Mikael Johansson Inlagd Mars 28, 2018 Dela Inlagd Mars 28, 2018 Hej! Har åkt par ggr med Lufthansa och då fått poäng/miles på mitt Lufthansa kort. Nästa resa är med Thai air,hur funkar det då med poäng/miles ? Kan man få Poäng/miles på sitt Lufthansa kort eftersom dom ingår i Star Alliance ? Om ja hur fungerar det då ? Mvh Micke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Mars 28, 2018 Dela Inlagd Mars 28, 2018 Ja, det kan du få men det beror på vilken biljettyp du köper. Alltså inte bara beroende på om det är business,PE eller ekonomi utan det finns en massa olika biljettyper framförallt bland ekonomibiljetterna... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikael Johansson Inlagd Mars 28, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Mars 28, 2018 Jag har köpt en ekonomibiljett. Hur går jag tillväga för att kolla upp detta då ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 28, 2018 Dela Inlagd Mars 28, 2018 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev Mikael Johansson: Jag har köpt en ekonomibiljett. Hur går jag tillväga för att kolla upp detta då ? Om du loggar in på ditt "miles & more" konto på Lufthansa.com så borde det finnas info där om vilka bokningsklasser med andra Star Alliancebolag som ger poäng hos Lufthansa. Har du en bokningsreferens hos Thai som börjar med V eller W är nog risken stor att du inte får några poäng alls, eller i bästa fall 25 %. Ändrades Mars 28, 2018 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Mars 28, 2018 Dela Inlagd Mars 28, 2018 24 minuter sedan, skrev Mikael Johansson: Jag har köpt en ekonomibiljett. Hur går jag tillväga för att kolla upp detta då ? https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/se/earn/flight/offer?nodeid=2511174&l=en&cid=1000354 Här skall du kunna se hur många miles olika klasser ger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikael Johansson Inlagd Mars 28, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Mars 28, 2018 Står att man ska lämna fram sitt Miles kort när man chekar in. Så får väl göra det när det är dags att åka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikael Johansson Inlagd Mars 28, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Mars 28, 2018 Fast det kanske inte gäller när man åker med Thai och har ett Lufthansa kort ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Mars 28, 2018 Dela Inlagd Mars 28, 2018 Jodå, gör så och se till att du sparar dina boardingcards om det senare skulle uppstå nåt pomplem med ev. poäng... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Mars 28, 2018 Dela Inlagd Mars 28, 2018 Gå till Thai's hemsida https://www.thaiairways.com/en_SE/index.page Klicka på "My Booking" och fyll i uppgifterna Scrolla ner till "Modify passenger" och klicka på den Strax efter ditt namn så kan du välja Frequent flyer card och välj Lufthansa + fyll i ditt kortnummer Har du tur så kan du välja säte under "Additional services Som tidigare sas så släng även fram kortet vid incheckning. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 29, 2018 Dela Inlagd Mars 29, 2018 13 timmar sedan, skrev L64: Gå till Thai's hemsida https://www.thaiairways.com/en_SE/index.page Klicka på "My Booking" och fyll i uppgifterna Scrolla ner till "Modify passenger" och klicka på den Strax efter ditt namn så kan du välja Frequent flyer card och välj Lufthansa + fyll i ditt kortnummer Har du tur så kan du välja säte under "Additional services Som tidigare sas så släng även fram kortet vid incheckning. Nerräkningen har börjat Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Mars 29, 2018 Dela Inlagd Mars 29, 2018 Nerräkningen har börjat [emoji2] Nedräkningen slutar aldrig [emoji6]Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 29, 2018 Dela Inlagd Mars 29, 2018 Gå till Thai's hemsida https://www.thaiairways.com/en_SE/index.page Klicka på "My Booking" och fyll i uppgifterna Scrolla ner till "Modify passenger" och klicka på den Strax efter ditt namn så kan du välja Frequent flyer card och välj Lufthansa + fyll i ditt kortnummer Har du tur så kan du välja säte under "Additional services Som tidigare sas så släng även fram kortet vid incheckning. Ja, det är en fördel att kunna välja plats tidigt. Fixat platserna för någon vecka sedan. Ute i god tid, dock inte först [emoji53] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Mars 30, 2018 Dela Inlagd Mars 30, 2018 On 2018-03-28 at 21:21, skrev L64: Gå till Thai's hemsida https://www.thaiairways.com/en_SE/index.page Klicka på "My Booking" och fyll i uppgifterna Scrolla ner till "Modify passenger" och klicka på den Strax efter ditt namn så kan du välja Frequent flyer card och välj Lufthansa + fyll i ditt kortnummer Har du tur så kan du välja säte under "Additional services Som tidigare sas så släng även fram kortet vid incheckning. Total duration 11h55m direct flight.......... vad har du nu bokat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikael Johansson Inlagd Mars 30, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Mars 30, 2018 On 2018-03-28 at 21:21, skrev L64: Gå till Thai's hemsida https://www.thaiairways.com/en_SE/index.page Klicka på "My Booking" och fyll i uppgifterna Scrolla ner till "Modify passenger" och klicka på den Strax efter ditt namn så kan du välja Frequent flyer card och välj Lufthansa + fyll i ditt kortnummer Har du tur så kan du välja säte under "Additional services Som tidigare sas så släng även fram kortet vid incheckning. Tack så mycket men det funka inte för mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Mars 30, 2018 Dela Inlagd Mars 30, 2018 3 minuter sedan, skrev apknug: Be personalen i incheckning att lägga in ditt kort när du checkar in, o som sista lösning om inte det funkar kan du göra efter registrering av poängen. Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk Behåll boardinkortet för efterregistrering Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd Mars 30, 2018 Dela Inlagd Mars 30, 2018 Får du inga poäng på lufthansa så är det ju meningslöst att registrera resan hos dom, men du kanske kan få ett par tusen poäng med thai - då är det väl bättre att bli medlem hos dom dvs om du eventuellt skulle göra en ny resa från sverige till Thailand med thai så blir du ju iaf silvermedlem med 10kg extra i bagaget. Kolla i länken vad din biljett ger i poäng till andra bolag än den du reser med: https://www.wheretocredit.com/ En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikael Johansson Inlagd Mars 31, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Mars 31, 2018 Eller så struntar jag i dom poängen och bara åker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 31, 2018 Dela Inlagd Mars 31, 2018 Eller så struntar jag i dom poängen och bara åker [emoji4] Nej nej. Aldrig strunta i poängen. Poäng är bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Mars 31, 2018 Dela Inlagd Mars 31, 2018 Du ska kolla boknings klass på din biljett. Sedan kolla i denna tabell från Lufthansa Flights within Thailand Travel class Booking class Miles First Class A, F, P3,0 x distance; at least 1,500 Miles Business Class C, D, J2,0 x distance; at least 1,000 Miles Business Class Z 1,5 x distance; at least 750 Miles Economy Class U, Y1,5 x distance; at least 500 Miles Economy Class B, H, M, Q1,0 x distance; at least 500 Miles Economy Class K, S, T0,5 x distance; at least 250 Miles Economy Class V, W0,25 x distance; at least 250 Miles https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/se/earn/flight/offer?nodeid=2511174&l=en&cid=1000354 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikael Johansson Inlagd Mars 31, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Mars 31, 2018 33 minuter sedan, skrev pigge01: Du ska kolla boknings klass på din biljett. Sedan kolla i denna tabell från Lufthansa Flights within Thailand Travel class Booking class Miles First Class A, F, P3,0 x distance; at least 1,500 Miles Business Class C, D, J2,0 x distance; at least 1,000 Miles Business Class Z 1,5 x distance; at least 750 Miles Economy Class U, Y1,5 x distance; at least 500 Miles Economy Class B, H, M, Q1,0 x distance; at least 500 Miles Economy Class K, S, T0,5 x distance; at least 250 Miles Economy Class V, W0,25 x distance; at least 250 Miles https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/se/earn/flight/offer?nodeid=2511174&l=en&cid=1000354 Det ända med en bokstav är mitt reservationsnummer som börjar med ett M. Är det rätt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 31, 2018 Dela Inlagd Mars 31, 2018 Det ända med en bokstav är mitt reservationsnummer som börjar med ett M. Är det rätt ? Nej, läs vad det står på din biljett eller någonstans i bokningen. Eventuellt så kan du logga in på thais hemsida eller nåt. Du bör hitta något som kan vara bokningsklass Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd Mars 31, 2018 Dela Inlagd Mars 31, 2018 M klass är bra, den ger 100% men ring till thai och fråga, då hjälper dom även till med att registrera poängen ( iaf till thai) En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu