Jump to content
IGNORERAD

Nytt jobb.


Wwax

Recommended Posts

10 timmar sedan, skrev Wwax:

Vore fint med en möjlighet att ta bort skojare som jlh66, Ben och den ytterst obehagliga Cavemannen ut skapad av ST tråd.

 

Är seriös och dom försöker förvandla min tråd till skit. Som vanligt.

Säg att du skojar?:dribble:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Wwax

    14

  • Atom

    8

  • Soengsang

    6

  • AnTove

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 timmar sedan, skrev Wwax:

Vore fint med en möjlighet att ta bort skojare som jlh66, Ben och den ytterst obehagliga Cavemannen ut skapad av ST tråd.

 

Är seriös och dom försöker förvandla min tråd till skit. Som vanligt.

 

7 timmar sedan, skrev Wwax:

Nåja.

 

 

4 minuter sedan, skrev jlh66:

Säg att du skojar?:dribble:

 

 

Du tappade ju tråden själv?

Husrom helst en rätt intressant tråd, har tänkt i de banorna själv flera gånger, men inte lätt när man är 50år.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ärligt talat så vet jag inte om jag har lust att jobba över huvudtaget.
Skulle jag byta jobb så vet jag inte heller vad jag skulle byta till.

Första kriteriet för min del hade varit en jävla bra lön.
Oavsett hur roligt ett jobb verkar vara så övergår det till att vara ett helt vanligt jobb efter några månader. Att då sitta med en rövlön känns inte lockande.

Jag har mina perioder då jag kan ta ledigt från jobbet och känner mig ganska nöjd med det och det är nog sådant som gör att jag står ut.
Tippar på att ledighet och flexibilitet är något som Wwax söker. Själva jobbet är bara ett jobb och blir inte så mycket roligare oavsett.

Offshore är väl trevligt för min del även om det sällan händer. De få gånger det händer är det inte så mycket ledighet under tiden som projektet pågår.
Men lyckas jag skrapa ihop timmar så finns det utrymme för semester efter projektet.
Det som har varit mitt problem tidigare är att övrig familj inte har haft möjlighet till semester när jag har haft det, så då har jag fått jobba hemma under semestern för att inte dö av tristess.

Link to comment
Dela på andra sajter

En intressant tråd och vågat att starta den på MPR en fredagskväll ;)

 

Jag är ungefär lika gammal som TS och har också jobbat styvt 20 år i samma bransch, dessutom i samma företag. Låter rätt tragiskt när jag tänker efter.....

 

Precis som TS känner jag att det är dags att bryta mig ur från min comfort zone men det blir ju inte lättare när jag helst vill kunna vara kvar i Thailand. 

 

Jag tror absolut inte man är körd när man är 40-45, tvärtom är det väl då man är mest attraktiv även om just IT-branschen med alla finniga tonåringar kan vara annorlunda. Att helt byta bransch kan givetvis vara tufft men ett steg på vägen kan ju vara att jobba med IT men i en helt annan, och intressantare, bransch.

 

Vad jag ska göra har jag ingen aning om. Jag kan härda ut några år till här bland kinesiska stålverk och ta en tidig pension men visst vore det kul att göra något annat innan man blir för gammal. Fotbollsproffs och rockstjärna avskrev jag för några år sedan men författare eller politiker är ju fortfarande teoretiskt möjligt även om politiker kräver en flytt till Sverige. Bara att till slut ha ett 9-5 jobb skulle faktiskt vara ett intressant alternativ, om det inte är på ett stålverk vill säga.

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Atom:

En intressant tråd och vågat att starta den på MPR en fredagskväll ;)

 

Jag är ungefär lika gammal som TS och har också jobbat styvt 20 år i samma bransch, dessutom i samma företag. Låter rätt tragiskt när jag tänker efter.....

 

Precis som TS känner jag att det är dags att bryta mig ur från min comfort zone men det blir ju inte lättare när jag helst vill kunna vara kvar i Thailand. 

 

Jag tror absolut inte man är körd när man är 40-45, tvärtom är det väl då man är mest attraktiv även om just IT-branschen med alla finniga tonåringar kan vara annorlunda. Att helt byta bransch kan givetvis vara tufft men ett steg på vägen kan ju vara att jobba med IT men i en helt annan, och intressantare, bransch.

 

Vad jag ska göra har jag ingen aning om. Jag kan härda ut några år till här bland kinesiska stålverk och ta en tidig pension men visst vore det kul att göra något annat innan man blir för gammal. Fotbollsproffs och rockstjärna avskrev jag för några år sedan men författare eller politiker är ju fortfarande teoretiskt möjligt även om politiker kräver en flytt till Sverige. Bara att till slut ha ett 9-5 jobb skulle faktiskt vara ett intressant alternativ, om det inte är på ett stålverk vill säga.

 

Du får skriva din bok detta valåret och få mycket publicitet. Påbörja din kampanj för att bli statsminister om fem år. Ännu bättre är att du siktar på Eu- parlamentet där du får ännu bättre ersättningar och förmåner. Lättare att hålla sig kvar period efter period. Mindre bevakning ifrån Svensk media, så att du kan smita till Thailand då och då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sadlade om helt vid 40 till klimatbranchen och har varit där tills i nu. 

Numera är jag egen och jobbar när jag har lust med utbildning av folk som ska jobba med kylanläggningar och behöver ett certifikat

Innan dess har jag haft många olika jobb. Har haft turen och jobbat som allt i allo i några företag och då fick prova på många olika arbetsuppgifter.

 

Är nästan född på ett verkstadsgolv så tummen mitt i handen har jag aldrig haft ;)

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, AnTove said:

Du får skriva din bok detta valåret och få mycket publicitet. Påbörja din kampanj för att bli statsminister om fem år. Ännu bättre är att du siktar på Eu- parlamentet där du får ännu bättre ersättningar och förmåner. Lättare att hålla sig kvar period efter period. Mindre bevakning ifrån Svensk media, så att du kan smita till Thailand då och då.

Tackar allra ödmjukast för dina råd men att min eventuella bok skulle gynnas av en valrörelse har jag svårt att tänka mig; även om jag stundtals har höga tankar om mig själv så är jag ingen Kruegmann.

 

Skulle jag kunna göra en Trump och bli statsminister helt utan politisk erfarenhet och färdigheter så vore det intressant. Att sitta som kommunalfullmäktige i Tibro i 8 år och väga en ny lekplats mot möbelträning för nyanlända, innan jag kan hoppas på 8 år i något utskott, innan jag kan lura nog många att jag är statsministermaterial är en alldeles för lång väg att vandra.

 

EU-parlamentariker är lite intressant, framförallt för att Belgien har världens bästa öl. Jag antar dock att vägen dit också passerar Tibro och då jag kommer rösta för nya gungor tar det nog stopp där är jag rädd.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Atom:

Tackar allra ödmjukast för dina råd men att min eventuella bok skulle gynnas av en valrörelse har jag svårt att tänka mig; även om jag stundtals har höga tankar om mig själv så är jag ingen Kruegmann.

 

Skulle jag kunna göra en Trump och bli statsminister helt utan politisk erfarenhet och färdigheter så vore det intressant. Att sitta som kommunalfullmäktige i Tibro i 8 år och väga en ny lekplats mot möbelträning för nyanlända, innan jag kan hoppas på 8 år i något utskott, innan jag kan lura nog många att jag är statsministermaterial är en alldeles för lång väg att vandra.

 

EU-parlamentariker är lite intressant, framförallt för att Belgien har världens bästa öl. Jag antar dock att vägen dit också passerar Tibro och då jag kommer rösta för nya gungor tar det nog stopp där är jag rädd.

Boken behöver inte att handla om ekonomi eller politik. Huvudsaken är att den får genomslagskraft , så att du når till en stor publik. Den publiken tar du med dig till Facebook , Instagram och Twitter. Och sedan kan du börja att slå i folk " sanningar" och får ännu mera publik. Du får din egen plattform och andra medier blir beroende av dig för att få löpsedlar och klick på sina plattformar. Då blir du så mäktigt att du inte behöver att sitta i Tibro och du kan rusa förbi i partiet . Tror att detta kan bli vanligt i framtiden. T.ex. Sara Skyttedal i Kristdemokraterna har skapat sig en sådan plattform så hon kan gå förbi gubbarna i partiet. Det känns som om att jag aspirera för att få leda din kampanj. Har lite feeling så här på lördagsförmiddagen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum är att det med politiker inte är helt dumt, även om kanske mina sympatier ligger åt vad vissa kallar "hatparti", "nazzar" osv, så inser jag att de har brist på hjärna på lite lägre nivå, tror att en karriär där är ganska snabb och enkelt med tanke på vilka pundhuvuden man får "tävla" med i början, är ju inte direkt raketforskare på lokal nivå inom SD.

Det är kanske förståligt med tanke på hu de hängs ut, trakasseras på arbetsplatser osv.

Så en snabb karriär inom SD, som troligen kommer att fortsätta att växa, och sikta på en plats i europaparlamentet för dem är inte en utopi, men det kräver ju att man har någorlunda liknande politisk åsikt som dem.

Gissar att det näst snabbaste partiet att klättra i är MP, men mer osäkert att de kommer att ha någon framtida betydelse, platser i riksdag/europaparlamentet osv.

så det med politiker är inte helt dumt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, AnTove said:

Boken behöver inte att handla om ekonomi eller politik. Huvudsaken är att den får genomslagskraft , så att du når till en stor publik. Den publiken tar du med dig till Facebook , Instagram och Twitter. Och sedan kan du börja att slå i folk " sanningar" och får ännu mera publik. Du får din egen plattform och andra medier blir beroende av dig för att få löpsedlar och klick på sina plattformar. Då blir du så mäktigt att du inte behöver att sitta i Tibro och du kan rusa förbi i partiet . Tror att detta kan bli vanligt i framtiden. T.ex. Sara Skyttedal i Kristdemokraterna har skapat sig en sådan plattform så hon kan gå förbi gubbarna i partiet. Det känns som om att jag aspirera för att få leda din kampanj. Har lite feeling så här på lördagsförmiddagen. 

Har också lite feeling, fri sprit i loungen är mumma när man är sprungen ur arbetarklassen :)

 

Jag skulle kunna anställa dig som kampanjchef på stående fot, eller snarare sittande röv, men som verksam i Kina så betalar jag bara kommission efter resultat och blir jag bara kommunalråd i Tibro blir det nog inte mer än en presentcheck på Elanders Bokhandel.

 

Jag växte upp som Socialdemokrat och trots att farsan var småföretagare så röstade jag S första gången jag hade möjligheten. Sedan dess har jag dock röstat FP men då de numera heter L så är jag öppen för allt. SD eller F! är förmodligen enklast då konkurrensen är minimal och kärnväljarna enkla att manövrera men vi kan också köra en Macron.

 

Jag har 12 anställningsintervjuer här i Suzhou imorgon men från 10 svensk tid är jag redo och runt 15 borde vi ha en plattform. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Atom:

Har också lite feeling, fri sprit i loungen är mumma när man är sprungen ur arbetarklassen :)

 

Jag skulle kunna anställa dig som kampanjchef på stående fot, eller snarare sittande röv, men som verksam i Kina så betalar jag bara kommission efter resultat och blir jag bara kommunalråd i Tibro blir det nog inte mer än en presentcheck på Elanders Bokhandel.

 

Jag växte upp som Socialdemokrat och trots att farsan var småföretagare så röstade jag S första gången jag hade möjligheten. Sedan dess har jag dock röstat FP men då de numera heter L så är jag öppen för allt. SD eller F! är förmodligen enklast då konkurrensen är minimal och kärnväljarna enkla att manövrera men vi kan också köra en Macron.

 

Jag har 12 anställningsintervjuer här i Suzhou imorgon men från 10 svensk tid är jag redo och runt 15 borde vi ha en plattform. 

Hehe,kan du gissa vem jag hade som klassförståndare på Häggetorpsskolan, typ 1983? Jo Tibros nuvarande starka man, kommunalrådet Rolf Ericsson...

Sitter ju fast uppe i Stockholms trakten nu och skulle du behöva någon hantlangare så ställer jag upp direkt om du vill ta makten tillbaka till hmmm, the small people!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Faktum är att det med politiker inte är helt dumt, även om kanske mina sympatier ligger åt vad vissa kallar "hatparti", "nazzar" osv, så inser jag att de har brist på hjärna på lite lägre nivå, tror att en karriär där är ganska snabb och enkelt med tanke på vilka pundhuvuden man får "tävla" med i början, är ju inte direkt raketforskare på lokal nivå inom SD.

Det är kanske förståligt med tanke på hu de hängs ut, trakasseras på arbetsplatser osv.

Så en snabb karriär inom SD, som troligen kommer att fortsätta att växa, och sikta på en plats i europaparlamentet för dem är inte en utopi, men det kräver ju att man har någorlunda liknande politisk åsikt som dem.

Gissar att det näst snabbaste partiet att klättra i är MP, men mer osäkert att de kommer att ha någon framtida betydelse, platser i riksdag/europaparlamentet osv.

så det med politiker är inte helt dumt.

Om man nu skulle orka vistas bland dessa pundhuvuden, det är väl tveksamt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Wwax:

Hejsan,

 

Försöker få till en förändring i livet, jobbat 12år nu för för samma företag som konsult, 95% är inom bank och finans, 22år inom IT-branschen kan mycket om det mesta, 43bast och inser att man börjar bli väldigt oattraktiv på arbetsmarknaden.

Är redigt less på 8-17 jobb.

Känner en väldig stress att jag kommer bli fast där jag inte trivs, alls, livet ut..

 

Finns enorm livserfarenhet hos er medlemmar, har ni några tips?

 

Ska man försöka satsa på offshore eller är man helt rökt för man fyllt 40?

Har ingen familj eller barn, skuldfri och äger mitt boende, har inget som som hindrar mig att gå vidare.

 

Vart ska man ta vägen?

 

Servicetekniker kanske?  Det kan innebära mycket resande, blir inte så enahanda.

Är du kunnig på det mekaniska?  Det ihop med elektronik och programmering verkar va nåt.

Ta och leta runt på nätet , man kan lära sig en hel del bara på det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Havet said:

Servicetekniker kanske?  Det kan innebära mycket resande, blir inte så enahanda.

Är du kunnig på det mekaniska?  Det ihop med elektronik och programmering verkar va nåt.

Ta och leta runt på nätet , man kan lära sig en hel del bara på det. 

 

Absolut bra ide. Vi söker ständigt nya servicetekniker, tidigare kallade resemontörer, men de är oerhört svåra att hitta och ännu svårare att behålla. Har man basisk förståelse för PLC-programmering samt allmän förståelse för mekaniska och elektriska spörsmål så finns det hur mycket jobb som helst inom svenska företag med exponering mot Asien; lönen är oftast också helt OK, framförallt när man inkluderar traktamenten.

 

Jag har haft anställningsintervjuer idag i Kina för de kineser som jobbar med våra svenska servicetekniker och ingen av dem jobbar för under 15,000 svenska i månaden så servicetekniker är absolut 2000-talets sjömän.    

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Drik said:

Hehe,kan du gissa vem jag hade som klassförståndare på Häggetorpsskolan, typ 1983? Jo Tibros nuvarande starka man, kommunalrådet Rolf Ericsson...

Sitter ju fast uppe i Stockholms trakten nu och skulle du behöva någon hantlangare så ställer jag upp direkt om du vill ta makten tillbaka till hmmm, the small people!

 

Häggetorpsskolan var för öfverklassen i Central Business District, själv höll jag till i arbetarklassens Smulebergsskolan ute i Tibros tuffa förorter så jag har en hel del street cred.....

 

Tibro har alltid varit ett eldorado för sport (typ bågskytte, enduro och konståkning) och frikyrkor så jag antar att KD är vår största chans. Jag gick dock ur kyrkan efter konfirmationen så det finns en risk för ett "kyrkogate" där. Tibro har på senare år blivit en sovstad för ett växande Skövde så man kan inte längre utgå från att alla invånare är korkade bönder. Så länge jag inte behöver representera extremistpartier som V, MP eller SD är jag ganska flexibel och är vi två politiskt intresserade är vi nog redan garanterade viss politisk framgång; får vi 10 minuter med Thorbjörn Borg på Radio Skaraborg ska vi nog kunna fixa till en majoritet.

 

PS. Sorry Wvax, jag var faktiskt ärligt allvarlig från början men mina politiska ambitioner har nu tagit överhanden....

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Atom:

Häggetorpsskolan var för öfverklassen i Central Business District, själv höll jag till i arbetarklassens Smulebergsskolan ute i Tibros tuffa förorter så jag har en hel del street cred.....

 

Tibro har alltid varit ett eldorado för sport (typ bågskytte, enduro och konståkning) och frikyrkor så jag antar att KD är vår största chans. Jag gick dock ur kyrkan efter konfirmationen så det finns en risk för ett "kyrkogate" där. Tibro har på senare år blivit en sovstad för ett växande Skövde så man kan inte längre utgå från att alla invånare är korkade bönder. Så länge jag inte behöver representera extremistpartier som V, MP eller SD är jag ganska flexibel och är vi två politiskt intresserade är vi nog redan garanterade viss politisk framgång; får vi 10 minuter med Thorbjörn Borg på Radio Skaraborg ska vi nog kunna fixa till en majoritet.

 

PS. Sorry Wvax, jag var faktiskt ärligt allvarlig från början men mina politiska ambitioner har nu tagit överhanden....

Det växer på gräsrotsnivå redan. Du har redan fått en ministerkandidat i Drik.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, AnTove said:

Det växer på gräsrotsnivå redan. Du har redan fått en ministerkandidat i Drik.

 Japp, vi har en rörelse redan så nu väntar vi på en slogan från dig. Både jag och Drik är uppvuxna i Tibro men ingen av oss är längre skrivna i Tibro så där behöver vi nog också din hjälp. Jag har dock två polare som representerar V och SD i kommunfullmäktige, de är överens om nästan allt förutom att den ene kör Pripps 7.2 och den andra Falcon Export, så jag tror nog att jag ska kunna finna överenskommelser över blockgränserna; skiter det sig så kör vi en runda rundpingis hos "The Godfather" på Pingstkyrkan.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Atom:

skiter det sig så kör vi en runda rundpingis hos "The Godfather" på Pingstkyrkan.  

Hahah vart får du allt ifrån?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Hahah vart får du allt ifrån?

haha han kommer ju från Tibro och då blir man sådan!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Soengsang said:

Hahah vart får du allt ifrån?

Family Mart i Suzhou Industrial Park säljer Hoegaarden på burk så jag antar att jag får skylla på dem.

 

Annars är det nog mest en kombination av uppväxt i en avbefolkad industristad, akademisk begåvning och avsaknad av karriärsintresse som gjort mig till den jag är.  

1.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om att byta jobb/yrkes val som Wvax vill så är det något som jag också har tänkt mycket på och har man chansen så tycker jag att man ska våga prova det.

Som hantverkare utan någon direkt utbildning så sitter man väl i en sämre situation än vad jag tror TS är i då jag tror han har en bra utbildning?

Är man också singel, vilket jag inte är så är det också lättare tror jag att helt byta yrkeskarriär. 

 

Skulle helt klart att kolla upp det som Atom pratade om, resemontör/tekniker om jag vore i dina kläder Wvax. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Atom:

Family Mart i Suzhou Industrial Park säljer Hoegaarden på burk så jag antar att jag får skylla på dem.

 

Annars är det nog mest en kombination av uppväxt i en avbefolkad industristad, akademisk begåvning och avsaknad av karriärsintresse som gjort mig till den jag är.  

 

Apropå industristäder, Oxelösund har väl ett par gånger blivit vald till Sveriges fulaste stad, och här får jag inte ens en bira :) 

5a635e37a72df_Skarmavbild2018-01-20kl_16_17_17.png.8a6bbf92a2deb837185b7253381cb78a.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Soengsang said:

Apropå industristäder, Oxelösund har väl ett par gånger blivit vald till Sveriges fulaste stad, och här får jag inte ens en bira :) 

5a635e37a72df_Skarmavbild2018-01-20kl_16_17_17.png.8a6bbf92a2deb837185b7253381cb78a.png

En av snubbarna jag intervjuade idag hade jobbat för SSAB och tyckte att Oxelösund var himmelriket på jorden.

 

Min fru har varit i Paris, London, Rom, Tokyo, Hong Kong och nästan alla andra världens storstäder men efter 4 dagar i Kiruna i julas så är det ingen tvekan om var vi ska bosättas oss en dag, till och med sommarstugan i Tibro får pisk......

 

Antar att vi gillar olika..........

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Soengsang:

Apropå industristäder, Oxelösund har väl ett par gånger blivit vald till Sveriges fulaste stad, och här får jag inte ens en bira :) 

5a635e37a72df_Skarmavbild2018-01-20kl_16_17_17.png.8a6bbf92a2deb837185b7253381cb78a.png

Det var ett tag som Gotlansfärja gick ditt.  Sedan la de ner den hamnen. Undra varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...