Jump to content
uptoyou

Förnyelse av Thai pass

Recommended Posts

uptoyou

Om tjejen behöver förnya sitt thaipass i Sverige, är det bara Ambassaden i Stockholm som gäller då http://thaiembassy.se/en/passport/

Har hört något om att dom hade en turné på en del i orter i Sverige tidigare, någon som känner till hur det är nu?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618
7 minuter sedan, skrev uptoyou:

Om tjejen behöver förnya sitt thaipass i Sverige, är det bara Ambassaden i Stockholm som gäller då http://thaiembassy.se/en/passport/

Har hört något om att dom hade en turné på en del i orter i Sverige tidigare, någon som känner till hur det är nu?

Hört om en del i Skåne som åkte till Köpenhamn. Vet inte om det funkar fortfarande

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
uptoyou
35 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Hört om en del i Skåne som åkte till Köpenhamn. Vet inte om det funkar fortfarande

Jag har letat efter någon liknade information på Ambassaden i Köpenhamn liknade den i Stockholm men hittar inget.

Läst någonstans att tidigare/förr hade dom någon sommarturné där Malmö/Eslöv besöktes under två dagar, får väl ringa och kolla?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
uptoyou

Nu blir det så att vi måste åka till Thailands Ambassad i Köpenhamn ganska så akut.

Någon med erfarenhet av vilka papper som behövs och hur man går till väga?

Till Thailands Ambassad i Stockholm ska man ha med sig:

1. Ansökningsblankett

2. Det gamla passet och kopia

3. Thai ID-kort och kopia

4. Kopia på Thai husregistreringspapper (Tabien baan).

5. Om man har bytt namn eller efternamn ska man ha med sig kopia på namnbytespapper.

6. 330kr i avgift. Endast kontanter

Vi pratade med en kvinna på Försäkringskassan, hon sa att vi även skulle ha med Personbevis.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nilsson68
Nu blir det så att vi måste åka till Thailands Ambassad i Köpenhamn ganska så akut.

1. Ansökningsblankett
5. Om man har bytt namn eller efternamn ska man ha med sig kopia på namnbytespapper.

Vi pratade med en kvinna på Försäkringskassan, hon sa att vi även skulle ha med Personbevis.
Det du skriver tog vi med till ambassaden i Stockholm.
Gå in på Thai ambassadens hemsida i Köpenhamn. Såg att det fanns info om div pass ärenden.

Tapatalkat

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
uptoyou
12 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Det du skriver tog vi med till ambassaden i Stockholm.
Gå in på Thai ambassadens hemsida i Köpenhamn. Såg att det fanns info om div pass ärenden.

Tapatalkat

Vi tänkte ta med samma papper man ska ha med till Stockholm, men vet inte om dom kräver fler i Köpenhamn.

Jag lyckas inte hitta någon info om passärenden på den i Danmark.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nilsson68
Vi tänkte ta med samma papper man ska ha med till Stockholm, men vet inte om dom kräver fler i Köpenhamn.
Jag lyckas inte hitta någon info om passärenden på den i Danmark.
Bild nedan. Översatt med Google. Så kolla med gumman då det står på Thai.
8a0a1d428fddbdc7dcd97a60e01eeb93.jpg

Tapatalkat

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
thaiwife
41 minuter sedan, skrev uptoyou:

1. Ansökningsblankett

Vi fixade frugans pass i Köpenhamn, och tog med precis det du skriver, det var inga problem. Gick ganska snabbt också tills det nya passet damp ner har jag för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
uptoyou
7 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Bild nedan. Översatt med Google. Så kolla med gumman då det står på Thai.
8a0a1d428fddbdc7dcd97a60e01eeb93.jpg

Tapatalkat

Tack, då fattar jag :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
uptoyou
6 minuter sedan, skrev thaiwife:

Vi fixade frugans pass i Köpenhamn, och tog med precis det du skriver, det var inga problem. Gick ganska snabbt också tills det nya passet damp ner har jag för mig.

Låter bra. Så ni fick passet hemskickat till Sverige, gött :)  Jag tänkte ringa och boka tid, vet du om det var/är lång väntetid för att få en tid?

Kostnad för passet, ungefär som i Sverige?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
thaiwife
1 timme sedan, skrev uptoyou:

Låter bra. Så ni fick passet hemskickat till Sverige, gött :)  Jag tänkte ringa och boka tid, vet du om det var/är lång väntetid för att få en tid?

Kostnad för passet, ungefär som i Sverige?

Passet skickades hem till oss, har för mig det kostade runt 400 kr, jag minns inte hur många veckors väntetid det var.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
uptoyou
On 2018-03-28 at 20:19, skrev thaiwife:

Passet skickades hem till oss, har för mig det kostade runt 400 kr, jag minns inte hur många veckors väntetid det var.

Vi tänkte ta oss till Köpenhamn för att fixa passet, problemet är att tjejen har ca 11 månader kvar på passet så förmodligen måste hon hämta ut det nya på plats iom att det gamla ska väl makuleras. Problemet är att när passet väl är klart för avhämtning är att hennes UT då har gått ut och hon blir inte insläppt i Sverige igen.

Vet du om det går att jag hämtar det med en fullmakt från henne?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
thaiwife
20 timmar sedan, skrev uptoyou:

Vi tänkte ta oss till Köpenhamn för att fixa passet, problemet är att tjejen har ca 11 månader kvar på passet så förmodligen måste hon hämta ut det nya på plats iom att det gamla ska väl makuleras. Problemet är att när passet väl är klart för avhämtning är att hennes UT då har gått ut och hon blir inte insläppt i Sverige igen.

Vet du om det går att jag hämtar det med en fullmakt från henne?

Jag tror inte det blir nåt problem. Minns jag rätt, så makulerade dom inte frugans pass på Ambassaden när vi ansökte, utan vi reste tillbaka med ett fullt giltigt pass, hon hade också några mån kvar på det gamla. Sen skickades det ju hem, så ni behöver bara åka till Danmark en gång. Be henne ändå ringa o prata med dom.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
uptoyou
5 timmar sedan, skrev thaiwife:

Jag tror inte det blir nåt problem. Minns jag rätt, så makulerade dom inte frugans pass på Ambassaden när vi ansökte, utan vi reste tillbaka med ett fullt giltigt pass, hon hade också några mån kvar på det gamla. Sen skickades det ju hem, så ni behöver bara åka till Danmark en gång. Be henne ändå ringa o prata med dom.

Usch vad tjatig jag är, sorry :crazy:

I Stockholm tar dom bara kontanter enligt hemsidan, hur är det i Köpenhamn, tar dom kort?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Stoneys

En liten fråga varför gjorde ni inte det i Pattaya när ni var här? 

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy