Jump to content
IGNORERAD

Vad sker om antal Baht sjunker till 3 per krona?


Cavemannen

Vad sker om antal Baht per Krona sjunker till 3?  

135 röster

  1. 1. Vad gör ni om antal Baht sjunker till 3B per krona eller där under?

    • Drar åt svångremmen.....
      41
    • Plockar fram gamla besparingar.
      8
    • Flyttar hem till Sverige.
      3
    • Drar ner på resorna Thai/Swe
      30
    • Gör en Leifen och byter till ett land där kronan är stark
      11
    • Det drabbar inte mig
      42


Recommended Posts

GreenValley
2 timmar sedan, skrev apknug:

 

 


Hehe det liknar min polare som på sent 70 tal hävdade att snuten snart kommer att köra amerikanare istället för Volvo o saab, för amerikanare är mycket bättre o snabbare bilar. Vi kids på ca 9 år hade sen besök av snuten i skolan o min. Polare frågade när detta med amerikanarna skulle bli verklighet, öh det blir det nog inte sa snuten.

Jag tror nog polarn o hans farsa satt o kollade för mycket på Baretta, Kojak och columbo o drömde de med ...........

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
 

 

Columbo hade de nog inte inspirerats av, han körde runt i en Peugeot 403!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 363
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    43

  • Jive

    31

  • John Khonken

    21

  • Kenneth4618

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618
1 minut sedan, skrev GreenValley:

Columbo hade de nog inte inspirerats av, han körde runt i en Peugeot 403!

Nu blir det svårt för nu ska det räknas på Franc, Dollar, Kronor och Bath ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Nu blir det svårt för nu ska det räknas på Franc, Dollar, Kronor och Bath [emoji6]


Hur var det med bensinpriset?
Blir det motsvarande dagens bensinpris om man inflationsjusterar?
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-04-06 at 15:02, skrev Tommy:

Språkpolis som jag är så känner jag mej manad att påpeka att det är den svenska Kronan som sjunker, inte Bahten...

 

MVH

"Mej" ??? Hört talas om MIG? ;-)

 

Överkonstapeln på Språkavdelningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
13 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Hur var det med bensinpriset?
Blir det motsvarande dagens bensinpris om man inflationsjusterar?

 

Den frågan får du nog skicka vidare till Tallen eller Janne

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
2 timmar sedan, skrev Mr atm:

Bara USA har skulder på officiellt 21 biljoner dollar. Totalt 100-tals biljoner dollar. Om räntan höjdes till 10% vilket den har varit tidigare eller ens typ normala 5% 

så kan nog dom flesta förstå vad som händer.

Jag har sagt många år redan att det går inte att höja räntan. Folk har skrattat åt det. Om dom höjer räntan med 0,25 procentenheter så räknar jag inte det som en riktig höjning förutom att det ska se ut som att dom har koll på läget. Hur många år har inte tidningarna skrivit att NU kommer räntorna att höjas. Agendan är att alla ska sitta på stora lån som möjligt privatpersoner, företag, kommuner, länder etc. Tills dom spräcker bubblan...

 

5addb7f13d7c6_luftballongarsle.jpeg.075f85bd17a48e2dda39c8b2b1a5bbdd.jpeg

 

Mr ATM

Det försvann lika mycket från dom största myndigheterna. Inget vet var pengarna tog vägen Catrin Austin Fitts forskade om det. Professor Mark Skidmore lätt sina studenter kolla dom två största myndigheterna. Fattades  grymma pengar som ingen vet var dom är

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13
2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Dom lärde sig av de Valianter dom hade under 70-talet

 

Mycket kan du  nog ha rätt om, men var inte Valianterna driftsäkra? Men den motorn det var bland det bästa som fanns då driftsäker som få.

 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Den frågan får du nog skicka vidare till Tallen eller Janne


Det blir nog TV då han är den som mest troligt har jobbat mest med Bilderberg-gruppen.
Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Mycket kan du  nog ha rätt om, men var inte Valianterna driftsäkra? Men den motorn det var bland det bästa som fanns då driftsäker som få.

 

Dom senare modellerna var populära men de första årsmodellerna hade stora problem med att bromsarna överhettades (trumbromsar) så du tappade stora delar av bromseffekten när man körde lite hårt med dom. Mitt ex. pappa var trafikpolis i Småland under de åren och berättade mycket intressanta historier. Bl.a om de Amazon 123GT dom hade och den första fick bara chefen köra för det var så "stark motor" (tills förarsätet tog eld efter kortslutning i sätesvärmen)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13
Precis nyss, skrev Tallviking:

Dom senare modellerna var populära men de första årsmodellerna hade stora problem med att bromsarna överhettades (trumbromsar) så du tappade stora delar av bromseffekten när man körde lite hårt med dom. Mitt ex. pappa var trafikpolis i Småland under de åren och berättade mycket intressanta historier. Bl.a om de Amazon 123GT dom hade och den första fick bara chefen köra för det var så "stark motor" (tills förarsätet tog eld efter kortslutning i sätesvärmen)

Som vanligt kan du inte erkänna att  du hade fel. Bilarna på den tiden var inte driftsäkra men valianten var nog det minsta problemet.

 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Tallviking:

Dom senare modellerna var populära men de första årsmodellerna hade stora problem med att bromsarna överhettades (trumbromsar) så du tappade stora delar av bromseffekten när man körde lite hårt med dom. Mitt ex. pappa var trafikpolis i Småland under de åren och berättade mycket intressanta historier. Bl.a om de Amazon 123GT dom hade och den första fick bara chefen köra för det var så "stark motor" (tills förarsätet tog eld efter kortslutning i sätesvärmen)

Varför skriver du då att de lärde sig på 70-talet?

Skivbromsar kom ju redan som standard 1965 på Valianten......................................

Och hösten 1965 inköptes de första 68 bilarna och totalt skulle 1.200 Valianter tjänstgöra i polisdistrikt över hela landet.

Så den enda Valianten utan skivbromsar måste vara den som de köpte in som testbil 1964 :D 

ps. Nu hade du feeeeel igen..............

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
48 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Mycket kan du  nog ha rätt om, men var inte Valianterna driftsäkra? Men den motorn det var bland det bästa som fanns då driftsäker som få.

 

Har haft två och kan bara hålla med

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Cavemannen:

Varför skriver du då att de lärde sig på 70-talet?

Skivbromsar kom ju redan som standard 1965 på Valianten......................................

Och hösten 1965 inköptes de första 68 bilarna och totalt skulle 1.200 Valianter tjänstgöra i polisdistrikt över hela landet.

Så den enda Valianten utan skivbromsar måste vara den som de köpte in som testbil 1964 :D 

ps. Nu hade du feeeeel igen..............

En fråga, jag vet inte, var det verkligen skivbromsar fram och bak på en -64 valiant

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst på en - 64 hade trummor runt om med överhettade bromsar, - 65 kom skivor men bara fram

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Cavemannen:

Varför skriver du då att de lärde sig på 70-talet?

Skivbromsar kom ju redan som standard 1965 på Valianten......................................

Och hösten 1965 inköptes de första 68 bilarna och totalt skulle 1.200 Valianter tjänstgöra i polisdistrikt över hela landet.

Så den enda Valianten utan skivbromsar måste vara den som de köpte in som testbil 1964 :D 

ps. Nu hade du feeeeel igen..............

Varför ställer du frågor till TV när du vet att du ligger i spamfiltret. 555

Citat

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev Boa52:

Har läst på en - 64 hade trummor runt om med överhettade bromsar, - 65 kom skivor men bara fram

Hade Amazonen skivor bak?

Tror Amazon fick skivor fram -64 eller om det var -65

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Hade Amazonen skivor bak?

Tror Amazon fick skivor fram -64 eller om det var -65

 

 

Det var ju en Valiant som det handlade om, Amazon kan nog fått slivor fram - 64 eller - 65

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det var ju en Valiant som det handlade om, Amazon kan nog fått slivor fram - 64 eller - 65

 

Valianten fick tydligen -65

Gissar att bägge två hade trummor bak.

 

Överhettning av trummor led nog bägge bilarna av. Det samma om dom blev blöta invändigt.

 

Så Tallvikings överhettade bromstrummor....ja, var har han fått det ifrån?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

 


Valianten fick tydligen -65
Gissar att bägge två hade trummor bak.

Överhettning av trummor led nog bägge bilarna av. Det samma om dom blev blöta invändigt.

 

Jag skrev ju det att jag hade läst på, Valiant - 64 trummor runt om som blev för varma som Tv skrev, - 65 Skivor fram trummor bak

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Jag skrev ju det att jag hade läst på, Valiant - 64 trummor runt om som blev för varma som Tv skrev, - 65 Skivor fram trummor bak

Det fanns inga 64ans valianter hos den svenska polisen, läs på bättre.........

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag skrev ju det att jag hade läst på, Valiant - 64 trummor runt om som blev för varma som Tv skrev, - 65 Skivor fram trummor bak


Ja, jag vet.

Men Tallviking påstår att man valde bort valianten eftersom trumbromsarna blev överhettade.
Han kanske har rätt, men endast om bakbromsarna blev överhettade.
För övrigt så tror jag att även amazonens trumbromsar blev överhettade om än inte lika fort.

Som sagt så är din info säkert korrekt. Jag bara undrar hur Tallviking ska förklara sin ”fake news”
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det fanns inga 64ans valianter hos den svenska polisen, läs på bättre.........


Själv kan jag inte förstå att TV’s far har tagit upp trumbromsproblemen med TV.
Hur kommer man in på något sådant samtal?
TV var väl 2 eller 3år gammal när det var aktuellt.
Fast det är klart. När han blev äldre så ställde han givetvis frågan varför man inte körde med valiant.

Svaret känner vi alla till vid det här laget.
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Ja, jag vet.

Men Tallviking påstår att man valde bort valianten eftersom trumbromsarna blev överhettade.
Han kanske har rätt, men endast om bakbromsarna blev överhettade.
För övrigt så tror jag att även amazonens trumbromsar blev överhettade om än inte lika fort.

Som sagt så är din info säkert korrekt. Jag bara undrar hur Tallviking ska förklara sin ”fake news”

 

Läs vad Tv svarade på inget om Valiant som Polisbil bara att bromsarna blev varma, amazon skrev han om som Polisbil

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Läs vad Tv svarade på inget om Valiant som Polisbil bara att bromsarna blev varma, amazon skrev han om som Polisbil


Han skriver ju ”dom lärde sig av de valianterna dom hade på 70-talet” först.
Att han sedan blandar in trumbromsproblemet.....

Nissan GtR hade växellådsproblem.....vad nu detta har med tråden att göra vet jag ej.
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Läs vad Tv svarade på inget om Valiant som Polisbil bara att bromsarna blev varma, amazon skrev han om som Polisbil

Har du öppnat dunken redan på måndag? Huwa...........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...