Jump to content
IGNORERAD

Nyrekrytering?


Atom

Recommended Posts

Jag gick med i Soi Sixten, forntidens mest aktiva Thaiform, för 10 eller 11 år sedan, och då tillhörde jag det unga gardet men vi var ganska många i den åldern. Nu är jag 45 och jag tillhör fortfarande det unga gardet och det är nog inte mer än en handfull under 35 som är aktiva medlemmar. När en likande frågeställning dök upp för något år sedan så sades det att återväxten och diskussionerna numera finns på Facebook så jag gick med i några grupper där. Visst, det dyker upp någon 25-åring emellanåt som frågar var man kan köpa fake t-shirts och var man kan låtsasplugga och få CSN-bidrag men några diskussioner har iaf inte jag lyckats hitta. Visst, Thailand är inte den magnet det var för 10 år sedan men nog borde det finnas nya svenskar som intresserar sig för Thailand, träffar en thailändare/thailändska etc även idag. Om de har frågor, googlar de bara eller vad gör de? Är det vi existerande forummedlemmar som förhindrar nyrekryteringen eller är forum helt enkelt en utdöende konstform? 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 174
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    42

  • Wanchai

    19

  • leifen

    16

  • Soengsang

    9

Mest aktiva i denna tråd

3 minuter sedan, skrev Atom:

Jag gick med i Soi Sixten, forntidens mest aktiva Thaiform, för 10 eller 11 år sedan, och då tillhörde jag det unga gardet men vi var ganska många i den åldern. Nu är jag 45 och jag tillhör fortfarande det unga gardet och det är nog inte mer än en handfull under 35 som är aktiva medlemmar. När en likande frågeställning dök upp för något år sedan så sades det att återväxten och diskussionerna numera finns på Facebook så jag gick med i några grupper där. Visst, det dyker upp någon 25-åring emellanåt som frågar var man kan köpa fake t-shirts och var man kan låtsasplugga och få CSN-bidrag men några diskussioner har iaf inte jag lyckats hitta. Visst, Thailand är inte den magnet det var för 10 år sedan men nog borde det finnas nya svenskar som intresserar sig för Thailand, träffar en thailändare/thailändska etc även idag. Om de har frågor, googlar de bara eller vad gör de? Är det vi existerande forummedlemmar som förhindrar nyrekryteringen eller är forum helt enkelt en utdöende konstform? 

Tror på det sistnämnda, forum är en utdöende konstform, FB med alla grupper är nog grejen 2017, 2003 var ju detta med internet mest en fluga och sättet att kommunicera på forum var ju nått nytt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Soengsang said:

Tror på det sistnämnda, forum är en utdöende konstform, FB med alla grupper är nog grejen 2017, 2003 var ju detta med internet mest en fluga och sättet att kommunicera på forum var ju nått nytt.

Men var finns dessa FB-grupper där det diskuteras om Thailand? Jag gick med i en hel hög av dem men redan gått ur; jag såg inga diskussioner. Frågor om fake-marknader och billiga hotell samt egenreklam för svenskrestauranger och call-centers; så mycket mer hittade inte jag.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai-grupperna på FB som jag varit medlem i (och gått ur) är bara massa skräp enligt mig. Sköts av småpåvar som inte klarar av att någon tycker annorlunda. :)

 

Man var med på Soi Sixten och Thaitjejer back in the days och ändå är jag bara 42. :D

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

För unga är även FB utdöende eller för oss gamlingar som barnen säger. De finns mest på Instagram. Jag är inte så bra på Indtagrsm men inte verkar där vara några diskussioner. Frågan kvarstår alltså, vart söker de information om praktiska problem i Thailand ? De flesta av dem har ju fått lära sig att söka information så min gissning är att de googlar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brodern har redan utrett allt som finns om Thailand på detta forum. Alltid kul med experter på området.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Diskutera på facebook jämfört mot ett renodlat forum är som natt och dag där forumet är överlägset mycket bättre än facebook. Jag tror absolut inte att facebook kan konkurrerar ut renodlade forum om specifika ämnen då forum är så mycket bredare samt att man har mycket bättre överblick angående dom olika ämnen som diskuteras på ett forum. Thaivisa är ju väldigt aktivt fortfarande som ett exempel. Problemet är väl att många tröttnat eller som Atom är inne på att nya medlemmar inte "vågar" skriva då tonen kan vara rätt hård mellan gamla medlemmar. Sen finns ju ett annat forum som heter thaisnack. Där är väl några aktiva där med.. varför man starta ett nytt svenskt thaiforum är för mig en gåta?! Hade medlemmarna som är med på thaisnack varit medlemmar här hade nog aktiviteten varit högre på MPR. Thaisnack är jämförelsevis mot MPR ett snällt och rätt så lamt forum imo.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fredman:

För unga är även FB utdöende eller för oss gamlingar som barnen säger. De finns mest på Instagram. Jag är inte så bra på Indtagrsm men inte verkar där vara några diskussioner. Frågan kvarstår alltså, vart söker de information om praktiska problem i Thailand ? De flesta av dem har ju fått lära sig att söka information så min gissning är att de googlar.

Instagram har jag aldrig förstått grejen med, posta bilder/små videoklipp som folk kan gilla/kommentera. Menlösare än Twitter, där går det iaf ha en "diskussionstråd".

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Atom:

Men var finns dessa FB-grupper där det diskuteras om Thailand? Jag gick med i en hel hög av dem men redan gått ur; jag såg inga diskussioner. Frågor om fake-marknader och billiga hotell samt egenreklam för svenskrestauranger och call-centers; så mycket mer hittade inte jag.  

Förvisso sant de flesta grupperna är mest skit med några småpåvar som gillar att bestämma(troligen det enda stället de får chefa på), jag har också gått ur många grupper, men det finns ändå några grupper med en del vettig info.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frason:

Instagram har jag aldrig förstått grejen med

Jag har heller inte riktigt fattat grejen med instagram, twittter är ju lite intressantare...även om det blir drygt o följa flera, orkar ju fan inte läsa allt.......så jag nöjer mig med Putin, Trump o Zlatan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev wUThai:

 Där är väl några aktiva där med.. varför man starta ett nytt svenskt thaiforum är för mig en gåta?! Hade medlemmarna som är med på thaisnack varit medlemmar här hade nog aktiviteten varit högre på MPR. Thaisnack är jämförelsevis mot MPR ett snällt och rätt så lamt forum imo.

 

 

Ja du får ställa frågan till P3 o Kim, då Thaisnack är bra många år äldre än MPR ;-) 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Ja du får ställa frågan till P3 o Kim, då Thaisnack är bra många år äldre än MPR ;-) 

Ofan? Det hade jag faktiskt inte en aning om. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Ofan? Det hade jag faktiskt inte en aning om. :)

Nja, det hette ju Chaimai eller nått före kycklingen tog över, så har väl b ara hetat Thaisnack knappt ett år.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Nja, det hette ju Chaimai eller nått före kycklingen tog över, så har väl b ara hetat Thaisnack knappt ett år.

Ja, då är det ju nytt då. Då kan man ju undra varför kycklingen startade ett nytt forum då? 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Ja du får ställa frågan till P3 o Kim, då Thaisnack är bra många år äldre än MPR ;-) 

thaisnack.se har funnits sen januari 2015. MPR 2008.

 

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Ja, då är det ju nytt då. :)

Skulle nog kunna säga så, eftersom alla gamla trådar släcktes ned innan kycklingen tog över, men blev väl typ samma medlemmar, faktiskt helt ok forum med mestadels trevliga medlemmar,  kanske lite lamt, fast man glömmer att det finns ibland.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frason:

thaisnack.se har funnits sen januari 2015. MPR 2008.

Hette thaisnack något annat innan?

Ja de har bytt namn och har funnits sedan 2003 typ

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Ja de har bytt namn och har funnits sedan 2003 typ

Nja, läckts helt före kyllingen tog över, allt gammalt borta, bara medlemmarna kvar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Ja de har bytt namn och har funnits sedan 2003 typ

Som med thaitjejer då? Bytte ju också namn till MPR. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Diskutera på facebook jämfört mot ett renodlat forum är som natt och dag där forumet är överlägset mycket bättre än facebook. Jag tror absolut inte att facebook kan konkurrerar ut renodlade forum om specifika ämnen då forum är så mycket bredare samt att man har mycket bättre överblick angående dom olika ämnen som diskuteras på ett forum. Thaivisa är ju väldigt aktivt fortfarande som ett exempel. Problemet är väl att många tröttnat eller som Atom är inne på att nya medlemmar inte "vågar" skriva då tonen kan vara rätt hård mellan gamla medlemmar. Sen finns ju ett annat forum som heter thaisnack. Där är väl några aktiva där med.. varför man starta ett nytt svenskt thaiforum är för mig en gåta?! Hade medlemmarna som är med på thaisnack varit medlemmar här hade nog aktiviteten varit högre på MPR. Thaisnack är jämförelsevis mot MPR ett snällt och rätt så lamt forum imo.
 
 
Hur har du tid med så långt inlägg ? Spelar du inte nu[emoji6]
Du var så rätt iallafall.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Skulle nog kunna säga så, eftersom alla gamla trådar släcktes ned innan kycklingen tog över, men blev väl typ samma medlemmar, faktiskt helt ok forum med mestadels trevliga medlemmar,  kanske lite lamt, fast man glömmer att det finns ibland.

Tycker forummjukvaran som används (XenForo) är rätt rörig och att det är så smal fixerad bredd på layouten.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Som med thaitjejer då? Bytte ju också namn till MPR. :)

Och forumform + medlemmar, Thaisnack har kvar det gamla, kolla t.ex Andreidenruskige som vart medlem 2005 osv.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nilsson68:

Hur har du tid med så långt inlägg ? Spelar du inte nuemoji6.png
Du var så rätt iallafall.

Tapatalkat
 

Nej, spelar inte just nu... men senare så blir det lite spel. Ska hälla upp mig en fetwhiskey samt slita fram dammsugaren en stund och städa. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Och forumform + medlemmar, Thaisnack har kvar det gamla, kolla t.ex Andreidenruskige som vart medlem 2005 osv.

 

Det stämmer säkert... jag har ingen koll alls. Vilket år startade thaitjejer? 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Atom:

Jag gick med i Soi Sixten, forntidens mest aktiva Thaiform, för 10 eller 11 år sedan, och då tillhörde jag det unga gardet men vi var ganska många i den åldern. Nu är jag 45 och jag tillhör fortfarande det unga gardet och det är nog inte mer än en handfull under 35 som är aktiva medlemmar. När en likande frågeställning dök upp för något år sedan så sades det att återväxten och diskussionerna numera finns på Facebook så jag gick med i några grupper där. Visst, det dyker upp någon 25-åring emellanåt som frågar var man kan köpa fake t-shirts och var man kan låtsasplugga och få CSN-bidrag men några diskussioner har iaf inte jag lyckats hitta. Visst, Thailand är inte den magnet det var för 10 år sedan men nog borde det finnas nya svenskar som intresserar sig för Thailand, träffar en thailändare/thailändska etc även idag. Om de har frågor, googlar de bara eller vad gör de? Är det vi existerande forummedlemmar som förhindrar nyrekryteringen eller är forum helt enkelt en utdöende konstform? 

Är med i några grupper på FB men det är ytterst sällan det händer något intressant där. Intressanta diskussioner är sällsynta  iaf i dom få grupper jag är med. "Ska flyga med Qatar-är dom bra" för femtielfte gången är ju bara tröttsamt. Samma folk som svarar också - förfemtielfte gången. För mig är FB nog mest ett sätt för folk att få synas och det är ju oerhört viktigt idag. Sen finns det ju dom som skickar intressanta och trevliga inlägg om sina liv också (typ hakancnx), inte bara dagens 15:e selfie typ här är jag, titta jag finns.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...