Jump to content
IGNORERAD

Pattaya vs Phuket


Cavemannen

Pattaya vs Phuket  

120 röster

  1. 1. Vart semestrar ni helst?

    • Pattaya
      49
    • Phuket
      10
    • Samui/Phangan
      14
    • Isaan
      17
    • Annat ställe
      30


Recommended Posts

48 minuter sedan, skrev stefan5300:

Trivs bäst med lugnet i Isaan, men det blir väl cirka 2-3 veckors utflykter per år med 8-10 dagar på 2 resor till Pattaya och till några andra ställen. Den ända resan till Phuket gjordes 1992 tror jag det var men redan då var det dyrare och tråkigare än Pattaya så det blev inga fler resor dit, ville jag ha bad så blev det Kho Samet med ett lämpligt avstånd från Pattaya.

 

Har varit 2 gånger till Kho Samui 1988, 1995, 1 gång till tråkiga Kho Chang på slutet av 90-talet och några andra resor. 

 

Pattaya var klart bäst en gång i tiden men nu kommer inte de stället ens tvåa, det har bara blivit för mycket där, att jag fortfarande reser dit beror på kompisar som bor där, affärsutbudet och svenska konsulatet.

Vilka 2 ställen kommer före tycker du?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UglyFarang

    13

  • stefan5300

    10

  • Soengsang

    9

  • Cavemannen

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

18 minuter sedan, skrev Stoneys:

Vilka 2 ställen kommer före tycker du?

Udon Thani och Surin.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev matz:

Tillräckligt!!!

Trist att du har så dålig koll.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev stefan5300:

Trivs bäst med lugnet i Isaan, men det blir väl cirka 2-3 veckors utflykter per år med 8-10 dagar på 2 resor till Pattaya och till några andra ställen. Den ända resan till Phuket gjordes 1992 tror jag det var men redan då var det dyrare och tråkigare än Pattaya så det blev inga fler resor dit, ville jag ha bad så blev det Kho Samet med ett lämpligt avstånd från Pattaya.

 

Har varit 2 gånger till Kho Samui 1988, 1995, 1 gång till tråkiga Kho Chang på slutet av 90-talet och några andra resor. 

 

Pattaya var klart bäst en gång i tiden men nu kommer inte de stället ens tvåa, det har bara blivit för mycket där, att jag fortfarande reser dit beror på kompisar som bor där, affärsutbudet och svenska konsulatet.

 

Har också funnit ro ute på landsbygden. Senast besökte vi Pattaya 5 dagar och resterande månaden spenderades i byn. Längtade faktiskt tillbaka till den där skitiga och fula byn redan efter 2 dagar, skulle jag sen ha ett riktigt hus en bit utanför byn med TV , hyfsat internet och ett riktigt kök så skulle jag nog kunna bo där permanent. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Knasen:

 

Har också funnit ro ute på landsbygden. Senast besökte vi Pattaya 5 dagar och resterande månaden spenderades i byn. Längtade faktiskt tillbaka till den där skitiga och fula byn redan efter 2 dagar, skulle jag sen ha ett riktigt hus en bit utanför byn med TV , hyfsat internet och ett riktigt kök så skulle jag nog kunna bo där permanent. 

Jag avskydde byn när jag inte hade något eget, mitt krav för att bygga hus här var att  det gick att ordna med internet och bra tv-kanaler, bilköpet gjorde också livet mycket enklare här.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker om Phuket visst är det dyrt men ändå klart billigare än Sverige.

Man får ju den där tropik känslan  med djungel o fina stränder . Patong har väl det mesta som Pattaya har med ett  undantag ,Bathbussarna som ju är suveränt med Pattaya.

Gillar även Pattaya men måste jag välja så blir det Phuket

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Hur mycket har du varit på Phuket?

Vi hyr hus för ca 3000sek/mån äter gott och billigt på många ställen, hyr Scooter för 3000Thb/mån stränderna är kanon, massor med fin dykning att tillgå i närområdet.

Jag har då upplevt det generellt dyrare i Patong dom gånger jag vart där jämfört med Pattaya och det hör man ju många andra även säga. Är det fel enligt dig?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger Pattaya för närheten till byn, Bangkok och världen. Har bara varit på Phuket två gånger men givetvis är det väldigt mycket vackrare än i Pattaya men det räcker inte; en långhelg var tionde år räcker gott.

 

Om 7 år är dottern klar med skolan här och jag klar med jobbet, då säljer vi condon och eventuellt köper vi en i Naklua istället. Bor dock hellre i byn och turistar i Pattis än tvärtom. En sommarstuga i Sverige ligger också högre på min wish list än en condo i Pattaya så går investeringarna illa så får nog Pattis vara och det blir någon långhelg då och då istället. Går investeringarna riktigt bra blir det förmodligen ingen condo i Pattaya heller; Pattayas allra största storhet är trots allt att det är relativt billigt och det behöver man ju inte ta hänsyn till om man är tät nog.....

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle gärna besöka västkusten igen.

kring Pattaya är det ingen fiske och tala om.

Möiligtvis kan det lukta fisk på walkingstreet.

Sist var jag på phi phi men inga båtar gick ut pga vädret.

kanske besöka pannbensknackarn.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Atom:

Jag säger Pattaya för närheten till byn, Bangkok och världen. Har bara varit på Phuket två gånger men givetvis är det väldigt mycket vackrare än i Pattaya men det räcker inte; en långhelg var tionde år räcker gott.

 

Om 7 år är dottern klar med skolan här och jag klar med jobbet, då säljer vi condon och eventuellt köper vi en i Naklua istället. Bor dock hellre i byn och turistar i Pattis än tvärtom. En sommarstuga i Sverige ligger också högre på min wish list än en condo i Pattaya så går investeringarna illa så får nog Pattis vara och det blir någon långhelg då och då istället. Går investeringarna riktigt bra blir det förmodligen ingen condo i Pattaya heller; Pattayas allra största storhet är trots allt att det är relativt billigt och det behöver man ju inte ta hänsyn till om man är tät nog.....

 

Hmm, så investeringarna får bara gå halvbra för att det ska bli ett condoköp i Naklua? 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Galten:

jag skulle gärna besöka västkusten igen.

kring Pattaya är det ingen fiske och tala om.

Möiligtvis kan det lukta fisk på walkingstreet.

Sist var jag på phi phi men inga båtar gick ut pga vädret.

kanske besöka pannbensknackarn.

Jag håller också på att planera in en fiskeresa till vintern, det lutar åt Gambia/Senegal för min del

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Knasen said:

 

Hmm, så investeringarna får bara gå halvbra för att det ska bli ett condoköp i Naklua? 

 

Helt riktigt. Pattaya är ju för tråkiga medelsvensson så lagom är bäst. Är man fattig blir det byn och är man rik blir det.........en villa i Tibro kanske :haha:

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Cavemannen:

Jag håller också på att planera in en fiskeresa till vintern, det lutar åt Gambia/Senegal för min del

Då följer nog clion med ,det är ju bara ett stenkast till Ghana.:haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, kenneth073 said:

Då följer nog clion med ,det är ju bara ett stenkast till Ghana.:haha:

 

Jag kan se Clion och Caveman mötas på dammig grusväg i Accra, Clion utbristande "Dr. Caveman I presume" på sin bästa skolengelska. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag har då upplevt det generellt dyrare i Patong dom gånger jag vart där jämfört med Pattaya och det hör man ju många andra även säga. Är det fel enligt dig?

Det har jag inte påstått, Patong åker vi evt en liten runda till när vi är på Phuket jag skulle aldrig hyra boende där eller vistas där dagligen.

Vi brukar bo runt Chalog till Rawai, senaste resorna har vi inte ens hyrt hus utan "apartment" den tid vi har varit där.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Det har jag inte påstått, Patong åker vi evt en liten runda till när vi är på Phuket jag skulle aldrig hyra boende där eller vistas där dagligen.

Vi brukar bo runt Chalog till Rawai, senaste resorna har vi inte ens hyrt hus utan "apartment" den tid vi har varit där.

Samma här Chalong   Rawai  Nai harn  ( sai youhan (lite felstavat)). Gillar de områden i Phuket. Sen hyra motorbike. finns mycket att se o många stränder att välja på .   

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev wavis:

Samma här Chalong   Rawai  Nai harn  ( sai youhan (lite felstavat)). Gillar de områden i Phuket. Sen hyra motorbike. finns mycket att se o många stränder att välja på .   

Sai Yuan, Soi Samakee II har jag hyrt hus några gånger.....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Sai Yuan, Soi Samakee II har jag hyrt hus några gånger.....

Jag flyttar ur mitt hyrda hus på Samakee 2 om ett par veckor.

Nu blir det lägenhet på Wiset road ungefär där den möter Sai Yuan.

Men semestrar hellre i Pattaya än i Patong.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev rolba:

Jag flyttar ur mitt hyrda hus på Samakee 2 om ett par veckor.

Nu blir det lägenhet på Wiset road ungefär där den möter Sai Yuan.

Men semestrar hellre i Pattaya än i Patong.

Såg dig några gånger när jag hämtade snus på matlådan ,,, Visst Pattaya  gillar jag bättre än Patong helt klart.........Men finns så mycket annat med...;)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wavis:

Såg dig några gånger när jag hämtade snus på matlådan ,,, Visst Pattaya  gillar jag bättre än Patong helt klart.........Men finns så mycket annat med...;)

Ok.

Ursäkta om jag inte kände igen dig.

Men du ser förmodligen inte ut som din avatar.  :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev rolba:

Jag flyttar ur mitt hyrda hus på Samakee 2 om ett par veckor.

Nu blir det lägenhet på Wiset road ungefär där den möter Sai Yuan.

Men semestrar hellre i Pattaya än i Patong.

Jag har aldrig varit i Pattaya, kommer nog aldrig att hamna där heller, Phuket blir troligen om ett par månader.

Semestrar gärna i Thailand men inte frivilligt medan juntan är kvar, i vinter blir det endast pga en kusin till tanten som ska gifta sej.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag har aldrig varit i Pattaya, kommer nog aldrig att hamna där heller, Phuket blir troligen om ett par månader.

Semestrar gärna i Thailand men inte frivilligt medan juntan är kvar, i vinter blir det endast pga en kusin till tanten som ska gifta sej.

Phuket om ett par månader. Men inte frivilligt, i vinter pga tantens kusins bröllop.

Varför åker du ? nån som tvingar dig?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Stoneys:

Phuket om ett par månader. Men inte frivilligt, i vinter pga tantens kusins bröllop.

Varför åker du ? nån som tvingar dig?

Jag åker för att en söt, trevlig kusin till min tant ska gifta sej, helt normalt där jag kommer ifrån.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...