Jump to content
Cavemannen

Vad sker om antal Baht sjunker till 3 per krona?

Vad sker om antal Baht per Krona sjunker till 3?  

132 röster

1. 1. Vad gör ni om antal Baht sjunker till 3B per krona eller där under?

• Drar åt svångremmen.....
      41
    • Plockar fram gamla besparingar.
      7
    • Flyttar hem till Sverige.
      1
    • Drar ner på resorna Thai/Swe
      30
    • Gör en Leifen och byter till ett land där kronan är stark
      11
    • Det drabbar inte mig
      42

Recommended Posts

rolba
8 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Konspiratoriskt lagd som jag är, så undrar jag varför 10kg-tråden har blivit så populär

Resultaten tyder på att du är fel ute. :rotfl:

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Fritz
8 timmar sedan, skrev Mr atm:

Sveriges Riksbank | Sveriges Riksbank

https://www.riksbank.se/

Riksbanken är Sveriges centralbank. Vi ser till att pengarna behåller sitt värde över tid.

Yeah sure!

Vad kan den ha tappat på 100 år 97% kanske.

http://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/prisomraknaren/

Jag tror nog att Riksbanken menar att man försöker behålla kronans värde över tid jämfört med andra valutor. Lite inflation är bara bra för samhällsekonomin, utan den snurrar hjulen för långsamt.

https://www.riksbank.se/sv/penningpolitik/inflationsmalet/

Fritz..

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Cavemannen
16 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Drar till Kambodja istället.

Man kan ju hyra en lägenhet i Poi Pet så har man nära till Pattaya.

BTT

Du vet att det kostar pengar varje gång du passerar gränsen med svenskt pass.

Jag minns inte hur mycket de tog sist, men ca 1200-1500B fick jag betala för visa till Cambodia 2017.

Men du kanske nöjer dig att bara vara lite nära Pattaya :-) 

• Minus 1
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
andrejsdenruskige
Du vet att det kostar pengar varje gång du passerar gränsen med svenskt pass.
Jag minns inte hur mycket de tog sist, men ca 1200-1500B fick jag betala för visa till Cambodia 2017.
Men du kanske nöjer dig att bara vara lite nära Pattaya :-) 

BTT är förutseende och har anpassat sig till den dåliga valutakursen långt innan den blev dålig.
Google är ju nästan gratis.
  • Haha 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
HajKaj

Blir numera endast en resa per år. Behövs ju visserligen inte mer då jag har min Fru här i Sverige  nuförtiden.

Men blir det ännu mindre B för Sek så lär det bli mindre party på nästa resa.... ( nja inte nästa men dom efter det )

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Cavemannen
2 minuter sedan, skrev HajKaj:

Blir numera endast en resa per år. Behövs ju visserligen inte mer då jag har min Fru här i Sverige  nuförtiden.

Men blir det ännu mindre B för Sek så lär det bli mindre party på nästa resa.... ( nja inte nästa men dom efter det )

Du får gå ner till halvrör istället för helrör :D 

• Ge karma 2
  • Minus 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Stoneys
Precis nyss, skrev Cavemannen:

Du får gå ner till halvrör istället för helrör :D 

Tror också det fast 2 ST då.:big_smile:

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
HighWai
1 timme sedan, skrev Atom:

Med minst 99.99% säkerhet så kommer Kronan en dag att ge mindre än 3 Baht; frågan är om det tar 5, 10, 20 eller ännu fler år.

Frågan är hinner det ske.

Nu när brittrrna lämnar eu kommer nog vi o danskarna snabbt som satan tvingas in i euron.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Cavemannen
8 minuter sedan, skrev HighWai:

Frågan är hinner det ske.

Nu när brittrrna lämnar eu kommer nog vi o danskarna snabbt som satan tvingas in i euron.

Jag hoppas fortfarande på en gemensam nordisk valuta genom det nordiska ekonomiska samarbetet, det skulle ha genomförts redan för 25år sedan.

En NordiskDollar

• Ge karma 5
  • Minus 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Fredman

Det skulle även med en kurs på 3 vara ganska billigt i Thailand. Enligt The Economist Big Mac index kostar den 6,1 USD i Sverige och 3,7 USD i Thailand. 

Det indexet stämmer oftast mycket bra då det ger en mätning på vad det kostar att producera och sälja både en vara och en tjänst i ett land. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
stjp8729

Hej :)

Jag bor i Thailand och får min lön i Baht så för mig är det positivt att Kronan tappar mot Baht, det blir för mig billigare att renovera

huset i Sverige. Så min dröm är ett till ett förhållande mellan SEK och THB men det tror jag att jag är tämligen ensam om här. ;) 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

• Ge karma 8

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
andrejsdenruskige
Hej

Jag bor i Thailand och får min lön i Baht så för mig är det positivt att Kronan tappar mot Baht, det blir för mig billigare att renovera
huset i Sverige. Så min dröm är ett till ett förhållande mellan SEK och THB men det tror jag att jag är tämligen ensam om här.  

Ha en kanonbra dag!
:wai:

Då vår hushållsbudget är ca 50/50 mellan Thb och Nok så är jag glad om den svenska kronan går ner i källaren.
Lite synd om dom som har inkomster i Sek, faktiskt. Men för min del som har de flesta utgifterna i Sek så är lågt värderad Sek mycket välkommen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

BTT är förutseende och har anpassat sig till den dåliga valutakursen långt innan den blev dålig.
Google är ju nästan gratis.

Jag klarade mig rätt bra redan innan bahten föll rejält i slutet på 90 talet.

Det enda som hände var att short time kostade 1000 bqht istället för 500.

BTT

• Tummen upp 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Skriv inlägg som gäst.

Du kan skriva inlägg och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg.
Notera: Ditt inlägg kontrolleras av moderator innan det syns.

Oregistrerad
Svara på denna tråd

×   Du har klistrat in saker med egen formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har bäddats in automatiskt..   Visa som länk istället.

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa innehåll

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Liknande innehåll

• Cavemannen
      Av Cavemannen
      Ja alla ni långliggare och fastboende, vad saknar ni mest efter en längre tid i Thailand?
      Själv minns jag att jag på något sätt kände mig kvävd mellan varven, jag kunde dra iväg i soluppgången och vittja mina fällor som legat ute över natten, det kunde vara ner mot 15grader vissa mornar men luften kändes ändå inte frisk o fräsch.
      Jag tänker ofta på det när man stiger ut på Arlanda efter en längre period och drar ett djupt andetag bland bussar o taxin 😉 , vad frisk luften känns.......
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Då @Surin P3 har skickat PM och SMS:at och bönat och bett om att jag skall lägga in mina intressanta fredags-omröstningar så får jag väll vika mig till slut, dock 1dag sent........
      Singha vs. Chang?
      Rävgiftet från Cambodia för dubbla pengarna är det väl bara bangkoknomenklaturen som dricker

ps. Jag får 35B för varje person som röstar av P3, så glöm inte att lägga er röst!
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Jag ser det jag vill se  
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Har man fått smak på Thailand så är det många som tappar intresset för västerländska tjejer,så när hade ni sex senast med en vit?
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Hur stort genomslag har feministerna fått på MPR 2018.
      För några år sedan bestod ju nästan hälften av mpr´s medlemmar av sittkissare  
      Själv väljer jag att stå upp, jag har ju en snabel jag kan rikta mot toastolen.
NYTT INNEHÅLL

• Skapa ny...

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy