Jump to content
IGNORERAD

Honda Big Wing, vilka tomtar.


janne_h

Recommended Posts

9 minuter sedan, skrev Tommy:

Och där nere i Thailand är chefen chef för att han kan sitt jobb, eller för att hans farsa har pengar och/eller kontakter?

 

Kolla nu om det är ett blybatteri du har, eller om det är ett Lithium-baserat batteri (vilket kanske finns som startbatteri för MC idag, jag har inte kollat)...

 

Svågerns sons mamma (frånskilda sedan ca 18 år ) har en en MC butik, Bkk Big Bike, tror jag den heter, kan kolla med Nok i morgon så kan du få telefonnummer, vi har kontakt med sonen, de säljer bara stora hojar.

 

MVH

Vet inte om det är vanligt med litium i Sverige, kan vara bättre i varmare klimat.

Detta verkar som skaplig information om  litiumbatterier  till MC .  

http://www.fastbikegear.co.nz/index.php?main_page=page&id=18&chapter=1

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 171
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    64

  • andrejsdenruskige

    15

  • Cavemannen

    10

  • HuaHindinnge

    7

Mest aktiva i denna tråd

1 minut sedan, skrev janne_h:

Patetisk människa är väl kanske att ta i lite. Men patetisk i din framställning är väl närmare sanningen.

Ja, din sanning och den kan jag ju inte påverka. Själv får jag tacka för alla skratt du bjuder på, även de du själv inte förstår👍🏻

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Wangthong:

Vet inte om det är vanligt med litium i Sverige, kan vara bättre i varmare klimat.

Detta verkar som skaplig information om  litiumbatterier  till MC .  

http://www.fastbikegear.co.nz/index.php?main_page=page&id=18&chapter=1

 

Bra länk! Tackar!

 

Kör en del RC flyg med Li-Po batterier, och informationen i länken stämmer med det jag lärt mej om Litiumbatterier!

1. Ladda aldrig ur för mycket, då dör batteriet.

2. Ladda inte för mycket, då skadas batteriet.

Saknar farorna, risk för brand om batterierna skadas mekaniskt, som vid en krasch.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev M33:

Ja, din sanning och den kan jag ju inte påverka. Själv får jag tacka för alla skratt du bjuder på, även de du själv inte förstår👍🏻

Jag förstår nog mer än du anar. Och det är väl det det handlar om att man ska ha kul på forumet.

Att jag sen kan förnöja samma gäng (och få er att nappa) varje gång tyder på att ni är något lättroade (för att inte säga lättlurade). :) Men det krävs ju inte så mycket intelligens för ett skratt. som dessutom förlänger livet säger dom....... :)

Räcker ju att göra ett inlägg om tekniska saker så nappar ni.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev janne_h:

Jag förstår nog mer än du anar. Och det är väl det det handlar om att man ska ha kul på forumet.

Att jag sen kan förnöja samma gäng (och få er att nappa) varje gång tyder på att ni är något lättroade. :) Men det krävs ju inte så mycket intelligens för ett skratt. som dessutom förlänger livet säger dom....... :)

Räcker ju att göra ett inlägg om tekniska saker så nappar ni.

Yeah right, den lilla åkomman att aldrig ge sig oavsett,verkar ju följa med även i yrkeslivet , så det är nog ett karaktärsdrag.

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev janne_h:

Jag förstår nog mer än du anar. Och det är väl det det handlar om att man ska ha kul på forumet.

Att jag sen kan förnöja samma gäng (och få er att nappa) varje gång tyder på att ni är något lättroade (för att inte säga lättlurade). :) Men det krävs ju inte så mycket intelligens för ett skratt. som dessutom förlänger livet säger dom....... :)

Räcker ju att göra ett inlägg om tekniska saker så nappar ni.

Dina inlägg om teknik och fysik är alltid lika roande, sluta inte med dem. Även vi mindre intelligenta behöver få skratta ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hamnoi:

Yeah right, den lilla åkomman att aldrig ge sig oavsett,verkar ju följa med även i yrkeslivet , så det är nog ett karaktärsdrag.

 

Och den som är utan synd kastar första stenen var det någon viss man som sa. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev janne_h:

Och den som är utan synd kastar första stenen var det någon viss man som sa. :)

Jaha, även där hade jag fel:cray:Har alltid fått för mig att det var en vis man som sa det.

 

Däremot så är jag säker på att en vis man kan ändra sig, till skillnad mot en envis, sug på den en stund.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev M33:

Dina inlägg om teknik och fysik är alltid lika roande, sluta inte med dem. Även vi mindre intelligenta behöver få skratta ibland.

Ska försöka stå till tjänst. :) 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev janne_h:

Och den som är utan synd kastar första stenen var det någon viss man som sa. :)

Aha. Och eftersom du kastar sista stenen (sista ordet) måste det betyda att du har synd.

 

Även i ämnen du själv säger att du inte förstår något om.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Tommy:

Bra länk! Tackar!

 

Kör en del RC flyg med Li-Po batterier, och informationen i länken stämmer med det jag lärt mej om Litiumbatterier!

1. Ladda aldrig ur för mycket, då dör batteriet.

2. Ladda inte för mycket, då skadas batteriet.

Saknar farorna, risk för brand om batterierna skadas mekaniskt, som vid en krasch.

 

MVH Tommy

Så länge man har manegement system till batterierna så ska de inte gå att djupurladda. Balansera laddningen sköter de också om. Till RC tror jag att det är vanligt att man kör utan de skydden. Åtminstonne förut. En djungel med alla dessa typer av batterier. Ska bli kul att höra vad som egentligen sitter på Jannes hoj.

Link to comment
Dela på andra sajter

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Enis:

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

JO

Kankse 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Aha. Och eftersom du kastar sista stenen (sista ordet) måste det betyda att du har synd.

 

Även i ämnen du själv säger att du inte förstår något om.

Man kan ju naturligtvis vrida och vända allting.

Och varför ska jag påstå att jag vet exakt hur elektroniken fungerar på en MC om jag inte gör det. Att sen vissa vill pådyvla mig om en diskussion i någonting jag aldrig påstått blir ju mera pinsamt för den andra parten.

Att du brukar flika in med ungefär samma standard kommentar varje gång om att jag ska ha sista ordet gör det hela bara ännu roligare.

Om du inte vill diskutera så är det ju bara att sluta. Men tydligen stör man sig på att jag skulle vilja ha sista ordet. När det isåfall handlar om att man själv bevisligen vil ha sista ordet. För i annat fall så spelar det ju inte någon roll vem som skulle råka skriva sista meddelandet.

Var ju samma sak när IL var på forumet. Man diskuterade som en galning med honom. Men man utryckte det ofta som önskemål att han helst borde försvinna. Lite motsägelsefullt må jag säga. Om jag inte svarar dom som skriver till mig så dör ju tråden. Men vissa vill tydligen att forumet ska bestå av resebilder och reseberättelser. Och en och annat inlägg från Pattaya. sen får det minsann räcka. "Och får inte jag sista ordet så ska definitivt inte någon obstinat jobbig envis jävel få det". Ungefär så patetiska är många på forumet. Jag skiter faktiskt om jag får sista ordet. När andan faller på och jag anser mig ha tid så diskuterar jag olika saker som rent tidsfördriv. Och när jag tröttnar så gör jag annat och skiter i MPR. Då jag har till skillnad från vissa andra ett liv utanför MPR som är ganska innehållsrikt och kul.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Jomenvisst :look_down:

OBS!  Detta gäller vid svenska volt

För att ladda ett batteri måste laddspänningen alltid vara högre än hos batteriet. Därför lämnar bilens generator omkring 14 V (13,8 - 14,2 V)

vid normal bilkörning. För att inte överladda batteriet (och förstöra det) finns det en spänningsregulator i generatorsystemet.

Spänningsregulatorn är konstruerad så att spänningen som skickas till batteriet aldrig ska vara så hög att batteriet gasar.

Gasning är skadligt för batteriet eftersom batterisyra försvinner och batteriet kan till slut inte fungera.

 

https://www.kjell.com/se/fraga-kjell/teman/dags-att-ladda-bilbatteriet

 

 

 

Gäller detta även Gel-batterier?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev janne_h:

Man kan ju naturligtvis vrida och vända allting.

Och varför ska jag påstå att jag vet exakt hur elektroniken fungerar på en MC om jag inte gör det. Att sen vissa vill pådyvla mig om en diskussion i någonting jag aldrig påstått blir ju mera pinsamt för den andra parten.

Att du brukar flika in med ungefär samma standard kommentar varje gång om att jag ska ha sista ordet gör det hela bara ännu roligare.

Om du inte vill diskutera så är det ju bara att sluta. Men tydligen stör man sig på att jag skulle vilja ha sista ordet. När det isåfall handlar om att man själv bevisligen vil ha sista ordet. För i annat fall så spelar det ju inte någon roll vem som skulle råka skriva sista meddelandet.

Var ju samma sak när IL var på forumet. Man diskuterade som en galning med honom. Men man utryckte det ofta som önskemål att han helst borde försvinna. Lite motsägelsefullt må jag säga. Om jag inte svarar dom som skriver till mig så dör ju tråden. Men vissa vill tydligen att forumet ska bestå av resebilder och reseberättelser. Och en och annat inlägg från Pattaya. sen får det minsann räcka. "Och får inte jag sista ordet så ska definitivt inte någon obstinat jobbig envis jävel få det". Ungefär så patetiska är många på forumet. Jag skiter faktiskt om jag får sista ordet. När andan faller på och jag anser mig ha tid så diskuterar jag olika saker som rent tidsfördriv. Och när jag tröttnar så gör jag annat och skiter i MPR. Då jag har till skillnad från vissa andra ett liv utanför MPR som är ganska innehållsrikt och kul.

Oj. Det var många sista ord. Ja ja.

I just denna tråds ämne, el i motorcykel, kan jag inget om. Därför googlade jag fram några filmer.

 

Och ja tråden dör om det inte blir flera svar. Men ämnen dör liksom för att det inte finns mera att diskutera. Se bara på alla trådar som det inte skrivs något i längre.

Det gäller bara att förstå när det är meningslöst att svara.

 

Om du du följer det du skrev så ska du inte svara på detta inlägg.

"Jag skiter faktiskt om jag får sista ordet."

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev HuaHindinnge:

Oj. Det var många sista ord. Ja ja.

I just denna tråds ämne, el i motorcykel, kan jag inget om. Därför googlade jag fram några filmer.

 

Och ja tråden dör om det inte blir flera svar. Men ämnen dör liksom för att det inte finns mera att diskutera. Se bara på alla trådar som det inte skrivs något i längre.

Det gäller bara att förstå när det är meningslöst att svara.

 

Om du du följer det du skrev så ska du inte svara på detta inlägg.

"Jag skiter faktiskt om jag får sista ordet."

 

Fast om jag svarar dig så gör jag ju inte det  för att få sita ordet. utan för att bemöta det du skriver.

Varför är det viktigt vem som får sista orde, är en fråga du borde ställa dig självt? Den enda rimliga förklaringen om man tycker det är viktigt att man själv  eller någon man håller på ska stå oemotsagd.

Som sagt om du inte vill diskutera. Så ge fan i det. Om du tycker att innehållet i en tråd är ointressant ge fan i att öppna den..

Jag gillar att diskutera. och då vill jag gärna som sagt gå i svaromål om någon skriver något av intresse att svara på. Men är man totalt fantasilös. Så är det ju bara att lägga ner. Och beklaga sig över att den andra parten  eller någon som diskuterar med någon man gillar får sista ordet. Vilket är ren trams i brist på att producera nånting själv eller att ha ork till det.

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahah, här har man varit fullt upptagen med att jobba i 6h.....och ni håller på fortfarande, trots att adreasdenruskige redde ut det med att ladda batterier från generator via voltpack/spänningsregulator på typ första sidan :)

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta bara tills TV ger sig in i tråden! :rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
för övrigt så är jag i Thailand. Och här har det hunnit bli söndag. Vilket betyder att jag lagt ner både lördag och söndag på detta. [emoji4]


Det var bra mycket mer tid än vad jag ides lägga ner.
Nåja. Nu ska jag läsa igenom tråden
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Man kan ju naturligtvis vrida och vända allting.
Och varför ska jag påstå att jag vet exakt hur elektroniken fungerar på en MC om jag inte gör det. Att sen vissa vill pådyvla mig om en diskussion i någonting jag aldrig påstått blir ju mera pinsamt för den andra parten.
Att du brukar flika in med ungefär samma standard kommentar varje gång om att jag ska ha sista ordet gör det hela bara ännu roligare.
Om du inte vill diskutera så är det ju bara att sluta. Men tydligen stör man sig på att jag skulle vilja ha sista ordet. När det isåfall handlar om att man själv bevisligen vil ha sista ordet. För i annat fall så spelar det ju inte någon roll vem som skulle råka skriva sista meddelandet.
Var ju samma sak när IL var på forumet. Man diskuterade som en galning med honom. Men man utryckte det ofta som önskemål att han helst borde försvinna. Lite motsägelsefullt må jag säga. Om jag inte svarar dom som skriver till mig så dör ju tråden. Men vissa vill tydligen att forumet ska bestå av resebilder och reseberättelser. Och en och annat inlägg från Pattaya. sen får det minsann räcka. "Och får inte jag sista ordet så ska definitivt inte någon obstinat jobbig envis jävel få det". Ungefär så patetiska är många på forumet. Jag skiter faktiskt om jag får sista ordet. När andan faller på och jag anser mig ha tid så diskuterar jag olika saker som rent tidsfördriv. Och när jag tröttnar så gör jag annat och skiter i MPR. Då jag har till skillnad från vissa andra ett liv utanför MPR som är ganska innehållsrikt och kul.


Jävlar, här vaknar jag skittidigt och ser att du har vaknat innan mig. Eller du kanske inte har lagt dig.

Nåja, jag brukar sova gott varenda natt.
Men då kollar jag alltid generator och batterier mint en gång i veckan och loggför alla resultat i en databas.
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev janne_h:

Du har aldrig gjort kopplingen att det är jag driver med folk. 

Allvarligt talat. Tror du på fullt allvar att en frisk människa frågar MPR om råd i hur man gör saker.

Jag skulle nog inte sitta här och skriva om jag inte hade nåt nöje av det hela. Det värsta är att folk som driver med mig tror att jag skriver allt på fullt allvar som att jag brydde mig om vad dom tycker. Precis lika lite som dom bryr sig om vad jag tycker.

Dom mest patetiska personerna är såna som dig som vill komma med tillrättavisningar som moralens väktare för att du tror dig vara bättre vetande.

Tagga ner och ta det för vad det är. så blir nog allt bra.

 

Jo, jag har faktiskt funderat på det några gånger.

Jag tänker mig då att du skriver och skrattar så mycket att tårarna rinner så att du inte ser vad du skriver. Och att det därför blir som det blir.

Och sen skyller du var och en som säger emot för dålig läsförståelse.

Andra gånger funderar jag på varför du skriver så mycket och ofta, när du efter vad det ser ut som, blir så arg omedelbart.

Nej, jag tror inte du blir så arg, men det ser så ut.

 

Jag tänkte ett tag att skriva lite om sambandet mellan generatorns utspänning, laddningsregulatorns funktion och batteriets inre resistans.

Men kände att det nog inte skulle falla i god jord, utan att bli skälld för ytterligare en besserwisser.

 

Men får jag ändå gissa att Fritz kanske var något på spåren när han skrev om laddningslampan. Den kan du mycket enkelt kolla själv och utan något verktyg.

Detta gällde förr, och jag tror det gäller fortfarande på de flesta fordon.

Alltså om du slår på spänningen (utan att starta) och laddningslampan inte lyser, så kommer laddningen inte att starta när du drar igång maskinen, även om generatorn är felfri.

I så fall, byt lampan, det klarar nog även den där odugliga (och förmodligen ljugande) mekanikern du pratade med först.

 

Att de har lurat dig att köpa ett nytt batteri i onödan är ganska sannolikt. Det gamla (och möjligen det nya) kan iofs ha blivit förstört pga för djup urladdning.

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev janne_h:

Du har aldrig gjort kopplingen att det är jag driver med folk. 

Allvarligt talat. Tror du på fullt allvar att en frisk människa frågar MPR om råd i hur man gör saker.

Jag skulle nog inte sitta här och skriva om jag inte hade nåt nöje av det hela. Det värsta är att folk som driver med mig tror att jag skriver allt på fullt allvar som att jag brydde mig om vad dom tycker. Precis lika lite som dom bryr sig om vad jag tycker.

Dom mest patetiska personerna är såna som dig som vill komma med tillrättavisningar som moralens väktare för att du tror dig vara bättre vetande.

Tagga ner och ta det för vad det är. så blir nog allt bra.

 

Sedärja, där kom ju erkännandet att du är den pajas som många redan förutspått...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ett batteri som har några år på nacken är dött när man ska starta hojen så är det troligen slut.

Om däremot hojen startar på elstarten men batteriet dör under färd så ligger felet mest troligt någon annanstans. Batterier brukar inte tvärdö bara så där. Det behöver man inte vara verkmästare på en märkesverkstad för att begripa.

 

Batteristen Fritz..

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...