Jump to content

Recommended Posts

Wwax

Hejsan,

Försöker få till en förändring i livet, jobbat 12år nu för för samma företag som konsult, 95% är inom bank och finans, 22år inom IT-branschen kan mycket om det mesta, 43bast och inser att man börjar bli väldigt oattraktiv på arbetsmarknaden.

Är redigt less på 8-17 jobb.

Känner en väldig stress att jag kommer bli fast där jag inte trivs, alls, livet ut..

Finns enorm livserfarenhet hos er medlemmar, har ni några tips?

Ska man försöka satsa på offshore eller är man helt rökt för man fyllt 40?

Har ingen familj eller barn, skuldfri och äger mitt boende, har inget som som hindrar mig att gå vidare.

Vart ska man ta vägen?

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
andrejsdenruskige

Dra ner på arbetstiden och jobba 50% sedan tar du ledigt 6 månader per år eller jobba varannat kvartal.

Att sadla om totalt och jobba offshore blir nog knepigt.

• Ge karma 1
  • Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
HuaHindinnge
19 minuter sedan, skrev Wwax:

Hejsan,

Försöker få till en förändring i livet, jobbat 12år nu för för samma företag som konsult, 95% är inom bank och finans, 22år inom IT-branschen kan mycket om det mesta, 43bast och inser att man börjar bli väldigt oattraktiv på arbetsmarknaden.

Är redigt less på 8-17 jobb.

Känner en väldig stress att jag kommer bli fast där jag inte trivs, alls, livet ut..

Finns enorm livserfarenhet hos er medlemmar, har ni några tips?

Ska man försöka satsa på offshore eller är man helt rökt för man fyllt 40?

Har ingen familj eller barn, skuldfri och äger mitt boende, har inget som som hindrar mig att gå vidare.

Vart ska man ta vägen?

Bank Finans IT värdepapper fonder är bra. Det kan jag. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Wwax
5 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Dra ner på arbetstiden och jobba 50% sedan tar du ledigt 6 månader per år eller jobba varannat kvartal.

Att sadla om totalt och jobba offshore blir nog knepigt.

Min arbetsgivare skulle aldrig ok'a det upplägget, vill ju sadla om totalt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
BanFang

Träffa en thaitjej. Då blir det mer motiverat att jobba och tjäna pengar. 

Nä Skämt och sido, Offshore har jag ingen erfarenhet av. Men att arbeta med människor hjälpa till när dom har problem är väldigt givande och kul.

Sen kan det vara som statligt anställd eller kommunalt. Eller som i mitt fall nu. I ett privat företag. Jag åker hem till människor som har något fel 

i hemmet och så åtgärdar jag problemet. Efter en arbetsdag känner jag att jag har hjälpt till att lösa ett problem. 

Sen kanske inte lönen matchar IT branschen. Men det finns andra fördelar i att hjälpa människor. 

I mitt nuvarande yrke har jag 10 veckor betald semester. Samt att jag tjänar hyggligt betalt. 

Mest då på helgjobb. 

• Ge karma 6
  • Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
jlh66
2 minuter sedan, skrev Benriach:

Köp en bar i LOS...

Ett råd helt i klass med att lämna in en rad till Eurojackpotten ikväll,med "lite" tur kammar man hem närmare 700milljoner :big_smile:

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Wwax
7 minuter sedan, skrev BanFang:

Träffa en thaitjej. Då blir det mer motiverat att jobba och tjäna pengar. 

Nä Skämt och sido, Offshore har jag ingen erfarenhet av. Men att arbeta med människor hjälpa till när dom har problem är väldigt givande och kul.

Sen kan det vara som statligt anställd eller kommunalt. Eller som i mitt fall nu. I ett privat företag. Jag åker hem till människor som har något fel 

i hemmet och så åtgärdar jag problemet. Efter en arbetsdag känner jag att jag har hjälpt till att lösa ett problem. 

Sen kanske inte lönen matchar IT branschen. Men det finns andra fördelar i att hjälpa människor. 

I mitt nuvarande yrke har jag 10 veckor betald semester. Samt att jag tjänar hyggligt betalt. 

Mest då på helgjobb. 

Låter ju helskönt, är utbildad elektriker. Vart ansöker jag? (har bara svagströmsbehörighet)

Lever för support och hjälpa människor.

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Naam kaeng
28 minuter sedan, skrev BanFang:

Jag åker hem till människor........

I mitt nuvarande yrke har jag 10 veckor betald semester. 

Herregud?! Det var inte dåligt! Ni behöver inte fler anställda? :-)  

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Fredman

Ta det lugnt, idag är det brist på kvalificerad arbetskraft så din ålder är inget problem. Jag bytte själv arbetsgivare förra året vid en ålder av 55. Hade haft samma arbetsgivare i nästan 17 år och hade planer på att pensionera mig inom något år. Fick en riktig kick och förnyad energi så nu är de planerna i malpåse. 

Det är klart att det är svårare att byta bransch om man inte har relevant utbildning eller erfarenhet. 

• Ge karma 6
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
M33
48 minuter sedan, skrev Wwax:

En smula flummigt, vet inte vad dom vill ha.. Kanske passar mig prefekt. :)

Inga höga löner på det företaget, har haft ett erbjudande därifrån för ett antal år sedan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Wwax
Inlagd (ändrad)

Vore fint med en möjlighet att ta bort skojare som jlh66, Ben och den ytterst obehagliga Cavemannen ut skapad av ST tråd.

Är seriös och dom försöker förvandla min tråd till skit. Som vanligt.

Ändrades av Wwax
  • Ge karma 4
  • Skål 1
  • Tråkigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy