Jump to content
IGNORERAD

Nyrekrytering?


Atom

Recommended Posts

Visst är det tråkigt när det skall rackas ner på smådetaljer, stavning och thailandsanknytningen när man skriver. Men sådan är Internetvärlden idag. Fullt av hatare och gnällspikar. Bara klacka bort dem!

 

Jag är ju ganska ny på MPR. Höll till hos Nille på Thailandsforum många år innan dess. Det var ju betydligt mer "seriös" men jag tycker att det behövs lite av båda världar och det finns på MPR. Man kan få en fredagstråd som spårar totalt. Men kan också få korrekta svar om 30 dagars förlängning på IM. 

 

När jag lämnade Thailandsforum och byte till MPR. Så var det pga. inaktivitet, det hände för lite. Några enstaka inlägg om dagen. Å när jag då byte så var Thaisnack lila dött. Därav MPR och dess sandlåda. :haha:

 

När man nu efter en tid träffat massor av er IRL så blir det ännu trevligare. Hittills har jag bara träffat goa gubbar! 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 174
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    42

  • Wanchai

    19

  • leifen

    16

  • Soengsang

    9

Mest aktiva i denna tråd

15 timmar sedan, skrev Atom:

 Thailand är inte den magnet det var för 10 år sedan men nog borde det finnas nya svenskar som intresserar sig för Thailand, träffar en thailändare/thailändska etc även idag. Om de har frågor, googlar de bara eller vad gör de? 

 

Det finns en Facebook-grupp: Svenskar i Thailand. Bra fart på den tråden och många nybörjarfrågor.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Stoneys:

Finns väl ett forum från Lund där en viss person har en rese byrå

och säljer reser med Ica kort. Har väl varit dåligt häng där sen 33 gick boret.

Det forumet var dött långt innan 33:ans tid.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

2 timmar sedan, skrev koppar55:

Ja, småpåvarna lusläser för att hitta något att klanka ner på.

Detta synes speciellt för relativa färska medlemmar på MPR.

I mitt fall var det varför jag skrev om en resa till Hannover och om att Thai flyger A380 till Hannover.

 

Har dessa personer inget annat att göra än att anmärka på inlägg?

 

Har en ny trevlig resa på gang men det blir inte ett ord om den på MPR.

 

Nej, sitt i era hus på bondvischan (Thailand eller Sverige) och anmärk på minsta felaktiga detalj.

 

Gick nyss med i Thaisnack som jag tycker har mindre av “småpåvar”.

Ska bli intressant och läsa kommentarer på mina inlägg.   

  

Tråkigt om du slutar lägga in bilder från dina resor. Gillar dem skarpt :great:

Hoppas du inte ger upp än 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Ja de har bytt namn och har funnits sedan 2003 typ

Och MPR:s föregångare(thaitjejer)startades väl 2000-1 så äldre är det inte

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

TS är ok, men lite tråkigt kanske, lite för städat och rörig forumprogramvara, annars ok. 

Det var en bra beskrivning av TrådStartaren @Atom hehehehe

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Cavemannen said:

Det var en bra beskrivning av TrådStartaren @Atom hehehehe

Tråkig och städad stämmer oftast och nog kan min programvara bli rätt rörig också, för det krävs det dock att Nilsson68 sätter igång ett groggrace :haha:

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev ragson:

 

Det finns en Facebook-grupp: Svenskar i Thailand. Bra fart på den tråden och många nybörjarfrågor.

Lite tröttsamt bara när alla nybörjare i princip ställer samma helt ointressanta frågor för mig. Typ "Var är bäst Samui eller Phuket?" för 56 gången. Många inlägg dock och ibland kan det bli intressant och hetta till lite. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev koppar55:

Ja, småpåvarna lusläser för att hitta något att klanka ner på.

Detta synes speciellt för relativa färska medlemmar på MPR.

I mitt fall var det varför jag skrev om en resa till Hannover och om att Thai flyger A380 till Hannover.

 

Har dessa personer inget annat att göra än att anmärka på inlägg?

 

Har en ny trevlig resa på gang men det blir inte ett ord om den på MPR.

 

Nej, sitt i era hus på bondvischan (Thailand eller Sverige) och anmärk på minsta felaktiga detalj.

 

Gick nyss med i Thaisnack som jag tycker har mindre av “småpåvar”.

Ska bli intressant och läsa kommentarer på mina inlägg.   

  

Boa52 kommentarer ska du inte lägga någon större vikt på. Den mannen besitter nog alla bokstavskombinationer man kan ha förutom IQ

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/1/2017 at 16:42, skrev Esspe:

Lite tröttsamt bara när alla nybörjare i princip ställer samma helt ointressanta frågor för mig. Typ "Var är bäst Samui eller Phuket?" för 56 gången. Många inlägg dock och ibland kan det bli intressant och hetta till lite. 

Jo det håller jag med om. Men jag menade att intresset finns för Thailand. Kanske inte på forum som detta lika mkt längre.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev ragson:

Jo det håller jag med om. Men jag menade att intresset finns för Thailand. Kanske inte på forum som detta lika mkt längre.

Generationsfråga? Allting snuttifieras ju nft. Ingen verkar vara intresserad av att sätta sig in i saker mer ingående. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog kunna säga så, eftersom alla gamla trådar släcktes ned innan kycklingen tog över, men blev väl typ samma medlemmar, faktiskt helt ok forum med mestadels trevliga medlemmar,  kanske lite lamt, fast man glömmer att det finns ibland.
Lite lamt är väl bara förnamnet.
Dom borde döpa om det till PK Snack och bara ha öppet på söndagar.
Minsta lilla intressant diskussion så börjar nån lipa och trådarna stängs.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
On 2017-09-30 at 21:49, skrev wUThai:

Nu gjorde du bort dig! Det inte Leffe-Hp och grabbarna grus på plattan i HuaHin vet om Thailand är inte värt att veta! :mdr: 

Nu dissar Leffe HP plattan längst fotknölarna inne på thaisnack, de som sitter runt stenborden på plattan fattar ingenting och borde vidga sina vyer skriver han.

Han har vänt på allt sedan han lämnade HuaHin, hahahahahahaahahahahahahah

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
58 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Nu dissar Leffe HP plattan längst fotknölarna inne på thaisnack, de som sitter runt stenborden på plattan fattar ingenting och borde vidga sina vyer skriver han.

Han har vänt på allt sedan han lämnade HuaHin, hahahahahahaahahahahahahah

Haha! Vad är det för nåt nytt han har lärt sig om Thailand denn gång? Och framförallt var huserar han nu då? Tanke på att han dissar plattan? Det man inte visste om Thailand på plattan var inte värt att veta hette det väl innan?! Aja, Leffe kunde ju allt om Thailand redan efter några veckor i landet. :)

 

Länka gärna till sidan där han dissar Plattan! Jag är inte medlem på thaisnack... varit inne nån gång och läst... tråkigare forum får man leta efter! 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev wUThai:

Haha! Vad är det för nåt nytt han har lärt sig om Thailand denn gång? Och framförallt var huserar han nu då? Tanke på att han dissar plattan? Det man inte visste om Thailand på plattan var inte värt att veta hette det väl innan?! Aja, Leffe kunde ju allt om Thailand redan efter några veckor i landet. :)

 

Länka gärna till sidan där han dissar Plattan! Jag är inte medlem på thaisnack... varit inne nån gång och läst... tråkigare forum får man leta efter! 

Han har gjort det i 2-3 trådar redan :D du har PM

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Nu dissar Leffe HP plattan längst fotknölarna inne på thaisnack, de som sitter runt stenborden på plattan fattar ingenting och borde vidga sina vyer skriver han.

Han har vänt på allt sedan han lämnade HuaHin, hahahahahahaahahahahahahah

Och psykopaten/pillertrillaren Wanchai-Prutten vart såååå besviken så han gav mig ett minuskarma hahahahaha :D 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev berlitz:

Du kanske har gjort rätt för den eller?

I pilertrillarens ögon så har jag absolut gjort det, det är ju bara att läsa av karmapoängen, svårare än så är det inte :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

I pilertrillarens ögon så har jag absolut gjort det, det är ju bara att läsa av karmapoängen, svårare än så är det inte :D 

Självgod som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Cavemannen:

I pilertrillarens ögon så har jag absolut gjort det, det är ju bara att läsa av karmapoängen, svårare än så är det inte :D 

Är karman så viktig?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev berlitz:

Du verkar väldigt känslig ang detta?!

Tycker du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...