Jump to content
IGNORERAD

LEO nu på Bolaget!


Tommy

Recommended Posts

Beställde en back LEO idag, inför vårt kommande nyårskalas.

En back 24st, 33cl flaskor för 238 spänn (9.90/flaska), billigt för importerat öl av första klass!

 

Men när jag stod och pratade med killen på bolaget i Partille, sa han "Om du har bråttom så står LEO inte på beställningslistan längre,finns det efterfrågan så hamnar den direkt i butiken", sen visade han att LEO finns att köpa direkt från hyllan på ett par butiker i Göteborg, den i Frölunda torg och den i Eriksberg, båda hade ett par hundra flaskor inne!

Bara att dra dit och shoppa lite Thaibryggt öl, men jag hade som sagt inte bråttom, utan skall ha dem till Nyåret så jag körde en beställning.

 

Om ni frågar efter LEO tillräckligt ofta, så finns den snart i ert Bolag också!

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    6

  • BBJ

    3

  • husse

    3

  • bond1

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Japp

Finns några flaskor i varje stad, men jag tycker dom är lite för små, man kan ju få motion av att öppna flaskor ofta

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

På mitt bolag finns både LEO, Beer Chang och Singha i det ordinarie sortimentet...

 

men jag går i stället in längst i butiken bland det tillfälliga sortimenet och sonderar

 

Sist blev det dessa

 

 

post-3356-0-05955900-1355854092_thumb.jp

 

/Enis

 

post-3356-0-05955900-1355854092_thumb.jp

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp

Finns några flaskor i varje stad, men jag tycker dom är lite för små, man kan ju få motion av att öppna flaskor ofta

 

Det går att beställa de större LEO-flaskorna också, 64cL, men de kostar 25 spänn, alltså mer per cL än 33 cL flaskorna...

Is This Thailand?

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

På mitt bolag finns både LEO, Beer Chang och Singha i det ordinarie sortimentet...

 

men jag går i stället in längst i butiken bland det tillfälliga sortimenet och sonderar

 

/Enis

Mm samma här. Ser jag thaiöl utanför Thailand lägger jag benen på ryggen :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm samma här. Ser jag thaiöl utanför Thailand lägger jag benen på ryggen :crazy:

Varför?

Är du en Öl-snobb eller tycker du att LEO är osmakligt?

LEO säljer bäst av alla märken i Thailand idag, antagligen en kombination av bästa Ölet och bästa marknadföringen.

Men i Sverige är LEO bäst av Thaiöl, samma styrka som i hemlandet, och ett riktigt bra pris.

Urvattnad Chang kostar 15spänn flaskan på Bolaget...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Smaken är delad och det finns inte rätt och fel, man köper det öl man tycker smakar bra.

Själv köper jag ytterst sällan thailändskt öl på Systembolaget, och det är helt enkelt för att jag gillar andra typer av öl (tjeckisk lager o amerikansk IPA).

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför?

Är du en Öl-snobb eller tycker du att LEO är osmakligt?

LEO säljer bäst av alla märken i Thailand idag, antagligen en kombination av bästa Ölet och bästa marknadföringen.

Men i Sverige är LEO bäst av Thaiöl, samma styrka som i hemlandet, och ett riktigt bra pris.

Urvattnad Chang kostar 15spänn flaskan på Bolaget...

 

MVH Tommy

Nej jag är ingen snobb. Men jag väljer allt hellre en annan öl än en thaiöl utanför Thailand. På plats tycker jag de funkar men inte hemma. :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej just nu är Leo den bästa Thaiölen. Enligt mina erfarenheter så är det Leo som säljs best i Thailand  :17:

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har nog funnits ett tag. Själv köpte jag Leo på Eriksberg i somras.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har nog funnits ett tag. Själv köpte jag Leo på Eriksberg i somras.

Jag hade missat det, har aldrig varit på Bolaget vid Eriksberg, mest Partille för mej, ibland Munkebäck..

Men kul att det halvpissiga Singha fått konkurrans tycker jag.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset Tommy :thumbsup:

 

Bra att veta när man återvänder till sommaren att det finns god öl att få tag i snabbt om och när andan faller på, dvs utan att beställa :nyam:

 

Även om jag faktiskt inte dricker mer än 10-20 öl på hela sommaren i Sverige, jag är där för att gno ihop till nästa resa till LOS :crazy:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag är ingen snobb. Men jag väljer allt hellre en annan öl än en thaiöl utanför Thailand. På plats tycker jag de funkar men inte hemma. :)

bond1 du har så rätt så inte fan dricker man svensk öl när man är i Los heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller mig själv mest till mörka öl men visst slinker det ned några ljusa blasköl emellanåt. :)  Singha öl är dock ingen större favorit nu för tiden så det blir mest Leo som rinner nedför en törstande strupe när man är i Thailand. Kollade nyss på systembolagets hemsida och inser att i Tierp bor det tydligen en del Leo älskare men att ingen Uppsalabutik valt ta in den.Får kolla i morgon när jul spriten skall inhandlas om de inte kan ta hem ett par lådor.Kunde ju vara kul att bjuda grannarna på "riktig" Thaiöl. :17:

Apropå Tierp så brukar några Thaidamer resa in till Uppsala från Tierp för att sälja bär och svamp så antar att det är deras "gubbs" som inmundigar Leo

 

 

Uppsala län Butik 330 ml Tierp

Centralgatan 14 192 st

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag hade missat det, har aldrig varit på Bolaget vid Eriksberg, mest Partille för mej, ibland Munkebäck..

Men kul att det halvpissiga Singha fått konkurrans tycker jag.

 

MVH Tommy

Tack för det tipset får bli en en liten omväg från volvo tuve-eriksbrg efter jobet

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Kvällen räddad :lol:9u7e4uge.jpgyjujahab.jpg Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta det lungt nu Clirre, det är blir ju 6 helkvällar för dig :17:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

nä för bövelen sitter och har roligt med billder från dagens humor bild och min jobb kompis stolle rier pujuha6a.jpg typ den skål på dig å hällsa Lynnmagezyte.jpg Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Dragit några Brooklyn Lager ikväll och jag är varken i Brooklyn eller Thailand. Gott var det dock :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

bond1 du har så rätt så inte fan dricker man svensk öl när man är i Los heller...

Nej inte gör man det...

Men när Carlsberg slutade sälja sitt majsöl (alla deras öl) i Thailand 2004, och senare började sälja skiten igen 2010 eller så, så skapade det stora rubriker på forumen... Go figure...

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Inhandlad i Enis-land :Du5eryzev.jpg Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

 

Vilken vacker bild :av-109998:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken vacker bild :av-109998:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Som Korat älskare avundas jag dig BBJ.Nu får du komma hem och arbeta din glidare.Det duger inte att glassa på dagarna.Slut semester kom hem och arbeta ögonblickligen.He he.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Korat älskare avundas jag dig BBJ.Nu får du komma hem och arbeta din glidare.Det duger inte att glassa på dagarna.Slut semester kom hem och arbeta ögonblickligen.He he.

 

Vill INTE vill INTE, för här i Korat är så vackert nu med överfulla LEO-hyllor i barerna och många kartonger på lut hemma här inför (h)julen. Så någon måste ju ta ansvar för att all LEO inte går till spillo och blir för gammal. :17:

 

Så jag stannar några månader till :lipa:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...