 
Men det kanske är ett bra sätt att arbeta på, gör ingenting år efter år.
55555


Jaha, då hade ju jag kunnat göra ett bättre jobb.
Jag ändrar räntan åt något håll 2ggr per vecka. Åt vilket håll spelar nog ingen roll.
Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev John Khonken:

Ingves är en förädare mot Svenskar och deras ekonomi. Ingen inflation men kronan devalverad med ca 15%.  Han byter beräkningsmodell för att inte behöva erkänna vad han håller på med.

Den svenska kronan har inte devalverats! Kronkursen har varit flytande i 20 år.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den svenska kronan har inte devalverats! Kronkursen har varit flytande i 20 år.
Jag har också svårt att skriva att kronan deprecierats. Tappat eller fallit 15% är lättfattligt o tydligt imo.

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 timme sedan, skrev Jive:

Den svenska kronan har inte devalverats! Kronkursen har varit flytande i 20 år.

Jive

Du har såklart rätt.  Med vår politik så devalverar vi vår krona.  Man kan fråga sig varför man hela tiden byter orsaker hur man mätter inflationen. När nu den FLYTANDE kronan minskat med 15 %. Att det inte ger inflation är bara skitsnack. Frågan är varför man mörkar.. Är det för att fler ska gå fällan eller är det för att gynna den industri vi fortfarande har. Eller är det som jag tror. Våra styrande håller på att krossa arbetarrörelsen genom att göra den stora massan till fattiglappar igen. Allt talar för min teori genom den invandring vi nu ser. Allt för att pressa lönerna och skapa hög inflation. Samtidgt som skatterna höjs I absurdum

Hoppas ni förstår detta I sept

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jive

Du har såklart rätt.  Med vår politik så devalverar vi vår krona.  Man kan fråga sig varför man hela tiden byter orsaker hur man mätter inflationen. När nu den FLYTANDE kronan minskat med 15 %. Att det inte ger inflation är bara skitsnack. Frågan är varför man mörkar.. Är det för att fler ska gå fällan eller är det för att gynna den industri vi fortfarande har. Eller är det som jag tror. Våra styrande håller på att krossa arbetarrörelsen genom att göra den stora massan till fattiglappar igen. Allt talar för min teori genom den invandring vi nu ser. Allt för att pressa lönerna och skapa hög inflation. Samtidgt som skatterna höjs I absurdum

Hoppas ni förstår detta I sept

Det finns många bitar i det här som sammantaget utgör dagens situation. En viktig bit är Barcelonaavtalet som tillkom 1995, men dess bakgrund och syfte startade redan 1975. Jag rekommenderar alla att gräva och skaffa kunskap om den historien. Det handlar kortfattat om muslimsk utbredning i Europa och om de oljerika arabländernas övertagande av makten i EU. Sveriges regering idag kör med globaliseringspolitik och har Barcelonaavtalet som ledstjärna. Alternativet är nationaliseringspolitik. Sug på den, gott folk!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Kursen idag. Herregud. ( bilden från annat forum)

kurs.jpg

Vi kan bara hoppas på ett snabbt byte från nuvarande globaliseringspolitik till nationalistisk politik annars är jag rädd för att den här försvagningen fortsätter mot 3 baht och lägre. Nu såg jag att ICA måste höja sina priser pga dyrare importerade varor och då vaknar kanske även svenne i Sverige. Vi får väl se 9/11.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Jive said:

Vi kan bara hoppas på ett snabbt byte från nuvarande globaliseringspolitik till nationalistisk politik annars är jag rädd för att den här försvagningen fortsätter mot 3 baht och lägre.

Jag tror inte du behöver oroa dig över en växelkurs på under 3 Baht per Krona inom en snar framtid; det kommer givetvis inträffa men ligger nog minst 20 år bort och om du och jag fortfarande är med då så har vi haft tid nog att förbereda oss.

 

Ett byte från "globariseringspolitik" till "nationalistisk politik" skulle nog bara sänka Kronan ändå snabbare för ett exportinriktat land som Sverige; det är nog inte där problemet ligger. Ingves är ju, på papperet, politiskt obunden och så länge han sitter kvar så kommer SEK förbli svag; helt enkelt därför att det är en doktrin han tror på. Både mina bankkontakter i Hongkong och Thailand anser SEK vara världens mest undervärderade valuta medans båda anser THB vara övervärderad så jag tror nog att 4 THB för en SEK kommer vara verklighet innan hösten kommer. Sedan väntar osäkra val i både Sverige och Thailand och det kan slå åt båda håll; allt mellan 3.50 och 4.50 är nog möjligt.

 

Fördela dina ägg och försök aldrig slå marknaden är mina råd.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
31 minuter sedan, skrev Atom:

Jag tror inte du behöver oroa dig över en växelkurs på under 3 Baht per Krona inom en snar framtid; det kommer givetvis inträffa men ligger nog minst 20 år bort och om du och jag fortfarande är med då så har vi haft tid nog att förbereda oss.

 

Ett byte från "globariseringspolitik" till "nationalistisk politik" skulle nog bara sänka Kronan ändå snabbare för ett exportinriktat land som Sverige; det är nog inte där problemet ligger. Ingves är ju, på papperet, politiskt obunden och så länge han sitter kvar så kommer SEK förbli svag; helt enkelt därför att det är en doktrin han tror på. Både mina bankkontakter i Hongkong och Thailand anser SEK vara världens mest undervärderade valuta medans båda anser THB vara övervärderad så jag tror nog att 4 THB för en SEK kommer vara verklighet innan hösten kommer. Sedan väntar osäkra val i både Sverige och Thailand och det kan slå åt båda håll; allt mellan 3.50 och 4.50 är nog möjligt.

 

Fördela dina ägg och försök aldrig slå marknaden är mina råd.

Dom har glömt bort att titta på Nok, som har varit extremt dålig. 

Fördelen vi har i familjen är att vi har inkomster i två valutor. Thb är bra att skicka till Sverige eller Norge och skulle svenska eller norska kronan skjuta i höjden, så har vi inkomster i Norge och sparkapital i Sverige. 

Ena stunden vinner man och den andra så förlorar man. Gäller att man fördelar pengarna så gott det går när man har möjlighet till det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Atom:

Jag tror inte du behöver oroa dig över en växelkurs på under 3 Baht per Krona inom en snar framtid; det kommer givetvis inträffa men ligger nog minst 20 år bort och om du och jag fortfarande är med då så har vi haft tid nog att förbereda oss.

 

Ett byte från "globariseringspolitik" till "nationalistisk politik" skulle nog bara sänka Kronan ändå snabbare för ett exportinriktat land som Sverige; det är nog inte där problemet ligger. Ingves är ju, på papperet, politiskt obunden och så länge han sitter kvar så kommer SEK förbli svag; helt enkelt därför att det är en doktrin han tror på. Både mina bankkontakter i Hongkong och Thailand anser SEK vara världens mest undervärderade valuta medans båda anser THB vara övervärderad så jag tror nog att 4 THB för en SEK kommer vara verklighet innan hösten kommer. Sedan väntar osäkra val i både Sverige och Thailand och det kan slå åt båda håll; allt mellan 3.50 och 4.50 är nog möjligt.

 

Fördela dina ägg och försök aldrig slå marknaden är mina råd.

Tack för feedback och råd! Nästan så man skulle ta en cognac till kaffet. :-)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...