Jump to content
IGNORERAD

Skatten chockhöjs för pensionärer bosatta utomland


Cavemannen

Recommended Posts

On 2017-10-22 at 09:47, skrev Kenneth4618:

För att inte tala om dessa jävla kaffeproducenter som smyghöjer kaffepriset genom att minska paketen till 450 gram :waaaht:

 

Börjar bli dyrt nu när man inte kan fika på jobbet varje dag :doubt:

 

Har Biltema höjt priset på en kopp kaffe? ??? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 234
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    19

  • Nemo

    18

  • Soengsang

    14

  • SatanG

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nikotin är ett gift. Att nikotin finns i tobaksplantan beror på att det utvecklas som ett skydd mot skadeinsekter. Första gången man snusar eller röker blir man illamående. Ren nikotin är så giftigt att det är helt förbjudet att hantera.

 

https://www.drugsmart.com/fakta/tobak/

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Knasen:

 

Har Biltema höjt priset på en kopp kaffe? ??? 

Nä inte än men gör dom det det blir det sittstrejk utanför.

Höjer dom korvpriset .........................ja då jävlar

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Nikotin är ett gift. Att nikotin finns i tobaksplantan beror på att det utvecklas som ett skydd mot skadeinsekter. Första gången man snusar eller röker blir man illamående. Ren nikotin är så giftigt att det är helt förbjudet att hantera.

 

https://www.drugsmart.com/fakta/tobak/

 

Som drogen alkohol då.... 2 tillåtna droger, alkohol och tobak.

 

https://www.drugsmart.com/fakta/alkohol/

 

Alkohol är, till skillnad från narkotika, en drog som är tillåten i vårt samhälle. Det betyder dock inte att alkohol är ofarligt. Alkoholkonsumtion kan leda till fysiska och psykiska skador, precis som andra droger.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som drogen alkohol då.... 2 tillåtna droger, alkohol och tobak.
 
https://www.drugsmart.com/fakta/alkohol/
 
Alkohol är, till skillnad från narkotika, en drog som är tillåten i vårt samhälle. Det betyder dock inte att alkohol är ofarligt. Alkoholkonsumtion kan leda till fysiska och psykiska skador, precis som andra droger.


Diskussionen var om det var skadligt för kroppen, inte om det var lagligt

Ett gift kan vara väldigt farligt och ändå vara lagligt

Du försöker ju hävda att nikotinet i snuset inte är farligt.....
Har aldrig sett någon som försöker hävda det samma om alkohol....


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

 


Diskussionen var om det var skadligt för kroppen, inte om det var lagligt

Ett gift kan vara väldigt farligt och ändå vara lagligt

Du försöker ju hävda att nikotinet i snuset inte är farligt.....
Har aldrig sett någon som försöker hävda det samma om alkohol....


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Har JAG någonsin hävdat att det inte är farligt?

Däremot kan jag sticka ut hakan och säga att alkohol är farligare, fler dör av skador som kan kopplas till alkohol.

Ingen har dött av skador kopplade till snus mig veterligen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har JAG någonsin hävdat att det inte är farligt?

Däremot kan jag sticka ut hakan och säga att alkohol är farligare, fler dör av skador som kan kopplas till alkohol.

Ingen har dött av skador kopplade till snus mig veterligen.

Ja, läser man mellan raderna i dina inlägg i t.ex. Zlatan-tråden, så ser man tydligt att du egentligen menar att snus är totalt ofarligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 


Diskussionen var om det var skadligt för kroppen, inte om det var lagligt

Ett gift kan vara väldigt farligt och ändå vara lagligt

Du försöker ju hävda att nikotinet i snuset inte är farligt.....
Har aldrig sett någon som försöker hävda det samma om alkohol....


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

 

Var det inte många "experter" som åtminstonde tidigare gick ut och menade att det var hälsosammare för de flesta om de drack 1-2 glas vin om dagen jämfört med helnykterister? Var visst bra för hjärta och blodkärl eller vad det nu var.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får jag väl riktigt på käften när jag jämför en människa med en ko. Men när jag (vi) hade kor och de inte var riktigt kuranta, slutat äta, brukade jag hälla i dem en 75:a renat, detta gjorde susen och dagen efter brukade kossan återigen äta.

Spritordinationen hade jag fått av en veterinär.

Innan min gamle far gick bort hade han för vana att varje morgon ta en whisky. han var lite orolig och frågade sin läkare om det gjorde något trots att han bl.a också åt waran och några andra medikamenter.

Fick rådet av läkaren att tycker du att det känns bekvämt med en eller två whisky om dagen så fortsätt du med detta, har ingen betydelse när det gäller din övriga medicinering.

M.a.o. en snaps/kaffegök är nog inte direkt skadligt för kroppen. Om en snus är det eller inte låter jag däremot vara osagt.

För övrigt är det så att kroppen själv tillverkar alkohol utav sockret för att just kroppen ska fungera. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev evert 1:

Nu får jag väl riktigt på käften när jag jämför en människa med en ko. Men när jag (vi) hade kor och de inte var riktigt kuranta, slutat äta, brukade jag hälla i dem en 75:a renat, detta gjorde susen och dagen efter brukade kossan återigen äta.

Spritordinationen hade jag fått av en veterinär.

Innan min gamle far gick bort hade han för vana att varje morgon ta en whisky. han var lite orolig och frågade sin läkare om det gjorde något trots att han bl.a också åt waran och några andra medikamenter.

Fick rådet av läkaren att tycker du att det känns bekvämt med en eller två whisky om dagen så fortsätt du med detta, har ingen betydelse när det gäller din övriga medicinering.

M.a.o. en snaps/kaffegök är nog inte direkt skadligt för kroppen. Om en snus är det eller inte låter jag däremot vara osagt.

För övrigt är det så att kroppen själv tillverkar alkohol utav sockret för att just kroppen ska fungera. 

Men det är fasiken godare med en kaffegök än en snus

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tallviking:

Nikotin är ett gift. Att nikotin finns i tobaksplantan beror på att det utvecklas som ett skydd mot skadeinsekter. Första gången man snusar eller röker blir man illamående. Ren nikotin är så giftigt att det är helt förbjudet att hantera.

 

https://www.drugsmart.com/fakta/tobak/

 

Mr Google levererar 💪🏻💪🏻💪🏻

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev evert 1:

För övrigt är det så att kroppen själv tillverkar alkohol utav sockret för att just kroppen ska fungera.

:huh:

Hoppsan, här dyker det upp nya fakta

Mina ungar borde bli stupfulla varje Lördag då det vankas Lördagsgodis

 

Nejdu, här har du nog fel

Tror inte det hinner jäsa och bildas alkohol i kroppen, dessutom behövs ingen alkohol för att kroppen ska fungera även om det kan kännas så ibland :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-20 at 08:04, skrev koppar55:

Också läst att snusning kan höja hjärtfrekvensen men min normala puls ligger på ca 55-58, så kanske inte alla drabbas av det.

 

Min frekvenhöjning kan nog mer relateras till mina kundbesök.

 

Köra omringad av kamikazeförare och ständiga filbytare, är nog inte det optimala om man vill ha en lugn och jämn hjärtfrekvens.:big_smile:

En normalpuls på 55-58 låter otroligt. Kanske det är vilopuls du menar, men även som vilopuls är 55-58 väldigt lågt. 

Lite beroende på ålder, men sådana siffror har vältränade idrottsmän. (Vilket du kanske är).

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎11‎-‎19 at 21:38, skrev Soengsang:

Klokt skrivet.

Jag har heller inga problem att ex sluta med snus då jag vill, gjort det ett par gånger, men valt att börja då jag gillar snus och faktiskt inte tror det är särskilt farligt.

Det är nog inte nyttigt men senaste undersökningen så dog fler av de som inte snusade än de som snusade.:waaaht: Dom kan inte påvisa något om sjukdom eller död som har med snus att göra.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Rubriken är i min dator , SKATTEN CHOCKHÖJS FÖR PENSIONÄRER BOSATTA UTOMLANDS

 

Men nu pratas det mest om snus och alkohol  , Surin P3 vaken 

OK 

Rubriken är lite vinklad 

Sinkskatten höjs för ALLA som bor eller arbetar utomlands i mer än 6 mån 

Undantag finnes

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Persistant:

Rubriken är i min dator , SKATTEN CHOCKHÖJS FÖR PENSIONÄRER BOSATTA UTOMLANDS

 

Men nu pratas det mest om snus och alkohol  , Surin P3 vaken 

OK 

Rubriken är lite vinklad 

Sinkskatten höjs för ALLA som bor eller arbetar utomlands i mer än 6 mån 

Undantag finnes

Persistant

 

Jepp undantag finnes. Tror jag (sjömän) skulle varit ett undantag om jag sinkade och legat kvar på 15%

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

betänk detta, om panchisen bor kvar i sverige används ju pengarna i sverige dvs kommer svenska affärer hyresvärdar osv till godo om utomlands strömmar pengarna bara ut ( samma som när invandrare skickar pengar som intjänats i sverige till sjuka buffeln kamelen osv i tx somalia och liknande länder) ( är själv panchis röstar för skattefri pension under 12000/mån)

Link to comment
Dela på andra sajter

betänk detta, om panchisen bor kvar i sverige används ju pengarna i sverige dvs kommer svenska affärer hyresvärdar osv till godo om utomlands strömmar pengarna bara ut ( samma som när invandrare skickar pengar som intjänats i sverige till sjuka buffeln kamelen osv i tx somalia och liknande länder) ( är själv panchis röstar för skattefri pension under 12000/mån)
Tänk bara på alla momspengar de går miste om, det är rätt mycket.
Så också en stor fördel att hålla kronan låg så folk inte har råd att åka utomlands och istället spenderar sina pengar i Sverige.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter




Så också en stor fördel att hålla kronan låg så folk inte har råd att åka utomlands och istället spenderar sina pengar i Sverige.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk



Det var exakt det sossarna gjorde med alla devalveringar. Vanligt folk kunde inte åka till Kanarieöarna men Wallenbergarna fick snormycket betalt för sina Scania lastbilar.....

Tänk er för innan ni röstar!

Nä fan det sista var ju helt meningslöst...



Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-22 at 18:12, skrev SatanG:

 

Jepp undantag finnes. Tror jag (sjömän) skulle varit ett undantag om jag sinkade och legat kvar på 15%

 

/ SatanG

Hej 

Nu menar jag att alla som jobbar eller bor utom lands så finns det undantag . Nu tar jag det en gång till 

Inom EU gäller för svenskar samma regel  dvs SINK , MEN om du bor i ett EU land som normalt sätt har ett dubbelbeskattningsavtal 

med Sverige så finns två möjligheter : Du betalar din SINKskatt som snart blir 25% eller så skattar du i det EU land du bor i .

DEt finns undantag med Schweiz och något  EES land.

Men för boende i Thailand pensionär eller EJ så är det bara att betala .

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Grattis till er som inte har råd att betala sjukförsäkring eller att betala på sjukhuset höjd skatt på pensionen Tack Sverige

 

Conny.j

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev conny.j:

Grattis till er som inte har råd att betala sjukförsäkring eller att betala på sjukhuset höjd skatt på pensionen Tack Sverige

 

Bara att skriva in sig och försäkra sig i Sverige, troligen lägre skatt också.

Nu är SINK skatten tillbaka till samma nivå som för beskattningsåret 2014. 

4 år som var goda, men är marginalerna så små är det en hög risk att bosätta sig utanför EU.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev leifen:

Bara att skriva in sig och försäkra sig i Sverige, troligen lägre skatt också.

Nu är SINK skatten tillbaka till samma nivå som för beskattningsåret 2014. 

4 år som var goda, men är marginalerna så små är det en hög risk att bosätta sig utanför EU.

Du menar väl inkomståret 2013 eftersom SINK-skatten sänktes  från 25 till 20% 1/1 2014. 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...