Jump to content
IGNORERAD

Telenor i Thailand


Cavemannen

Recommended Posts

Efter att ha läst att Telenor har fri roaming i hela EU+Thailand så tecknade jag ett abbonemang med dem.

Och nu tänkte jag ha i mitt nya sim-kort i mobilen, men hur är det att ta emot samtal ifrån Sverige/Norge?

Jag åker inte på någon avgift i efterhand, så att en jätte räkning ligger och väntar när man kommer hem?

Någon med Telenor och provat i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Efter att ha läst att Telenor har fri roaming i hela EU+Thailand så tecknade jag ett abbonemang med dem.

Och nu tänkte jag ha i mitt nya sim-kort i mobilen, men hur är det att ta emot samtal ifrån Sverige/Norge?

Jag åker inte på någon avgift i efterhand, så att en jätte räkning ligger och väntar när man kommer hem?

Någon med Telenor och provat i Thailand?

 

Jag har ett Telenor kontantkort som funkade kanon men för ett halvår sedan hade de plötsligt höjt priserna att ringa till Sverige. Jag tyckte att fan vad snabbt pengarna på kortet tog slut och laddade på 400kr till, det vat tomt igen efter runt en halvtimme. Då var det höjt till 15 kr/min utan att säga till. När jag klagade så satte de tillbaka en femhundring men jag använder det inte i Thailand för att ringa på längre.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev SatanG:

 

Jag har ett Telenor kontantkort som funkade kanon men för ett halvår sedan hade de plötsligt höjt priserna att ringa till Sverige. Jag tyckte att fan vad snabbt pengarna på kortet tog slut och laddade på 400kr till, det vat tomt igen efter runt en halvtimme. Då var det höjt till 15 kr/min utan att säga till. När jag klagade så satte de tillbaka en femhundring men jag använder det inte i Thailand för att ringa på längre.

 

/ SatanG

Jag har läst mig till att med mitt abbonemang så kostar det samma att surfa och ringa i Sverige som i Thailand.

Men det står inget om att ta emot samtal från Sverige när man befinner sig i Thailand, då det är ett svenskt nummer så är jag orolig att jag åker på att betala mellanskillnaden.

https://www.telenor.se/abonnemang/surfa-utomlands?gclid=CjwKCAiA3JrQBRBtEiwAN7cEGoXIkAbJje1soNbVuIthcjvLCuANL8ClnFTvMMpzsk0Gli3AseEE9BoCTJQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CNGf4cvAttcCFQKJmgodskAJaA

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag har läst mig till att med mitt abbonemang så kostar det samma att surfa och ringa i Sverige som i Thailand.

Men det står inget om att ta emot samtal från Sverige när man befinner sig i Thailand, då det är ett svenskt nummer så är jag orolig att jag åker på att betala mellanskillnaden.

https://www.telenor.se/abonnemang/surfa-utomlands?gclid=CjwKCAiA3JrQBRBtEiwAN7cEGoXIkAbJje1soNbVuIthcjvLCuANL8ClnFTvMMpzsk0Gli3AseEE9BoCTJQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CNGf4cvAttcCFQKJmgodskAJaA

 

Surfa ingår i abbonomanget, men ska du ringa eller ta imot får du betala.

 

 

 

Ringa15 kr/min                        

Ta emot samtal 15 kr/min 

Skicka sms    3,50 kr/st                

Skicka mms    10 kr/st                 

Ta emot sms   0 kr/st                  

Ta emot mms   10 kr/st             

Lyssna av Röstbrevlådan   15kr/min

 

Står tydligt

Oavsett vilket abonnemang du väljer kan du surfa som hemma i EU/ESS, Thailand  

Att surfa, ringa och använda dataroaming i EU har aldrig varit enklare eller billigare

 

Det står ingen stans att man ringer fritt förutom innom familjen när man har ett sådant abb.

Ring fritt inom familjen

Överallt i världen. Ingår i Telenor Familj. Gör tillvaron lite enklare och slipp oro för extrakostnader eller minutpriser när du ringer familjen.

 

Mvh.

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Det blir till att stoppa in thaikortet i mobilen.......

Om du är i Thailand med abonnemang från Telenor så funkar internet bättre nästan än i Sverige 

Att ringa använde jag WhatsApp och Line. 

Så var det inga problem. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev JJC:

Om du är i Thailand med abonnemang från Telenor så funkar internet bättre nästan än i Sverige 

Att ringa använde jag WhatsApp och Line. 

Så var det inga problem. 

 

Jag har ett thaikort inreggat, så det är inga problem.

Men jag skall kika på en kinamobil med dubbla simkortplatser, det vore ju idealet och surfa mm på telenor kortet och ringa med thaikortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Jag har ett thaikort inreggat, så det är inga problem.

Men jag skall kika på en kinamobil med dubbla simkortplatser, det vore ju idealet och surfa mm på telenor kortet och ringa med thaikortet.

Samsung NOTE 8 har dubbla simplatser

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag har ett thaikort inreggat, så det är inga problem.

Men jag skall kika på en kinamobil med dubbla simkortplatser, det vore ju idealet och surfa mm på telenor kortet och ringa med thaikortet.

Köpte en Lenovo och är helnöjd med den. Den har allt jag behöver plus lite till 

https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/LENK5SI/lenovo-k5-smartphone-silver

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skall klämma lite på denna när jag kommer ner, verkar den ok så slår jag nog till.

Den IP68 klassad, så den passar perfekt som jakt o fiske mobil.

https://www.banggood.com/DOOGEE-S60-5_2-Inch-Sharp-IP68-6GB-RAM-64GB-ROM-MTK-Helio-P25-Octa-Core-2_5GHz-5580mAh-4G-Smartphone-p-1198680.html?rmmds=detail-left-viewhistory&cur_warehouse=HK

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Jag har ett thaikort inreggat, så det är inga problem.

Men jag skall kika på en kinamobil med dubbla simkortplatser, det vore ju idealet och surfa mm på telenor kortet och ringa med thaikortet.

 

Du kan kolla efter en Samsung G J3 6

Jag har en sådan dual, Företaget + kontantkort.

Funkar bra.

 

I PH o Thai har jag en Lenovo a269i  också dual.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...