Jump to content
IGNORERAD

Nytt pass


Budon

Recommended Posts

Hej, jag har bott i Thailand i 10 år och vi brukar åka till sverige varje sommar och även detta år 2018. 

Vi har tänkt åka till Sverige i mitten av juni och tillbaks till Thailand i September, jag har ett års visum som förnyas 7 juni varje år och tänkte förnya detta innan vi åker till Sverige.

Nu är det så att mitt svenska pass måste förnyas senast 19 jan 2019 , om jag åker tillbaka från sverige till Thailand i mitten av september detta år så har jag bara 4 månader kvar på mitt nuvarande pass, blir det problem för mej att komma in i Thailand då ?

 

Tacksam för ett bra svar.

Budon

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Budon:

Hej, jag har bott i Thailand i 10 år och vi brukar åka till sverige varje sommar och även detta år 2018. 

Vi har tänkt åka till Sverige i mitten av juni och tillbaks till Thailand i September, jag har ett års visum som förnyas 7 juni varje år och tänkte förnya detta innan vi åker till Sverige.

Nu är det så att mitt svenska pass måste förnyas senast 19 jan 2019 , om jag åker tillbaka från sverige till Thailand i mitten av september detta år så har jag bara 4 månader kvar på mitt nuvarande pass, blir det problem för mej att komma in i Thailand då ?

 

Tacksam för ett bra svar.

Budon

Tror jag knappast iom att du har uppehållstillstånd (extension of stay), men då passet bara är giltigt till januari 2019, kommer du bara att få uppehållstillstånd så länge som passet gäller. Bättre då att skaffa nytt pass innan du söker förlängning igen tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, någon som vet om passet måste vara giltigt minst 6 månader framåt vid utresa med Thai såg att mitt går ut i november men reser nästa månad

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Hua Hin:

Hej, någon som vet om passet måste vara giltigt minst 6 månader framåt vid utresa med Thai såg att mitt går ut i november men reser nästa månad

Nej inresa 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...