Jump to content
broder tuk tuk

När blir man Pattayaveteran?

Recommended Posts

broder tuk tuk

Har funderat lite på när man egentligen kan titulera sig Pattayaveteran?

Är det efter antal år man spenderat i staden eller är det kvaliteten på dom erfarenheter man haft eller är det något annat som avgör huruvida man kan titulera sig just Pattayaveteran?

Själv anser jag att upplevelserna bland barerna nog är den mest avgörande faktorn.

Annars kan man ju lika gärna vara ex göteborgsveteran, Helsingborgsveteran eller något annat.

jag vill nog påstå att den dag man kan läsa av hur tjejerna i barerna agerar med kroppsspråk och annat, när man lärt sig att genomskåda alla knepen för att lura korkade faranger på pengar, den dagen kan man kalla sig Pattayaveteran.

BTT

• Ge karma 2
  • Snurrigt 1
  • Haha 7

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Ett kriterium att uppfylla är nog att man är där/eller varit där rätt ofta/mycket, duger nog inte med att man ev var dit en gång på 90-talet, och sen via nätet hängt med i utvecklingen.

Tja JAG har ju bott i stan i nästan fem år.

Hur länge har du bott där?

BTT

Soengsang
Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

Hur länge har du bott där?

BTT

Har aldrig bott i Pattaya, har aldrig påstått det eller aspirerar inte på titeln "pattayaveteran"

• Ge karma 1

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har aldrig bott i Pattaya, har aldrig påstått det eller aspirerar inte på titeln "pattayaveteran"

Nej för du är väl lyckligt gift med thaifruga och thaibarn och hela köret?

Kanske inte är någon merit i frugans ögon att kalla dig Pattayaveteran?

Och nu handlar ju inte tråden om det heller utan om när man kan kalla sig Pattayaveteran.

BTT

• Ge karma 1
  • Haha 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Soengsang
6 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Och nu handlar ju inte tråden om det heller utan om när man kan kalla sig Pattayaveteran.

Där har du ju fått min åsikt, det duger inte med att man ev. var i Pattaya någon gång på 90-talet för att klassa in som veteran.

• Ge karma 1
  • Fint 1

svampen

Måste va en merit att blikallad Pattisräv Ha Ha!

Dom verkliga veteranerna är väl Yenkarna som drog igång hela rulijansen med brudbussar från BKK under Veitnamkriget!

broder tuk tuk
15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Där har du ju fått min åsikt, det duger inte med att man ev. var i Pattaya någon gång på 90-talet för att klassa in som veteran.

Det tycker jag nog det gör.

Tillbringade man ex 6 år i Pattaya på 90 talet så får man väl räknas som veteran på samma sätt som dom som var i Vietnam under kriget alltid förblir Vietnamveteraner.

Men som sagt det handlar ju om hur mycket kunskap om Pattaya man tillägnat sig och då framförallt om barerna och barlivet.

För övrigt så anser jag att man ofta får mest kunskap om Thailand i övrigt just i barerna beroende på att så många tjejer från alla delar av Thailand jobbar där ju.

BTT

Soengsang
1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

Det tycker jag nog det gör.

Tycker jag inte, särskilt då det är ytterst tveksamt

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

Tillbringade man ex 6 år i Pattaya på 90 talet så får man väl räknas som veteran 

6 år, nått inlägg upp var det 5år :)

• Haha 4

Dolle

Jag var där sist 2011 i 4 veckor och ska dit 17/11 nästa helg i 2 nätter ,med familj det räcker för mig.

Finns inget i Pattaya som drar mig dit.

Denna gång är det barnen som vill ner och kolla in fyrverkeriet denna helg.

Mvh.

• Ge karma 5

SatanG
1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Har funderat lite på när man egentligen kan titulera sig Pattayaveteran?

Är det efter antal år man spenderat i staden eller är det kvaliteten på dom erfarenheter man haft eller är det något annat som avgör huruvida man kan titulera sig just Pattayaveteran?

Själv anser jag att upplevelserna bland barerna nog är den mest avgörande faktorn.

Annars kan man ju lika gärna vara ex göteborgsveteran, Helsingborgsveteran eller något annat.

jag vill nog påstå att den dag man kan läsa av hur tjejerna i barerna agerar med kroppsspråk och annat, när man lärt sig att genomskåda alla knepen för att lura korkade faranger på pengar, den dagen kan man kalla sig Pattayaveteran.

BTT

Jag tror att man känner det i sig själv utan att behöva fråga andra om bekräftelse. Jag anser att jag har hyffsad erfarenhet om/av Bkk t.ex., skulle någon påstå annorlunda skulle jag bara rycka på axlarna så är det bra med det. Förstår du poängen?

/ SatanG

Edited by SatanG
  • Ge karma 3
  • Fint 2

stefan5300
58 minuter sedan, skrev Galten:

Minst tre behandlingar med antibiotika så börjar man bli veteran;)

Ciprobay fungerar bra, cirka 3 timmar sen är det rent och man är spelklar igen16470136-emoticon-visar-tummen-upp.jpg.82dd920af6eeaee0f421e411c40a9f81.jpg.

• Ge karma 2
  • Haha 1