Jump to content
IGNORERAD

Chang vs Singha vs Leo


Cavemannen

Chang vs Singha vs Leo  

118 röster

  1. 1. Vilken öl är godast?

    • Chang
      37
    • Singha
      16
    • Leo
      65


Recommended Posts

Röstade på Chang, Leo går an men smakar lite unket, Singha för kolsyrad men jag har aldrig druckit en öl i Thailand för att det är gott, det är enligt mig bara ett berusningsmedel och hur folk kan handla thaiöl i Sverige är för mig en gåta men som tur är så är vi alla olika.

 

Ingen som provar denna sorten?

Untitled-k2.jpg.e165c0793115f9c5ac4b1376c41b23cc.jpg

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    13

  • uptoyou

    12

  • rolba

    5

  • Peolito

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev stefan5300:

jag har aldrig druckit en öl i Thailand för att det är gott, det är enligt mig bara ett berusningsmedel

Javisst är det så. Det är ju effekten av alkohol man är ute efter, fast du (och jag själv) verkar vara de enda som vågar erkänna det.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Nemo:

Javisst är det så. Det är ju effekten av alkohol man är ute efter, fast du (och jag själv) verkar vara de enda som vågar erkänna det.

Det kan jag också skriva under på :rap:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev uptoyou:

Det kan jag också skriva under på :rap:

Ja då är vi tre. :)  Det tar sig, sa han som hade eld i håret. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Nemo:

Javisst är det så. Det är ju effekten av alkohol man är ute efter, fast du (och jag själv) verkar vara de enda som vågar erkänna det.

Jag vill också skriva under på det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, stefan5300 said:

Röstade på Chang, Leo går an men smakar lite unket, Singha för kolsyrad men jag har aldrig druckit en öl i Thailand för att det är gott, det är enligt mig bara ett berusningsmedel och hur folk kan handla thaiöl i Sverige är för mig en gåta men som tur är så är vi alla olika.

 

Ingen som provar denna sorten?

Untitled-k2.jpg.e165c0793115f9c5ac4b1376c41b23cc.jpg

 

Jag håller med om att det känns märkligt att handla Thaiöl i Sverige när det finns så mycket bra öl på Bolaget. Kan dock tänka mig att det är ett sätt att minska abstinensen när man sitter fast i höstmörkret i Sverige och längtar till Thailand.

 

Jag håller dock inte med om att Thaiöl skulle vara så dålig att den bara duger till som berusningsmedel; är huvudsyftet att bli berusad så är det ju både snabbare, enklare och billigare att dricka sprit. En kall Singha på en varm eftermiddag ute på landet är något jag kan se fram emot när jag är i Kina eller Korea; helt fantastiskt gott och en eller två räcker och det blir jag inte berusad på. Skulle det finnas en Singha utan alkohol och kalorier skulle jag med glädje dricka det till både lunch och middag 7 dagar i veckan.

 

Att bli lite småberusad ibland är tveklöst rätt skönt; att bli full är dock bara en negativ bieffekt av bra öl och gott sällskap. Numera händer det dock väldigt sällan.

 

Jag har provat ölen på bilden. Är det något kallt i värmen eller berusningsmedel man är ute efter så funkar den, någon annan användning kan jag inte se, ett väldigt intetsägande öl. Sedan AEC finns det numera öl bryggd i grannländerna (Beer Leo, Carlsberg etc) även hemma i byn till hyfsat pris samt utländska öl (Heineken, San Miguel etc) som bryggs på licens i Thailand.

 

Det trista är att Thai Bew (Chang och Archa) samt Boon Rawd (Singha, Leo och U) har så stort politiskt inflytande att de lyckas stoppa alla som vill göra riktig öl. Jag har provat en hel del thailändsk craft beer på sistone men pga en gammal lag så måste de bryggas i Vietnam, Cambodia, Australien mm vilket givetvis gör dem dyra. 

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Atom:

 Kan dock tänka mig att det är ett sätt att minska abstinensen när man sitter fast i höstmörkret i Sverige och längtar till Thailand.

Exakt så är det :)

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ingen stor öldrickare, 1 max 2 på en dag och någon enstaka gång blir det fler om det är fest. En iskall Singha efter en lång promenad i värmen smakar ju fantastiskt. Eller till en  stark panaeng. Men iskall ska den vara för att det ska vara gott, sen får ölkännarna säga vad dom vill. Är man ute efter berusningen så finns det ju andra grejor som verkar betydligt snabbare. 

 

Sen har jag kommit dithän att jag väger kvällens trevligheter mot morgondagens välbefinnande väldigt noga idag. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Atom:

Jag håller dock inte med om att Thaiöl skulle vara så dålig att den bara duger till som berusningsmedel; är huvudsyftet att bli berusad så är det ju både snabbare, enklare och billigare att dricka sprit.

Det är inte så lätt att säga det häromkring. Visst finns det snabbare sätt här också, men även jag har en viss gräns för hur dåligt berusningsmedlet får smaka. 

 

Sitter jag hemma med kompisar, så har jag oftast ett annat val än öl, men ute på stan på en eftermiddags-runda, så blir det svårare. Det är helt enkelt för lätt att beställa en mindre god öl, jämfört med t.ex. en Gin o Tonic. 

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Atom:

Jag håller med om att det känns märkligt att handla Thaiöl i Sverige när det finns så mycket bra öl på Bolaget. Kan dock tänka mig att det är ett sätt att minska abstinensen när man sitter fast i höstmörkret i Sverige och längtar till Thailand.

 

Jag håller dock inte med om att Thaiöl skulle vara så dålig att den bara duger till som berusningsmedel; är huvudsyftet att bli berusad så är det ju både snabbare, enklare och billigare att dricka sprit. En kall Singha på en varm eftermiddag ute på landet är något jag kan se fram emot när jag är i Kina eller Korea; helt fantastiskt gott och en eller två räcker och det blir jag inte berusad på. Skulle det finnas en Singha utan alkohol och kalorier skulle jag med glädje dricka det till både lunch och middag 7 dagar i veckan.

 

Att bli lite småberusad ibland är tveklöst rätt skönt; att bli full är dock bara en negativ bieffekt av bra öl och gott sällskap. Numera händer det dock väldigt sällan.

 

Jag har provat ölen på bilden. Är det något kallt i värmen eller berusningsmedel man är ute efter så funkar den, någon annan användning kan jag inte se, ett väldigt intetsägande öl. Sedan AEC finns det numera öl bryggd i grannländerna (Beer Leo, Carlsberg etc) även hemma i byn till hyfsat pris samt utländska öl (Heineken, San Miguel etc) som bryggs på licens i Thailand.

 

Det trista är att Thai Bew (Chang och Archa) samt Boon Rawd (Singha, Leo och U) har så stort politiskt inflytande att de lyckas stoppa alla som vill göra riktig öl. Jag har provat en hel del thailändsk craft beer på sistone men pga en gammal lag så måste de bryggas i Vietnam, Cambodia, Australien mm vilket givetvis gör dem dyra. 

Då är det nog bättre att söka riktig proffisionell läkarvård.

Som tur är så är vi olika som jag skrev, för mig är thaiöl ett berusningsmedel på längre sikt men för en snabb berusning så är det ju bäst med sprit eller i viss mån vin.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Röstade på Chang, Leo går an men smakar lite unket, Singha för kolsyrad men jag har aldrig druckit en öl i Thailand för att det är gott, det är enligt mig bara ett berusningsmedel och hur folk kan handla thaiöl i Sverige är för mig en gåta men som tur är så är vi alla olika.

 

Ingen som provar denna sorten?

Untitled-k2.jpg.e165c0793115f9c5ac4b1376c41b23cc.jpg

 

Om du inte tycker att det är gott så finns det ju andra berusmingsdrycker. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Mankan:

Om du inte tycker att det är gott så finns det ju andra berusmingsdrycker. 

Jo jag vet men jag dricker knappt alkohol längre och blir det något så brukar det att bli det berömda  kemikalievinet Mont Clair. Druckit alkohol14 gånger hittills i år så jag får väl se om det blir fler gånger än förra året då det blev 17  gånger.

IMG_1645.JPG.20a9e7376feaf0fa6ff303557c79504a.JPG

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv håller jag Stella och Asahi som två favoriter. Värt att påpeka att jag är en  lager lad. Döm om min besvikelse när jag inser att de slutat med Asahi på Hooters/Pattaya. Downward spiral :doubt:

 

 

Edit. Sing skulle jag i värsta fall beställa. Tiger funkar bättre. Chang är usel och Leos storhet har jag aldrig insett.

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Jo jag vet men jag dricker knappt alkohol längre och blir det något så brukar det att bli det berömda  kemikalievinet Mont Clair. Druckit alkohol14 gånger hittills i år så jag får väl se om det blir fler gånger än förra året då det blev 17  gånger.

IMG_1645.JPG.20a9e7376feaf0fa6ff303557c79504a.JPG

 

En liten undran,  varför håller du koll på hur många gånger du druckit alkohol ?

 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Jo jag vet men jag dricker knappt alkohol längre och blir det något så brukar det att bli det berömda  kemikalievinet Mont Clair. Druckit alkohol14 gånger hittills i år så jag får väl se om det blir fler gånger än förra året då det blev 17  gånger.

IMG_1645.JPG.20a9e7376feaf0fa6ff303557c79504a.JPG

 

Jag antar att det finns någon bra anledning till att hålla reda på det. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Öl dricker man för att det är gott

Brännvin dricker man för fylla

:sure:

 

Har sett på en del bilder att det finns det goda ölet Paulaner.  Är det  import eller tillverkas det i Thailand ?

IMG_7493.jpg.3ac3e9398a88a953031842836d49fd04.jpg

IMG_20170429_115321.jpg.015f8018b7b1739a01fba4ea2fd9defb.jpg

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Höll på Chang tills den tappade procenten och smak så det blev och konvertera om till Leo.

Singha har bismak typ Sofiero så den går inte ner.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Jo jag vet men jag dricker knappt alkohol längre och blir det något så brukar det att bli det berömda  kemikalievinet Mont Clair. Druckit alkohol14 gånger hittills i år så jag får väl se om det blir fler gånger än förra året då det blev 17  gånger.

IMG_1645.JPG.20a9e7376feaf0fa6ff303557c79504a.JPG

 

För mig hade det varit lättare med dagar utan alkohol:rap:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag antar att det finns någon bra anledning till att hålla reda på det. 

Nä.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Galten:

För mig hade det varit lättare med dagar utan alkohol:rap:

Så var det för mig också till jag insåg att det håller inte, när det var som värst gick det nog 10-12 flaskor Blend wiskey, 1-2 lådor chang i veckan men så vaknade jag en morgon och sa att nu får det vara nog.

Drickandet var nog en bra grund till min diabetes.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska godölen Pistonhead gick att köpa på 7/11 i Jomtien för 49 baht. Tyvärr No more..
85c34a12decc314c7d4ee723aa9e5244.jpg

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Öl skall drickas källarsval och då går alla thaibrygder fetbort. Räddningen för dem är att de oftast serveras iskalla och det är ju ok i thaiklimatet. 

Tidigare drack jag mest Chang när den hade styrka och smak. Varvade med Tiger när jag ville ha en vit dag. :big_smile:

Nu för tiden blir det mest Leo och en del Tiger.

Archa är åxå ok och påminner lite om forna Chang.

Singha går bort för mig. Tycker den har en bismak som påminner om diskmedel.:sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Av dom tre så blir det Chang för min del.

Leo smakar ju vattenskadad och Sing har en väldigt konstig bismak.

 

Beer Lao är en bra öl.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Nemo:

Ja då är vi tre. :)  Det tar sig, sa han som hade eld i håret. :D

Då är vi fyra 😜

Ändrades av dooks
Link to comment
Dela på andra sajter

Som väl är så åker vi till Thailand för klimatet, inte för att de har fin inhemsk öl då hade nog alternativet varit Belgien.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...